сеп 26

Ян Дейсън от KingArt за The Book of Unwritten Tales

 Интервюта  4140140  Коментари: 0
Интервю с Ян Дейсън от KingArt


С играта си "The Book of Unwritten Tales" миналата година KingArt промени представата ни за вълнуващо приключение. Няколко месеца по-късно издателя HMH обяви, че замисля и втора част на играта наречена този път "Die Vieh-Chroniken", която ще представлява предистория ""The Book of Unwritten Tales"". Тъй като се чу за фалита на издателя, а и измина доста време решихме да говорим с Ян Дейсън - eдин от директорите на KingArt и да го разпитаме какви са плановете на екипа и има ли някакво развитие по темата.


Марк Кинг и Ян Дейсън от KingArt

Adventure Corner: Бихте ли се представили за нашите читатели и ни разкажете в какво се състои работа ви в KingArt?
Ян: Казвам се Ян Дейсън, директор на борда и криейтив (творчески) директор на KingArt.
Adventure Corner: Предишната година, когато излезна "The Book of Unwritten Tales"" вашата първа приключенска игра, това беше голям успех. Очаквахте ли го?
Ян: ""The Book of Unwritten Tales"" не е първото ни приключение. Преди това сме работили по много други заглавия. Това ни помогна да натрупаме опит, който след това да включим в играта. Има много обич и страст в създаването на тази игра, защото е естествено да искаш играта ти да жъне успехи. Не го очаквахме, но работихме в тази насока, а това е разбира се целта за разгръщането на една успешна игра. Това бе работа, свършването на която зарадва всички нас.
Adventure Corner: След такъв успех, разбира се, е неминуемо да не задам въпроса за продължението. Какво ще кажете за "The Book of Unwritten Tales 2" ? И може ли да разкажете нещо за предисторията "Die Vieh-Chroniken"?
Ян: За "Die Vieh-Chroniken" нищо не може да се каже, тъй като все още нещата не са изяснени законно. Играта все още е в развитие. За "The Book of Unwritten Tales 2" в момента все още не планираме нищо, тъй като първо искаме да направим нещо друго. Все още търсим издател с когото бихме могли да създадем някое трилър-приключение или нещо доста по-сериозно. Тогава може би ще говорим още веднъж за "The Book of Unwritten Tales 2".
Adventure Corner: Наскоро JoWooD представи "The Book of Unwritten Tales" на международния пазар. В играта бяха променени диалози, а също така и някои графики в съответствие с местните препоръки, като например знака "Werder-Raute" на град Бремен. Тези неща пречеха ли на превода на адаптираната за Англия версия?
Ян: Ние оставихме на "HMH" готов текст и те имаха възможност да включват промените си в него. Що се отнася до репликите, преводачите действат по съответния начин. В случаите, когато това не е възможно се търси равностоен израз, който е пригоден точно толкова добре. В графиката разбира се не е толкова лесно. В определени размери са възможни промени, но това са изключения.
Adventure Corner: Какво точно прави ""The Book of Unwritten Tales"" действително добра?


Ян: Трудно е да се каже. Това, което винаги се харесва е атмосферата и настроението, както и графиката на заден план разбира се. Извървяхме дълъг път докато я създадем. През това време обсъждахме дали да направим играта в 2D, но Марк Кинг ни стимулира да направим различен проект. В началото "The Book of Unwritten Tales"" изглеждаше като "The Whispered World" - вътрешна информация! (смее се) Но размишлявахме дълго и просто имахме късмет да намерим художник, който бе открил този стил и така се задвижиха нещата. Това е супер постижение, защото аз мисля, че изглежда стилно и се вписва страхотно. Имах предвид, че щеше да изглежда малко като "Monkey Island" каквато бе в началото. С формáта, който вече не се произвежда, малко сладникава и преувеличена, но с висока резолюция и 3D. Но мисля, че и така се справихме. Аз съм от поколението любители на аудио пиесите, за които най-забавен е гласа и всичко, което може да се направи с него. Желанието ми бе да отговоря на всички тези хора, които като мен искат отново да чуят малко от "гласовете на детството". Играта бе добър опит и мисля, че се стана чудесна.
Adventure Corner: Казахте, че е трябвало визията на "The Book of Unwritten Tales"" да изглежда като "Monkey Island". LucasArts и Telltale междувременно стартираха новите "Tales of Monkey Island'. Вие разочарован ли сте от графичния формат?
Ян: Това е може би малко въпрос на вкус. Технически може би трябва да се направи така, ако това ще ви позволи играта да се стартира на различни системи. Моето мнение е, че бих го направил по различен начин, с по-класически образ, който не е напълно в реално време. Аз лично бих го намерил за по-красиво. Но, както казах преди: Това е въпрос на вкус.
Adventure Corner: Не трябваше ли ""The Book of Unwritten Tales"" да се появи след "Vieh-Chroniken "?


Ян: Прави сте, но от друга страна "Vieh-Chroniken" е напълно отделна история нямаща връзка с "The Book of Unwritten Tales. Така , че може и да не сте я играли. Единствената разлика между двете игри е, че сме търсили критичните моменти в "The Book of Unwritten Tales" за да ги изчистим в "Vieh-Chroniken".
""The Book of Unwritten Tales"" е критикувана, например за степента и на трудност. Така че направихме две нива на трудност в във втората част. Няколко хора смятат, че историята на
"The Book of Unwritten Tales", е разводнена и към края губи малко от инерцията си. Факт е, че "Vieh-Chroniken"" е по-къса, историята много сгъстена и играта много по-динамична. Няма места, където да не може да направите нещо, и които само да убиват времето. Отбелязва се постоянен напредък и мисля, че сме успели добре да се справим. В 5-тата и след това в последната глава има доста хумор и мисля, че това ще зарадва хората наистина много. Мисля, че дори критиците на ""The Book of Unwritten Tales"" ще признаят, че втората част е едно много забавно приключение.
Adventure Corner: Означава ли това, че сега се целите в 100%-ов рейтинг?
Ян: (смее се) Би било погрешно да почиваме на лаврите си. И ако можем, защо да не го направим? Подобрихме много неща по време на тестовете. Имаше няколко точки, които бяха променяни отново и отново, а след това пожелах да се премахнат. Ясно е,
че сега ще са с нови елементи. Никога не може да кажеш: "Това е страхотно." Интересно за всички нас ще е да видим какво мисли някой, който не е свързан с проекта. Твърде много хора участват и в крайна сметка е важна визията, а не само как изглежда. Например, нивото на трудност е чувствителен въпрос, който можете да се оцени зле, по това колко добре хората се справят с решенията. В момента има тестери, които играят играта за пръв път, но тя е толкова огромна, че един има проблеми в един
момент,а за следващия е просто, защото не всеки може да направи правилна преценка. А след това има и професионални играчи, които при обратната връзка ще роптаят: "За нас това е прекалено лесно". Тогава можем просто да кажем: "Добре, ще го направим малко по-трудно следващия път." Но понеже искаме и на начинаещите да е забавно, решихме да се използват две нива на трудност. И така малко по малко отглеждаме нещата, които бихме направили различно следващия път. Обратната връзка винаги е много полезна.
Adventure Corner: ""The Book of Unwritten Tales"" е номиниранa за редица награди и имаше постоянна битка с "The Whispered World", която получи повече награди в крайна сметка. Чувствате ли се онеправдани?


Ян: През цялата година имаше няколко добри игри и една от тях е
"The Whispered World". Ние сме щастливи за нейното първо място и дано има още много добри приключения. Защото, ако са прекалено много лошите приключенски игри, а след това някой направи добра, едва ли някой ще може да играе куестове. Ако някой купи сега "The Whispered World" ще може да прецени каква да е следващата му игра и тя вероятно ще е ""The Book of Unwritten Tales"". Към този момент ние се отнасяме към Daedalic с уважение. Но наградите обикновено не играят роля в продажбите, нито пък мнението на журито. Тази ръчно рисувана игра не би имала своя огромен чар, ако хората с молив и четка просто седяха на лаврите на една награда от достойното жури. Не може да се каже сега, дали играта е по-добра, защото е получила повече награди, или е по-добра тъй като се продава по-добре. Това са две различни категории. Разбира се, дразни, ако не спечелиш такива награди, но в крайна сметка важното е, че една добра приключенска игра излезе, защото в този бранш такива няма достатъчно.
Adventure Corner: Споменахте по-рано за проектите, в които сте замесени или в които сте работили с други разработчици. "Blaсk Mirror 2" е такъв пример. В скоро време ще се появи "Black Mirror 3". Успяхте ли да участвате в неговото създаване?
Ян: Оказахме съдействие по дизайна на "Black Mirror 2" и извършихме предварителна изработка на всички диалози. Всички останали неща бяха довършени от Cranberry. За "Black Mirror 3" имахме среща с продуцента Ахим Хайдеауф и се чудихме дали можем да подкрепим Cranberry. В крайна сметка, не стигнахме до решение и момчетата са направили сами третата част.
Adventure Corner: Благодаря Ви за интервюто и искам да ви пожелая много успехи в следващия ви проект.

интервюто е взето от екипа на Adventure Corner




Категории новини