ЗА ИГРАТА: Това е куест с двама герои, като си избирате с кой герой ще играете още в началото на играта. Написвате името си и стартирате играта. По време на играта ще ви ръководи стария бухал Харис Файн Физер. Играе се с мишката. Имате карта, в която виждате до къде сте стигнали. Като кликнеш на нея с ляв бутон се отваря в близък план на екрана. Като кликнеш на горната част на екрана се показва инвентара. С ляв клик на мишката се затваря. Винаги като вземеш предмет го пускай в инвентара /бухала ще ти напомня/. Ако имате затруднения отворете инвентара и крликнете на бухала, той ще ви помогне и каже какво трябва да се направи.  Курсора се изменя със стрелка за посоките.

 

         Това е игра по приказката Красавицата и Чудовището от Шарл Перо.



Изберете първо образа на Красавицата, напишете името си и натиснете ОК.

Изгледайте клипа.

 

                            КРАСАВИЦАТА:

 

Бащата на Красавицата се е заблудил из гората и достигнал до замъка на Чудовището. Изведнъж Чудовището излиза и го взима в плен и го хвърля в подземната тъмница на Замъка си. Красавицата го чака за вечеря, но той не се прибира. Тръгва с коня си да го търси.

Влиза в замъка. Стария бухал й дава карта за да се придвижва по-лесно из Замъка.

Вземи картата.


                         

 

Обърни се и премини през желязната врата към градината на Замъка. Отиди до  Фонтана. Разбираш, че е запушен. Виждаш, че има нещо което не пропуска вода и шест жаби.

Трябва да ги прогониш от там за да вземеш пергамента.

Целта на пъзела е да накараш жабките да скочат точно на листата и да ги изкараш от водата. От центъра скача на едното листо, като кликнеш на нея на второто листо, после на третото и извън басейна. Ако падне във водата жабата се връща в центъра и на ново почваш.

 

Като изкараш жабите взимаш пергамента. Виждаш че е една част само, трябва да намериш и другата. На него са изобразени орнаменти и до тях животни.

  

 

       Сложете парчето пергамент в инвентара. Пред фонтана има едно ведро за вода. Вземи го. Върни се в Замъка.

         Върни се  от където дойде. Трябва да намериш къде е баща ти. Поеми през вратата в ляво на екрана.

Влизаш в антрето на Замъка с кладенец по средата. Главите на зверове над вратите си приказват.В ляво и в дясно има отворени врати. В средата голямата врата е заключена.

Огледай кладенеца.        Има решетка която е заключена и не можеш да го отвориш. Около него има орнаменти като на парчето пергамент, което взе от фонтана.

 

                   

 

       Като кликнеш на плочките потъват. Вероятно има някаква последователност в натискането, но за целта трябва да намериш и втората част от пергамента.

Отиди в стаята в ляво по стълбите. Отзоваваш се в Оръжейната зала с един рицар, който ти говори.

 

Има молба към теб, да сглобиш неговите двама приятели, за да не е сам в помещението.

Събери от земята частите от рицари и ги сложи в правилния ред за да изградиш другите двама рицари.

Когато ги събереш те решават да ти кажат кода за отваряне на кладенеца. А той е да натиснеш първо плочката на скорпиона, после на лъва, после на рибата и накрая на таралежа.

Разбираш, че трябва да слезеш в кладенеца за да вземеш ключа за тъмницата

 

Долу на земята има един ключ. Вземи го и го сложи в инвентара. В ляво има още една врата, но е заключена за сега.

Върнете си до кладенеца и отидете към вратата в дясно на екрана.

Там виждаш една пеперуда. Тя се е оплела в паяжините на паяците. Трябва да я спасиш. Бухала те съветва.

Целта на мини-играта е да преместиш пеперудата до твоя образ долу в ляво, като за целта кликаш на паяците бързо за да не й пречат.

Като се справиш и изкараш пеперудата от паяжината на свобода тя ти пуска втората част от пергамента. Сложи го в инвентара и той автоматично се сглобява.


                                

Отиди до вратата в дясно и пробвай ключа който взе от оръжейната зала с рицарите. Отключи се и си в една лодка.

 


     Трябва да плаваш в двете посоки и да прихващаш куфарите, в които има звезди. Трябва да вземеш три звезди Ц златна, сребърна и бронзова. Отвори всички куфари.

Чуваш от едната врата виковете на баща си. Трябва да побързаш за да намериш тъмницата.

Върни се в Замъка през една от вратите, през оръжейната или където беше пеперудата.

Отиди до кладенеца. Знаеш вече паролата. Кликни на плочките със символи на скорпион, лъв, риба и таралеж. Решетката на кладенеца се отваря. Сложи ведрото на кладенеца и слез долу. По пътя те нападат прилепи. Трябва да кликаш на тях за да не я дърпат нагоре, както и да разбиваш камъните, за да се получи звезден прах и така прилепите няма да те дърпат поне за известно време.

                         
 

Долу в кладенеца в ляво виси един ключ. Вземи го и го сложи в инвентара.Сигурно това е ключа за тъмницата. Там долу има тунел, който те извежда до реката.

Качваш се направо на една лодка. Трябва да намериш тъмницата. Тя е един пристан с осмоъгълна звезда.. Достигни до нея.

От там се чуваха виковете. Кликни с ключа за да я отвориш. За вратата към тъмницата има механизъм, който я отваря.


      

 


         Кликни на въжетата, после на механизма в средата. Сложи трите звезди. Първо златната в ляво, после в средата сребърната и в дясно бронзовата. От двете страни излизат механизми с колела. Кликни на колелата, тежестите да се издигнат на горе. Хвани въжетата горе над вратата и ги опъни до тежестите за да се захванат. Когато се готов вратата на тъмницата се отваря.

         Най-после си при баща си. Намери го. Но в това време пристига Чудовището на Замъка и те взима за пленница. Иска да предизвика твоето доверие. Но един ден както стоиш пред огледалото виждаш, че баща ти е много боленЕГовориш с Чудовището и той ти дава 7 дни и ключ за бързо завръщане в замъка. Ако го изгубиш няма да можеш да се върнеш.

         Говориш с баща си и той ти казва че трябва да му направиш вълшебна отвара за да се излекува. За да намериш рецептата трябва да намериш  Книгата с магически заклинания, която е на тавана в къщата им.

         Отиваш в къщата. Огледай се. В ляво от масата вземи ябълката. Влез в стаята на сестра си. Вземи от шкафа пергамент с 8 слънца и от земята червена орхидея.

Изкачи се по стълбата в дясно на екрана, горе на тавана. Долу на пода в ляво има една дъска, на която като кликнеш намираш вълшебната книга. Вземи я и я сложи в инвентара. Кликни да я отвориш. Не става. Вземи листа с 8-те слънца и кликни на тях. Те са разбъркани като кликаш на едното  се отварят други картинки. Трябва в такава последователност да ги отвориш че всички да са само слънца.

Като се справиш се отваря книгата. Виждаш съставките които ти се показват. До картинките са показани колко бройки трябва да хванеш от дадени обекти и да ги сложиш в котлето на огъня.

Ако объркаш нещо почваш на ново в друга комбинация.

За целта трябва да ги хващаш във въздуха с мишката и пускаш в котлето.

Успех.

 

 

Като направиш настройката, вземи шишето, сложи го в инвентара и слез долу.

Очаква те нова неприятност. Сестрите ти взимат ключа от външното врата и го хвърлят на пода в тъмната стая и те заключват. Враната е взела ключа и скача от етажерка на етажерка. Трябва да вземеш ключа от нея. Кликаш на светлината от свещта и си осветяваш стаята за да я търсиш. Ориентирай се горе долу по звука който тя издава.

Като вземеш ключа, отключи външната врата и отиди при баща си и му дай настройката.
     Но разбираш, че неприятностите не са ти свършили. Виждаш че сестрите ти са се пренесли в Замъка с твоя ключ, който ти даде Чудовището.

Трябва да намериш друг път за да се върнеш в Замъка и да предупредиш Чудовището.

Този път е през огледалото. Кликни на него и завърти камъчетата докато чуеш звук. Когато успешно го направиш се връщаш в Замъка.
       Сега трябва с Чудовището бързо да се доберете до Главната кула на Замъка. За да стигнуш до там, трябва да преминеш през островчетата и да вземеш върховете от всички кули на тях. Така накрая ще стигнеш в подножието на Главната Кула.


 

От Кула на кула можеш да минеш по мостове. Те се спускат с помощта на оръдейни изстрели от топа, който е на брега. Имайте предвид, че с паяците, които минават по островите на можете да сте заедно, нито пък те двата да са на един остров. Преминете първо по островите, после се върнете на брега и после стреляйте докато паяците отидат на двата леви острова, за да не ви пречат. Там повече не стреляйте за да не се върнат.

Преминете до Кулата. Вратата са я заключили сестрите ти. Трябва да се изкачите по стената. На нея има клинове. Тръгвате нагоре, движи се зад Чудовището. Подавай му клинове. Когато се изкачите, ще разберете че сестрите ти са отворили вълшебния сандък и сега Чудовището ще умре. Казваш му, че го обичаш и той се превръща в красив принц. Злите ти сестри умират. Който копае гроб други му, сам попада в него.

Тук първата история свършва.
      
                                
ЧУДОВИЩЕТО:

         Ако не успеете да продължите играта като Чудовището. Започнете я отначало като изберете за герой Ц Чудовището и си напишете някакво име. Ако не тръгва веднага натиснете space!

         Виждате красивия принц, който си оседлава коня. Пристига зла вещица и го превръща в Чудовище. От този образ може да се избави само ако наистина го обикне някоя девойка. На чудовището не му остава нищо друго да дочака мечтаната девойка.

         Една вечер на прага му пристига старец, който Чудовището прибира и затваря в тъмницата. За да го търси в Замъка пристига неговата дъщеря.

         И в тази част на Чудовището ще помага Бухала.

         В хола на Замъка си. Твоя слуга Гюнтер е изтървал ключа в кладенеца. Трябва да намериш картата на замъка. Бухала ти дава нареждания

         Кликни на куфара в дясно на екрана. Вземи картата, сложи я в инвентара горе на екрана и я разгледай.

          

                                    


     Трябва да откриеш ключа от тъмницата. Отиди в стаята в дясно на екрана. В нея има много ключове. Трябва да откриеш два по два еднаквите и те се елиминират. Който ключ остане сам, значи това е Ключа за тъмницата.

 

 

         Кликнете на сандъка в ъгъла на стаята. От него взимаш пергамент с образ на Дракон.

         Излез от хола през вратата. Отзоваваш се при кладенеца. Всички врати са затворени, понеже Гюнтер е изгасил факлите, които го осветяват.

                                    

         Трябва бързо да ги запалиш. Почти от ляво на дясно и бързо кликай на факлите. Трябва първата запалена факла да не е изгаснала докато стигнеш до последната.

         Като ги запалиш двете врати в ляво и в дясно се отварят. Третата към тъмницата в дъното не може, понеже Гюнтер е изтървал ключа в кладенеца.

         Трябва да отидеш до там по обиколния път.

         Отиди до Оръжейната. И от там не можеш да преминеш.

                                    


         Отиди до другата стая, и от там не можеш да излезеш към подземието понеже Красавицата е взела ключа. Единствения път е през кладенеца, но ти нямаш кода за отваряне. Подреди рицарите, като им намериш частите по пода за да ти кажат кода от кладенеца. Като го получиш излез от стаята.

Върни се в стаята с паяците. Гюнтер е сложил там кода за кладенеца , трябва да го изкараш от паяжината.

Отстраняваш паяците и преместваш пергамента до Чудовището.

Като го вземеш отиди при кладенеца.

Кликни на плочите в следния ред : 1 път на таралежа и 3 пъти на лъва.
       Като започнеш да се спускаш трябва по същия начин да махаш прилепите и разбиваш камъните които падат.

Като стигнеш долу не намираш ключа, понеже Красавицата го взе.

Излизаш на реката, от там трябва да намериш пътя към тъмницата. Вземи факлата. Но тя за броени минути изгасва. Трябва да бързаш или ако има до теб огньове да я запалваш отново и отново. Защото като изгасне отново си в първоначалната си позиция.

 

Като намерите входа за тъмницата, виждате и Гюнтер който вече е намерил ключа от централния вход. Отваря вратата и тамЕ

Изгледай клипа.

Оказваш се пред поредния пъзел.

За да подредиш плочите, се сещаш че такъв дракон си виждал на една от картините.

 

Кликни на пергамента която намери и подреди образа.

Като се справиш чрез тайната врата се отзоваваш в своя кабинет. От тук не можеш да продължиш. Трябва да намериш начин да отвориш вратата на кабинета си на която има изобразено слънце. Но ти трябват две такива плочки.

Едната плочка се намира в мазето. Слез долу и внимателно премини покрай змиите до всички парченца и ги вземи. Като се справиш имаш едната половинка. Върни се в кабинета. Внимавай, не се допирай до змиите.


       Влез през вратата в дясно на екрана в Планетариума.

Това е следващия пъзел. Виждате карти които се движат, под тях е правилното местонахождение на звездите. Трябва от движещите се карти да изместите така звездите, че да съвпаднат с това под тях на сферата.

Като се справите звездния модел заема своето място.

 

Трябва да намериш другата половинка която е в галерията. Тя е в сферата между две чинии, които трябва да ги балансираш за да се издигне сферата до теб и като я отвориш взимаш половинката от слънцето.

За целта хвърляш камъче към едната чиния, после в другата. Внимавай да не ги разлюлееш като хвърлиш две камъчета само в едната, защото ще започнеш отначало.

Поставете двата диска на вратата, където е слънцето и тя се отваря.

Отново сте пред островите, които са с кули и трябва да преминете до Главната кула на Замъка. Този път мостовете си движат и въртят.

Трябва да отидеш до всички острови за да вземеш светещите оръжия от кулите на островчетата. Първо преминава Чудовището, и после Красавицата.

Следва ново изкачване по Главната кула, понеже вратата е заключена.

Изкачвате се по същия начин. Чудовището е отпред , Красавицата след негоЕ Отново падат камъни. Чудовището ги разбива.

Накрая се изкачвате на върха на Кулата. Края на играта е щастлив, както и в приказката.

Заживявате щастливо в Замъка, дълго, дългоЕ

 


                                                                              

                                                                                                              
К Р А Й!!!