мар 21

Memoria

 Новини  4140140  Коментари: 0


Завръщането в Авентурия беше неизбежно, но за разлика от предишния, този път в играта има две сюжетни линии, една от които продължава събитията на The Dark Eyе: Chains of Satinav. Герон търси начин да върне обикновения облик на феята Нури. Една нощ, по време на разходка в гората открива шатра и в нея се среща с човек, който изглежда знае как да развали магията. Само че непознатият, търговец на име Фахи, поставя на Герон условие: първо ловецът на птици трябва да му помогне в решаването на една загадка. Вече трети месец Фахи сънува сън, всяка нощ един и същ, и в този сън, той вижда събития случили се преди 450 години. Отнася се за източна принцеса, която тръгва на война за да стане най-великата героиня на всички времена. Името й е Задя.
От една страна, в ролята на Герон ще бродим в околностите на Андергаст – града, където се развиваше действието на първата част и ще се опитваме да изясним, какво се е случило в тези незапомнени времена със Задя. От друга страна – пренасяме се в миналото и играем с прекрасната жена-войн. Приключението с Герон е без опити и усилия за епичност, повече приличащо на приказка, като в Chains of Satinav, докато историята със Задя е изпълнена с грандиозни битки, монументални съоръжения и завладяващи духа и окото пейзажи.
Приключенията на Задя започват в древна гробница на император-магьосник. Тя и придружаващите я – традиционен RPG отряд от представители на различни бойни «класове», – разпердушинвайки чудовищата се промъкват през входа, влизат вътре… но после се случва нещо лошо. Момичето е в капан. Нейната единствена надежда за спасение е говорeщия жезъл принадлежал на магьосника, който е погребан в тази гробница. Жезълът остава в нея през цялата игра. С негова помощ, тя научава и използва различен вид магии, като например включване/изключване на магически артефакти. В началото има момент, където тя е заключена в една стая, но може да погледне през пукнатините на стената в съседните стаи, да активира стоящите там каменни големи и да ги управлява. В процеса на играта Задя усвоява много други магически заклинания.
Постепенно ще научаваме все повече и повече за принцесата и за това какво се е случило с нея. По това време Герон също има проблеми: внезапно в настоящето започват да проникват предмети от миналото, което е допълнителен стимул за по-бързо решаване на загадката. Самият град Андергаст не се е променил много от предишната част на приключението, но за разлика от тогава събитията сега се развиват не през есента, а напролет и всичко е препълнено със зеленина. Като цяло имаш чувството, че си се върнал на познати места, но вече не е така тягостно както преди.
Задя ще получи цял арсенал от заклинания, но Герон си остава с две способности - да разглобява и сглобява предмети. В по-късен етап ще се научи да вижда „ следите” на отминали събития. Много полезно умение, като се знае че задачата му е своего рода детективско разследване.
Memoria е определено по-дълга, отколкото Chains of Satinav. За преминаването й са нужни повече от осем часа. В играта има лабиринт, а начин да ядосаш играча е като сложиш в приключенска игра лабиринт. Но този е добър с това, че играчът може да поставя маркери за да не се заблуди при преминаването от един екран в друг. Това добавя в играта стратегически елемент. Къде по-добре е да сложиш клонка с ягоди, там откъдето си дошъл, или до този вход, където искаш да погледнеш. Лабиринтът специално е тестван върху хора, на които подобни задачи не са по вкуса, и първоначалната реакция е била «Ох! Ненавиждам лабиринти!». Но в последствие са оставали доволни.
Всеки епизод по-своему е уникален. В една от главите е наблегнато на вълшебните способности на Герон, но те трябва да се използват по доста нестандартен начин… В друга глава героят е необходимо да разгадае каква функция изпълнява всеки един от артефактите и как правилно да ги използва заедно. Има и епизод, в който Герон трябва да намери през нощта в гората някого, когото преследва разгневена тълпа и той трябва да манипулира хората, насочвайки ги по лъжлива следа. Накратко, въпреки че Memoria е класическа приключенска игра, по отношение на геймплея тя постоянно ви поднася изненади.
Първоначално името на играта е било доста дълго, като на The Dark Eyе:Chains of Satinav, но са решили, че трудно ще се запомня и започват да търсят по-кратко и сбито име. Chains of Satinav като цяло е за бъдещето: Герон се страхува, че съдбата му е предрешена и се опита да си възвърне контрола над живота. Магьосникът-пророк извършва злодейства точно защото иска да надникне във бъдещето. Като противоположност на това, втората част се занимава с миналото – с историята и спомените. Оттам и името Memoria.



Категории новини