Геймплей:    Играта е поместена на два диска, играе се от трето лице и е от типа "point and click". С клавиша ESC можете да прескачате интрото.

Главното меню съдържа: new game, load game, options, credits и exit. 

По време на игра можете да извикате главното меню отново с клавиша ESC.

В горния десен ъгъл на екрана имате game menu, inventory, cell phone, избор на персонаж и travel map.

В мобилния телефон ще имате list, journal и Questlog. За да използвате мобилния, изберете име и след това кликнете върху зелената телефонна слушалка.

Другия начин да отворите инвентара е като кликнете с десен бутон на мишката върху екрана. Предметите в инвентара могат да бъдат комбинирани. Някои от предметите могат и да се разделят. Отново с десен клик ще можете да затваряте инвентара.

--------------------------------------------------------------------------------

Интрото започва с кратка комиксова история на предишния случай на Hardy Boys.

ГЛАВА 1: Business as Usual

Ще видите Frank и Joe в тяхната стая, където майка им Laura Hardy им чете конско в присъствието на леля Trudy. Предупреждава ги, че отвън чака полицай, който иска да говори с тях относно пътните им нарушения. Накрая ги заплашва, че когато баща им Fenton се прибере ще си имат работа с него.

След като двете жени излизат, в стаята нахълтва полицаят. Всъщност това е Eric Piedmont, агент на ATAC (American Teens against Crime). Той ще остави на момчетата плик със следващата им задача.

Домът на Hardy:

Трябва да издействате позволение да напуснете къщата.

След като полицаят си тръгва, майката Laura продължава с конското. Ключовете за моторите са конфискувани, а момчетата остават сами в стаята си.

Научете новата задача:    Влезте в инвентара и с двоен клик отворете пакета. Това е Video Game disc.

Погледнете отблизо TV шкафа. Поставете диска в конзолата до телевизора.

Момчетата трябва да разследват кражбата в Spencer Mansion.

От имението на Samuel Spencer са задигнати акции от Rothschild на стойност 200 милиона, които са били съхранявани в добре защитен сейф.

Крадецът със сигурност е знаел комбинацията за сейфа. 

Момчетата искат да се обадят на баща си Fenton, за да му искат разрешение да си вземат моторите, но мобилните им телефони са останали са в гаража.

Излезте от стаята и слезте по стълбите. Laura ще хване братята в крачка и ще ги прати обратно в стаята им.

Изкарайте Joe от къщата:    Отидете при прозореца на коридора. Отвън ще видите дърво.

Изберете Joe, като използвате селекцията за персонаж в менюто горе вдясно на екрана.

Кликнете върху дървото и Joe ще слезе по него.

Леля Trudy чува шума и веднага си показва носа, за да разбере какво става.

Вземете ключовете за моторите:    Закарайте Frank в края на коридора, точно преди стълбите.

Преминете на Joe и отидете пред входната врата на къщата, натиснете звънеца.

Laura ще отиде да отвори вратата.

Преминете на Frank, слезте надолу по стълбите и моментално кликнете върху ключовете, които са в купата на масата в долната част на екрана.

В момента, в който грабнете ключовете, веднага кликнете върху стълбите, за да се качите обратно горе.

Вземете мобилния телефон:    Закарайте Frank в стаята му и погледнете през прозореца.

Хвърлете ключовете на Joe.

Преминете на Frank и вземете папагала Playback от стойката му. Кликнете с папагала върху Joe.

Отведете Joe в гаража. Използвайте ключовете, за да отворите багажника на мотора.

Вземете мобилния телефон. В инвентара комбинирайте папагала и телефона.

Върнете се под прозореца на стаята и кликнете върху него.

Използвайте папагала с телефон върху Frank.

Отворете инвентара и с двоен клик отделете телефона от папагала.

Зареждане на телефона:    Проверете мобилния в менюто, горе вдясно на екрана, и ще видите, че батерията му е изтощена.

Погледнете отблизо TV шкафчето и после погледнете отблизо зарядните в контакта.

Включете телефона към зарядното.

Frank ще се обади на баща си. Fenton ще обещае да се обади на Laura и да покрие момчетата, за да могат те да се захванат с възложеното разследване. Laura ще позволи на братята да напуснат къщата.

Глава 2:    Brother against Brother

Spencer Mansion (имението):   

Алеята пред имението:    Отидете при входната врата. Момчетата ще говорят с полицай Con Riley.

Ще се появи собственика Samuel Spencer, който всъщност подозира за кражбата собствения си брат Thomas. Единствения човек, освен Samuel, който знае комбинацията за сейфа е именно брат му Thomas.

Полицай Riley е задържал Thomas в къщата.

Влезте в имението.

Lily:    Говорете с Lily Spencer. Единствения непознат, когото тя е виждала в къщата напоследък е тъмнокос и слаб мъж, който е поправял бараката.

Другото което ще признае девойката, че всъщност Thomas не е биологичния и баща.

Thomas:    Говорете с Thomas, който ще влезе в стаята. Ще научите, че жена му Mary страда от тежко заболяване и е почти прикована на инвалидната си количка.

Старинния часовник:    Погледнете часовника до вратата в дясната част на стаята. Заключен е и е спрял на 3 часа.

Открийте как извършителят се е сдобил с комбинацията за сейфа.

Кабинет:    Влезте в работния кабинет, вратата за който е до старинния часовник.

Бюро:    Предвижете се към вътрешността на стаята и погледнете бюрото отблизо.

Проверете чекмеджетата отдясно и ще видите, че всички те са заключени.

Унищожител на хартия:    Кликнете върху белия унищожител на хартия ляво от бюрото.

Отворете вратичките и вземете нарязаната на лентички хартия. Оказва се, че това е чисто бял лист хартия, няма нищо написано върху нея.

Прозорец:    Огледайте счупения прозорец.

Вземете парче стъкло от пода. Огледайте сейфа.

Излезте от кабинета, а после и от сградата.

Входна врата:    Тръгнете надясно от входната врата към отворените прозорци на кабинета.

Вземете белия лист хартия от земята до саксията със зеленото растение.

Samuel Spencer:    Говорете със Samuel.

Той е забелязал счупения прозорец сутринта в 6:30 AM . Обикновено Samuel оставя прозореца отворен през целия ден.

Той ще сподели, че вчера в къщата е дошъл някакъв куфарен търговец. Също така ще разберете, че Samuel е записал върху лист комбинацията за сейфа, оставил я е върху бюрото, а по-късно е унищожил листа. Комбинацията е била сменена за последно вчера.

На мобилния телефон изберете phone list и кликнете върху Fenton, а след това върху зелената слушалка, за да му се обадите. Помолете го да провери Samuel Spencer.

Колата:    Отворете капака на двигателя на стария автомобил. Ще видите ремъка в предната част и контейнера за течности горе вдясно.

Минете отстрани на колата, проверете вратата. Заключена е. Също така можете да погледнете под автомобила.

Полицай Riley:    Говорете с полицай Riley, който се намира зад колата. Той е задържал Thomas само заради дребни улики. Сейфът е един от най-добре защитените модели, нищо не би могло да го отвори освен комбинацията. Ако се окаже че има и друг начин някой да се е добрал до нея, това би могло да оневини донякъде Thomas.

Открийте другия начин, по който някой би могъл да научи комбинацията за сейфа:

Върнете се в кабинета. Оставете белия лист хартия върху бюрото.

Излезте от кабинета.

 

Дървено прагче:    Вземете прагчето от пода вдясно от вратата на кабинета.

Поставете прагчето в долната част на вратата на кабинета, за да я държи отворена.

Излезте от сградата. Вижте какво ще се случи с хартията на бюрото.

Обяснете на полицай Riley какво може да се е случило. Samuel е написал комбинацията върху листа, някой е звъннал на вратата, Samuel излиза от кабинета, докато отваря вратата, става течение заради отворените прозорци и листа излита право през тях. Ето го и начина.

Обиколете всички възможни локации, като вървите по алеите пеша.

Utility Shed (бараката):    Тръгнете наляво от входната врата и продължете нагоре по алеята.

Завийте по десния път, а след това тръгнете по първата алейка вляво.

Сега вече сте пред бараката. Можете да ползвате картата, за да се предвижвате по-бързо от една локация на друга (тези локации ще са активни в картата, едва след като сте ги обиколили пеша). Кликнете върху Мар горе вдясно на екрана и изберете Spencer Mansion. Ще видите плана на имението.

Стъпките:    Ще видите отпечатъци от обувки на земята пред бараката.

Погледнете стъпките отблизо и вземете малко от пръстта.

Влезте в бараката и се огледайте. Ще видите метално куфарче за инструменти. Погледнете го отблизо, заключено е. Излезте от бараката.

Caretaker's Residence:   Върнете се на главната алея и продължете нагоре. Ако искате използвайте картата.

Двора:   Приближете дървената рампа пред входа на къщичката. Вземете една от ръждясалите джанти до гумите.

Къщата:    Влезте в къщата и говорете с Thomas. Ще научите някои неща за детството на двамата братя, както и за любимата кола на Samuel.

Говорете с жената на Thomas, Mary. Ще научите за не особено добрите и чувства към Samuel и за убедеността и че Thomas никога ни би откраднал от брат си.

Използвайте картата за да стигнете до Bayport.

Отново ползвайте картата, за да се премествате в различните локации на Bayport.

Bayport High School (гимназията):   

Computer Lab:    Влезте през първата врата отляво.

Говорете с Phil и той ще се оплаче, че заради проблема с климатика, температурата на въздуха се е покачила, което не позволява на информационна система Nexus да се включи. Температурата трябва да е под 75 градуса (не по Целзий разбира се).

Поправка на климатика:

Utility Room:    Отидете в следващата стая и говорете с Mark, човекът който се занимава с поправката на всякакви дреболии в училището. Той ще съобщи, че антифризът за еъркъндишъна е свършил.

Погледнете отблизо червената кутия за инструменти на пода отдясно на Mark и я отворете. Вземете отверката и гаечния ключ.

Вземете и капака на металното кошче за боклук.

Намиране на антифриз:    Отворете картата и изберете Spencer mansion.

Отворете капака на двигателя на автомобила пред входната врата на къщата.

С парчето стъкло от инвентара кликнете върху пластмасовия контейнер за течности горе вдясно. Вече е пробит.

Минете отстрани на колата и погледнете под нея. Използвайте капака от металното кошче за боклук върху капещия антифриз. Капакът вече е пълен с необходимата ви течност.

Отворете отново картата и изберете Bayport High school.

Science lab:    Когато сте пред сградата на училището, тръгнете напред, после завийте надясно и влезте през отворената врата с табелка science lab.

Влезте в стаята и отидете във вътрешността и, където е работния плот. Вземете стъклената мензура.

Utility room:    Върнете се в  Utility room.

Отворете металния шкаф отляво.  Махнете тапата на контейнерчето с надпис Аnti freeze.

В инвентара комбинирайте пълния с антифриз капак и стъклената мензура.

Излейте съдържанието на стъкленицата в отвореното вече контейнерче.

Говорете с Mark. Ако още не сте го направили, вземете отверката и гаечния ключ от кутията с инструменти отдясно на Mark.

Iola:    Влезте в тревната площ откъм входа на училището или откъм Science lab.

Говорете с явно разстроената госпожица Iola. Тя е силно притеснена от факта, че учителят и по химия и е възложил да направи аспирин.

Сътворете аспирин:    Отново влезте в Science lab. Прочетете написаното на дъската.

Отидете при работния плот, откъдето взехте стъкленицата. Погледнете отблизо залепения на стената лист с химическата структура на Aspirin.

Върнете се при учителското бюро и го погледнете отблизо.

Ще видите модел на молекула и комплект с червени, жълти и бели топчета отляво.

Погледнете отблизо надписите в основата на модела: White бяло = hydrogen (водород), red червено = carbon (въглерод) и yellow жълто = nitrogen (азот).

Като използвате схемата на състава на асририна, която видяхте на стената при работния плот, поставете съответните цветни топчета в чашките на модела.

Frank ще подтвърди, ако сте го направили правилно.

 

                                 

 

Върнете се при Iola и говорете с нея отново.

Police Station: Отворете картата и кликнете върху Bayport, а след това върху Police Station

Началник Ezra Collins:    Влезте в полицейското управление, след като сте вече вътре, тръгнете надясно и влезте в първата врата отляво. Говорете с началника на управлението.

Понеже момчетата искат да влязат в криминалната лаборатория, началникът ще им каже, че ключа за нея е у полицай Riley и само той има достъп до нея.

Открийте доказателства, за това кой е извършил престъплението:

Spencer Mansion:   Отворете картата и изберете Spencer Mansion.

Опитайте да говорите с полицай Riley. Той няма да може да ви обърне внимание, защото шефът го е натиснал да му представи доказателства за престъплението.

Nurses' Station:    Тръгнете по алеята вляво, точно зад автомобила.

Ще видите стара сграда. Мястото вече ще е активно в картата. Огледайте гроба пред къщата.

Влезте в сградата.

Спалня:    Влезте в стаята отляво.

Погледнете отблизо леглото и кликнете върху възглавницата.

Вземете парцала и русата перука с останали черни косми в нея.

В инвентара с двойно кликане върху перуката, отделете черните косми от нея.

Отместете матрака от стената. Ще видите вентилационна решетка на стената. Опитайте да я отстраните с помощта на отверката. Трябва ви кръстата отверка.

Погледнете през прозореца и ще видите преминаваща сянка.

Съблекалня:   Излезте от спалнята и влезте през вратата отдясно.

Метално шкафче:    Погледнете отблизо металните шкафчета и отворете едното от тях.

Вземете гумените ръкавици, жълтата ролка с мрежа и шишето с перхидрол.

Бутилки с газ:    Огледайте бутилките с газ, на лявата стена.

Бутилката с метан CH4, втората отляво, не може да бъде отворена с голи ръце.

Използвайте гаечния ключ върху вентила на бутилката с метан. Поставете гумените ръкавици в отвора на бутилката и ще получите ръкавици пълни с метан. Затворете вентила с гаечния ключ.

Spencer Mansion:    Отворете картата и изберете Spencer Mansion. Кажете на полицай Riley, че някой доскоро е обитавал Nurses' station.

Nurses' station:    Когато сте пред сградата, говорете отново с Riley, помолете го да ви допусне до криминалната лаборатория. Той ще откаже под предтекст, че не може да напусне местопрестъплението. 

Utility Shed (бараката):    Използвайте картата, за да отидете там. Влезте в бараката.

Извадете от инвентара отверката и отворете с нея металното куфарче за инструменти.

Вземете отверката Phillips head screwdriver (отверка с кръстат наконечник).

Nurses' station:   Върнете се в изоставената сграда и влезте в спалнята (първата врата вляво).

Използвайте кръстатата отверка върху вентилационната решетка.

Вземете изцапаните с кал ботуши.

Utility Shed:    Върнете се при бараката.

Погледнете отблизо стъпките на земята.

Извадете ботушите от инвентара и кликнете с тях върху стъпките. Съвпадат.

Nurses' station:    Върнете се при полицай Riley и говорете с него за криминалната лаборатория.

Местопрестъплението не е запечатано и оградено с жълта лента.

Оградете с полицейска лента местопрестъплението:

На картата изберете Bayport и после police station. Отидете при началника и го помолете за жълта лента.

За съжаление лента има само в криминалната лаборатория, значи отново нещата опират до полицай Riley.

Върнете се в  Nurses' station.

Използвайте жълтата ролка с мрежеста лента върху дърветата пред вратата на сградата.

Говорете с Riley. Той ще се срещне с момчетата в полицейското управление.

Проучване на доказателствата

Police station:   Влезте в управлението, тръгнете по коридора и когато стигнете дъното, влезте в лабораторията.

Говорете с Riley. Той няма да позволи на момчетата да ползват компютъра.

Riley ще направи търсенето на заподозрения в базата данни вместо тях, но му трябват някои характеристики като цвят на косата, кръвна група, номер на обувки...

Bayport High School:     С помощта на картата отидете в училището.

Iola в Science lab:    Отидете в Science lab и помолете Iola да направи анализ на уликите, които сте открили до момента.

Тест за наличие на кръв върху парцала:    Девойката не знае какво и е необходимо, за да направи кръвен тест.

Computer Lab:    Отидете в стаята с компютрите. Сега там е доста по-хладно, информационната система Nexus е стартирана.

Кликнете върху компютъра вляво от Phil.

Въведете с помощта на вашата клавиатура "Blood Test". Кликнете на search. Ще можете да прочетете какво ви е необходима за направата на кръвен тест.

Върнете се при Iola и говорете с нея отново.

Ще разберете, че в парцала е имало парченца стъкло и нокът. Вероятно парцалът е бил използван за счупването на прозореца в имението.

Кръвта върху парцала е от кръвна група AB отрицателна . Вземете кръвното доказателство.

Сравнение на пръстта от ботушите и пръстта, взета от земята пред бараката:    Говорете с Iola отново. Тя ще ви каже, че за да направи анализ и е необходим газ. Тъй като вече сте напълнили гумените ръкавици с необходимия ви газ, девойката ще направи автоматично анализа.

Калта от ботушите и калта взета от земята пред бараката са от едно и също място. Вземете и това доказателство.

Сравнение на стъклото от счупения прозорец и стъкълцата от синия парцал:    Отново говорете с Iola и я помолете да сравни стъклото от счупения прозорец и стъклата, намерени в парцала. Стъклата са от един и същи прозорец. Вземете и това доказателство.

Анализ на космите, намерени в перуката:     Отново говорете с Iola.

Черните косми от перуката са отрязани от главата на заподозрения преди няколко дена. Момчетата ще отбележат, че вероятно ще трябва да посетят местния фризьор. Вземете доказателството.

Police station:    Отидете в криминалната лаборатория.

Говорете с Riley. Кажете му за blood type - кръвната група, hair color - цвета на косата и shoe size - размера на обувките.

Ще получите информация за заподозрения John Johnson.

По следите на заподозрения.

Bayport Street: В картата кликнете върху Bayport Street.

Get Snippy:    Влезте във фризьорския салон "Get Snippy".

Отидете зад фризьора Gus Russo, за да можете да говорите с него.

Той ще ви каже, че е подстригал заподозрения вчера. Също така ще спомене, че всичките му клиенти обикновено оставят по две визитни картички, а заподозреният е оставил само една. Всички визитки се намират в кръглия аквариум.

Gus Russo ще сподели, че познава Thomas Spencer.

Мемори пъзел с визитки:   Погледнете отблизо кръглия аквариум на масата до прозореца.

Кликнете върху аквариума. След като видите подредените с лице нагоре визитки, те ще се обърнат наопаки.

Открийте две по две еднаквите картички, докато остане единствената визитка на заподозрения.

На визитката е написано: Dougal Siepp's Masquerade Emporium, а адресът е в New York.

Говорете отново с Gus.

Глава 3:    It's in the Blood.

Момчетата стоят пред карнавалния магазин и обсъждат фалшивите имена и професии, с които ще се представят пред заподозрения.

Ще влезете в магазина и ще говорите с продавача Val. Преди братята да могат да се срещнат лично с Dougal Siepp, Val ще ги помоли да му помогнат с подреждането на магазина.

Помогнете на Val и подредете разбърканите аксесоари.

Страховитите манекени:

Всеки един от "манекените" върви с определени аксесоари, които в момента са разбъркани. Информация за това ще откриете в каталога.

Съберете всички аксесоари от витрините с манекени и от масичката.

Отидете зад Val при ниската масичка.

Разгледайте каталога с костюмите. На снимките, манекените са във вида който трябва да бъдат, с аксесоарите които им съответстват.

Вземете от масата вещерската шапка.

Тръгнете надясно и напред към витрините с манекени:

Върколак:   Вземете сабята с извито острие и меча.

Скелет:    Вземете брошката.

Дявол:    Вземете метлата и шлема.

Вещица:    Вземете пиратската превръзка за око и съдраната риза.

Рицар в доспехи:    Вземете магическия жезъл и бедрената кост.

Пират:    Вземете брадата и коронката.

Вампир:    Вземете тризъбеца и долната челюст.

Фея:    Вземете перуката и ботуша.

Поставете аксесоарите върху съответните манекени:

Фея:    Поставете магическия жезъл и коронката.

Вампир:    Поставете перуката и брошката.

Пират:    Поставете превръзката за око и извитата сабя.

Рицар:    Поставете шлема на главата и меча в ръцете. Ще видите отблизо дупка с определена форма в ръкавицата.

Вещица:    Поставете метлата и островърхата шапка.

Дявол:    Поставете брадата и тризъбеца.

Скелет:    Поставете долната челюст и бедрената кост.

Върколак:    Поставете съдраната риза и ботуша.

 

  

Подреждане на въртящите се стойки за стока.

Говорете с Val. Сега пък иска от вас да падредите въртящите се стойки.

Стойките:    Погледнете отново каталога с костюмите. Обърнете внимание на образците на дребви аксесоари под снимките на манекените.

Ще виждате помещението на магазина отгоре. Кликнете върху някой манакен. Ще видите стойката кореспондираща с него.

Един по един кликайте върху манекените и завъртайте съответветстващите им стойки така, че с лице към вас да са дребните аксесоари, отговарящи за тях.

С десен бутон на мишката ще можете да се отдръпвате назад. "Bingo, you did it!"

Говорете с Val. Сега той ще иска да пусне алармата в магазина и ще ви помоли да отидете в склада, задната стаичка на която има плат вместо врата.

Отидете в задната стая и изчакайте, след което излезте от там. Отидете при входната врата и ще разберете, че Val си е тръгнал и е оставил момчетата заключени в магазина.

Отваряне на решетката:    Върнете се в склада. Ще видите стълбище към втория етаж от другата страна на заключената решетка.

Погледнете отблизо решетката, а след това кликнете върху ключалката. Ще видите че формата и е на шахматна фигура.

Кликнете и вземете малко от разпиляната опаковъчна хартия.

Отидете при епископската митра (шапка) отляво на решетката. Вдигнете я и ще намерите шахматна фигура. Позната ли ви е формата?

Отидете при манекена на рицар и погледнете отблизо отвора в ръкавицата му.

Поставете шахматната фигура в отвора. Вземете другата фигура, която ще се появи в отворения маншет.

Върнете се при решетката и поставете фигурата в ключалката.

Качете се нагоре по стълбите и ще видите стъклен купол и три завеси.

Дръпнете завесите и ще видите машина, бяла стена и табела с надпис.

Отидете в долната част на екрана, точно срещу стълбите.

Погледнете книгата със съзвездията на средния рафт. Разлистете я и съпоставете съзвездията с написаното на табелата зад една от завесите.

Вземете пастела от долния рафт.

Подсказката от табелата и съзвездията:

Отворете мобилния телефон и прочетете journal. Прелиствайте написаното със стрелката на мобилния.

Съпоставката на информацията от табелата и имената на съзвездията можете да направите само, ако прочетете journal.

"The scuttling scourge of Hercules"е :    Cancer

 

"The Queen of vanity" е:     Cassiopeia

 

"Orion's poison nemesis"е :     Scorpius

 

"A sacrifice to sea" е:    Andromeda

Отидете отново при книгата със съзвездията. Потърсете тези четири съзвездия и върху всяко от тях, поставяйте от опъковъчната хартия, а после с помощта на пастела прекопирайте рисунката.

Отидете при машината на лявата стена.

Пъзел със съзвездия:    Кликнете върху машината и ще видите пъзел с окръжности.

Начертайте съзвездията, по видяното в книгата или по описанието в journal. Всяко кръгче представлява звезда.

Направете чертежи на четирите съзвездия в машината. След всеки правилен чертеж, горе на купола ще виждате съответното съзвездие.

 

Среща с Dougal Siepp:

Влезте през вече отворената тайна врата, където беше бялата стена зад завесата.

Говорете с Dougal. Той ще заяви, че полицията е подвела момчетата и че той не е търсения от тях престъпник.

Той смята, че има някакво объркване по отношение на кръвната група.

Dougal ще насочи момчетата към Richard Llewellyn, който може да бъде открит в the Crescent Theatre

Той ще им препоръча да проверят мястото и ще им даде подсказка, изречението: "It's about time".

Пред карнавалния магазин:

Погледнете в инвентара и ще видите кутийката-пъзел, дадена ви от Dougal Siepp. Решението на пъзела ще протече в следващата глава.

The Crescent Theatre:   

Отворете картата, кликнете върху Manhattan и после върху Crescent Theatre.

Влезте в сградата.

Касата за билети:    Влезте в стаята отдясно.

Погледнете отблизо таблото с ключовете на стената. Вземете железния ключ от долния ред.

Излезте от офиса.

Тръгнете наляво и влезте в зрителската зала.

Зад кулисите:    Влезте зад кулисите, като използвате лявата врата от страни на сцената.

Harold Morley:    Тръгнете напред и почукайте на вратата, вляво от червената кутия в края на коридора по който вървяхте.

Говорете с Harold Morley. Той няма да излезе от стаята, докато сцената не бъде подготвена за поставената пиеса.

Гримьорна:    Тръгнете нагоре по коридора, покрай сините диванчета и стълбището и влезте в първата стая отдясно.

Вземете текста за пиесата Hamlet's Twin Brother от масата. Погледнете актьорските гримове.

Отворете мобилния телефон, след това journal и прочетете сценария на Hamlet's Twin Brother.

Започнете от страница 6, обърнете внимание на нещата, които трябва да се направят за да се открие представлението.

1. Turn on Backstage breaker in Fuse Box (backstage). Включете Backstage breaker (предпазителя) в таблото с бушоните  (зад сцената).

 

2. Load Spooky Music roll in Player Piano (stage). Заредете Spooky Music roll в пианото  (сцена).

 

3. Turn Player Piano on (stage). Включете пианото  (сцена).

 

4. Set backdrop to Castle Battlement (stage). Заредете екрана с картина на замъка Battlement  (сцена).

 

5. Get Gallery key from Box Office. Вземете ключа от билетния офис на театъра. Вече го направихте.

 

6. Get script from dressing room. Вече го направихте

 

7. Unlock padlock, extend gallery stairs (backstage). Отключете вратата на стълбището, водещо към балкона  (зад сцената).

 

8. Set lights to 'spooky' at console in Gallery. Включете 'spooky' светлините в пулта на балкона.

 

9. Set Moon to 'full' at console in Gallery. Пуснете светлината на луната на пълнолуние 'full' в пулта на балкона.

 

10. Ring 'Clock Tower' bell 3 times on the bell board (Gallery). Натиснете копчето 'Clock Tower' в пулта на балкона.

Подготовка на сцената:

Сцена:    Излезте от гримьорната. Тръгнете наляво и след това надясно, за да се озовете на сцената.

Вземете музикалните ролки от пианото-латерна.

Сложете spooky music roll със зеленото етикетче в пианото.

Стъпки 2 и 3 са изпълнени.

Погледнете екрана на сцената. Картината със замъка вече е поставена.

Стъпка 4 - изпълнена.

Зад кулисите:    Върнете се зад сцената през която и да е от страничните врати.

Преди да се качите по стълбите зад сините канапета, погледнете отблизо бялата кутия вляво от вратата с надпис Exit, точно срещу стълбището.

Превключете надолу най-горното дясно ключе. Стъпка 1 - изпълнена.

 

Балкон:    Качете се по стълбите.

Използвайте железния ключ, който взехте от билетния офис, за да отворите вратата към балкона. Стъпка 7 е изпълнена. Влезте и минете по протежение на целия балкон, докато стигнете до белия пулт за ефектите на сцената.

Натиснете светлинния бутон "spooky" отляво. Ще видите как е осветена сцената. Стъпка 8 - изпълнена.

Отдръпнете се от изгледа към сцената.

Натиснете бутона "full" в долната част на лявата страна на пулта. Ще видите пълнолунието на фона на замъка. Стъпка 9 - изпълнена.

Отдръпнете се от изгледа към сцената.

Натиснете бутона "Clock Tower", най-долния ред на средния панел.

Всички стъпки са изпълнени!

 

Ще видите как Morley излиза от стаята, отива на сцената и рецитира репликата си.

Harold Morley:   Слезте долу и ще пресрещнете Harold преди да е влязъл в стаята си.

Говорете с Morley. Ще научите, че Richard е син на Dougal Siepp, това е мъжът към който всъщност ви насочи самият Dougal Siepp. Richard е станал жертва автомобилен инцидент и в момента е в болница St. Ambrose.

Болница St Ambrose:    Отворете картата и изберете Manhattan, а след това St Ambrose.

Приемна:    Влезте в болницата.

Пазач:    Пазачът ще ви обясни, че е влязъл в болницата, защото навън му е студено. Обикновено се сгрява с горещо какао, но за съжаление машината е развалена.

Рецепционистка:    Говорете с рецепционистката. Тя няма време да говори с вас защото трябва да реши някакъв пъзел.

Пъзел:

Всичките 10 геометрични фигури трябва да се поставят в мрежата.

Фигурите могат да бъдат позиционирани хоризонтално и вертикално. Ако има нужда, фигурите могат да бъдат поставяни една до друга.

Бройката на фигурите, с които трябва да запълните колоните или редиците е посочена отстрани на решетката.

 Цвета на цифрите ще стане жълт, когато бъдат поставени правилния брой фигури в колоната или редицата.

Червените цифри означават, че са поставени неправилен брой фигури в колоната или редицата.

 С десен бутон на мишката можете да въртите формите.

  

Сега рецепционистката иска да гледа TV. Говорете с нея и ще научите, че Richard е в интензивното "ICU" и е в критично състояние.

Асансьор:    Тръгнете към асансьора и ще бъдете спряни от рецепционистката.

Отстраняване на рецепционистката от пътя ви:

Килер:    Влезте в килера, вдясно от рецепцията.

Вземете лекарските престилки от лявата стена.

Вземете сгънатия чаршаф от металната количка.

Отвън:    Излезте от сградата и завийте надясно до контейнера за боклук.

Поставете чаршафа върху сателитната чиния.

Ще видите как рецепционистката се опитва да настрои TV.

Отстраняване на охраната:

Автомат за дребни стоки:   Влезте в болницата и отидете в сектора с автоматите до прозореца.

Налейте гореща вода от левия автомат.

Вземете шоколад от десния автомат.

Комбинирайте двете неща в инвентара и ще получите топъл шоколад.

Говорете с пазача и момчетата ще му дадат топлата напитка.

Качете се на асансьора и ще стигнете до етажа на интензивното.

Интензивно отделение:   

Открийте къде се намира стаята на Richard:

Тръгнете нагоре по коридора и ще видите охрана пред стая 305.

Говорете с охраната и той ще ви каже, че само д-р Casper има достъп до пациента.

Опитайте да говорите с охраната още веднъж и ще видите как д-р Casper влиза в стаята.

Лекарски кабинет: Отидете в другата част на коридора.

Влезте в стаята отляво.

Метални шкафчета:    Погледнете отблизо металните шкафчета и ще видите, че единственото заключено шкафче е на д-р Edward Casper.

Компютър: Отидете при компютъра.

Вземете снимката на бебето Bobby от бюрото.

Кликнете върху монитора.

Иска ви име и парола.

Като използвате нарисуваната клавиатура въведете:

 

Login:    edwardcasper

 

Password:     bobby

 

Натиснете бутона Login.

Отворете папката call codes:    113 - code blue, 116 - security threat, 119 - doctor needed, 122 - nurse needed, 125 - orderly needed.

Надписът отдолу гласи, че след като сте набрали номера, не трябва да забравяте да посочите номера на стаята.

Кликнете върху папката Richard Llewellyn. В доклада пише че е бил блъснат на пешеходна пътека. Извършителят е избягал.

С десен бутон на мишката се отдръпнете от компютъра.

Отстраняване на пазача от стая 305:

Тръгнете по коридора и вземете оранжевите конуси пред стая 310, които ограждат хлъзгав участък.

Използвайте телефона върху количката в ляво от стая 310.

Наберете 116310.

Охраната ще се отзове на задействаната аларма, както и д-р Casper. Охранителят ще се подхлъзне на хлъзгавия участък.

Стаята на Richard:

Автоматично ще се озовете в стая 310.

Говорете с Richard. Той ще разкаже как се е добрал до сейфа. Richard е искал да си отмъсти за нещо на Samuel Spencer.

Той е скрил откраднатото богатство в къщата.

Richard умира, а на входа на болницата ще видите влизащия Dougal Siepp.

Глава 4:    What Goes Around, Comes Around.

Домът на Hardy:

Отидете в кухнята и после в долната част на екрана във всекидневната където се намира Fenton.

Говорете с него и ще научите, че Samuel е лъжец. Той е бил роден в имението, което някога е било Ingram Sanitarium (психиатрична клиника).

Fenton ще помоли момчетата да направят любимата закуска на Laura .

Отидете в кухнята.

Направете French toast за Laura:

Отидете при хладилника и вземете листа, закачен с магнит отстрани на страничната му част. Това е рецептата за любимата закуска на Laura.

Отворете телефона, кликнете на journal, после на Mom's favotite breakfast и ще видите рецептата за French toast. Трябват ви 2 яйца, мляко, портокалов сок и малко ванилия.

Отворете хладилника и вземете яйца, мляко и портокалов сок.

Отидете при плота. Вземете vanilla extract от шишенцата над металната купа.

Вземете джобното ножче под дъската с хляба.

Сложете яйцата в купата. Добавете мляко, портокалов сок и ванилията.

Кликнете върху бъркалката и автоматично ще разбиете съдържимото.

Вземете филия и я накиснете в сместа.

Обърнете се и погледнете отблизо печката.

Нагласете температурата между min и max.

Кликнете с напоената филия върху вратата на печката.

Включете печката. Вземете изпечената филия.

Върнете се при Fenton. Кликнете върху него и Laura ще се появи.

Говорете с Fenton отново.

Spencer Mansion:    Изберете на картата Spencer mansion.

Mansion:

Samuel:    Влезте в къщата и говорете с Samuel. Той ще каже, че някой нарочно е повредил колата му, като е срязал контейнера за течности.

Старецът отново ще излъже за мястото, където е роден.

Колата:    Излезте навън и отидете при колата.

Ще видите парче плат върху решетката на колата.

Вземете парчето плат.

Отворете предния капак и кликнете с джобното ножче върху ремъка.

Caretaker's residence:    С помощта на картата отидете в Caretaker's residence.

Thomas:   Влезте в къщата и говорете с Thomas.

Ще научите, че и двамата с брат му са родени в Spencer Mansion, бивша лудница. Баща им Orin Ingram Spencer е бил директор на заведението, което е било разрушено след пожар. Lily е отишла в Mug Shots coffee shop.

Nurses' Station:    Кликнете върху Nurses' station на картата.

Ще видите Mary Spencer пред гроба.

Когато Mary си тръгне, момчетата ще вземат от гроба бялия лилиум.

Caretaker's residence:    върнете се в Caretaker's residence.

Говорете с Mary. Ще научите, че Richard е син на Mary.

Родителите на Mary са работели като лекар и сестра на това място, когато то е било психиатрия. Тя също е била родена тук и са я наричали Scary Mary.

И двамата и родители са загинали при пожара в западното крило. Samuel е предизвикал пожара. Dougal Siepp е най-добрият и приятел от детството и той е бащата на Richard.

Richard не е могъл да прости на Samuel вината за смъртта на дядо му и баба му, затова е искал да отмъсти по някакъв начин. Richard е признал всичко на Mary.

Прочетете признанието на Richard в journal.

Bayport:

Bayport High School:    Отидете в Science lab и ще видите, че Iola не е там.

Mug Shot Coffee Shop:    На картата изберете Bayport Strееt.

Влезте в кафенето отляво.

Chet:    Говорете с Chet, брата на Iola. Момчетата ще го помолят да предаде на сестра си, че ще я чакат в Science lab, за да направи още някои тестове.

Lily:    Говорете с Lily. Момчетата искат да огледат медальона, подарък от брат и Richard.

Медальон:    Прегледайте още веднъж признанието на Richard, Richard's confession в телефона.

Мисля, че на втора страница беше написано: left hand (лява ръка), right hand (дясна ръка), left hand (лява ръка), head (глава) и right side (дясна страна).

Кликнете върху лявото листче на медальона, дясно листче, ляво, горно и накрая кликнете върху копчето отдясно.

Вземете малкото ключе.

Говорете отново с Lily за другия вход на имението, споменат от Richard.

 

Bayport High School:    Отидете в Science lab и ще видите, че Iola ви очаква.

Iola:    Говорете с Iola и тя ще изследва парчето плат, което намерихте върху предната решетка на колата на Samuel. Кръвта от плата е група AB отрицателна.

Computer lab:    Говорете с Phil. Вземете ластика от чорапа му.

Проучване на западното крило:

West Wing - западното крило:    Изберете на картата Spencer Mansion и после West Wing.

Влезте в западното крило на психиатрията.

Вдигнете от пода Ingram Asylum pamphlet. Отворете мобилния и в journal прочетете съдържанието на Ingram Asylum pamphlet.

Аптечно отделение:    Влезте през вратата отляво на помещението.

Проверете прозорчето с наполовина пусната ролетна щора. Проверете и вратата. Заключена е.

Погледнете отвореното прозорче над заключената врата.

Влизане в аптечното отделение:    Joe ще се покатери на раменете на Frank.

Извадете от инвентара отрязания от автомобила ремък и кликнете с него върху щифта на ролетната щора.

Отдръпнете се и погледнете отново през прозорчето със щората. Дръпнете ремъка и цялата щора ще се вдигне нагоре.

Влезте през прозореца.

Стаите на пациентите:    Минете през металната врата.

Взимане на ключа от стая 6:    Погледнете отблизо дъската с ключове на стената. Погледнете дупката в пода под дъската.

В дупката ще видите ключ.

В инвентара комбинирайте ластика от чорапа на Phil и магнита - усмихнато човече, който взехте от хладилника.

Използвайте изобретението върху дупката и ще получите ключа от стая 6.

Стая 6:   Отидете при зелената олющена врата в дъното на коридора отдясно.

Отворете вратата с ключ 6.

Влезте в стаята. Обърнете внимание на допълнително закованата дъска на стената зад леглото.

Отместете леглото и разбийте прогорялата част от стената.

Влезте в другата стая. Ще видите същата дъска от тази страна на стената.

Дръпнете дъската. Joe ще задържи задната страна.

Като Frank, дръпнете тази страна на дъската. Вземете от нишата кутийката на Dougal.

Заключената кутийка на Dougal:

Използвайте малкото ключе, което взехте от медальона на Lily върху заключената кутийка.

Направете двойно кликане върху отворената кутийка. Чуйте изповедта на Orin Ingram Spencer.

Прочетете дневника на Dougal Siepp's diary в journal на мобилния телефон.

Сега всичко е ясно.

Заведете Joe и Frank поотделно и пеша в голямата къща на имението.

Mansion:    Пред къщата, Joe и Frank отново трябва да работят заедно. Горе в дясното меню кликнете върху един от образите на момчетата и после натиснете стрелкичката, за да ги обедините.

Колата:    Отворете капака на колата и с джобното ножче отрежете отново от ремъка.

Кутийката на Dougal Siepp:    Влезте в къщата. Време е да проучите кутийката с пъзел на Dougal Siepp.

 

Пъзел:  В инвентара направете двойно кликане върху кутийката, която Dougal Siepp ви даде.

Къса страна:    Преместете горната половина в горна позиция и долната половина в долна позиция.

 

Дълга страна:    Преместете долната половина в долна позиция.

 

Къса страна:    Преместете горната половина в предишната позиция (едно надолу). Преместете долната половина в предишна позиция (едно нагоре).

 

Дълга страна:    Преместете горната половина в долна позиция.

 

Къса страна:    Преместете горната половина в долна позиция, а долната половина в горна позиция.

 

Дълга страна:    Преместете долната половина в долна позиция.

 

Къса страна:    Преместете горната половина с една позиция нагоре, а долната половина с една позиция надолу.

 

Дълга страна:    Преместете горната половина в долна позиция.

 

Сега в инвентара си имате elaborate push rod - специален ключ.

Пъзел със зъбчати колела:    Отидете при старинния часовник.

Използвайте специалния ключ от кутийката с пъзела върху ключалката на старинния часовник.

Подредете зъбните колела, така че всички те да се задвижат.

Ще се отвори малко чекмедженце, вземете отвътре ключето.

 

Бюрото в кабинета:   Погледнете отблизо бюрото в кабинета.

Отворете дясното заключено чекмедже с ключето, което взехте от часовника.

Вземете ключовете от колата Crown Victoria.

Вземете 2-те писма от адвокатите на Samuel. Прочетете ги в journal на мобилния телефон.

Колата:   Излезте навън, отидете при колата и отворете вратата с ключовете от бюрото.

Вземете отрязъка от талон за преминаване на магистралата в New Jersey от вчерашния ден. Вчера Samuel ебил в New York.

Bayport:

Police Station:    Говорете с шефа на полицията и му представете всички доказателства.

Гледайте развръзката.