апр 24

Интервю с Клаас Палета за The Whispered World

 Интервюта  didka222  Коментари: 0
GameGuru.ru следят редовно новостите в гейм индустрията и този път са обърнали поглед към жанра адвенчър, който неминуемо се спрял върху красивите рисунки на The Whispered World. Веднага се свързали със студиото на Daedalic, разработчици на едни от най-интересните и необичайни адвенчъри в последно време. Интервюто е взето от Клаас Палета, който отговаря за връзки с обществеността.

GameGuru: Разцвета на жанра куест беше през 90те години и в наши дни рядко изскача нещо, с изключение на поредицата Runaway, което да не прилича на повторение на нещо вече изиграно. Затова, първия логичен въпрос е – кое най-вече доведе до такъв успех на The Whispered World?
Клаас Палета: Трудно може да се отдели едно от друго в толкова сложен проект, какъвто е Whispered World, но ако разглеждаме най-интересните неща, които са в играта, то на първо място искам да отделя двуизмерната графика и анимация, рисувана изцяло на ръка. Подобна графика придава на играта неповторим мултипликационен стил и я кара да прилича на илюстрации от книжка. Това ни помогна да разкажем по впечатляващ начин емоционалната история, заразяваща играча със своя хумор и дълбокомислени фрази.


Историята на The Whispered World е като приказка – колкото по-навътре влизаш, толкова по-страшно става


GameGuru: Как си представяте потенциалните играчи? Дали ще са куест ветерани, помнещи наизуст преминаването на Full Throttle и всички части на Kings Quest или новаци, за които тези заглавия са просто ехо от отдавна изчезнало минало?
Клаас Палета: Надявам се, да бъдат и от двете категории. Определено, Whispered World ще бъде интересна, както за опитните играчи, именно от старите игри ние черпим своето вдъхновение, така и за новите, които жадуват да се гмурнат с главата надолу в увлекателната история.


Решението на задачите, определено предизвиква носталгия към класическите адвенчъри на Lucasarts и Sierra


GameGuru: В сегашната епоха с десетки хиляди полигона падащи се на едно пухкаво зайче, графичния стил в The Whispered World изглежда най-малкото необичайно. Кое ви подтикна към подобно решение?
Клаас Палета: Взехме подобно решение отчасти и заради това, защото в днешно време да се видят нарисувани на ръка 2D игри е нещо необичайно. Струва ни се отлична идеята да има алтернатива на тези многочислени, стерилни до най-малкия детайл и приличащи един на друг продукти, които се разпространяват в наши дни. И от друга страна, тази графика най-добре отговаря на света представен в играта - приказен в стил фентъзи.

GameGuru: Голяма част от персонажите в съвременните куестове са или брутални, или смешни, но Седуик – както е написано и в официалния сайт, е меланхоличен клоун. Защо точно такъв? Има ли някакъв прототип за този герой?
Клаас Палета: Седуик е смешен в своя собствен депресивен стил, но ще ми позволите да се съглася с вас, че той е крайно необичаен. Той притежава доста малко героизъм, а в историята, в края на която му се налага да спаси света, той е въвлечен основно не по свое желание, а чрез поредица от трагични обстоятелства.

GameGuru: Всички, които са играли демо версията на Whispered World не може да не са били впечатлени от музикалния фон. Кажете гения, създал това произведение?
Клаас Палета: Великолепната музика към играта е написана от Фин Селиджър от хамбургското студио Periscope, а великолепното изпълнение е на симфоничен оркестър.



Щастливия свитък с крачета, който държи в ръце Седуик е още едно от превъплъщенията на Спот


GameGuru: Най-добрия приятел на Седуик – неговата домашна гъсеница Спот – има няколко доста интересни способности, които без съмнение помагат на приятеля му в приключението. Можете ли да ги изброите?
Клаас Палета: Освен неудържимото му веселие и вечно бликаща енергия, той може да приема различни форми, например, топка или огън, които вие ще получавате по време на играта и ще ги използвате за решаване на пъзели. Като цяло, няма съмнение в това, че Спот е сърдечен приятел и верен спътник на Седуик.

GameGuru: Необичайната система за управление в Whispered World е една от основните отличителни особености на играта. Можете ли да ни разкажете повече за това?
Клаас Палета: Освен забавните неща, които можете да направите със Спот, вие ще откриете доста типични неща при управлението на куестове, като взаимодействие с персонажи, предмети, които събирате по пътя и други различни варианти като разговори, комбиниране, използването на предмети в заобикалящия свят или просто тяхното разглеждане.


Спот има доста огнен темперамент


GameGuru: Каква е сложността на пъзелите в The Whispered World? Ще бъдат ли много сложни или са относително леки загадки?
Клаас Палета: В началото на играта пъзелите ще бъдат лесни за всеки посредствен играч, но с развитието на сюжета ще се налага все повече да се замисляте над разгадаването. Определено, към края на играта ще се натъкнете на умопомрачителни пъзели, така че не забравяйте да си използвате главата!

GameGuru: Вече обмисляли ли сте вариант за продължение на играта?
Клаас Палета: Харесва ни идеята да се върнем отново към Седуик и неговия свят, но в сегашния момент работим над два други проекта: A New Beginning – доста по-сериозно приключение в стил графична новела и още една мултипликационно-комедийна научна грешка със заглавие Deponia.


Преялият Спот става кръгъл


GameGuru: И последен въпрос! Ще бъде ли пусната The Whispered World за конзоли?
Клаас Палета: Обсъждали сме въпроса да я пренесем, дори в сегашния момент обмисляме този вариант, но все още нищо не е решено.

GameGuru: Много благодарим за точните и обширни отговори! Надяваме се, че The Whispered World ще успее да ни припомни за времената, когато тревата беше зелена, а компютрите огромни!



Категории новини