Регистрация НачалоСайт МедалиТърсене Влез

Начало форум » Ревюта




Заключен форум Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Agatha Christie And Then There Were None
 Мнение Публикувано на: 02 Фев 2009, 22:05 
Offline
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 01 Яну 2008, 14:25
Мнения: 801
Изразил благодарност: 25
Получил благодарност: 142
Медали: 22
 (1) Активен потребител (10) Полезен потребител (5) Развитие на форума (1) Интересна статия / информация (2)
Активност в логическите игри (3)
Agatha Christie And Then There Were None
Производител: AWE Productions
Управление: point'n'click
Изглед: от 3-то лице



ИСТОРИЯТА РАЗКАЗАНА НАНОВО


Всичко започва с това,че живееше някога в едно английско градче малко момиче, Годините се нижеха и момичето се омъжи. Седеше си тя по цял ден в къщи,занимава ше се с домакинска работа, а когато всичко това й омръзна седна и написа детективски роман….И от тук нататък никой не е успял да напише по-изящна и изтънчена "детектив стори". Лаврите на велика писателка я окичиха още преживе и до сега кралицата на детективският жанр седи чинно на заслужения си трон. Името на това момиче бе Агата Кристи.

Именно на Агата Кристи сме задължени за появата на знаменития Еркюл Пуаро и неуморната мис Марпъл. И именно Агата Кристи е написала романа, който влезе в историята. По сюжета му бяха снимани десетки филми, роман, който се счита за най-добрият й - «Десет малки негърчета».

Видимо лаврите на Агата не са давали покой на господата от Adveture Company. Натрупва се усещането, че създателите някак си не са съгласни с мястото заемано от кралицата на детективския роман. Видимо Adventure Company са на различно мнение ,но аз не мога да им го забраня.

А всичко започва така добре. Играта примамва поклонниците на тайнственните разследвания с тъмните си локации и великолепната, достойна за отделно споменаване фортепианова музика. Да, атмосферата в играта се е получила каквато трябва - особенно мрачна, с тъмни личности и на всичко отгоре и с тайнствен стопанин на къщата,когото никой от гостите не е видял, впрочем защо ви го разказвам, нима не сте чели «Десет малки негърчета»! За тези които по незнайна причина не са се запознали с романа накратко ще обрисувам сюжета.

Десет човека - представители на английската висша класа и няколко слуги получават покана на частен остров за съвместна почивка. Кани ги човек наричащ себе си богат и влиятелен, но никой от поканените не го познава.Всички отиват на острова тъй като въпросния господин споменава имената на тяхни познати и приятели, които са му препоръчали да ги покани. Озовавайки се на острова разбират,че пътят им за връщане обратно е затворен. Домакинът си, естественно, никъде на острова не го откриват и от това си правят извод, че той е измислена фигура. На най-видно място във всяка от стаите откриват жестокото детско стихче за десетте негърчета и точно на това място ще престана да ви развалям впечетлението от романа,повярвайте ми, добре е да си го прочетете сами.

Най-главното в тази история е нейната психология. Този роман смело може да се нарече не детективски, а психологически трилър. Въпреки, че известна доза напрежение все пак е прескочила от книгата в играта и даже на места книгата е цитирана в прав текст, което не може да не ме радва срещат се твърде много недостатъци заради които производителите би трябвало да се засрамят и да не споменават името на Агата Кристи в заглавието на играта. Играта ,която има претенцията да е в родство с оригинала,би следвало да е снабдена с многотомен разклонен диалог, нещо подобно на Culpa Innata и Post Mortem. Това би ни позволило да се ровичкаме в думите на всеки от гостите и да изпитаме радоста от това ,че сме го заставили да ни каже нещо важно. Би ни позволило също така да разберем по-добре характерите на персонажите, нали именно на техните преживавания в книгата се набляга. Благодарение на такъв геймплей бихме имали шанса от началото сами да търсим убиеца, анализирайки поведението на всеки от персонажите, а не да ни водят сценаристите по тяхната сюжетна линия. Вместо дедуктивни нелинейни беседи, ние се шматкаме със сокоизтисквачка, добиваме мед, стартираме неработещи прибори и правим парашут, конструкцията на който явно е била родена в някой много възпален мозък. Всичко това някак си зле се връзва с психологическата дедукция!?
Отсъствието на логика в много от нещата е способно да извика недоумение. Влизаме в плевнята и без да мигнем с очи бутаме в джоба си подвижна стълба и лопата! Но кликвайки върху брадвата ще чуем от устата на нашия протагонист следното: «Не мога да да взема това със себе си, ще изглеждам подозрително, а и е много голямо». Как ви се струва! Значи лопатата и стълбата са му по размер и с тях той ще е по всички показатели наред! С такива крещящи ситуации ви предстои да се сблъсквате не веднъж в тази игра.

Но най-големият пирон в ковчега - това е, че разработчиците са пренаписали цялата сюжетна линия по свое усмотрение. Действително, за какво ни е Агата Кристи, ние можем да измислим история сто пъти по интересна! Речено-сторено, само че сега вместо тънката и заплетена сюжетна линия от перото на кралицата, ни предстои да се «наслаждаваме» на история от малобюджетен холивудски филм с посетители на актьорски курсове в главните роли. Интересно, какво в тази игра оправдава наличието на името Агата Кристи в заглавието ? Навярно заради детското стихче над камината, което е единственното(освен няколко дреболии) свързващо играта с оригинала.

Създателите изглежда са предчувствали,че критиците като мен живи ще ги дерат затова са вградили в качеството на бонус видеоклип,представляващ кратко изложение на цялата сюжетна линия от книгата. Бонусът може да намерите в края на играта, а клипът е изпълнен превъзходно. Това би могло да се счете за голямо достойнство на играта, ако основната сюжетна линия беше по книгата, а клипчето включваше в себе си нереализираният вариант на създателите - играта би могла да бъде достойна за най-висша отценка.
Разбира се в тази игра има и немалко плюсове. Към последните може да се отнесе красивата, стилна графика, превъзходната музика - слушал съм я и извън играта, музиката действително е добра. Някои от пъзелите също са много интересни, а и персонажите добре се вписват и съответстват на книжния първоисточник. И все пак надявам се някой от по-добросъвестен от Adventure Company да се заеме както трябва и да направи куест по романа «Десет малки негърчета», защото като идея този роман си е чиста проба адвенчър.
Игра за два дни,направена просто с цел печалба от името на великата писателка.На места е интересна,но висока отценка уви не заслужава, а е жалко...

_________________
ИзображениеНякои игри вместо системни изисквания имат системни изнудвания.


Върнете се в началото 
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
Заключен форум Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 1 мнение ] 

Начало форум » Ревюта


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron