юли 03

Седем дни в 7 минути

 Новини  4140140  Коментари: 0
В топлите летни дни, които много от вас навярно прекарват на морския бряг или на някое друго живописно място, нашата рубрика ще изглежда като непотърсено писмо "до поискване". Едва ли някой ще пожелае да си губи времето, проверявайки лентата за новини ежедневно, откъсвайки се от «райското наслаждение». Затова този път ще се опитаме да дадем информацията накратко за да научите всички важни събития, които се случиха в куест бранша на игралната индустрия през последните няколко дни. А събития се натрупаха предостатъчно.

Square Enix планира да завърши създаването версия на играта Лара Крофт и Пазителят на Светлината съвместима с уеб браузера на Google Chrome през тази есен. Сделката разширява съществуващите отношения на Google с един от най-големите издатели на видеоигри в Япония и е потвърждение за добрия прием от потребителите, играещи висококачествени игри безпроблемно в Chrome на Google. Новината бе обявена на конференцията за разработчици Google I/O в Сан Франциско.
Google отдавна прави опити с игри предоставени чрез браузъра, като по този начин на потребителите не се налага да ги изтеглят и веднага са в състояние да започнат игра. В случая се използва технология, наречена Native Client, която Google представи миналата година. Native Client е технология с отворен код, ефективно превръщаща Chrome в нова платформа за игра със стотици милиони потребители. Технологията позволява игра без използване на скъпия компютърен 3D графичен хардуер. С развитието си тя ще предостави възможност да се пускат игри от висок клас като графики в уеб браузъра. Ползите от една игра създадена в Chrome са високата производителност, сигурност, както и способността за лесно портване към системата. Square Enix вече стартира първото си заглавие Mini Ninjas в Chrome Web Store през март и сега е ред на поредицата за Tomb Raider, която е продала над 35 млн. копия към днешна дата от стартирането на първата игра през 1996 година.
Ние сме щастливи, че работим в тясно сътрудничество с Google по създаването на игра за Лара Крофт чрез Google Chrome без изтегляне или инсталиране на игрови софтуер, каза Фил Роджърс, президент и главен изпълнителен директор на Square Enix Europe. Игрите с качество като на конзолите играни в браузъра, са област в която вярваме и се ангажираме с предоставяне на иновативни, висококачествени развлекателни преживявания. Към всичко казано до тук, Мартин Йенсен, основателя на Hapti.co, добавя: Повечето игри на Square Enix ще се стартират през браузъра в рамките на следващата година. Самият процес е сравнително лесен. Native Client е платформа в ранен стадий на развитие и има предизвикателство, но платформата се развива бързо. Ние се чувстваме невероятно щастливи да бъдем партньори в старта и Google е голяма подкрепа за нашите фирми.

Секретни файлове 3: Снимки от Турция

Това, че събитията в Secret Files 3 - The Archimedes Code ще са едно увлекателно пътешествие по света, вече за никого не е тайна.
Animation Arts и Deep Silver повдигаха завесата и обявиха първото място от маршрута в търсене кода на Архимед. Разследванията по случая ще отведат Нина в Турция, до мястото за поклонение наречено Прашният хълм (Гьобекли Тепе). Десет хиляди години преди великите пирамиди в Египет хората населявали тази местност са построили огромно място за поклонение без никакви метални инструменти и без дори да познават колелото. Заедно с Емре Дердоган, приятел на Макс, Нина ще се опита да разгадае мистерията. Според издателите, това се осъществява кооперативно, като превключваме между Нина и Емре в зависимост от задачите за решаване. Появиха се четири нови скрийшота от археологическия обект, които сме поставили в нашата галерия.



Годината е 48 г. пр. Хр. Ужасна битка бушува в древна Александрия. Ем Хотеп иска да унищожи всички свитъци от папирус в голямата библиотека на Александрия и плаща за тази задача голяма сума на Менус Ра. Поемаме управлението над Менус Ра, който се промъква покрай стените на библиотеката, заобикаля пазачите пред сградата и накрая влиза в камерата, където всеки свитък се съхранява в отделен буркан. Със запалителна смес той унищожава целия архив, но течността се разлива по пода, влиза в канализацията и огъня излиза навън ...

6 дни преди сватбата



Това най-после се случи: Нина Каленкоф и Макс Грубер ще се оженят след 6 дни. Но напоследък Нина многократно сънува един и същ странен кошмар. Макс е убеден, че сънищата са свързани с предишното им съвместно приключение в Тунгуска, защото Нина цитира на сън определен пасаж от Библията. Тя не иска да говори за кошмара, но на пръв поглед сънят е винаги във връзка с брака им. Вижда как отива в църквата, където ще се омъжва, но вътре не открива никого. Няма свещеник, няма го Макс, дори гостите липсват. Всичко е празно.



Докато все още се чуди какво се е случило, глас на свещеник започва церемонията и обявява сватбата, казвайки, че Нина и Макс са избраните според Писанието на Петър, глава 3. Но не това искат да чуят булката и младоженеца в сватбения си ден. Нина се опитва да го поправи, а църквата внезапно започва да се разклаща и руши. Ударена от парче мазилка, тя пада в безсъзнание и когато се събужда е напълно сама. Изведнъж се появява непозната с качулка и огнено наметало, отминава я без да каже дума и преминава през отсрещната стена. Нина се опитва да я последва и след това се събужда от кошмара си.
Макс я успокоява, че всъщност те вече са женени и останалата част от дните си ще прекарат щастливо и заедно. Но обещанието за съвместен живот не трае дълго. Трима въоръжени до зъби мъже нахлуват в апартамента и го пленяват. Изваждат заповед за арест, обвиняват Max в терористични връзки и го отвеждат незнайно къде.



Нина се свързва с всички официални институции, но никой не знае нищо за този арест. Кои са мъжете, нападнали го по този начин? И какво точно искат от Макс? Търсейки отговор на въпросите си, Нина преравя целия архив на Макс. В него намира документи, насочващи я към Гьобекли Тепе в близост до село Урфа в югоизточна Турция. Явно Макс е правил изследвания на най-стария известен храмов комплекс и с това си е създал врагове. Към същата мисъл я насочва и обаждането от неговия турски колега, когото Макс се е опитал да предупреди. Нина няма друг избор и решава да пътува до Турция и Гобекли тепе...

В търсене на първите индикации

Тази част на играта обещава едно наистина вълнуващо приключение с красива графика, много и различни дестинации в Германия, Турция и Египет. Макс изглежда променен в сравнение с предишните приключения, Очевидно няколкото години изминали от Puritas Copdis са дали своя отпечатък, но при Нина нещата от миналото не са оставили видима следа. Как да контролирате героя си вече знаете, от предишните приключения нищо не се е променило. Въпреки че, изглежда, все пак нещо се е променило и е направено по различен начин, защото понякога ще се налага да да извършваме действията по специфичен начин. Например Нина трябва да залюлее една статуя напред и назад за да се срути стената. Играчът трябва да прави люлеещи движения последователно наляво надясно, което е доста сложно и в отчаянието си много от играчите има вероятност да се откажат. Хубаво би било, ако тези задачи бъдат до известна степен опростени, за да не оставят чувство на неудовлетвореност. Другата особеност се базира основно на информацията, която получаваме от Нина. Човек трябва да разглежда всичко по няколко пъти и да слуша точно какво му казва бъдещата булка. При повторното разглеждане на изображения, книги и т.н., Нина всеки път дава нова порция полезна информация помагаща за решаването на пъзела.



В заключение ще кажа, че очаквам с нетърпение тази игра. Любопитен съм да видя какви загадки са скрити в 11000 годишния комплекс на храма, който е само една малка част от разследванията. А също така и каква е връзката му с пожара в библиотеката в Александрия. Причината за този пожар се споменава, разбира се чисто хипотетично, тъй като досега не успял да разбера някаква допълнителна информация, каква е точно причината за него. Това, което съм събрал и видял до сега обещава една много вълнуваща история, качествено графично изпълнение, чудесен звук и малко по-различни начини за решаване на загадките. Представянето на играта е планирано за средата на септември 2012 г., но дори три месеца преди излизането й, все още информацията е твърде оскъдна. Остава ни да чакаме и ... да се надяваме.


Lilly Looking Through - приказка, в която е невъзможно да не се влюбиш.

Наскоро създадената фирма Geeta Games, основана от Стив Хугендик (работил в Cyan Worlds и още няколко крупни компании за компютърна графика и спецефекти), жена му Джесика Хугендик (заедно са правили координирането движенията на Йиши в "Myst V: End of Ages" и Крис Бизер (професионален музикант, пишещ музиката към филми и игри), бяха започнаха да събират средства чрез Kickstarter за играта си "Lilly Looking Through". Момиченцето Лили и приятелят и Роу си играеха в малкото селце намиращо се до Тъмната гора. Животът е скучен, ако и само на пет години и цялото ти обкръжение се състои от четири къщички. Внезапно появилия се вятър донася отнякъде червена лента и я преметва върху растящата в един от дворовете круша. На Лили и се прииска да свали закачената лента, но точно когато почти я стигна, се случи нещо странно: лентата се издигна във въздуха, полетя към Роу, омота се около него и го отнесе в Тъмната гора. Лили хукна след Роу, но той вече бе изчезнал в непроходимите храсталаци. Останаха да лежат на земята само странните очила, които Роу намери малко преди това. Лили взе очилата, реши да ги премери и... се случи нещо още по-странно: светът се преобрази. Там, където по-рано бе гората, сега се намираше зелена поляна. А вместо храсталаците Лили забеляза началото на подземен вход, който очевидно водеше към високата кула. Имайки възможността да погледне на света с други очи, Лили направи крачка напред към великолепно анимираната приказка с геймплей в духа на "Samorost" и задачи, основани на възможността да видиш света и текущата локация по различен начин. Играта вече събра нужните $18 000 и даже изпълни плана си почти двойно. В знак на благодарност към отзовалите се, създателите ни предлагат да изпробваме демото на играта за PC (98 МБ), Macintosh (100 МБ), Linux (99 МБ) - непременно го опитайте. Цялата игра се очаква да се появи в първата половина на 2013-та година.


Michel Ancel за играта Beyond Good & Evil 2





От момента с анонсирането на втората част от Beyond Good & Evil се сформира цяла серия за Asassin's Creed, остаряха nextgen консолите и излязоха, струва ми се, всички важни игрови продължения, а за тази игра не се появяват дори нови скриншоти. Но изглежда вече нещата започват да се променят и проекта излиза от стадия си на криогенно замразяване. В юлския брой на Official PlayStation Magazine бе публикувано интервю с известния френски геймдизайнер Мишел Ансел (Michel Ancel), който отново говори за приключенската игра Beyond Good & Evil 2, отложена за следващото поколение конзоли.
Това е много личен проект, който от цялата си душа искам да доведа до реализация - заяви той. За съжаление, създаването му ще отнеме твърде много време. Понякога се случва така, че чакате една игра по десетина години, след това тя излиза и ви разочарова. Има редица причини, заради които процеса на разработка успява да се проточи. Често, причина това да се случва са преподновяванията в процеса на самата разработка, но в нашия случай не е така. Ние провеждаме различни изследвания, а също така се явяваме разработчици, създаващи огромни градове и обкръжаваща среда. Това изисква колосален труд и изследване на всички технически детайли за да ги направим така добре, както бихме желали. Амбициите ни са да създадем играта на нашите мечти.

източник


Наскоро в новините за седмицата ви запознахме клипа за младата Лара Крофт от новата серия на играта. Разработчиците на "рестарта" Tomb Raider бяха обвинени в пропаганда на сексизъм, неуважение към жените и използване на нисшите инстинкти в игровия контекст. Става дума за точно този клип от Е3 Crossroads Gameplay Trailer, в който брадат мъж, насочвайки пистолет към Лара се опитва да я изнасили, но бива убит със същoто това оръжие. Crystal Dynamics нищо такова нямат предвид и не са искали никого да обидят, но въпреки това се наложи официално да се извинят пред обществеността.


Геймър мама



Gamer mama отдавна е фен на World of WarCraft и рядко успява да контактува със семейството си. Със съпруг, който изглежда работи непрекъснато и дъщеря тийнейджърка, която винаги е навън с приятели, такава възможност за общуване изглежда никога няма да възникне. Може би, ако успее да ги навие и се включат в играта, която обича, биха могли да се забавляват всички заедно. Семейната вечеря изглежда идеалната възможност за тази цел, но когато дъщеря ти отговаря със кратки SMS-и, а съпругът е втренчен в лаптопа си, битката тепърва предстои.
Мордехай Букмън и Килър Кели са създали ситуация в своята игра, която може да се стори твърде позната на геймърите, търсещи интереса на семейството в хобито си. Графиката представлява прости скици с молив, изобразяващи семейство седящо около масата. Всеки път, когато играча предприеме някакво действие, картината се променя, за да се изобрази резултата, преминавайки от една сцена в друга повече като прогресивно развитие, отколкото като рязка промяна. Скиците са черно-бели, но са повече от достатъчни за да предадат емоциите на героите.Напредъкът се постига чрез избор на серия от бутони, с които избираш подходите на геймър мама. Наличните опции зависят от действията ти до момента и взаимодействието с другите герои. Може да започнеш направо или да предприемеш по-обмислен подход за това как да ги ангажираш. Прогресът в играта зависи много от начина, по който се справяш с техните аргументи и цялата игра представлява един голям и сложен пъзел от вярно подбраните реплики. Разговорите са добре написани и голяма част от диалога предизвиква депресиращо чувство познато на геймърите, които са правили сами подобен опит. Успешното приключване е възможно, въпреки че повечето играчи ще трябва да се опитват на няколко пъти, за да получат щастлив завършек. Геймър мама може да се играе онлайн в сайта на разработчиците.



Категории новини