юни 08

Conarium

 Новини  didka222  Коментари: 0
На 6 юни тази година бе осъществен рилийза на нов хорър адвенчър по произведение на Лъвкрафт - Conarium. Засега цената в Steam и другите дигитални разпространители е $19.99. За да бъде отбелязан подобаващо този дългоочакван наследник на поредицата Darkness Within, през първата седмица от пускането Conarium ще се продава с 15% отстъпка.



Играта е дело на Zoetrope Interactive, малко независимо разработващо игри студио позиционирано в Инстанбул, Турция. Проектът им Darkness Within е известен с това, че успява да пресъздаде точно атмосферата от произведенията на Лъвкрафт и да се придържа към сюжета на объркващите му повествования. Философията им при разработките е съсредоточена към неоспоримия им талант да пресъздават белетристични истории, които предоставят на играча уникално и различно гейм преживяване, но определено не за сметка на напрегнатите моменти, атмосфера, потапяне в играта и тръпнещо очакване.

Conarium не би стигнала до нас и без подкрепата на холандското студио в Харлем - Iceberg Interactive, независим издател на игри от 2009, участник в международната група на ветераните гейм издатели. Със служители запалени геймъри, Iceberg работи в тясно сътрудничество с международната асамблея на гейм разработчици, която е сформирана от независими средни и малки студия. Едно от очакваните им заглавия, което би ни заинтригувало със сигурност е прословутото продължение на The Lost Crown - Blackenrock.



Платформите предвидени за Conarium са PlayStation 4, Xbox One и PC.
Действието и сюжетът са иззети от ”Планините на безумието“ на Хауърд Лъвкрафт. Всички знаем, че неговите истории са посветени на ужаса, ужаса предизвикан от неизвестното, не просто някаква си касапска история със стичащи се литри кръв и преследване. Има един цитат, показателен за подхода на Лъвкрафт към собствените му произведения и помагащ да бъдат разбрани две неща, едното е защо неговите творби стават култови и другото – защо е толкова трудно творбите му да бъдат пресъздадени визуално, било то във филми или игри. Става дума за началния му абзац в есе написано от него по тема Свръхестественият ужас в литературата: “Най старата и силна емоция на човечеството е страхът, и най-старият и най-силният страх е този от неизвестността.”

В Conarium поемаме ролята на Франк Гилман, член на антропологическия отдел в университет Мискатоник, били сме член на експедиция водена от доктор Фауст, опитващ се да премине отвъд пределите на човешкото съзнание посредством апарат наречен Конариум. Докато търсим какво се е случило с останалите от екипа и в частност да разберем какво се е случило и с нас, попадаме на масивна пещерна група, древни руини, които лека-полека ни вкарват навътре в сюжета.



Докато изследваме базата и дълбините под нея, често попадаме на писма, нахвърляни бележки, аудио записи и дори частични проблясъци на спомени. Те определено звучат и носят заряда от произведенията на Лъвкрафт, повечето от които са в епистоларна форма, представляващи свързани помежду си измислени исторически факти.

Геймплеят е обичайният за жанра, обикаляме из околността в търсене на улики и решаваме пъзели, които са приятни, нито прекалено сложни и натоварващи, нито чак толкова лесни, напълно интуитивни. Има тук-таме и ситуации, които предизвикват смъртта ни.
В пъзелите има вкарани извънземни символи, които придават допълнителна загадъчност на играта. Създават ни усещането, че се намираме на специално място със своя собствена странна логика.

Елементите на екшън са кратки и на рядко. Попадаме понякога на някаква невидима сила, която ни убива, ако не успеем да се измъкнем по коридорите на лабиринта от пещери. Проблемът тук е, че Гилмън не може да бяга дълго време, защото трябва периодично да зарежда батерията, която му помага да се движи през подземния комплекс. Лично аз умрях само веднъж в началото, още в подводницата, докато се опитвах да налучкам пътя към базата и все още незапозната с геймплея.



Определено докато играем се усеща смазващото чувство за клаустрофобия, подпомогнато от факта, че сме попаднали в капана на безмилостна снежна буря. Няма да подсказвам много, за да остане елементът на изненада, но моментите на ужас плавно се увеличават с напредъка в играта и има някои наистина зловредни образи, които трудно могат да бъдат изтрити от съзнанието.


Категории новини