сеп 26

Разходка по Земята

 Новини  didka222  Коментари: 0

И така, пред нас е главния герой от «Heavens Hope» кандидата за ангел Талорел. Той е малко непохватен и по някакъв необясним начин привлича неприятностите към себе. С тази си дарба доста напомня на Гайбраш Трипууд от «Monkey Island»… но вместо всемирния океан, домът на Талорел се намира в небесата. Поне така е за известно време, защото още в самото начало на «Heavens Hope» Талорел буквално се приземява на планетата. Неумелият ни и неловък главен герой успява да счупи бариерата между Земята и Рая и буквално се стоварва на земята. Това, естествено, никак няма да се хареса на учителите на Талорел…
Вече имахме възможност да научим за дебютния проект «Heavens Hope» на студио «Mosaic Mask» от сайта на играта, който е пуснат преди няколко месеца. Сега обаче ще имаме възможност да научим подробности, така да се каже от първа ръка, самият разработчик Seсkin Ölmez ще ни разкрие тайни около своя адвенчър проект.

Смяна на жанра
Излиза, че нещата не се получили така, както били планирани. Първоначално «Heavens Hope» е била предвидена да бъде Action RPG, но за съжаление (на едни и за радост на други), нито един издател не искал да приеме мисълта, че съвсем млад екип, без никакъв опит и напълно безизвестен в игровата сфера, е способен да осъществи подобен проект. Тази спънка принудила «Mosaic Mask Studios» да се заеме самостоятелно, без ничия подкрепа с осъществяването на своята идея. Първоначалния замисъл се оказал прекалено амбициозен при тези обстоятелства и затова Seckin отрязал част от сценария, за да може да извлече от него по-опростен план на игра стил Adventure.
Към настоящия момент Seckin, въпреки, че се занимава с «Heavens Hope» паралелно с основната си работа, е успял да спечели поддръжката на хора, вече проявили се в този игрови жанр. Например, такива като Falko Löffler, който работи над текстове в игрите (участва в повечето проекти на студио «Deck13 Interactive»), а Pedro Camacho – композитор на проекта «A Vampyre Story» – осигурява оригиналната атмосфера с професионалните си музикални умения. До края на годината трябва да има готова пробна демо версия, с помощта на която студиото се надява да успее да си намери издател.



За Бога, хора, вярвайте!
А какво става с Талорел? Той трябва да бъде особено внимателен и никой от ангелите не трябва да узнае за неговата разходка по Земята, защото преминаването на небесната граница е строго забранено. Само да имаше начин Талорел да се върне незабелязано на небето, то ще има надежда за бъдеща кариера на ангел. Да разберем как точно може да постигне тази нелека задача се оказва основната цел на играта.
Талорел се озовава в град, на който е кръстена самата игра - Heavens Hope – малко градче от 19-ти век. Тук църквата се разпорежда с железен юмрук и простодушните граждани все още не са разбрали, че времето на инквизицията е отдавна отминало… Теми като горене на клада и ерес са представени с изключително добър черен хумор в играта, а когато потънеш в сумрака на декора се получава истински мрачна атмосфера.

Поглед отвътре
В игрови план, разработчиците са избрали класическото «Point & Click» управление със загадки, които се решават с помощта на инвентара. При тези пъзели се избягва безцелното лутане, което са целели и разработчиците. Тяхното желание е да представят нелинеен сценарий и възможности, които позволяват сюжета да се преиграва отново и отново. Това ще рече, че задачите имат различни решения и за играча ще бъде интересно да преиграе играта няколко пъти. Въпреки, че е твърд привърженик на класиката, Seckin не е пропуснал да внесе свеж полъх в куест жанра. Например, замислен е режим multiplayer, в който двама играча едновременно могат да умуват над дадена загадка. Как точно ще бъде реализирано това, засега остава в тайна. Знае се само, че няма да бъде както във «Fred & Jeff», където трябва да управляваме двама героя, за да се реши един пъзел – Талорел ще бъде единствения главен герой в «Heavens Hope». Друга особеност в проекта е възможността да променяме същността на героя, например с помощта на различни дрехи. Видоизменянето на героя не е задължително, обаче няколко момента в сценария стават достъпни, единствено ако играча се възползва от тази възможност. За съжаление, конкретни примери няма да получим.
Главният герой ще бъде съпровождан от двама спътника, но те няма да тичат след него през локациите, а ще контактуват с Талорел от небесата. Единия от двамата ще се използва от играча като инвентар и в качеството си на подсказвач, а втория главния разработчик Seckin описва като «шегобиеца в играта» – от него се очакват основно саркастични коментари по време на играта.


Издатели, къде спите?!
Въпреки, че в сайта на играта се споменава «Adveture в няколко части», плановете за «Heavens Hope» са да бъде напълно завършен проект. Това означава, че играта ще бъде логически завършена и няма да гризе съзнанието на играча със съмнения какъв точно е финала.
Но всичко това и още много неща трябва да бъдат обсъждани с евентуалния бъдещ издател. Ще остане ли варианта «Heavens Hope» да се задвижва с Ogre-Engine, както е започната или ще се прехвърли на Apple-системи и смартфони, какъвто вариант обмисля Seckin в момента, засега не може да отговори дори самия той. Остава ни единствено да чакаме новости от «Mosaic Mask Studios», сигурно е едно нещо, от всичко разказано до тук – играта е многообещаваща.

Автор на статията: Jan Schneider - DasJan
свободен превод от немски език





Категории новини