НАЧАЛО


Наскоро починал мъж си припомня как е стигнал до отвъдното. Той е бил прегазен от камион. Той е минал през тунел от светлина и е излязъл от там покрит с чаршаф. Той се среща с шефа на компания за лош на духове, на която сега е недоброволно работник. Казано му е, че ако махне чаршафа той ще се разпадне и ще изчезне. По време на първия му брифинг му се казва, че някой или нещо пречи на лова на духове. Смъртните умират, но душите им не стигат до тунела. Трябва да разследва изоставена фабрика. Бързо учи и развива паранормалните си умения. Телекинезата му евродена. Той е призрак... в чаршаф.

След пътуването през портала има тренировка, която учи на геймплейя. Левият бутон на мишката, когато е над използваем обект, показва информация за него. Иконите горе в ляво показват паранормалните умения. Първата е телекинезата. Уменията могат да се ползват с щракане върху тях или с F1, F2... С десния бутон се изключва избраното умение и се връща към нормално управление. ESC отваря главното меню.

Важно! Играна не е линеийна и това е само един вариант за нейното минаване.



Стигни до фабриката: Ходи при гарата- Отвън на гарата провери вратата и виж дали е заключена. Провери и капака на мазето, той не е заключен. Използвай телекинезата върху парчето желязо на пода. Премести го над капака на мазето и кликни. Влез през дупката.

Ел. табло - Използвай телекинезата, за да го изключиш. С това енергията отива до гарата горе. Изкачи се по стълбата в края на коридора.

Тролей - Огледай се и погледни тролея, все още трябва да се захрани с енергия. Виж надписа на лявата стена: Death to lady birds (Смърт за калинките). Влез през дупката от ляво.

Офис - Огледай се и забележи странното светещо паве. Използвай телекинеза върху него.

Дневник - Прочети дневника под павето. Научи за рапортана Нейлс върху фабриката, Хенсън и Лариса; проблемите на Нейлс и самоубийството му; как Нейлс е видял мъж да слиза до склада; как сменя кода 3 пъти и бремеността на Лариса. Виж и картата му с номер 3822 на следващата страница от дневника.

Зеления тролей - Виж зелена машина в другата стая. Тя доставя енергия за тролея отвън. След като си щракнал ел.таблото в мазето, сега тази машина работи. Огледай ръководството над машината. То обяснява ключовете..


Докато си в зуум щракни пак. GITS (призрак в чаршаф, рофл) казва: Всички копчета трябва да са натиснати и всички светлини пуснати. Поиграй си с ръчките и бутоните с телекинезата.

Енергия за тролея - Голямата ръчка от дясно. Използвай телекинеза, за да вдигнеш молива. С него натисни големите червени бутони долу в ляво.

Десните светлини - Използвай молива и за малките бутони, от ляво на дясно са: 1 3 4 2.

Левите светлини - С десния бутон изпусни молива. Използвай телекинеза върху ключовете и забележи колско светлини светва всеки. Правилния ред от ляво на дясно: 1 2 3 1 4 1. Тролеят вече има енергия.

Самоят тролей - Излез и влез в него. Пусни си радиото. Използвай телекинеза на ръчката отвън (от ляво). Следва кратко филмче.


Разходи се из фабриката: GITS научава ново паранормално умение - да бута разни неща.

Гараж - В плана е с отбелязан със син цвят. Прочети надписа от ляво на прозореца. Пише "В никакъв случай не отваряй".

Рапорта -Прочето рапорта на Скот Пепър за пожара, унищовил част от Сектор Б, на бюрото е.

Боклук - Разгледай купа боклуци в кабинета от дясно на прозореца. От него идва странен шум. В кабинета ще намериш и ръкав на азбестов костюм.

Киселина - Погледни тръбата на тавана, от която капе киселина.

Събиране на киселина - Виж съда на масата. Използвай телекинеза върху азбеста. Пусни го в съда. Използвай телекинеза върху сега укрепения съд и събери киселина.

Чудовище - Използвай съда с киселина върху купа боклуци. Малеее, чудовище избягва и прави дупка във вратата.

Отваряне на рашетката - Погледни клавиатурата на бюрото. Използвай умението за наситкане и набери номера на Нейлс - 3822. Решетката се отваря . Влез през дупката, направена от чудовището.

Коридор - На плана е с червено. Огледай се. Огледай се. Сектор А е надясно, а Б е наляво. Прочети разхвърляните документи за годишние ремонт. Прочети heading paper и разбери за извинението на Кърт към Елън. Разгледай надписа на лявата стена, оставен от Нейл. Той е проверявал тръбите, маркировките си личът. Прочети хартията на лявата стена и запомни диаграмата на ръчките и инструментите за измерване.

Дупка в пона - Виж кървавите петна в пода, водещи до дупката. Щракни на дупката и ковори с Жак Дирак, Портиера на Сектор Омега. Той не вярва в призраци. Говорета с него за всичко. Издърпай го нагоре и ууупс! Вече и той е част от отбора на призраците. Добре дошъл!

Зала Б(Hall B) - Ходи на ляво по коридора и влез в друг. Разгледай наоколо. Пробдай да влезеш в зала Б и виж, че вратата е заключена.

Зала А(Hall A)- Върни се в другия коридор и надясно до зала А Разгледай всички глупости по пода и забележи дъската за съобщения на лявата стена и конвейера от дясно на дъската за съобщения. Един документ твърди, че е имало пожар в зала Б. Вратата от ляво е тази, през която влязохме. В центъра и много назад е чакалнията. Надясно е другата част от зала А. Разгледай натам.

Тъмният ъгъл - От ляво под зелената метална платформа има тъмен ъгъл. Разгледай го и виж кофа и тръба. Погледни тръбата - има нещо заклещено в нея.

Поглд отгоре на зала А - Дръпни стълбата и се качи. Разгледай нещата отгоре. Всъщност се намираш отгоре на зелената платформа от дясно. Щракни на странната машина.

Писмопроводна тръба - Провери тръбата за писма на стената. Виж, че чудовището сега е в тръбата. На масата има 2 капсули - една затворена и една отворена. Върни се два пъти и пак погледни залата.

Прохода - Това е златния цвят на плана. Премести курсора в долната част на екрана. Този прроход свързва двете зали отгоре. Посредата погледни от ляво, забележи светлините наоколо. Продължи напред и влез в зала Б. Докато си там погледни отгоре цялата зала. Върни се в зала А. Слез надолу по стълбата. Върни се два пъти в началото на залата.

Чакалня - Влиза се през вратата в далечната стена на зала А. Вратата през която дойде сега е точно от ляво. В центъра е заключената врата за зала Б. Продължавай надолу до съблекалнята и лобито. Среща с "други живи същества":

Лоби - На плана е в кафяво. След като влезеш вратата се пада отдясно. Срещни Жак Дирак, портиера от дупката по-рано. Нормално е леееко ядосан. Говори с Жак. Избери репликата: Stop whining and death makes us all equals. После избери: Be glad you don't have to look at the mess around here. Вече Дирак има съвсем нови възгледи за нещата. Сега говори с него за всичко друго и разбери още за Сектор Омега и хората наоколо. Никой не знае какво се произвежда в тази фабрика. Научи за калинките. Кърт изглежда може да влиза и излиза от фабриката незабелязано. Дирак иска да се опреви вентилатора. Разгледай плана на стената под вентилатора.

Другата страна на лобито - Натисни tab и виж къде е изхода. Ходи на ляво пред Дирак. При него има листа, прочети ги. Прочети, че трябват ръкавици за операции с бушони. Забележи, че вратата отвън е барикадирана. Вратата за склада е от дясно. Заключена е. Върни се и застани пред Дирак, после говори с него за склада. Той иска от теб да избиеш плъховете там.

Склада - На плана е отбеляза със синьо. Разгледай нещата в стаята.

Писмото на Нейл - Намира се на пода в дясно, пред етежерките. Написано е до Лариса.

Плъхове - Обеща да се отървеш от тях. Използвай телекинеза върху плочките в центъра. Докато се криеш зад кутиите използвай плочката върху плъха. Следва аркейд пъзела. Забавна игрица. Щракай, за да ударяш плъховете. Има шест.

Заключена врата - Погледни вратата в далечната стена. Вратата към неизвестния килер е заключена. Спомни си за дневника на Нейл. Ще се върнем тук по-късно. Сега отиди в лобито и от там в чакалнята.

Съблекалнята - Тъмно кафяво на плана. Влизай. Дървената врата отпред е тази, през която влезе.

Шкафчетата - Провери различните шкафчета. Използвай умението да буташ разни неща за да отвориш вратата в най-дясно и да видиш дали няма нещо. Слез най-отдолу на екрана. Провери шкафчетата от тази страна. Използвай умението си за да отвориш шкафа, вдясно от димящия. Погледни хартията с имената и номера и рисунка на два отворени шкафа. Провери шкафа в ляво от димящия.

Скот Пепър, пожарникаря - Щракни сега и на димящия шкаф. Говори с пожарникаря за всичко. Научи какво му е казал Хенсън. Научи за пожара в зала Б и какво е станало там. Обърни внимание на предупреждението "Без пушене" и на крилата от калинка по стената. Влез през вратата в дясно.

Баня - Виж сянката на къпеща се жена. Говори с Лариса докрай, при това няколко пъти. Трябва да я убедиш, че е сянка: Larisa, you're just a shadow; Larisa listen to me. След като я убедиш и че е призрак й говори за Нейлс. GITS ще разкаже за дневника и писмото. Отново говори с нея за всичко възможно. Научи за кода, калинките и Зома Омега. Излез от банята и от съблекалнята.

Научаваш още умения:

Склад - Върни се до лобито и после до склада. Кода за вратата на килера - Отидо близо до вратата и клавиатурата. Според дневник ана Нейл кода е сменян 3 пъти. Лариса също говори за него, спомни си.

19 ли - 5 2 9 0

24 юли - 6 1 0 9

7 август - 7 0 1 8

Забележи, че цифрите се сменят с по едно нагоре или надолу. Според модела отгоре:

11 август - 8 9 2 7

22 август - 9 8 3 6

23 август - 0 7 4 5

Използвай умението за натискане и набери 0 7 4 5 и после 'open' от клавиатурата.

Килера - Слез надолу по стълбите.

Табло - Погледни отблизо. Отвори кафявата кутия бушони с телекинезата. С другото умение натисни двата червени бутона. Ауч! Трябваше да си спомниш предупрежденията от стаята при Дирак. GITS сега има електрошок умението. Погледни надясно от кутията и виж... тъмнина. Сега къде ли да пробваме новото умение? Мда, при реещите се светлинки.

Зала А - Върни се до склада, после и в лобито. Ходи чак до зала А.

Прохода - Слез надолу до десния край на екрана. Качи се по стълбата на зелената платформа. След като вече виждаш цялата зала слез в долната част на екрана.

Светещи буболечки - След като си вече посредата на прохода погледни наляво. Виж светещите буби. Използвай електрошока върху всяка една от тях. Виж как всичките се съединяват в една голяма буболечка, след като си ги zap-нал. Щракай колкото можеш по-бързо, преди да са се разделили отново. Късмет! А ако ти е прекалено бързо или нямаш нерви за такива игрички - натисни бекспейс. Събралите се светлини избухват и наичават GITS да призовава светлина.

Чудовищата: Виж как шефа гледа с Оузи, мазния му асистент, прогреса на GITS. Сега къде да светкаме на воля с новото си умение? Май имаше някакви тъмни местенца в склада.

Килера в гаража - Върни се в гаража. От прохода можеш да излезеш към зала А. Слез от зелената платформа по стълбата. От залата можеш да излезеш в коридора. От там пък право в гаража. Използвай светлината на мястото, където преди се криеше чудовището. Виж и прочети документа. Хенсън е писал за Сектор Омега. Намерил е вратата на килера отворена, заложил е капан и е видял огромно чудовище. Тогава е почнал да сменя кода на ключалката. После Хенсън е слязъл отново в килера и е видял не чудовище, а калинки. Те са го превели през някакъв проход, където е видял Големия Шеф, но и шефа го е забелязъл. Писмото свършва тук. GITS подозира, че неговия шеф е зад всичко. Сега да видим тъмнината в килера. Влез през дупката във вратата и в зала А. Мини през чакалнята, лобито и ходи до склада.

Гладно чудовище - Влез в килера и използвай светлината в тъмния участък до таблото. Това е чудовището на Хенсън. Fooooood! Говори с чудовището за всичко. Убеди го, че GITS не става за ядене. I am ghost. И че не е изобщи вкусен: Observe this sheet. GITS обещава да му намери нещо наистина вкусно.

Таблото превключвател на фабриката - На лявата стена до чудовището е главния превключвател на фабриката. Нека докараме ток до другите части от фабриката, които досега не можахме да разгледаме. Натисни надолу ръчката за зала Б и после ключовете до нея. Остави средния ключ изключен, тъй като може да има само два включени едновременно.


Зала А - Върни се до зала А и надолу по коридора в десния екран. Чудовището при тръбопощата - Качи се по стълбата и щракни на странната машина. Мини напред при таблото на машината. Виж, че чудовището е още в тръбата. Използвай електрошока си върху него. То излиза от тръбата и тупва на стълбите.

Влез и разгледай зала Б:

Зала Б - Щракни на тръбата, за да последваш чудовището. Излез от тръбата и се озоваваш в зала Б. Виж къде стълбите са счупени от удара на чудовището. Пробвай да се качиш нагоре по тях. Виж мистериозна врата отгоре на стълбите. Прочети хартийката на пода.

Надолу по коридора - Върни се в дъното на екрана и поеми на другата страна на зала Б. Слез до долния екран (вън от основната зала) за да отключиш вратата до чакалнята. Върни се в зала Б.

Кола (автомобила, не напитката) - Огледай се и виж кола, висяща на верига. Предните и джанти нямат гуми. Колата има лост за казта и резервоар. Опитай са да натиснеш газта, но колата няма да запали. Виж 'something' (нещо) и решетка на пода.

Отвори заключения шкаф:

Заключен шкаф- Провери заключения шкаф отляво. Разбери, че има малка дупка. Опитай се да използваш пръта в дупката, но е твърде голям и не пасва. Хм...

Лявата страна на Hall B- Отиди до левия екран. Виж бележките по пода, варалите и кофите, дупката в тавана и количката. Виж също така противогаза, транспортьора и секцията за стопяване. Натисни долу на екрана (извън залата) да отключиш вратата, която води до коридорите. Върни се вътре в Hall B.

Донеси газ кутия от дясната страна на Hall B - Чрез телекинеза занеси газ кутията отдясно на транспортьора.

Включи транспортьора - Отиди до секцията за стопяване. Прочети бележката на стената. Зеленото копче е за изключване, а червеното - за включване. Използвай умението за натискане върху червения бутон. Нищо не се случва. Използвай светлинното умение върху тъмнината да отвориш металната врата над червения бутон. Виж, че жиците са отрязани. Използвай електричество върху жицата. Виж, че транспортьора се премества с по една вълна (в екрана горе вляво). Премести металната кутия до края на транспортьора, като продължиш да използваш електричество. Редувай жиците и така най-бързо ще преместиш кутията до другата част на Hall B.

Наостри пръта - Отиди надясно до другата страна на залата. Използвай телекинеза върху газ кутията и я изсипи в петролния резервоар на вагона. Използвай умението за натискане върху лоста на вагона да го задвижиш. Използвай телекинеза да занесеш пръта от земята до въртящото се колело на вагона. Използвай наострения прът върху заключения кабинет. Сега вече е отворен.


Газ контролен панел - Натисни лоста на отворения кабинет. Ако зелената лампичка горе вляво не свети, върни се до панела отляво на гладното чудовище в мазето и натисни лоста за Hall B и вдигни лявата и дясната ръчка до него. Покритието на главния контролен панел за газ на фабриката е открито. Слез долу до конзолата. Виж, че кафевия контролен панел има настройки подобни на рисунката в коридора.

Включи вентилатора за Dirac - Отиди до червения газ контролен панел. Виж знака на стената - Lobby fan+. Премести го на включено с умението за натискане. Върни се във фоаето и забележи, че вентилатора все още не работи. Отиди в склада и слез долу в мазето. Отиди до панела в ляво от гладното чудовище. Дръпни лявата ръчка от Hall B и вдигни ръчка за фоаето, използвайки умението за натискане. Натисни лоста за фоаето надолу. Върни се до Dirac и виж, че вече вентилатора работи.


Научи какво създава фабриката:

Говори с Dirac за поправения вентилатор. Той те научава на нова магия - вятър.

Тайната на шкафчетата - Върни се в гардеробната и говори с човека с дима - Scott Piper. Говори с пожарникаря отново за пожара. Научи за крадеца и отворените шкафчета. Върни се до Dirac и го питай крадеца. Hansen е в съблекалнята и удря знака No Smoking.

Отвори тайното шкафче - Върни се в гардеробната. Прочети листчето в отвореното шкафче отдясно на пожарникаря, в което има имена, цифри и рисунки на 2 отворени шкафчета. Отбележи си също, че #1 е подчертано върху долното име Cassyidy докато #2 и #3 са подчертани към името Vic. Запомни, че има три шкафчета в гардеробната, на които можеш да местиш вратичките им в три позиции без затворената позиция. Отвори шкафчето отдясно докато си с лице към дървената врата чрез умението за натискане. Отиди с лице към шкафчетата, където Scott пуши лулата си. Отвори шкафчето отляво от Scott на #2 позиция и шкафчето дясно от Scott на #3 позиция. Натисни знака No Smoking на стената. Шкафчето отляво на знака се отваря. Погледни малката кутия вътре - XV - D400. Празна е!

Обещание:

Шефът се обажда на своя занамерен слуга Oozy да се погрижи за Духа под чаршафа! Larisa се обажда на GITS. Говори с нея. Тя е по душа. Научи, че Oozy вече е тук! Бягай!

Бележка: Ако не видиш клипчето трябва да се увериш, че си: 1. Прочел бележката скрита в кутията в гаража. 2. Намерил странното устройство в съблекалнята. 3. Направил уговорка с гладното чудовище в мазето. 4. Посетил Hall B. 5. Говорил с Larisa за писмото на Niels намерено на пода в склада.

Преследване - ЗАПАЗИ ИГРАТА ТУК! Виж план на фабрката. GITS е отгоре на душовете, а Oozy точно е потеглил от лифта. Целта на пъзела е да накараш Oozy да проследи GITS до мазето. В началото на преследването се увери да пазиш Oozy с една стая отделена от двата призрака. Възможните места са осветени със синьо.


Правилният път е: Душове, Гардеробна, Входен коридор ляво, Hall B, Входен коридор ляво, Входен коридор дясно, Входен коридор ляво, Hall B, Входен коридор ляво, Входен коридор дясно, Фоае, Склад и Мазе. (Shower, Cloak Room, Entrance Hall left, Hall B, Entrance Hall left, Entrance Hall right, Entrance Hall left, Hall B, Entrance Hall left, Entrance Hall right, Lobby, Storeroom and then Cellar.)

Виж как GITS спазва обещанието си към гладното чудовище. Чуй мляскане от към тъмнината. Погледни надолу и виж единственното останало нещо от Oozy - кост. Говори с чудовището да поправи стълбите. Окей! Чудовището поправя стълбището.

Влез в офиса: Качи се по стълбите в Hall B. Провери вратата на офиса. Заключена е!

Тръба в тъмния ъгъл - Отиди в Hall A. Върви надясно и след това към тъмния ъгъл под зелената платформа. Време е да проверим какво има в тръбата. Използвай вятъра върху дупката на тръбата.

Пренеси ключа - Отдръпни се назад и се качи нагоре по стълбата към зелената платформа. Отиди до странната машина отгоре на платформата. Върви напред до тръбата и масата. Виж ръка да държи ключ. Използвай умението за електричество върху ръката да получиш ключа. Използвай телекинеза върху ключа и го постави в отворената капсула. Използвай сега телекинеза върху капсулата с ключа и я бутни в тръбата. Използвай вятър върху капсулата в тръбата. Опитай се да го натиснеш - нищо не се случва.

Върни се в мазето. Отиди надясно. Срещни се с калинките. Научи кой те е преследвал. Погледни в панела. Вдигни дясната ръчка на Hall A, после натисни лоста на Hall A надолу. Hall B и фоаето трябва да са изключени. Върни се до тръбата и натисни капсулата с ключа.

Офис - Върни се в Hall B. Качи се по стълбите. Използвай телекинеза върху ключа на земята и го използвай върху ключалката на вратата.

Научи какво прави фабриката: Влез в офиса и се огледай. Виж компютър до прозореца и флопи диск на масата отдясно.

Компютър - Използвай телекинеза върху флопи диска и го бутни в компютъра. Използвай копчето за подтвърждаване когато Администратора е ограден. Нужна е парола, а ние нямама такава. Натисни долната стрелка да избереш log off. След това подтвърди.

Мястото на Kurt - Отиди на долния екран и виж мястото на Kurt. Огледай се и провери всичко.

Касетка - Виж отблизо касетофона на бюрото. Затвори капака на касетофона. Натисни двойната стрелка сочеща наляво, за да превъртиш касетка и после бутона за play. Слушай как Hansen говори на Kurt за отвъдния живот. Сега научаваш ново умение - подслушване.

Сейф - Отиди до сейфа и виж, че се нуждаеш от числа да отвориш сейфа.

Намери комбинацията за сейфа - Върни се и говори с другите за комбинацията. Попитай Scott, пожарникаря заключен в шкафчето в гардеробната, за комбинацията. Той споменава, че сега и Kurt може да е дух. Попитай Larisa под душовете за комбинацията. Слушай какво се случва на Larisa и сейфа. Тя споменава, че Kurt обича да наблюдава прозводството в Hall B. Тя ти препоръчва да питаш Dirac. Отиди във фоаето и говор с Dirac. Той казва, че обикновенно Kurt е заставал на моста да крещи на работниците. Отиди в Hall A и се качи по стълбата към зелената платформа. Отиди долу на екрана към прехода. Влез в Hall B.

Подслушвай Kurt - Отиди до моста на Hall B. Използвай умението за подслушване. След това се върни в прехода от долу на екрана. Върни се на моста. Сега виждаш иконката за подслушване. Натисни върху нея да чуеш Kurt да промълвява 195134.

Сейф - Върни се в офиса на Hall B и отиди до сейфа. Натисни върху клавиатурата. Натисни дръжката да отвориш сейфа.

Дневник - Провери страниците. Отвори и прочети дневника. Научи за какво е цялата тази фабрика. Натисни върху лявата страна на страницата за да се върнеш назад или дясната страна да прелистиш напред. Той е бил в близост до големия шеф. Неговите клиенти са проповедници и доктори (шарлатани). Фабрика създава устройства за ловци на духове. Научи за калинките. Ellen, жената на Kurt, също му създава проблеми. Научи за действията на Hansen и наемането на Niels и Larissa. Oozy се е погрижил за Hansen и са го оставили в тайното място на Kurt. Те са измъчвали Hansen, но той не е казал нищо друго освен, че го боли. Научи, че Niels също е бил убит от тях. Забърал се е в нещо много странно. Научи какво си е мислил Kurt в неговите последни дни. Ще видиш рисунка накрая. Запомни я!

Скрит Панел - Виж бутон отдясно вътре в сейфа. Ако го натиснеш, няма да се получи нищо. Чакай малко, долният рафт в сейфа е кървав. Натисни го с умението. Аха! Звук на врата. Отдръпни се назад и виж тайна врата отляво.

Помогни на нещастника:

Срещни се с Hansen - Влез в тайната стая и виж главата на Hansen.

Облекчи болката - Опитай се да говориш с Hansen. Както пише в дневника на Kurt, Hansen говори само за болката. Използвай умението за подслушване и автоматично напусни стаята. Върни се в тайната стая. Натисни върху иконката за подслушване и чуй думите - It doesn't hurt me at all. Говори с Hansen и избери диалога It doesn't hurt me at all.

Научи за какво е всичко това - Сега говори с Hansen да получиш някои отговори. Научи всичко за това как е направено и използвано. Също така разбери и какво се случва с душите, които са хванати. Научи как се чувства и какво се е случило с Niels. Сега той е летящо чудовище. Hansen ти казва как да общуваш с Niels. Намери музикален инструмент и използвай звука върху чудовището Niels. Сега научаваш ново умение - страшни звуци. Виж листа на земята в тази стая - 002YZ1. Излез.

Компютър - Отиди до компютъра. Докато флопи диска е още в компютъра, използвай умението за натискане върху бутона за подтвърждаване, когато Администратора е ограден. Избери 002YZ1 за парола. Натисни бутона надолу за избереш Unformat Disc. Подтвърди. Виж .jpg в лявата рамка. Натисни обратно. Подтвърди. Сега Администратор е оградено. Натисни бутона наляво да избереш файловете с разширение .jpg и виж снимките: 201 - шкафчeта. Натискайки бутона надолу виждаш 358 - знака No Smoking във фоаето, 362 - трамвая, 468 - сейфа, 550 - вратата на Hall B, 559 - червения контролен панел и 934 0 вратата към мазето. Натисни бутона надясно. Натисни надолу да избереш log off и след това подтвърди.

Говори с Niels - Отиди в мазето. Ако преди си срещал калинките няма да са там сега, но ако не си - сега те ще са там.

Направи музикален инструмент - Погледни на земята и виж кост от Oozy. Използвай електричество върху нея и след това звук върху коста.

Научи се да говориш с Niels - ЗАПАЗИ ИГРАТА СИ ТУК! Натисни умението за звуков ефект. Ще видиш кокала отблизо. Да създадеш звук, натисни (използвайки умението за вятър) върху дупката най-отдолу на "флейтата" ти. Ще чуеш приятна музика. Това повиква Niels в горния ляв ъгъл. Niels ще отговаря със звуци. Отговора на Niels е в две части. Първият е или щастлив или ядосан. Вторият е звук (въпрос), който се нуждае от отговор от флейтата. За да отговориш на Niels натисни върху избраната дупка да я запушиш и след това използвай вятъра отдолу.

Ако отговора ти е грешен, той ще създаде ядосан звук, след което ще последва нов върпос, който се нуждае от отговор. Ако отговора ти е верен, Niels ще създаде весел звук и ще последва нов въпрос. Нужни са 7 последователни верни отговора на въпросите му, за да решиш пъзела. Въпросите на Niels са произволни, но отговорите за тях са еднакви.

Базирано на моят слух:

При всеки един звук, издаден от Niels избери една от дупките. Ето всяка дупка на кой звук отговаря:

бас #1
мяукане #2
хъркане #3
грухтене #4

След като се научиш да комуникираш с Niels, говори с него докрай. Той ти дава информация, как да направиш машина за неутрализиране на устройствата за хващане на духове. Той се нуждае от помощ. Запиши си от него кода за машината. Ако той не стане по-късно използвай този: 86753006.

Нагласи газ машината:

Съотношение- Отиди в гардеробната и говори с пожарникаря за нагласянето на газта и в двата района. Scott ти казва, че съотошението трябва да е 66 към 34, но някой е строшил индикатора. Върни с в коридора. Виж отново бележката на стената. След това отиди в Hall B. Отиди до контролния панел под пода.

Червен газ контролен панел - Виж, че няма мощност в машината.


Мощност за червения панел - Отиди до панела на фабриката в мазето. Натисни лявата и средната ръчка на Hall B на включено. След това натисни лоста. Може да се наложи да натиснеш надолу (изключиш) ръчките на Hall A първо. Върни се в Hall B и до контролния панел долу.


Нагласи газ машината правилно - Отиди до червения контролен панел. Виж, че сега има зелена светлина горе вляво. Базирайки се на рисунката до газ панела трябва да натроиш стрелката на 3. За да направиш това натисни втория и третия бутон отляво надясно, които са отгоре на червената контролна машина. Тук има два варианта. Натисни първата и четвъртата от ръчките долу на червената машина. Сега за да си сигурен, че си нагласил вярно отношението, върни се в коридора до газ панела и провери. Ако е правилно се върни до червената машина и натисни лоста долу вляво. А ако отношението не е 66 към 34, ще трябва в червената машина да натиснеш втората, третата и петата ръчка отлвяо надясно, след което да натиснеш лоста на червената машина долу вляво. Когато съотношението в газ панела е 66 към 34 отиди до кафявата машина намираща се до червената отляво и въведи горе числото казано ти от Niels. След това натисни бутоните долу вдясно така както бяха в дневника на Kurt - #1, #4 и #5.


Виж двете червения светлини горе вдясно на панела. Натисни лоста. Ако си се справил ще видиш клипче в Hall A, където се създава анти-ловец на духове - кофа!

Освободи духовете:

Отиди в Hall A. Отиди до района отдясно на дъската за съобщения зад кашоните. Вземи анти-ловеца на духове и така ще научиш ново умение - отиди до всичките си приятели - Hansen, Scott Piper, Larissa, Niels и Dirac и ги освободи като използваш новото умение.

Гледай финалното клипче!