Геймплей:    Това е пойнт енд клик игра от трето лице.

В главното меню (main menu) има продължи (continue), нова игра (new game), зареди/запази (load/save), настройки (settings), бонуси (bonus), автори (credits) и изход от играта (quit game).

За да запазиш игра, кликни върху бутона за запазване. Кликни върху празна рамка и натисни бутон запази (save). В рамката се появява снимка на локацията, където запазваш.

В настройки можеш да промениш силата на говора (speech volume), музиката (music volume) и звуковите ефекти (sound effects volume). Също така можеш да включиш или изключиш субтитрите (subtitles), да избереш дали да играеш на цял екран или в прозорец (full screen mode or window), да промениш резолюцията на играта (resolution videos) или да промениш как да се отваря инвентара  (inventory opening choice -  с клик или със скрула на мишката).

В бонусите ще откриеш клипове от играта.

До главното меню стигаш с бутон ESC по време на игра или с диска горе от ляво в страницата на инвентара.

С бутон ESC се прескачат сцените по време на игра.

Инвентара се появява със завъртане на скрула на мишката или като кликнеш върху ръчката горе в дясно на екрана (според личния избор). На екрана със запазени игри използвай стрелките на горе и долу, за да видиш всички слотове.

По време на игра натисни бутона за интервал (space bar) и ще видиш активните зони.

За да презапишеш или заредиш игра, кликни върху рамка и после натисни бутона за действието, което искаш да изпълниш. После избери зелената отметка. Записите могат да се презаписват и да се изтриват.

Курсорът се състои от две зъбни колела, които показват съответните действия възможни на определеното място. Лявото колело се активира с ляв бутон на мишката, дясното – с десен бутон на мишката.

 


Обучение:   

Руфъс и Уензъл показват кратко обучение, като демонстрират как да се поправи пресата.

Кликни върху Уензъл, за да продължиш разговора.

За да огледаш предмет, използваш десен клик, курсора показва икона с око. Огледай знака ин на пода.

Вземи с ляв клик знака ин. Имаш предварително янг в инвентара.

Кликни върху Уензъл, за да говорите. Научаваш, че в инвентара могат да се комбинират предмети и ти обяснява как става това.

Поправи пресата:    Комбинирай в инвентара  ин и янг и ще получиш резервна част.

Използвай резервната част върху кръглия отвор в средата на конзолата.

Натисни левия бутон и ще последва въведението.

Част 1 - КУВАК

Напусни Кувак.

Опаковай куфара:

Стаята на Руфъс:    Руфъс се готви да напусне Депония. Той има план.

Отвори куфара на леглото и ще откриеш списък. Нуждае се от провизии, четка за зъби, чорапи и клещи.

Огледай наоколо.

Провери (десен и след това ляв клик) възглавницата на леглото и ще вземеш зелен чорап.

Провери стария план за бягство на стената на леглото и шахтата под прозореца.

Вземи оставените на перваза на прозореца горелка и масльонка.

Жилищна част – среден етаж:    Мини през вратата в средната част.

Провери кутията за бърза помощ.

Отвори вратата към стаята на Тони. Влез в стаята и ще падне гилотина. Огледай и вземи бележката закачена на гилотината.

Вземи бележката закачена върху вратата на тоалетната. Отвори вратата на тоалетната и вземи вакуумната помпа закачена за нея от вътрешната страна.

Опитай се да вземеш четката за зъби в ляво от мивката. Тя скача и се крие някъде под рампата. Провери чинията на мивката.

Отвори шкафчето в ляво от мивката. Вземи почистващ препарат и клещи.

Провери четката, която наднича изпод рампата. Руфъс има нужда от по-добър план.

Жилищна част – долен етаж:   Слез по рампата на долния етаж.

Огледай шкафа между мивката и рампата. Използвай вакуумната помпа върху шкафа.

Бръкни в дупката и ще извадиш капан за мишки.

Провери мивката. Вземи от мивката бележка и вилица. Натисни бутона, автоматично прибираш в инвентара тенджера с вода.

Вземи бележката от хладилника. Отвори хладилника и вземи жълт чорап.

Провери палтото на Тони закачено до вратата и ще вземеш син чорап.

Вземи провизии:    Огледай креслото, после го опипай с ръка.

Има нападали зърна уасаби по него, но Руфъс трябва да ги събере в нещо.

Използвай масльонката в мивката и ще получиш празна кутия.

Използвай празната кутия, за да получиш провизии (кутия с уасаби).

Вземи бележката от креслото.

Намери чорапи:    Имаш 3 различни чорапа в инвентара. Руфъс иска един чифт.

Постави тенджерата с вода върху печката.

Отвори капака на печката и пъхни бележките вътре.

Използвай горелката върху бележките в печката, водата ще започне да ври.

Използвай почистващия препарат върху врящата вода и тя ще започне да се пени.

Пусни трите чорапа в сапунената вода.

Използвай вилицата върху тенджерата с прането. Цвета на чорапите се е променил и единия е изчезнал. Автоматично прибираш в инвентара чифт чорапи.

Вземи четката за зъби:     В инвентара комбинирай капана с провизиите и ще получиш капан с примамка.

Използвай капана с примамка върху тъмния ъгъл, където се крие четката и ще вземеш четка за зъби.

Опаковай куфара:    Върни се на горния етаж – стаята на Руфъс.

Постави клещите, провизиите, чорапите и четката за зъби в куфара.

Куфара не може да се затвори. Кликни върху клещите в списъка.

Подготви капсулата:

Уензъл и Руфъс обсъждат провалените опити на Руфъс. Уензъл предупреждава Руфъс, че Органон винаги се появяват по едно и също време на определено място.

Отвори вратата на капсулата.

Пъхни куфара:   Опитай се да пъхнеш куфара в капсулата.

Махни решетката под седалката и извади батерията. Постави куфара в освободеното пространство.

Провери батерията. Къде ли може да бъде сложена?

Вземи гаечния ключ оставен под прозореца.

Пред къщата на Тони:    Влез в къщата на Тони, слез на долния етаж и излез през вратата.

Огледай наоколо. Говори с Ханек, който пази входа на тунела.

Провери чушката в сандъчето пред вратата. Провери звънеца.

Кликни върху пощенската кутия. Използвай гаечния ключ върху нея и ще получиш пощенска кутия.

Място за батерията:    Върни се в къщата на Тони, качи се на средния етаж и излез през вратата.

Използвай гаечния ключ върху седалката на капсулата и ще получиш седалка.

Постави пощенската кутия на мястото на седалката.

Отвори пощенската кутия и постави батерията вътре.

Калибрирай харпуна:    Провери контролния панел в дясно.

Ще се отвори разграфен екран с мерник. С бутона X горе в дясно на екрана можеш да прескочиш пъзела.

Ръчката в ляво мести мерника, а бутона в дясно нулира пъзела.

Целта е да поставиш мерника във втория квадрат горе в ляво, където мигат две линии върху релсата.

Кликни върху стрелка в слота на ръчката и ще преместиш мерника в тази посока. Натисни: в ляво надолу, нагоре в дясно, в ляво надолу, нагоре в дясно, в ляво надолу, надолу в дясно, нагоре в дясно, в ляво надолу и нагоре в дясно.

Говори с Тони, тя ще предаде писмо за Руфъс.

Време е за тръгване:    Запали фитила с горелката.

Руфъс чете писмото предадено от Тони. Винтовете?

 

Среща с обитател на Илизиум.

Кръстосвач:

Приземяване:    Кръстосвача се движи по железопътна линия. Руфъс увисва за верига, когато харпуна се забива в кръстосвача.

Кликни два пъти върху веригата и Руфъс ще се увие като пашкул. Влез в улея

Куфара е тук. Погледни и отвори куфара, вземи отвътре чорапи и провизии.

Огледай наоколо. Виждаш, че това е отсека с отпадъците на кръстосвача. Отпадъците падат в десния улей.

Улеи:    Има три улея с капаци отдолу. Решетката на средния улей липсва и се вижда механизма.

Провери капаците на левия и десния улей.

Провери малкото капаче в ляво на средния улей.

Отвори капачето на средния улей:    Използвай провизиите върху механизма на средния улей и зърната ще блокират зъбните колела. Виждаш как се появява роботизирана ръка, за да поправи механизма.

Използвай чорапите върху капачето (не върху ръката). Ако не успееш да нахлузиш чорапа, повтори отново.

Отвори капачето с чорапа и вземи роботизирана ръка.

Отвори капака на левия улей:    Използвай роботизираната ръка върху капака на левия улей.

Правиш дупка в решетката.

Мис Гоул:   

Появява се истински обитател на Илизиум, мис Гоул. Тя се противопоставя на Бейлиф. Изчакват Прима Контрол да се оправи с мис Гоул. Имат планове за нея.

Руфъс спасителят:    Влез в дупката на решетката в левия улей.

Руфъс се оказва в кабината за управление. Използвай лявата или средната ръчка и гледай какво ще стане.

Мис Гоул пада от средния улей. Руфъс е заловен и изхвърлен от кръстосвача.

Намери мис Гоул:

Руфъс попада пред входната врата на град Кувак.

Провери дъската с обявите, бика и камиона в дясно. Капака е заключен, стъклото е мръсно, вратата - заключена.

Влез в града.

Кметство:    Отиди на дясно, където са се събрали хората.

Говори със секретарката Лоти. Говори с 3 мъже, които чакат ред, за да избере кмета койот тях да даде подслон на мис Гоул. Тя е в заседателната зала.

Огледай шапките, които носят и ги попитай защо.

Дръпни ръчката на автомата зад Руфъс и вземи номер.

Вземи магнити от дъската с обяви в ляво.

Заседателна зала:    Влез в стаята в края на коридора. Виждаш Гоул на сцената.

Научаваш, че Гизмо има три позиции в спасителната служба и точно в момента е доктор. Трябва му силно кафе, за да събуди Гоул.

Излез през вратата в дясно и кликни върху бутона на затворената врата. Отваря се шкаф.

Провери кутията и вземи отвътре балони.

Алеята:    Излез от кметството и влез в тъмната алея в ляво от него.

Говори с Ханек, ще научиш за плана за взривяване.

Ханек колекционира ключове за коли.

Попитай за папагала. Говори с папагала и ще разбереш, че той повтаря това, което му е казала съпругата на Ханек.

Провери плана за детонация в ляво на стената на бара и сигнала за взрив (камбаната над плана).

Бар Лонзо:    Влез в бара, вратата е до папагала.

Говори с Лонзо за всичко. Лонзо обмисля как да получи силна запарка и показва своя разработка на еспресо машина скрита зад завесата.

Руфъс получава рецепта за високо концентрирано кафе. Лонзо ще успее да направи кафето, ако Руфъс му донесе съставките.

Погледни рецептата в инвентара. Постави курсора върху картинка и кликни, за да получиш коментар. Трябва да откриеш: енергийна вода, чиста вода, стимулант, черна пудра, люти семена и живителна течност.

Говори отново с Лонзо, за да получиш напътствия как да намериш съставките.

Вземи плаката на крава в дясно от бара, червената завеса от пода и стреличката от мишената в ляво на вратата.

Направи еспресо.

Потърси инструменти и съставки в спешното отделение:

Намери стимулант.

Лонзо каза: Доктор Гизмо може да има силни стимуланти в кабинета си.

Спешното отделение:    Излез от бара и ще чуеш сигнала, с който се оповестява, че спешното отделение е отворено.

Отиди на дясно до спешното отделение и огледай наоколо.

Виждаш ръчка с три лампи отстрани: отгоре зелена, в средата синя и долната червена. В дясно на шкафа зад фотьойла има същите лампи и в момента свети зелено. До лампите има кутия за бърза помощ.  Вижда се лекарски кабинет.

В горната част на шкафа има отвор, в който се вижда какъв ще бъде предмета, който ще се появи до лампите при смяна на стаята.

Медицинско оборудване:    Зелената лампа показва лекарски кабинет.

Отиди до болничното легло и вземи от масата до него зъболекарска дрелка и скалпел.

Провери усмихнатото лице и ще установиш, че това е райски газ. Използвай балоните върху райския газ и ще получиш балон с азотен окис.

Провери кутията за бърза помощ, заключена е.

Полицейско управление:    Дръпни ръчката в средно положение, светва синя лампа.

Обърни внимание на белезниците върху синия кош над фотьойла.

Погледни в отвора над шкафа и ще видиш, че там има пожарогасител.

Провери решетките на затвора, провери лявата решетка и ще видиш шперц, който Руфъс е оставил вътре за всеки случай.

Провери кутията в дясно на шкафа до 3-те лампи. На земята пада окова за крак.

Пожарна охрана:    Дръпни ръчката надолу и ще светне червената лампа.

Вземи азбестови ръкавици от закачалката.

Обърни внимание на пожарния изход в средата на стаята. Капака на пожарния изход се отваря настрани. В дясно до дървото се вижда част от него с малка дупчица.

Спусни се по пожарния изход и ще се озовеш пред портата на града. Върни се в града, влез в алеята и отиди на дясно до спешната станция.

Кликни върху пожарната кутия в дясно на шкафа до 3-те лампи. Руфъс ще измъкне пожарогасител и ще го остави на земята до оковата за крака.

Затвори капака на пожарния изход:    Вземи оковата за крака и я използвай върху малкия отвор до дървото. Руфъс казва, че оковата е прекалено широка.

Постави оковата на мястото на пожарогасителя в кутията на пожарната охрана.

Натисни ръчката в средно положение. Появяват се кошовете отгоре и оковата пада в червения, накланя ги и събаря белезниците.

Вземи от пода белезниците.

Дръпни ръчката надолу, за да светне червената лампа.

Използвай белезниците върху отвора на капака.

Руфъс ще закачи капа за пръта и капака ще бъде фиксиран.

Вземи шперца:    Дръпни ръчката нагоре, за да светне синята лама. Сега има дупка на пода.

Излез в алеята, на площада и отиди пред градската порта. Качи се нагоре по аварийния изход.

Вземи шперца от лявата страна на леглото.

Слез отново по аварийния изход и се върни през алеята в спешната станция.

Вземи стимулант:    Дръпни ръчката нагоре, за да светне зелената лампа.

Използвай шперца върху кутията за бърза помощ.

Вземи спринцовка и стимулант. Стимулантът е отметнат като наличен в рецептата.

Намери люти семена и черна пудра:

Провери къщата и магазина на Тони:

Магазина на Тони:    Излез на градския площад. Слез долу в дясно и влез в магазина на Тони.

Огледай наоколо. Говори с Тони. Попитай за ваучерите подарък.

Опитай да вземеш ваучер от оставените на бюрото в ляво. Това ще накара Тони да медитира. Опитай отново да вземеш ваучер.

Вземи кука от буркана в дясно на бюрото. Руфъс ще набоде ръката си и ще получи от Тони ключа за аптечката в нейната къща.

Провери мелничката под прозореца и лоста в дясно от вратата.

Излез от магазина и се върни на градския площад.

Къщата на Тони:    Отиди на ляво до къщата на Тони.

Люти семена:    Провери чушката пред входната врата. Руфъс ще си изгори ръката.

Използвай азбестовите ръкавици върху лютата чушка. Лютите семена са отметнати в рецептата.

Влез в къщата. Отиди на средния етаж и използвай ключа върху аптечката в ляво от спалнята на Тони.

Вземи успокоителни.

Получи черна пудра:    Излез в задната част на къщата през вратата в дясно от спалнята на Тони. Вземи от земята фуния, горелка и фишек.

Използвай в инвентара скалпела върху фишека и ще получиш черна пудра. Черната пудра ще бъде отметната в рецептата.

Върни се в къщата, слез долу, излез навън и се върни по тунела в центъра на града.

Намери 3 вида вода.

Воден резервоар:

Отиди на ляво до водния резервоар.

Провери комина на къщата на Уензъл, която е точно под резервоара. Комина има защитно покритие.

Кликни върху тръбата и тя ще се завърти около резервоара.

Дръпни синджира на резервоара и ще видиш да се излива вода.

Провери къщата на Уензъл:

Уензъл:    Върни се в центъра на града и отиди пред къщата на Уензъл.

Уензъл е прибрал нещата на Руфъс.

Говори с Уензъл да  върне на  Руфъс пръчката за откриване на вода оставена от баща му.

Попитай го знае ли откъде да намериш: чиста вода,  живителна течност (отговора е кръв на бик) и енергийна вода (отговора е акумулатор).

Опитай се да вземеш пръчката за откриване на вода от масата. Уензъл не е съгласен да я върне.

Вземи обратно пръчката за откриване на вода от Уензъл:

Банята:    Отиди на ляво в банята и огледай.

Вземи гъбата от мивката под прозореца.

Комбинирай в инвентара балона с куката и ще получиш балон с кука.

Отвори капака на фурната и използвай балона с кука вътре.  Виждаш как балона отваря похлупака на комина и куката се закача за него, като го държи отворен.

Мазето:    Върни се в дневната и слез в мазето.

Провери тръбата, която трябва да е от банята.

Използвай зъболекарската дрелка върху тръбата и Руфъс ще направи няколко дупки.

Върни се в дневната и излез от къщата.

Воден резервоар:    Отиди при водния резервоар над къщата на Уензъл.

Ритни тръбата и тя ще се спре в капака от комина на къщата на Уензъл.

Дръпни синджира на резервоара и ще видиш как мазето на Уензъл се пълни с вода.

Върни се в къщата на Уензъл.

В мазето Руфъс вижда, че Уензъл наистина е открил изворна вода.

Уензъл отива в кметството. Вземи пръчката за откриване на вода от мивката.

Кликни върху извиращата чиста вода. Руфъс не мисли, че водата е особено чиста.

Излез от къщата.

Среща с кмета:

Алеята:    Спомни си 3 мъже, които чакат за среща с кмета, по-скоро техните шапки.

Влез в алеята и говори отново с Ханек относно плана за детонация.

Използвай магнитите върху таблото с план за детонация.

Ще видиш разграфена снимка на града. Постави магнитите върху къщите с покрив като шапките на своите собственици.

Виж на снимката в дясно къде са разположени магнитите.

Излез от близък план и кликни върху камбаната. Ханек вика за предупреждение.

Кметство:    Отиди в кметството. Виждаш, че 3 мъже ги няма.

Вземи от пода 63 номер.

Уензъл излиза от кабинета на кмета. Той вярва, че е избран да вземе мис Гоул в домът си.

Лоти вика #63.

Офиса на кмета:    Влез в офиса на кмета. Той не се вижда никъде.

Кмет Лотек се показва от чекмеджето на бюрото. Говори с него за бащата на Руфъс и как той е манипулирал магнитното поле на планетата.

Говори с кмета по всички теми.

Провери телеграфа и ще прочетеш съобщение на кмета - O O I C U R N E D O T – вероятно го е писал на пияна глава.

Открий скритата чиста вода:

Спомни си как Уензъл спомена, че има няколко бутилки чиста вода скрити в офиса на кмета от бащата на Руфъс.

Кликни върху звънеца и ще видиш, че сега чекмеджето е празно.

Кликни върху глобуса и той ще се отвори. Вземи чашата, ще видиш зад нея ключалка

Провери емблемата с капка в върху бюрото, има сходство с пръчката за откриване на вода.

Използвай пръчката за откриване на вода върху емблемата. Отваря се тайно чекмедже. Вземи ключа от него.

Използвай ключа върху ключалката в глобуса.

Отваря се спиртен шкаф в стената. Огледай бутилките, миризмата много напомня на Руфъс за лосиона след бръснене на баща му.

Вземи бутилка алкохол.

Получи енергийна вода:

Какво свърза Уензъл с енергийната вода – течността в акумулатора има електролити.

Намери ключа за камиона:    Спомни си камиона пред портата на града.

Отиди в къщата на Тони. Провери тенджерата със сапунена вода върху печката.

Използвай гъбата във сапунената вода и ще получиш мокра гъба. Тя влиза автоматично в инвентара.

Отиди пред портата на града. Използвай гъбата върху мръсното стъкло на камиона.

Погледни през прозореца и ще видиш: розови кожени седалки, кукла балерина и име на шофьора - Шугарпаф.

Върни се в алеята и говори с Ханек за ключовете.

Отговори на Ханек: Sugarpuff за име, pink за любим цвят и ballet за хоби.

Получаваш от Ханек ключ за камион.

Вземи енергийна вода:    Върни се при камиона пред портата на града. Използвай ключа върху вратата.

Дръпни ръчката, за да отвориш капака.

Вдигни капака и провери акумулатора. Използвай дрелката върху акумулатора.

Използвай чашата от офиса на кмета върху дупката и ще получиш чаша енергийна вода. Енергийната вода ще бъде отметната в списъка.

Намери животворна вода:

Животворната вода е нещо, което вдъхва живот на невъодушевен предмет.

Провери бика. Постави плаката с крава върху таблото за обяви. Бика се обръща обратно.

Провери бика и Руфъс ще установи, че трябва да бъде възбуден.

Постави червената завеса от бара върху таблото за обяви. Виждаш как кръвта на бика кипва.

Използвай спринцовката от спешното отделение върху бика. Руфъс се качва на бика и получава спринцовка с таурин.

Комбинирай течностите от рецептата:

В инвентара комбинирай спринцовката таурин + чашата енергийна вода + бутилката алкохол и ще получиш обогатена енергийно, животворна, чиста вода.

Комбинирай кафето със съставките от рецептата:

Отиди в магазина на Тони. Отвори мелничката под прозореца.

Постави лютата чушка + черната пудра + стимуланта в мелничката.

Завърти ръчката отгоре, за да смелиш съставките. Отвори мелничката и вземи смляно кафе.

Направи еспресо:

Отиди в алеята и влез в бара на Лонзо.

Използвай чашата с  обогатена енергийно, животворна, чиста вода и смляното кафе върху кафе машината.

Лонзо прави кафето.

Руфъс взема еспресо от машината.

Съживи Гоул.

Събуди Гоул:

Отиди в кметството и влез в заседателната зала. Чуваш как Гизмо казва, че импланта на мис Гоул е счупен.

Опитай се да дадеш еспресо на Гоул. Гизмо не позволява на Руфъс да и даде "лекарство".

Отстрани Гизмо:    Гизмо едновременно е пожарникар, полицай и доктор.

Отвори шкафа (ако е затворен) от който взе балоните и използвай горелката върху кутията.

Гизмо отива да угаси огъня и Руфъс го заключва.

Върни се на сцената и използвай фунията върху Гоул. Уензъл и Лотек спират Руфъс.

Отстрани кмета:    Вземи стетоскопа от катедрата. Гизмо се връща на сцената и си търси стетоскопа.

Използвай стетоскопа върху кмет Лотек. Кмета и полицай Гизмо започват да спорят.

Ако не успееш да вземеш от първия път стетоскопа, запали отново кутията.

Дай еспресо на Гоул:    Докато спорят използвай фунията върху мис Гоул. Изсипи еспресото във фунията и илизианското момиче ще се събуди. Гоул избива един зъб на Руфъс.

Говори с Гоул:    Руфъс се събужда в спешната станция. Говори с Гоул. Гоул говори несвързано. Трябва да се върнем на Илизиум. Органон ни предаде. Ти ли си, Клитъс?

Клитъс е неин годеник. Клитъс ще възнагради щедро Руфъс. Вероятно с радио ще можеш да се свържеш с Клитъс.

Свържи се с Клитъс.

Намери радио:

Отиди в кметството и говори с Лоти на рецепцията. Тя предлага да се обърнеш за радио към оператора в пощенската служба. Пощенската служба е затворена.

Отвори пощенската служба:

Работно време на пощенска служба:    Провери бялата табела до Лоти. Липсва нещо от там...

Отиди в заседателната зала и се качи на сцената.

Вземи фунията от пода.

Вземи часовника от врата на заспалия кмет.

Върни се при Лоти и използвай часовника върху бялата табела в ляво от нея.

Пощенската служба сега е отворена, влез вътре.

Разбери къде се намира радиото:    Говори с оператора робот за всичко. Регистрираните частни радия са 3 наброй и само за местно ползване. Едното от в офиса на кмета е свързано с Лоти на рецепцията, второто също е при кмета и третото е за спешни случаи в центъра на града. Апаратите за дълго разстояние се използват за подслушване в пощенската служба и в купола. Обществения достъп до тях е забранен. В купола не се допускат цивилни.

Научаваш , че робота се забавлява да пука балончетата на опаковъчното фолио. Открил го по случайност докато опаковал кутии за пощенско ниво #3.

Разбираш, че драскащия звук идва от резервните котки зад люка в ляво.

Огледай пощенската служба:   

Провери тъмния купол над бюрото на робота. Там има кимаща птица,  от радиото липсват слушалки и микрофон.

Провери двата люка в дясно от робота. Вътре има котки, тази в ляво е в колело на хамстер, а другата ближе марки. Руфъс установява, че ако котето ближе по-бавно или по-бързо, пратката ще отиде на погрешно място.

Провери люка зад който са резервните котки, под пощенските кутии в ляво на бюрото. Роботът не позволява да се отваря този люк.

Огледай платформата на оператора (подслушвателен пост):    Излез от левия вход и ще видиш, че от другата страна на купола е радиото на дълги честоти.

Говори с оператора. Разбираш, че Клитъс се е обаждал. Радиото може да се използва единствено от пощенски служители.

Оператора не сваля слушалките си и никога не се уморява.

Пощенските гълъби се влияят от магнитното поле и носят пакети според размера, който отговаря на тяхната големина.

Гълъби:    Провери 3 гълъба в ляво.

Трите гълъба са с различна големина, дупките им са с различна големина и на всяка има етикет от 1, 2 и 3 марки.

Слез долу.

Разбери как се процедира с пратките в пощенската служба:

Вземи ваучери от Тони:     Отиди пред магазина на Тони и погледни през прозореца.

В инвентара комбинирай стреличката с успокоителните и ще подготвиш стрела.

Комбинирай подготвената стрела с фунията и ще получиш стреляща тръба.

Използвай стрелящата тръба върху отворения прозорец на Тони.

Влез в магазина и вземи ваучерите оставени в ляво на бюрото. Руфъс си пресилва късмета.

Разбери как се процедира с пратките в пощенската служба:    Върни се в пощенската служба и дай ваучер на робота.

Светва лампа, че има пратка за изпращане. Оранжевата котка задвижва конвейера. Бялата котка поставя марките и го изпраща към пощальона. Пощальона подпечатва пакета.

Малкия гълъб от малката дупка се отправя да достави пакета.

Отстрани робота:

Пощальона обича да се забавлява с балончетата на опаковъчното фолио. Използват се за пакети с 3 марки.

Саботирай гълъбите:   

Кабинета на кмета:    Отиди в офиса на кмета, който се намира срещу вратата на пощенската служба.

Отвори чекмеджето, като натиснеш звънеца на бюрото. Ако се появи тайното чекмедже, използвай пръчката за откриване на вода върху емблемата с капка, за да се покаже леглото.

Кликни върху възглавницата и вземи усилвател на магнитното поле на планетата.

Промени магнитното поле:     Гълъбите имаха етикети на дупките, най-големия имаше етикет  3, малкия гълъб беше с номер 1.

Върни се в пощенската служба и се качи при оператора.

Отвори шкафа под гълъбите и сложи вътре усилвателя на магнитно поле.

Погледни устройството в шкафа и ще се отвори пъзел.

Мисля, че пъзелът не е на случаен принцип – в такъв случаи трябва в ляво да свети една чертичка, в средата 3 чертички и 2 в дясно. Тези светлини отговарят на подредбата на гълъбите.

Целта на пъзела е единичната чертичка да бъде преместена в средата. Така ще преместиш малкия гълъб в голямата дупка.

От ляво на екрана има стрелка с която излизаш от пъзела и X за прескачане.

Има 4 кръга в пъзела, ако средния бутон свети, можеш да го натиснеш и завъртиш.

Целта е да ги завъртиш така, че в средната колона да остане само един светещ бутон.

Виж как гълъбите сменят дупките, докато натискаш бутоните.

Натисни съответните бутони, както са означени на снимката отдолу: C х1, B х2, A х1, B х2, C х1, B х2 и D х1. Излез от близък план.

Малкия гълъб сега трябва да е в голямата дупка.

Слез долу.

Саботирай котките:    Скоростта на конвейера зависи от оранжевата котка, а броя на марките от бялата котка.

Дай на бялата котка еспресо, за да стане по-бърза, а на оранжевата котка успокоително.

Саботирай пощальона:   

Дай ваучер на робота. Гледай какво се получава след саботажа на гълъбите и котките.

Малкия гълъб изтърва голямата кутия тя пада и пукащото фолио се разпилява по пода.

Разходи се няколко пъти по пукащото фолио, за да подразниш робота.

Руфъс излиза от пощенската служба. Влез обратно в пощенската служба и ще видиш пощальона да се забавлява.

Купола:

Отвори люка с резервните котки и вземи две резервни котки отвътре.

Отвори вратата на купола:    Вземи бележката от вратата на купола зад стола на робота.

Ще се появи клавиатура с цифри от 1 до 9. Кликни върху бутона отдолу и ще излезеш от близък план.

Провери бележката в инвентара и ще видиш, че има дупки на нея.

Използвай надупчената бележка върху пощенските кутии на стената в ляво.

През дупките се виждат цифрите на кутиите и са номерирани на бележката:    360 (1) - 116 (3) - 245 (2) - 489 (3).

Цифрите на бележката подсказват коя цифра е важна от номера, който се вижда през дупката.

Значи първата цифра от 360 е 3; третата цифра от 116 е 6; втората цифра от 245 е 4 и третата цифра от 489 е 9.

Натисни 3, 6, 4 и 9 върху клавиатурата на вратата.

Огледай купола:    Вземи кимащата птица. За радиото ти трябват микрофон и слушалки.

Намери микрофон и слушалки:

Микрофон:    Отиди в заседателната зала и вземи микрофона от катедрата.

Слушалки:    Оператора има слушалки, но не ги сваля.

Вземи папагала:    Отиди в алеята и огледай папагала, после говори с него.

Говори с Ханек за папагала и ще разбереш, че повтаря казаното от жена му.

Отиди в спешната служба. Използвай балоните върху райския газ и ще получиш балон с азотен окис.

Използвай балона с азотен окис върху папагала в алеята. Ханек ти позволява да вземеш зашеметения папагал.

Научи папагала какво да говори:    Излез на площада.

Дай на зашеметения папагал в инвентара малко еспресо и отново ще стане папагал.

Влез в магазина на Тони и постави папагала на пръчката в дясно от вратата.

Тони започва да обяснява на папагала що за човек е Руфъс.

Влез отново в магазина и вземи говорещия папагал.

Саботирай телефонния оператор:    Телефонния оператор приема обажданията от местните радиостанции. Те са 3 в рамките на града.

Отиди до телефона за спешна помощ в центъра на града и използвай там говорещия папагал. Папагалът изрежда на Гизмо престъпленията извършени от Руфъс, така линията остава заета.

Отиди в кабинета на кмета. Използвай резервна котка върху телеграфния апарат. Котката непрестанно натиска буквите.

Постави кимащата птица върху комуникатора на бюрото на кмета. Тя ще натиска непрестанно бутона.

Така се използват всички градски линии и оператора ще бъде зает.

Отиди в пощенската служба и се качи при оператора. Нервите му не са издържали, вземи слушалките от масата.

Свържи се с Клитъс:

Слез долу и влез в купола при радиото. Използвай микрофона и слушалките върху радиото.

Кликни върху радиото. Руфъс се свързва с Клитъс. Говори с Клитъс за всичко.

Убеди Клитъс отново да те отведе до Илизиум, той е съгласен да се срещнат вечерта на следващия ден  при долната станция за излитане. Клитъс ще бъде върху платформата.

Вземи Гоул:

Спешна станция:    Отиди в спешната станция и провери болничното легло.

Гизмо затваря Руфъс в клетката заради обвиненията в престъпления съобщени от папагала. 

Бейлиф Аргус то администрацията на Органон Прима пристига. Той и хората му искат да узнаят къде е  илизианското момиче. Гизмо казва, че мис Гоул е в къщата на Уензъл.

Бягство от затвора:    Използвай резервната котка върху дървото.

Гизмо превключва на режим пожарникар, за да спаси котето.

Руфъс се спуска по пожарния изход.

Къщата на Уензъл:    Отиди до къщата на Уензъл.

Уензъл се е опънал с чаша вино по халат. Руфъс отваря душ кабината и вижда Тони.

След кратък разговор, Руфъс се отправя към мазето, където трябва да е мис Гоул.

Спаси мис Гоул:    Влез в мазето и отвори шкафа, откъдето ще изпадне Гоул. Руфъс я слага в една количка.

Бейлиф Аргус пристига и пита къде е скрит човекът от съпротивата.

Използвай пръчката за откриване на вода върху вратата. Аргус насилва вратата и пръчката полита през прозореца.

Пръчката се забива в усилвателя на магнитното поле. Магнитното поле е нарушено и се променя наклона на земята. Магнитите се събират на картата върху къщата на Уензъл и алармата се задейства!

Руфъс успява да избяга в суматохата бутайки в количка мис Гоул.

 

ЧАСТ 2 – МИНА ЗА БОКЛУК

 

Огледай мината за боклук и извозващата система:

Руфъс е пристигнал тук с мис Гоул, която не е на себе си. Огледай наоколо.

Стъпи върху моста и той ще се срути

Гоул остава от другата страна, трябва да я пренесеш някак.

Провери крана:    Отиди до крана в дясно.

Използвай ръчката и ще установиш, че не работи.

Отвори кутията в ляво от пулта за управление. Кликни върху изгорелия бушон и Руфъс ще го изхвърли.

Провери фунията и ръката на крана. Това е подходящ начин мис Гоул да бъде прехвърлена от другата страна на моста.

Огледай контролната зала на релсовия път:

Влез в тунела в дясно.

Релсова кола:    Огледай релсовата кола, с която биха могли да се придвижат Руфъс и Гоул.

Липсват части от колата и трябва да се прехвърли на друга релса.

Кликни върху колата няколко пъти докато Руфъс седне вътре да се опита да я запали.

Вземи халогенна лампа от активната зона в ляво от предното колело на колата.

Провери кутията за смяна на релсите, в ляво на железопътната линия, липсва ръчката.

Кликни върху купчината боклук, в която Руфъс отказва да рови.

Контролен център:    Виждаш контролния център на горния етаж.

Там се забелязват ръчка, бутон и сигнална лампа.

Огледай виадукта:

Отиди на дясно към виадукта.

Скелетът:     Огледай скелета, който виси закачен за семафора.

Кликни върху скелета  и Руфъс ще откъсне крак на скелет.

Провери ключа, който виси на врата му, прекалено високо е.

Провери кутията в основата на семафора. Заключена е.

Вземи мръсно огледало от входа на тунела за обратен завой (Outer Turn).

Провери сигналната лампа. Вземи отвътре червена сигнална лампа.

Обратен завой:    Влез в тунела в дясно и ще установиш, че вътре е тъмно.

Ремонтирай релсовата кола:

Док:    Говори с Док. Собственик е на магазинче на плаващия черен пазар. Той е монтьор, търговец на резервни части и мозъчен хирург. До него има бутилка алкохол.

Долната станция за излитане е зад планината боклуци и непроходимият лабиринт на мината.

Ще научиш как да поправиш колата като го попиташ за интересни предизвикателства (interesting challenges).

Док казва, че самолетния енергиен инвертор ще го изстреля и му дава един.

Научи повече за жените (и за енергийния инвертор). Док ти казва неща, които ще са ти полезни по нататък в играта.

Релсова кола:    Върни се на ляво.

Използвай самолетния енергиен инвертор върху релсовата кола. Инвертора хвръква и се приземява в купчината боклук.

Провери боклука. Руфъс събира частите на инвертора.

Сглоби енергийния инвертор:    Погледни отблизо частите на три инвертора.

Най-отгоре са четирите подсказки дадени от Док за жените (и за енергийния инвертор).

Основите:    В ляво е конусовидния корпус (conical corpus), в средата е кръглия корпус (spherical corpus) и в дясно квадратния ъглов корпус (edged-cubical corpus).

Частите:    В ляво има цветни  маншони (muffs), в средата втулки (bushings) и в дясно  зъбни колела със спици (bevels with spokes).

Кликни върху всяка от подсказките, за да разбереш коя част за кой корпус е.

Подсказка 1:    Можеш да използваш завиваща втулка в кръглия корпус, но никога няма да успееш да поставиш пристягащата се втулка върху квадратен корпус.

·         Постави завиващата се втулка (screw bushing) върху кръглия корпус (spherical body).

·         Постави натискащата се втулка (push on bushing) върху квадратния ъглов корпус (edged cubical body).

·         Постави пристягащата се втулка (clamp bushing) върху конусовидния корпус (conical body) в ляво.

Подсказка 2:    Ако квадратния корпус нямаше цикламен маншон, никога нямаше да съществува енергиен инвертор с цикламен маншон.

·         Постави цикламения маншон (mauve colored muff) върху квадратния ъглов корпус (cubical-edged body).

·         Постави квадратния зелен маншон (square green colored muff) върху държача с квадратен край на кръглия корпус (spherical corpus).

·         Постави синия маншон (cobalt colored muff) върху конусовидния корпус (conical corpus).

Подсказка 3:     Витловия енергиен инвертор има повече спици на зъбното колело, отколкото двустранния енергиен инвертор.

Подсказка 4:    4 спици се завиват, 2 спици се затягат.

·         Постави зъбното колело с 4 спици върху завиващия се кръгъл корпус (spherical corpus).

·         Постави зъбното колело с 2 спици върху конусовидния корпус (conical body).

·         Постави зъбното колело с 3 спици върху квадратния ъглов корпус (edged cubical body).

Три отделни енергийни инвертора:

·         Кръглия корпус е витлов енергиен инвертор (dorsal power inverter).

·         Корпуса със скоби е самолетния енергиен инвертор (avial power inverter).

·         Квадратния ъглов корпус е двустранен енергиен инвертор (bi-nausal).

Използвай отново самолетния енергиен инвертор (avial power inverter - сега имаш 3 в инвентара) върху релсовата кола.

Горен етаж:

Отиди на горния етаж:    Използвай релсовата кола и после кликни върху стрелката, която сочи на дясно.

Руфъс се връща на същото място, но този път е обърнат обратно.

Появява се бутон, кликни върху него. Колата се качва на горния етаж в контролната зала.

Контролна зала:    Огледай наоколо.

Натисни зеления бутон пред колата. Не можеш а потеглиш, защото нямаш достатъчно товар.

Провери картата на стената!

Провери заключената кутия в ляво.

Вземи червения парцал от ляво.

Горния тунел:    Отиди на ляво.

Провери бялата сигнална лампа и ще видиш, че дава свободно.

Дръпни ръчката и ще светнеш лампата.

Натисни бутона и ще се отвори таен проход. Руфъс слиза на долното ниво.

Върни се нагоре и влез в контролната зала, където паркира колата.

Качи се на колата и кликни върху стрелката (set off). Отново си отдолу, слез от колата (Dismount).

Освети тунела с обратен завой:

Скелетът:    Тръгни на дясно към виадукта.

Виждаш, че скелета е достъпен, защото семафора се е смъкнал, когато дръпна ръчката на горния етаж.

Вземи кантонерския ключ.

Изчисти огледалото:    Док позволи на Руфъс да си пийне алкохол от бутилката му.

Вземи бутилката и пий от нея. Руфъс казва на Док, че има херпес. Док иска Руфъс да изтрие бутилката.

Използвай червения парцал върху бутилката и ще получиш напоен с алкохол парцал.

Използвай напоения с алкохол парцал върху огледалото, за да го почистиш.

Насочи светлина към тунела:    Постави халогенната лампа на мястото на червената.

Използвай чистото огледало върху скелета. Прекалено на ниско е и светлината минава над него.

Върни се на ляво при колата и се качи на горния етаж. Отиди на дясно в контролната зала.

Използвай кантонерския ключ върху кутията и вземи гаечен ключ.

Слез долу и се върни при скелета.

Използвай гаечния ключ върху капака в основата на семафора и вземи бушон.

След като вземеш бушона, постави вътре един от двата инвертора. Това ще обърне подадения сигнал и семафора ще се вдигне нагоре.

Сега огледалото отразява светлината право в тунела.

Закарай релсовата кола при Гоул:

Премести колата на другата линия:    Спомни се че липсваше ръчката за смяна на линиите.

Влез в осветения тунел за обратен завой.

Вдигни ръчката в ляво и празната бутилка в дясно от линията.

Върни се на ляво до виадукта и продължи на ляво до колата.

Използвай ръчката върху празното гнезди на линията и после я дръпни.

Седни в колата и тръгни напред, ще се озовеш до крана. Колата се обръща автоматично.

Вкарай Гоул в колата:

Използвай крана, за да вземеш Гоул:    Влез в кабината на крана и постави бушона на мястото на повредения.

Използвай ръчката на крана. О, не, горката Гоул! Руфъс е много напрегнат и трябва да се отпусне.

Научи се да медитираш:    Качи се на колата, слез в тунела и отиди до виадукта. Говори с Док.

Попитай го за още предизвикателства. После го попитай за нервността (fidgety).

·         Слагаш крак на врата.

·         Втренчваш се в определена точка на хоризонта. Погледни с десен клик хоризонта.

·         Кажи думата, която те описва.

·         После отпиваш глътка алкохол.

Вземи алкохол:    Използвай празната бутилка върху бутилката на Док и той ще попречи на Руфъс.

Попитай го отново за медицаия. Когато Док заеме йога поза, използвай празната бутилка върху алкохола.

После погледни хоризонта според инструкциите.

Медитация на крана:    Върни се при колата, качи се и дай газ, когато обърнеш, слез от колата и дръпни ръчката. Качи се в колата и отиди до крана.

Влез в кабината на крана и следвай инструкциите на Док:

·         Използвай крака на скелет върху седалката. Руфъс го оставя зад врата си.

·         С десен клик се вгледай в хоризонта.

·         Избери PUPUP от списъка.

·         Руфъс автоматично отпива алкохол.

Сега използвай ръчката на крана.

Качи се в колата и отиди в тунела.

Отиди с колата до  долната станция за излитане:

Контролна стая:    Отиди напред с колата, за да направиш обратен завой и после натисни бутона, за да се качиш на горния етаж.

Маршрут на картата:    Сега мис Гоул добавя достатъчно тежест на релсовата кола, натисни зеления бутон отпред.

Погледни таблото в ляво. На него има 3 ръчки отгоре и 2 превключвателя отдолу.

Ръчките определят маршрута на колата по релсите.

Превключвателите променят P1 и P2 върху диаграмата.

Смени положението на ръчките и натисни превключвателите, обърни внимание, че семафорите и отбивките по пътя се променят на диаграмата.

Направи няколко обиколки, за да избереш подходящия път. Открих моя път с опити и грешки.

Пъзелът е на случаен принцип, затова решението във всяка игра е различно. При мен то беше: жълтата ръчка надолу, червената ръчка надолу и зелената ръчка нагоре.

Левия превключвател в зелено, десния превключвател в червено. Кликни да потеглиш, когато Руфъс избере верния маршрут ще направи коментар преди да тръгне.

Войниците на Органон не бяха избрали подходящо място за разследване.

Виждаш как Руфъс минава през лабиринта и стига до долната станция за излитане.

 

ЧАСТ 3 - Долна станция за излитане

 

Магазин за лакомства:

Гоул спи. Руфъс ще търси път до горната платформа. Огледай с десен клик машината за захарен памук и Руфъс ще си спомни, че тук е видял за последно баща си. Огледай наоколо.

Машина за аншоа:     Провери машината за аншоа зад мис Гоул. Използвай машината и вземи аншоа на пръчка.

Огледай аншоата на пръчка в инвентара, Руфъс ще изяде рибата и ще остане само пръчка.

Ръчки и лампи:    Поиграй си с трите ръчки. Руфъс не вярва, че нямат предназначение.

Машината за захарен памук:    Дръпни ръчката в ляво на машината за памук, не работи. Отвори капака в ляво от машината и кликни върху контакта, за да я включиш.

Машината за захарен памук се включва.

В горната част на машината се вижда какъв памук прави в момента.

Използвай ръчката в ляво, за да променяш памука, който произвежда: белият е неутрален; оранжевият е калцоне, а зеленият е фосфорен.

Когато включиш машината да произвежда фосфорен памук, използвай клечката в отвора. Ако вземеш друг памук използвай го с десен клик в инвентара и Руфъс ще го изяде, като отново ще запази пръчката.

Автомат за дъвки:    Провери автомата за дъвки в ляво.

Използвай го, докато получиш дъвка.

Използвай с десен клик дъвката в инвентара, Руфъс ще я лапне и после ще изплюе  надъвкана дъвка.

Лоби:

Отиди на ляво. Огледай вертикалната лампа. Руфъс е живял в магазина за бонбони една седмица.

Мозайката:    Погледни мозайката и капака под нея, трябва светлина.

Кулата:   

Отиди на ляво към кулата и огледай наоколо.

Провери варела до езерото, пълен е със зелена вода.

Другите предмети не могат да бъдат достигнати в момента. Влез обратно вътре.

Салон:   

Влез през арката в средата, към салона (concourse).

Лява мозайка:    В ляво има още една тъмна мозайка с капак под нея.

Вземи от пода камък от мозайка. Провери го е инвентара, има надпис на него.

Дясна мозайка:    Провери мозайката от дясно. Тя е мръсна.

Освети мозайките:    Използвай фосфорния памук върху лампата, за да получиш светещ фосфорен памук.

Отвори капака на лявата мозайка и използвай фосфорния памук вътре. Пръчката влиза вътре и осветява мозайката.

Огледай осветената мозайка. Изобразява как висша раса изоставя планета и остава само нисша раса.

Вземи обратно светещия фосфорен памук.

Отиди в лобито и отвори капака под мозайката. Постави вътре светещия фосфорен памук. Изобразява изграждането на станция за полети към Илизиум.

Вземи обратно светещия фосфорен памук.

Асансьорът:   

Отиди в салона (concourse) и продължи на дясно до асансьора.

Провери часовника и пулта за управление. Руфъс се опитва да напише RUFUS като парола, но пулта не работи.

Провери капака на масления резервоар и сами резервоар под него.

Дясна мозайка:

Почисти мозайката:    Отвори шкафа в дясно от масления резервоар. Вземи стирка, сапун и кофа.

Върни се в салона, излез в лобито и от там навън към кулата.

Отиди в десния край на езерото. Използвай кофата във водата, за да получиш пълна кофа с вода.

Върни се в салона при мръсната мозайка.

В инвентара комбинирай сапуна с кофата с вода, после използвай стирката в кофата със сапунена вода.

Използвай стирката със сапунена вода върху мръсната мозайка. Пръчката се чупи и Руфъс автоматично прибира парцал и дръжка от стирка.

Дясна мозайка:    Отвори капака на дясната мозайка и използвай фосфорния памук вътре.

Показва кабелен кораб водещ до Депония.

Липсват няколко фрагмента от мозайката. Трябва да е паролата на асансьора, защото се пада над часовника.

Пъзела на мозайката:    Използвай камъка от мозайка на празното място. Не може да се закрепи.

Комбинирай в инвентара надъвканата дъвка с камъка от мозайка.

Използвай мозайката с дъвка върху празното място.

Погледни пъзела отблизо. Нареди всички части от мозайката.

С ляв клик хващаш част от мозайката и с десен клик я завърташ.

Използвай линиите по стената като ориентир коя част къде трябва да бъде. Цветовете не следват някаква логика.

След като всички части са по местата си (освен тази с дъвката), виждаш, че липсва още нещо. Пъзелът не може да бъде завършен.

Кликни върху камъка с дъвката и Руфъс ще натисне толкова мозайката, че ще я счупи отново.

Вземи камъните от мозайката, Руфъс ще вдигне само дъвката.

Електрическа кутия:    Руфъс чупи мозайката и се показва електрическа кутия.

Отвори електрическата кутия и вземи фенерче.

Използвай превключвателя и  Руфъс ще промени паролата – познай на какво - RUFUS. 

Платформата:

Асансьора:    След препрограмирането, върни се при асансьора и използвай пулта за управление. Руфъс въвежда паролата и се качва горе.

Платформата:    Виждаш да пристига кръстосвач на Органон.

Провери спасителната лодка - купола в ляво. Установяваш, че трябва да се въведе код.

Кликни върху края на кабела и ще видиш Илизиум в далечината.

Използвай ръчката на пилона и вземи знаме.

Вземи декорацията от парапета.

Отиди на ляво, влез в асансьора и се върни в салона.

Органон:

Руфъс става свидетел на разговор между Клитъс и Бейлиф Аргус.

Разбираш, че те работят заедно. Клитъс се нуждае от кода за достъп, който е запаметен в мозъчния имплант на Гоул. Това е единствената причина Клитъс да търпи Гоул. Прима Контрол идва да провери какво става.

Клитъс изглежда точно като Руфъс.

Клитъс:    Отиди на дясно, използвай асансьора, качи се на платформата и говори с Клитъс.

Разбираш, че Депония ще бъде взривена. Клитъс е изпратил инспектори и е отметнал планетата като необитаема. Прима Контрол също иска да бъде взривена Депония.

Клитъс показва резервен имплант, който ще възстанови паметта на Гоул с изключение на спомените за Депония, които ще бъдат заличени.

Руфъс се изненадва колко много мрази Депония, буквално преповтаря думите на баща си.

Кликни върху чантата. Клитъс не позволява да вземеш нищо.

Затъмни мястото:    Върни се долу и се опитай да преминеш покрай Аргус. Руфъс отказва, защото Органон ще го види.

В инвентара комбинирай дъвката с декоративната част и ще получиш прашка.

Вземи камъче от земята в дясно. Комбинирай камъчето с прашката и ще получиш заредена прашка.

Използвай заредената прашка върху лампата.

Опитай се отново да преминеш покрай Аргус - Руфъс отказва.

Преобрази се в Клитъс:   

Клитъс изглежда като Руфъс:     мазна коса, грозна дреха и вдигната яка.

Вдигната яка:    Провери останките от лампата на пода.

Комбинирай дръжката на стирката с декоративната част и ще получиш кука.

Използвай куката върху абажура (lampshade).

Грозна дреха:    Знамето от пилона изглежда подходящо на цвят.

Комбинирай в инвентара знамето с абажура и ще получиш органонско облекло.

Мазна коса:    Върни се при асансьора.

Отвори капака на масления резервоар. Използвай парцала от стирката, за да получиш мазна стирка.

Добави мазната стирка към органоското облекло и ще получиш костюм на Клитъс.

Бейлиф Аргус:   Използвай костюма на Клитъс с десен клик в инвентара.

Тръгни на ляво и Аргус ще спре Руфъс-Клитъс. Говори с него, Аргус пита къде е касетата с памет.

Върни се при Клитъс на платформата и говори с него за касетата с памет (backup cartridge). Когато Клитъс разбере, че Гоул е в безсъзнание (unconscious), ще се съгласи да даде касетата с памет. Клитъс не може да си тръгне от Депония без кода  на мис Гоул.

Слез долу, облечи се като Клитъс и тръгни на ляво. Аргус отново спира  Руфъс, но Прима Контрол се намесва в разговора и го пуска да мине.

Отиди на ляво в лобито. Руфъс сваля костюма.

Открий Гоул:

Проследи следите на Гоул:   Върни се в магазина за вкусотии при Гоул. Тя е изчезнала.

Огледай наоколо и ще видиш, че мястото е бъркотия. Има фосфор на пода.

Използвай фенера върху локвата фосфор. Виж накъде отиват следите и ги последвай.

Използвай фенера в края на фосфорните следи докато стигнеш до кулата.

Кликни върху входа на кулата и влез в двора.

Освети отново следите с фенера и ще видиш, че отиват в тръба затворена с решетка.

Провери купчината игли, за да вземеш сламка.

Използвай куката върху решетката.

Влез в тръбата и огледай купчината боклук, която препречва пътя.

Китът:    Огледай кита навън, сякаш е гладен.

Върни се в магазина за лакомства.

Използвай машината за аншоа и ще получиш аншоа на клечка.

Използвай аншоата на пръчка в локвата фосфор и ще получиш примамка.

Върни се в тръбата при кита.

В инвентара комбинирай примамката с фенера, за да получиш  светещата примамка.

Закачи светещата примамка на куката в тръбата. Кита се опитва да стигне примамката и избутва боклука от входа.

Влез през вратата.

Кораба на капитан Бозо:

Отиди напред и ще се озовеш пред кабелна лодка, акостирала до траулер.

Влез в кабината на лодката. Ще видиш Гоул, Бозо и Док.

Провери импланта на Гоул:    Док предлага да проверят какво не е наред с импланта на Гоул.

Кликни върху импланта на Гоул, за да изскочи. Касетата трябва да се издърпа внимателно.

Док установява, че е малко напрашена и само трябва да се почисти.

Смени импланта на Гоул:    Използвай резервната касета върху Гоул, тя не помни нищо. Руфъс вади обратно резервната касета от Гоул.

Говори с Док и капитан Бозо.

Намери почистващи инструменти:    Огледай наоколо.

Вземи перата за прах оставени под рампата.

Вземи ключа от пода, близо до масата.

Излез навън и използвай ключа върху сандъка на палубата. Провери с десен клик сандъка и ще вземеш телена четка и бутилка обезмаслител.

Почисти касетата:    С десен клик върху касетата в инвентара ще я погледнеш отблизо.

Четящата глава е чиста, чипът е чист, но контактните игли са прашни.

Целта на пъзела е всички части да светнат от чистота, като ги почистиш от прах, мазни петна и корозия. Пъзелът най-вероятно е на случаен принцип. При мен решението беше:

·         Използвай перата за прах върху контактните игли. Контактните игли се омазняват, чипа и четеца са прашни.

·         Използвай перата за прах върху чипа и четеца. Чипа и контактните игли са прашни и мазни, четеца е мазен.

·         Използвай обезмаслителя върху трите части. Чипа и контактните игли са прашни и корозирали, четеца е корозирал.

·         Използвай перата за прах върху трите части.

·         Използвай телената четка върху трите части и те ще лъснат. Руфъс пише R - сърце - G върху чипа.

Руфъс автоматично поставя касетата на Гоул.

Гоул се събужда и помни всичко. Тя знае, че  Депония е населена.

Говори с Гоул, за да и обясниш положението.

Перфектен план:

След като обсъдите плана, върни се обратно на станцията.

Пред кулата ще видиш Аргус да говори с войниците.

Той казва, че илизианката трябва да остане жива, но депонеца да бъде елиминиран.

Използвай крана:    Погледни ръчката на крана и обърни внимание, че войниците са застанали под магнита на крана.

Стигни до кабината на крана.

·         Отиди до езерото и използвай сламката в него.

·         Влез в отворената кабина в ляво. Руфъс излиза през десния прозорец.

·         Отиди до левия прозорец. Дръпни ръчката, за да отвориш люка.

·         Влез през отворения люк и вземи вилица.

·         Отиди до тръбата в дясно от клаксона. Руфъс си подава ръката. Използвай вилицата върху клаксона.

·         Използвай клаксона, вилицата ще хвръкне, ще бутне лоста на капака и той ще се отвори.

·         Излез през люка отгоре.

·         Отиди нагоре по рампата. Гумената играчка издава звук.

Фокусирай вниманието на войниците.

·         Вземи гумената птицечовка от пътеката.

·         Застани от дясно на дъската, под която беше птицечовката.

·         Постави гумената птицечовка върху дъската.

·         Мини по дъската на ляво. Войниците ще фокусират фенера си към мястото от където се чу звука и Руфъс автоматично ще отиде под кабината на крана.

·         Качи се в кабината на крана. Дръпни ръчката и ще се отървеш от войниците.

Погрижи се за Клитъс:

Гоул и Руфъс влизат в станцията и отиват в салона.

Гоул отива към платформата, Руфъс-Клитъс трябва да поговори насаме с Бейлиф. Бейлиф настоява паметта на мис Гоул да бъде изтрита и да се вземе кода за достъп.

Руфъс-Клитъс казва, че ще смени касетите на платформата.

Качи се с асансьора на платформата.

Говори с Клитъс.

Отвори чантата върху платформата и вземи втори костюм на Клитъс.

Използвай костюма с десен клик в инвентара. Руфъс оставя нещата си на платформата.

След като се преоблечеш, говори отново с Клитъс за всичко.

Клитъс се присмива (Don't make me laugh), надупва се и показва розовите си гащи.

Руфъс хваща Клитъс за гащите. Използвай гащите върху пилона и Клитъс ще увисне горе.

Към Илизиум:

Гоул разбира, че Руфъс се води от егоистичното си желание да стигне до Илизиум.

Кликни върху импланта на Гоул.

Аргус предпочита да вземе Руфъс, защото той няма да се издаде и да застраши пребиваването си в Илизиум.

Виждаш Руфъс и Гоул, която е с резервната касета, да пътуват към Илизиум. Използвай средното изречение докато Руфъс признае всичко на Гоул.

Обратно на платформата, Гоул иска да си получи собствената памет. Руфъс взема резервната касета.

Вземи оригиналната касета:

Слез долу с асансьора и отиди в залата.

Аргус иска от войниците да извадят по-бързо кода. Релето е дало на късо.

Прима Контрол идва и иска войниците спешно да бъдат изпратени в Порта Фиско. Органон тръгват.

Вземи касетата с памет от машината.

Клитъс:   Тръгни към асансьора и Клитъс ще те пресрещне. Той иска касетата, за да изтрие краткосрочната памет на Гоул.

Докато говориш с Клитъс пристига Аргус. Избери последното изречение – дай касетата (give the cartridge).

Гоул:    Виждаш как Гоул се събужда и се отправя с Клитъс обратно към Илизиум.

Бягството:    Руфъс гледа как Гоул и Клитъс се отдалечават. Аргус смята да се отърве от Руфъс, защото знае прекалено много.

Когато получиш контрол в играта, обърни се на ляво и използвай ръчката на Прима Контрол.

Руфъс е в открити води с капитан Бозо.

Депония спасена ли е?