сеп 03
Last Day of June



Разработчиците от компания Ovosonico, с помощта на издателство 505 Games, пуснаха на 31 август за PC и PlayStation 4 своя проект Last Day of June. Играта е унифицирана като "многопланова история за любов и загуба", близка до жанра интерактивен филм, акварелна по визуално изпълнение и емоционална – по сюжет. Ще преживеем един ден с Карл и Джун, подбирайки оптималните варианти на събития.


Pathologic 2



Отново на 31 август тази година, Ice-pick Lodge неочаквано обявиха изменения по плановете за разработване на новата версия на Патология. Играта използва различни имена при чуждоезичните издания и за да се избегнат недоумения бе решено заглавието да бъде "Pathologic 2", а на руски се пропуска думичката Утопия и остава просто "Мор". Датата за рилийз е пренесена в следващата година.

Видео трейлър с демонстрация на игровия процес


12 дни в град погълнат от чума. Това е враг, който не можеш да убиеш! Това е игра, в която не можеш да спасиш всички!


K'nossos



Svarun Studios продължават дейности по своя проект K'nossos - и даже размишляват над ново възраждане на Всеволод. Второто не е обявено някъде официално, но появилият се трейлър навежда на тази идея.

Nelson and the Magic Cauldron

За почитателите на класически point-and-click експерименти (като мен) в стил старото добро фентъзи с примеси на научна фантастика, си струва да вземат под внимание Nelson and the Magic Cauldron, проект по който работи инди-автор от Дортмунд, Мануел Шенк. След едно неуспешно финансиране в Кикстартер, което той сам спря, след като видя, че целта е недостижима, в момента тече второ за озвучаване на играта. Да се надяваме със скромната цел от 2 000 евро (от които до момента са достигнати половината), че ще успее да събере необходимите дарения.



Обещанието е за много пъзели и шантави персонажи, включително мъртвия чичо Сид - който се появява като призрак - безсърдечен погребален агент, объркан барон, варящи отвари вещици, група заклети геймъри скелети и веган зомбита.
Предпоставките за играта са да бъде наблъскана с магии и хумор и шеговити препратки към култови игри и филми - като почит, естествено.

Futurust

Поредният флаш адвенчър опитващ се да застане поне редом до Машинариум. Полските издатели Fat Dog Games, които преди това спомогнаха появата на Inner Voices, хорър адвенчър обединил в себе си стиловете на Лъвкрафт, По и Кинг, където главният герой трябва през дебрите на своето минало да открие края на някой от предвидените пет финала, обявиха за подготвящата се през декември 2017 година поява на разработената от техните съотечественици Fanotherpg - Futurust.



Успешно провелата се и значително скромна кампания в Kickstarter през април тази година им осигури финансите, за да изготвят проекта така, както е бил замислен. Играта е в стил стимпънк, с няколко възможни края и акварелно рисувана, на пръв поглед си е чисто копие на Машинариум. Авторите и не крият, че именно знаменитата чешка игра ги е вдъхновила. В сюжета се сблъскваме с общество на добронамерени роботи, лишено от фундаментални проблеми. Внезапно, дали нарочно или по погрешка, един от роботите е препрограмиран и сега сред това стадо с овци броди кръвожаден вълк единак.


AER: Memories of Old



Daedalic Entertainment и Forgotten Key обявиха на тазгодишния Gamescom, че AER: Memories of Old (заглавието също беше дописано) ще види бял свят на 25 октомври 2017 година. Платформите, с които ще се реем из пространството са: PlayStation 4, Xbox One, PC, Mac и Linux.


My Memory of Us



Разработчиците от Juggler Games и издателят IMGN.PRO ни показват как дори и в един сиво-черен свят могат да се открояват ярките личности. Напомнят по един красив начин на всички нас, че някога сме били безгрижни и наивни, и най-вероятно ще е добре да запазим в себе си част от тези презряни от повечето възрастни хора добродетели.



Действието в играта се развива по време на война и две деца, момче и момиче, търсят всевъзможни и невъзможни начини да се намират един друг.




Black Mirror (2017)

THQ Nordic неочаквано за всички обявиха, че заедно с King Art Games, разработчици на играта, са почти в завършителния вариант на Black Mirror, която условно ще наречем 2017. Очаква ни преосмислен сюжет, напълно нова история, почти нямаща нищо общо с оригиналния вариант, а в игровия процес ще използваме специално приспособление за нощно виждане. Плануваните платформи са PC, Macintosh, Linux, PlayStation 4 и Xbox One.
Логично това заглавие идва последно, за десерт така да се каже. Черното Огледало, поредица която може би е набрала най-много фенове сред БГ аудиторията. Повечето, предполагам, се радват на възможността да разцъкат играта на по-нови машини, други скептично клатят глава и не смятат, че нещо може да бъде подобрено.



Лично аз съм обнадеждена, че най-после ще имам шанс да стана фен на смятаната за една от култовите игри в жанра. И тази надежда ми вдъхва разработчика King Art Games, не е тайна за повечето, които са контактували с мен, че Книгата с ненаписани приказки е моя любима поредица от по-съвременните заглавия.
Ще поживеем – ще видим, и най-важното, не остава много до тогава, рилийзът на играта е обявен за 28 ноември 2017 година, така че дните са броени.
Обещанието е атмосферата на играта да бъде в стил Едгар Алън По, чиито крилати цитати използват издателите.

"Аз станах луд, с дълги паузи от ужасен здрав разум."
Едгар Алън По


Както и в оригиналната адвенчър трилогия, уникалната готическата хорър атмосфера и психологичното безпокойство ще стоят заложени в основата на Черното огледало.
Пойнт енд клик движението на оригинала се запазва като база за нововизуализирания геймплей, който се фокусира върху разследването от близък план и интерактивност с кошмарните видения преследващи главния герой в играта - Дейвид Гордън.


"Тези, които сънуват през деня, знаят много неща, които убягват на онези, които сънуват само през нощта."
Едгар Алън По


авг 28


Двама влюбени, разделени от различния си социален статус. Нещастието, както знаем, обаче не идва само. Внезапно, почти веднага след сватбата си със заможен банкер, момичето умира и е погребано набързо. Бедният младеж, обичащ я искрено, не вярва на официалната версия, затова се обръща към частен детектив, да разкрие истината.

Изживейте трагедията и разгадайте мистерията в тази новопреведена част от поредицата по Едгар Алан По "Тъмни причти: Преждевременно погребение".

Колективен превод (по реда на заслуги):
Avaddon
xameleona89
rozi4ka80
loter

и други

Тест и редакция: Avaddon

Ресурси: purpleisdead




юли 25


Iceberg Interactive с гордост ще представят две заглавия на тазгодишния Gamescom (от 23.08 до 26.08 за посетители) : все още необявената никъде досега Psychological Horror game и очакваното от всички ни преследване на призраци в адвенчъра The Last Crown: Blackenrock.



За желаещите и имащите възможността да посетят най-грандиозното европейско гейм събитие в Кьолн, павилионът на Iceberg Interactive ще бъде разположен в Зала 4.1, F 16/E 15 в Холандският павилион на Бизнес района.
Дълго подготвяната The Last Crown: Blackenrock е част от призрачната поредица хорър адвенчър Crown игри, с подчертана атмосфера и носещи свой уникален заряд. В Blackenrock ще се присъединим към ловците на призраци Найджъл Денвърс и Люси Рубенс в едно каращо ни непрестанно да настръхваме приключение, препълнено с автентична паранормална дейност, разкриващо истории на убийства и мистерии. Нека се знае, получени от мъртвите отговори често имат горчив привкус.



На Gamescom 2017 геймърите ще получат ексклузивен преглед и уникалната възможност да играят демо със самият Jonathan Boakes, водещ разработчик в The Darkling Room. Разработчикът Matt Clark също ще присъства на събитието.


юли 12


Star Wars: The Force Unleashed II продължава епичната история, в която играчите поемат контрола над Старкилър – тайният ученик на Дарт Вейдър.
Героят ни ще се изправи пред нови и трудни решения, както и пред нови и още по-силни врагове.

На български благодарение на:

Превод тест и редакция: harry
Ресурси: harry и purpleisdead
Пакетиране: harry и purpleisdead

Пачът превеждащ играта може да бъде свален от този линк, водещ към темата във форума за игри на БГ от други жанрове.

юни 08
На 6 юни тази година бе осъществен рилийза на нов хорър адвенчър по произведение на Лъвкрафт - Conarium. Засега цената в Steam и другите дигитални разпространители е $19.99. За да бъде отбелязан подобаващо този дългоочакван наследник на поредицата Darkness Within, през първата седмица от пускането Conarium ще се продава с 15% отстъпка.



Играта е дело на Zoetrope Interactive, малко независимо разработващо игри студио позиционирано в Инстанбул, Турция. Проектът им Darkness Within е известен с това, че успява да пресъздаде точно атмосферата от произведенията на Лъвкрафт и да се придържа към сюжета на объркващите му повествования. Философията им при разработките е съсредоточена към неоспоримия им талант да пресъздават белетристични истории, които предоставят на играча уникално и различно гейм преживяване, но определено не за сметка на напрегнатите моменти, атмосфера, потапяне в играта и тръпнещо очакване.

Conarium не би стигнала до нас и без подкрепата на холандското студио в Харлем - Iceberg Interactive, независим издател на игри от 2009, участник в международната група на ветераните гейм издатели. Със служители запалени геймъри, Iceberg работи в тясно сътрудничество с международната асамблея на гейм разработчици, която е сформирана от независими средни и малки студия. Едно от очакваните им заглавия, което би ни заинтригувало със сигурност е прословутото продължение на The Lost Crown - Blackenrock.



Платформите предвидени за Conarium са PlayStation 4, Xbox One и PC.
Действието и сюжетът са иззети от ”Планините на безумието“ на Хауърд Лъвкрафт. Всички знаем, че неговите истории са посветени на ужаса, ужаса предизвикан от неизвестното, не просто някаква си касапска история със стичащи се литри кръв и преследване. Има един цитат, показателен за подхода на Лъвкрафт към собствените му произведения и помагащ да бъдат разбрани две неща, едното е защо неговите творби стават култови и другото – защо е толкова трудно творбите му да бъдат пресъздадени визуално, било то във филми или игри. Става дума за началния му абзац в есе написано от него по тема Свръхестественият ужас в литературата: “Най старата и силна емоция на човечеството е страхът, и най-старият и най-силният страх е този от неизвестността.”

В Conarium поемаме ролята на Франк Гилман, член на антропологическия отдел в университет Мискатоник, били сме член на експедиция водена от доктор Фауст, опитващ се да премине отвъд пределите на човешкото съзнание посредством апарат наречен Конариум. Докато търсим какво се е случило с останалите от екипа и в частност да разберем какво се е случило и с нас, попадаме на масивна пещерна група, древни руини, които лека-полека ни вкарват навътре в сюжета.



Докато изследваме базата и дълбините под нея, често попадаме на писма, нахвърляни бележки, аудио записи и дори частични проблясъци на спомени. Те определено звучат и носят заряда от произведенията на Лъвкрафт, повечето от които са в епистоларна форма, представляващи свързани помежду си измислени исторически факти.

Геймплеят е обичайният за жанра, обикаляме из околността в търсене на улики и решаваме пъзели, които са приятни, нито прекалено сложни и натоварващи, нито чак толкова лесни, напълно интуитивни. Има тук-таме и ситуации, които предизвикват смъртта ни.
В пъзелите има вкарани извънземни символи, които придават допълнителна загадъчност на играта. Създават ни усещането, че се намираме на специално място със своя собствена странна логика.

Елементите на екшън са кратки и на рядко. Попадаме понякога на някаква невидима сила, която ни убива, ако не успеем да се измъкнем по коридорите на лабиринта от пещери. Проблемът тук е, че Гилмън не може да бяга дълго време, защото трябва периодично да зарежда батерията, която му помага да се движи през подземния комплекс. Лично аз умрях само веднъж в началото, още в подводницата, докато се опитвах да налучкам пътя към базата и все още незапозната с геймплея.



Определено докато играем се усеща смазващото чувство за клаустрофобия, подпомогнато от факта, че сме попаднали в капана на безмилостна снежна буря. Няма да подсказвам много, за да остане елементът на изненада, но моментите на ужас плавно се увеличават с напредъка в играта и има някои наистина зловредни образи, които трудно могат да бъдат изтрити от съзнанието.


Отиди на страница   <<        >>  

Категории новини