юли 11

Игроскоп - какво се случи през седмицата.

 Новини  4140140  Коментари: 0
Рон Гилбърт за Маймунския остров



Серията приключенски игри The Secret of Monkey Island е започната от геймдизайнера Рон Гилбърт (Ron Gilbert), като първата част се появява през 1990 година, а Monkey Island 2: LeChuck's Revenge я последва година по-късно. През 1997 година почитателите получиха The Curse of Monkey Island, след това, в 2000-та година излезе Escape from Monkey Island, а в 2009-та - Tales of Monkey Island и две преиздания с висока резолюция на оригиналните игри. Но авторът на серията прекрати да се занимава с нея преди 20 години, точно след излизането на втората част. В интервю за IGN му зададоха въпроса, какво мисли по въпроса да създаде още една игра от тази поредица, но отговорът едва ли ще зарадва почитателите. За съжаление, нямам право на това, всички права принадлежат на LucasArts - заяви той. - Дори да стартирам кампания за набиране на необходимите средства и да събера 30 милиона долара, не мисля, че LucasArts ще ми продадат правата. Въпреки лошите новини за Monkey Island, Гилбърт заяви, че според него, приключенските игри имат светло бъдеще пред себе си и не очаква жанра да изчезне в скоро време. Не съм притеснен за това като всички - каза той. Мисля, че много от останалите жанрове взаимстват от приключенските игри. Вижте игра като LA Noire, много oт хората смятат, че LA Noire е приключенска игра, защото е пропита с много елементи от приключенските игри. Не мисля, че адвенчър игрите някога ще умрат. Те са с добре пресъздадени характери и история. Мисля, че хората ще харесват винаги този тип представяне на нещата. Като обяснение за любовта си към приключенски игри Рон Гилбърт отбелязва, че темпото на геймплея е любимия му елемент. Приключенските игри ми харесват, защото те са всъщност бавни и съзерцателни, каза той. В тях не се изискват бързи реакции и стрелба. Просто прекарвате пътя си през играта и ви се налага да мислите. Някои от най-добрите моменти за мен в една такава игра са, когато просто стоя и се опитвам да разреша поредния пъзел. Въпреки любовта си към красивия изглед и механиката в приключенските игри, Гилбърт допълва, че историята играе огромна роля. В действителност, изграждането на света и историята на играта са първото нещо, за което се тревожа при създаване на нова игра. Историята е от първостепенно значение. Когато стартирам проектирането на една приключенска игра, започвам със света от играта. Обикновено започвам с света, след това разказвам историята и накрая подреждам слоя загадки в тази история. Защото в една приключенска игра, пъзелите са наистина това, което движи разказа напред.
Повече от интервюто с Гилбърт може да видите ето тук


За какво ще се разказва в "Day One"



Появи се първата информация за играта "Day One" на компанията Péndulo Studios. Историята в новото комедийно приключение, изпълнено със сарказъм и черен хумор ще е такава: Младият журналист Итън току-що е научил за своята неизлечима болест. Лекарите го предупреждават, че ще умре до края на деня. Попарен от новината, той се завръща у дома и намира писмо съдържащо таблетка и бележка: "Лекарството ще продължи живота ти с 24 часа. Имаме още от него. Ела в Париж. Ще се свържем с теб". Както сами разбирате решението на Итън е само едно. Трябва да замине за Париж.



Кампанията по събирането на средства за разработката на играта се осъществява в популярния сред геимдизайнерите в последно време сайт Kickstarter . В течение на 60 дни авторите ще се опитат да съберат €300 000. С такава сума, признават те, играта ще бъде доста кратка. Ако успеят да съберат €750 000, продължителността на новата игра ще бъде приблизително равна на "Runaway: A Twist of Fate" - последната игра, която разработчиците са правили с пълен бюджет. Цифровата версия на играта ще се продава за €12, а ако заплатите €50 ще получите достъп до бета-версията на играта и даже ще може да предложите своя музика, рисунки, текст, гласове - разработчиците и участниците в кампанията по събиране на средства ще решат как да ги използват в играта, а при по-големи суми ще получите повече - дискова версия, създаване на герой по ваш образ и подобие, среща със създателите и така нататък.


"Vsevolod" - археологът от алтернативната историческа реалност.



От доста дълго време Svarun Studios работят над играта си "Vsevolod" и ето вече са постигнали краен резултат. Екипът състоящ се от сърбин, чех, трима германци и англичанин е създал игра, действието на която се развива в един алтернативен свят, подобен на нашия от края на XIX век. Цари крехък и деликатен мир и всеки един момент народите на Германия и Славянската империя са заплашени от жадните за кръв орди на република Британия. Светът не познава християнството и навсякъде цари езичество. Група германски и славянски учени от археологическа експедиция бързат да се приберат по домовете си заради военните действия, но един от тях - нашия герой Всеволод остава в желанието си да открие артефакта създаден от бог Сварог, за който се носят слухове, че е скрит дълбоко в недрата на древния Сваростан, намиращ се в покрайнините на северния полярен кръг. Намирането на въпросния митичен обект може да отключи верига от събития, които евентуално да доведат до унищожаването на тази реалност. Сайтът на играта предлага доста продължително демо (364 МБ), а авторите търсят издател за пълната версия.


Привърженици на идеята финансираха Ouya за един ден.



В интернет се появи информация, че група ентусиасти готвят пускането на игрова конзола, която ще използва операционната система Android и ще се продава на цена $99. Конзолата с име Ouya ще се включва в телевизора и с това, сходството и с традиционните игрови конзоли свършва. Работата е там, че създателите на Ouya са се отказали от използването на патентована закрита система и са приели решение да създадат напълно отворена платформа. Игри за Ouya ще може да пускат всички желаещи, като абсолютно всички игри за този вид конзола трябва да са безплатни или условно безплатни (free-to-play). Ouya просто е предназначена за "разбиване" и всеки купил новата игрова представка получава не само конзолата, но и пълен комплект от разработчика, откриващ достъп до всички ресурси на Ouya. Интересното в случая е, че зад Ouya стоят доста известни имена от игралната индустрия, сред които е бившия глава на Xbox Ед Фрайс(Ed Fries), Муфи Гадиали (Muffi Ghadiali) от екипа създал Amazon Kindle, а също и Ив Беар (Yves Behar), човекът измислил дизайна на евтиния «ноутбук за $100» от проекта One Laptop Per Child.
Изглежда Ouya - конзолата за $99 на базата на Android ще установи нов рекорд по събрана сума за игрови проект в Kickstarter. Създателите на проекта планираха да съберат 950 хиляди долара за месец, а получиха повече от $2 милиона още първия ден. Сега вече активно се замислят над това, с какво да зарадват играчите, които им
дадоха подкрепа и пари. Тези, които са превели средства за развитието на Ouya, могат да предложат на разработчиците собствените си идеи. Ето какво писмо получиха играчите-спонсори на проекта:
«Осъзнавате ли какво направихте? Вие доказахте, че конзолата като средство за игра не е мъртва. Шокирахте целия свят и нас! Ние сме зашеметени от поддръжката ви, с ваша помощ събрахме повече от 2 млн. долара само за един ден. Сега е наш ред да ви зарадваме. Най-главното в момента е да разширим списъка с цели и задачи и да обмислим какво можем да направим с допълнителните средства. Ще ни трябва време да се справим и ни е нужна вашата помощ. Разкажете ни за своите идеи в писмо до [имейл]».А тук може да гласувате за игрите, които желаете да видите на OUYA. Разработчиците обещават, че не биха подвели тези, които им повярваха и още веднъж благодариха за подкрепата.

Спецификация на продукта:

Tegra3 четириядрен процесор
•1GB RAM
•вградено 8GB флаш устройство за запис
•HDMI ТВ конектор с поддръжка на 1080p HD
•WiFi 802.11 b/g/n
•Bluetooth LE 4.0
•USB 2.0
•Безжичен контролер със стандарти функции (два аналогови джойстика, d-pad, осем бутона за действия и системен бутон), touchpad
•Android 4.0

Категории новини