Общи съвети

Официално преминаване за Ловци на тайни: Тайната на Блекроу - Колекционно издание.

В помагалото няма да се споменават местата, които трябва да погледнеш отблизо, на снимката се вижда вече уголемената сцена.

Екраните със скрити предмети ще бъдат изписани за кратко като ЕСП. Няма снимки на търсените предмети от ЕСП, но се споменава когато има ЕСП и предметът, който влиза в инвентара

В помагалото са описани стъпка по стъпка решенията за всеки пъзел, който не е на случаен принцип.

 

Част 1: Катастрофирала кола

Погледни колата (A).

Вземи кофата (B).

Сложи кофата под водата и вземи пълна кофа (C).

Използвай пълната кофа върху пламъка и вземи Елф (D).

 

Отвори ЕСП и намери всичко от списъка, ще получиш отвертка (E).

Използвай отвертката върху решетката и вземи кутия с инструменти (F).

Отвори кутията с инструменти и вземи от нея трион (в инвентара).

Използвай триона върху дъската на вратата и отиди напред (G).

 

Погледни вратата (H).

Използвай Елф и той ще донесе чантичка в инвентара (I).

Отвори чантичката, премести предметите и вземи пинсета (в инвентара).

Свали маската и вземи златен дублон (J).

Измъкни с пинсетата късметлийска монета (K).

Отвори вратата, прочети бележката и вземи част от барелеф (L).

 

Върни се назад.

Пъхни в слота златния дублон (M).

Разгърни вестника и вземи пружина (N).

Пъхни в слота късметлийската монета и вземи нож (O).

Използвай ножа върху ремъците на куфара (P).

Вземи детектор (Q).

 

Отиди напред.

Използвай детектора на локацията, за да откриеш мястото (R).

Кликни върху окото (S). Батерията на детектора ще се изтощи и ще имаш незареден уред.

Вземи пълна масльонка и част от счупен фенер (T).

 

Използвай масльонката върху ръждата (U).

Отвори пощенската кутия и вземи втора част от барелеф и ролка (V).

Постави двете части от барелеф (W).

 

Решението: B-Cx5-B-Ax5-B-Cx4-B-C-B-Ax3-B-C-B-A-B-A-B- A-B-C-B-C-B-Cx6-B-Ax7-B-Cx5-B-Cx2-B-Ax4-B-Cx2- B-Ax3-B-Cx2-B-Ax2-B.

Вземи ключ за Блекроу и клещи (D).

Използвай клещите върху веригата и отиди напред (E).

 

Използвай клещите и ще получиш тетива  (F).

Вземи втора част от фенер и част от ключалка (G).

Пусни Елф в листата и вземи зъбно колело (H).

Използвай ключа на Блекроу в бравата (I).

Вземи счупена ключалка (J).

 

Отвори счупената ключалка, добави пружината, зъбното колело и частта от ключалка, за да я сглобиш, после кликни върху нея, за да се затвори и да получиш ключалка (в инвентара).

Забележка: Тук ми се появяваше бъг, трябваше да изляза от играта и отново да вляза, за да ми се затвори ключалката с добавените части.

Постави ключалката (K).

Подреди точките както е показано на снимката (L).

 

Отиди напред.

Погледни вратата (M).

Вземи четката (N).

Използвай Елф върху враната (O).

Използвай четката върху паяжината (P).

Вземи стрела, кутия и прочети бележката (Q).

 

Вземи сърп (R).

Върни се назад.

Използвай сърпа върху храстите (S).

Вземи незареден лък и лостче за фенер (T).

 

Комбинирай празния лък, тетивата и стрелата, опъни тетивата и кликни да вземеш зареден лък (в инвентара).

Върни се назад.

Използвай заредения лък (A).

Вземи изумруден амулет (B).

 

Комбинирай кутията, изумрудения амулет и ролката. Кликни в този ред: червено-синьо-лилаво за първата комбинация. Кликни в този ред: лилаво-жълто-синьо за втората комбинация. Кликни в този ред: синьо-жълто-зелено-червено за третата комбинация. Вземи диамантен пръстен (в инвентара).

Отиди пред къщата.

Срежи стъклото с диамантния пръстен и кликни да го свалиш (C).

Кликни върху дръжката на прозореца (D).

Влез в салона (E).

 

Част 2: Имение Блекроу

Вземи кръпка (F).

Вземи парче от шал и ключ за багажа на Норма (G).

Погледни през ключалката (H).

Вземи бутон със символ (I).

 

Върни се 4 пъти назад.

Отвори куфара с ключа от багажа на Норма  (J).

Отвори ЕСП и намери всичко от списъка, ще получиш сребърна монета (K).

Пъхни сребърната монета в слота и вземи батерия (L).

 

Комбинирай незаредения уред и батерията, за да проработи детектора (в инвентара).

Върни се в салона на имението.

Използвай детектора върху портрета и кликни върху окото (M).

Вземи втори бутон със символ и жетон (N).

Постави 2 бутона със символ по местата на таблото.

Изчисти екрана с парчето шал (O).

Кликни в този ред бутоните (1-5).

 

Вземи ножица и прочети бележката (P).

Използвай ножицата и вземи въдица (Q).

 

Върни се два пъти назад.

Използвай въдицата и ще издърпаш ножовка (R).

Върни се в салона на имението.

Използвай ножовката върху ключалката (S).

 

Решението: D-E-B-E-G-F-G-D-C-A.

 

Слез в мазето (H).

Опитай да минеш през вратата (I).

Вземи светещ камък (J).

Постави светещия камък (K).

Кликни в този ред: P-K-N-K-M-M-O-O-L-L-N.

Вземи игла (Q).

 

Използвай иглата върху ключалката (R).

Вземи метална статуетка, батерия, погледни плаката и прочети бележката (S).

Комбинирай незаредения уред и батерията, за да проработи детектора (в инвентара).

Използвай детектора и кликни върху окото (T).

 

Вземи светещ камък (A).

Постави светещия камък (B).

Кликни в този ред: H-E-F-F-G-G-B-B-C-C-D-D-E-D-F-F-C-C-G-G-D.

Вземи джезве и част от счупен фенер (I).

 

Комбинирай 3 счупени части от фенер и добави лостчето. Включи лостчето, за да запалиш фенера (в инвентара).

Върни се в тясната уличка.

Използвай фенера (J).

Отвори ЕСП и намери всичко от списъка, ще получиш зъб (K).

Постави зъба на ключалката и вземи лост (L).

 

Отиди пред имение Блекроу.

Използвай лоста (M).

Пусни Елф и вземи лепило (N).

Отиди в мазето.

Използвай лепилото и кръпката и вземи духало (O).

 

Отиди в салона.

Използвай духалото да разгориш камината (P).

Постави джезвето в огъня, пусни вътре металната статуетка и вземи разтопен метал (Q).

Слез в мазето.

Излей разтопения метал в матрицата и вземи ключ (R).

Използвай ключа на ключалката (S).

 

Кликни в този ред: G-K-A-C-E-H-B-I-F-M-D-J.

Вземи разваляща магии отвара (N).

     


Част 3: Ритуален кръг

 

Използвай развалящата магии отвара върху вратата (O).

Отиди напред.

Говори с Норма (P).

 

Вземи дъска (A).

Подреди тухлите както е показано на снимката (B).

Вземи клапан и пирони (C).

 

Вземи втора дъска (D).

Постави клапана (E).

Завърти клапаните в този ред: E-F-G-E-G.

Пусни Елф в тръбата и вземи трета дъска (H).

 

Вземи свитък (I).

Отвори свитъка и вземи част от слънце (в инвентара).

Възстанови изображението на слънцето и добави липсващата част (J).

Отвори ЕСП и намери всичко от списъка, ще получиш чук (K).

 

Постави 3 дъските, използвай пироните и ги забий с чука (L).

Вземи стълбата (M).

Подпри стълбата на колоната (N).

 

Качи се по стълбата.

Отвори книгата, отмести страницата, вземи втори жетон и част от часовник (O).

Вземи втора част от часовник (P).

 

Постави 2 части на часовника (Q).

Дръпни тежестите поред: Sx4-Rx4-Sx4-Rx3-Sx2.

Вземи ключ за коридора (T).

 

Върни се назад и се качи по стълбите.

Отвори вратата с ключа за коридора и отиди напред (U).

Погледни Норма (V).

 

Вземи кутия-череп (W).

Вземи кама (X).

Вземи дръжка (Y).

 

Отиди до ритуалния кръг.

Постави дръжката и отвори чекмеджето, вземи запечатано шише, трети жетон и алхимична руна (A).

Използвай камата и вземи част от платно (B).

Постави 3 жетона (C).

 

Подреди жетоните като на снимката (D).

Вземи част от барелеф и батерия (E).

 

Комбинирай незаредения уред и батерията, за да проработи детектора (в инвентара).

Използвай детектора и кликни върху окото (F).

Пусни Елф в дупката (G).

Срежи въжето с камата (H).

Вземи кирка (I).

Отвори кутията и вземи метални топчета (J).

Отиди в гробницата.

 

Част 4: Гробницата

 

Разбий тухлите с кирката и вземи медальон на Блекроу (K).

Използвай медальона на Блекроу, прочети бележката и вземи разглобен пистолет (L).

 

Сглоби пистолета и вземи шомпол (в инвентара).

Отиди в коридора.

Пъхни платното под вратата (M).

Бутни ключа с  шомпола (N).

Дръпни платното и вземи ключа на Абигейл (O).

Отвори вратата с ключа на Абигейл (P).

 

Влез в стаята на Абигейл.

Вземи шестогран (Q).

Използвай шестограна и ще получиш касета, с пинсетата вземи стъкленото око на скелета (R).

 

Отиди при ритуалния кръг.

Постави касетата и натисни червения бутон (S).

Вземи магнит (T).

 

Отиди в коридора.

Използвай магнита и ще получиш метална част (A).

Влез в стаята на Абигейл.

Постави металната част (B).

Подреди руните на подходящите места (C).

Вземи щипка (D).

 

Върни се назад.

Използвай щипката и вземи второ стъклено око (E).

Комбинирай кутията-череп с двете стъклени очи и вземи  трансмисионна емблема (в инвентара).

Влез в стаята на Абигейл.

Постави трансмисионна емблема (F).

Вземи подпора за книги и прочети изрезката от вестник (G).

 

Постави подпората за книги (H).

Размени местата на книгите по начина показан на снимката (I).

Отвори ЕСП и намери всичко от списъка, ще получиш тирбушон (J).

 

Използвай тирбушона върху запечатаното шише вземи шише и бележка (в инвентара).

Отвори бележката и вземи кламер (в инвентара).

Отиди в гробницата.

Напълни киселина в шишето (K).

Използвай киселината върху веригата (L).

Отвори кутията и вземи втора алхимична руна (M).

 

Качи се по стълбата.

Използвай кламера на резето (N).

Отвори кутията и вземи ридаещ ангел (O).

Отиди в стаята на Абигейл.

Постави 2 алхимични руни (P).

 

Решението: Fx5-C-Fx4-Lx2-H-L-H-Ex3-B-Mx5-Lx7-Ax2-L-Ex2-A.

Вземи барут (N).

 

Комбинирай разглобения пистолет, барута и металните топчета, и вземи зареден пистолет (в инвентара).

Върни се назад.

 

 Част 5: Вътрешен двор

 

Използвай зареденият пистолет на бравата (O).

Отиди напред.

Погледни портата (P).

Отвори фенера и вземи батерия (Q).

 

Комбинирай незаредения уред и батерията, за да проработи детектора (в инвентара).

Отиди в стаята на Абигейл.

Използвай детектора и кликни върху окото (R).

Пусни Елф в коша и вземи ръкавица (S).

 

Отиди във вътрешния двор.

Използвай ръкавицата да изместиш тръните и вземи буркан (T).

Използвай буркана (U).

Кликни върху 4 светулки (V).

Вземи буркан със светулки (W).

 

Постави буркана със светулки (A).

Отвори ЕСП и намери всичко от списъка, ще получиш ръчна дрелка (B).

Използвай ръчната дрелка (C).

Вземи пила (D).

 

Отиди в стаята на Абигейл.

Използвай пилата върху клетката и вземи втори ридаещ ангел (E).

Отиди във вътрешния двор.

Постави 2 ридаещи ангела (F).

Вземи част от щит и прочети бележката (G).

Постави частта върху механизма на щита (H).

 

Начално положение (I).

Издърпай горните жълти, а след това и лилавите топчета както е показано (J).

Издърпай долните лилави, жълти и червени топчета както е показано (K).

Издърпай горните жълти нагоре, надясно x2, надолу x2 и нагоре (L).

Издърпай долните жълти и лилави както е показано (M).

Издърпай сините, лилавите, червените и жълтите (N).

Издърпай лилавите, сините и жълтите (O).

Отиди напред.

 

Погледни Абигейл (A).

Вземи пощенска картичка и въглен (B).

Погледни плаката (C).

Вземи чанта (D).

 

Отвори левия джоб на чантата и вземи шпатула, от десния джоб извади бележника и използвай въглена върху страницата (в инвентара).

Отвори чантата с появилия се код, вземи мобилния, отвори го и изкарай отвътре 2 батерии (в инвентара).

Комбинирай незаредения уред и батерията, за да активираш детектора (в инвентара).

Използвай детектора и кликни върху окото (E).

Комбинирай незаредения уред и батерията, за да активираш детектора (в инвентара).

Използвай пощенската картичка (F).

Отмести писмата и вземи колет (G).

 

Погледни колета, свали восъка с шпатулата, отвържи го, отвори кутията и вземи кукла (в инвентара).

Постави куклата (H).

Отвори ЕСП и намери всичко от списъка, ще получиш чукало за врата (I).

Постави чукалото на вратата и кликни по ред: K-K-L-K-J-J.

 

Влез в кръчмата.

Бутни счупеното огледало, пусни Елф и вземи сребърен рог (M).

Върни се назад.

Постави сребърния рог и вземи халка (N).

 

Влез в кръчмата.

Сложи халката и вдигни капака на пода (O).

Вземи кози крак (P).

Върни се назад.

Използвай козия крак (Q).

 

Преведи кълбото както е показано (R).

Отиди напред.


Част 6: Градски площад

 

Погледни балкона (S).

Говори със Самюел (T).

 

Отиди напред.

Кликни върху дух със символ същият като на ръката (U).

Направи го 10 пъти.

 

Говори със Самюел (V).

Погледни катедралата (W).

Вземи пудриера (X) и част от сейф (Y).

 

Влез в кръчмата.

Кликни върху кутията, пусни Елф и вземи малка кутия (A).

Използвай пудриерата върху малката кутия, натисни средния, левия и десния зелен бутон, вземи втора част от сейф и пеперуда (в инвентара).

Постави пеперудата и вземи мрежа (B).

Свали портрета (C).

 

Върни се назад.

Използвай мрежата и вземи бъчва (D).

Отвори бъчвата и вземи трета част от сейф (в инвентара).

Влез в кръчмата.

Постави 3 части на сейфа (E).

 

Решението: I-G-I-K-R-K-O-G-O-H-Q-H-J-F-J-K-F-K-M-Q-M-N-Q-N-P- F-P-K-G-G-K-L-G-L-N-R-R-R-N-Q-O-R-O.

Вземи изумруд и триъгълен ключ (S).

 

Използвай триъгълния ключ (T).

Вземи кука и клещи (U).

Използвай клещите и вземи верига (V).

 

Комбинирай куката и веригата и ще получиш кука на верига (в инвентара).

Върни се назад.

Използвай куката на верига върху лодката (W).

Отиди напред.

Погледни балкона (X).

Вземи тъпа ножица (Y).

 

Използвай клещите, вземи решетка и сребърно крило (A).

Върни се назад.

Използвай решетката и вземи точило (B).

 

Комбинирай тъпата ножица с точилото и ще получиш остра ножица (в инвентара).

Отиди напред.

Отрежи тръните с острата ножица, вземи счупен чадър и механичен медальон (C).

Кликни по ред върху чадъра (1-4) и ще получиш сгънат чадър.

Издърпай въжената стълба със сгънатия чадър (D).

 

Върни се назад.

Постави въжената стълба (F).

Отвори ЕСП и намери всичко от списъка, ще получиш рубин (G).

Добави изумруда, сребърното крило и рубина към механичния медальон, натисни поред: I-L-J-K-M-H и ще получиш ключ за катедралата.

Отиди напред.

 

Част 7: Катедрала

 

Отвори катинара с ключа за катедралата (N).

Отиди напред.

Погледни олтара (O).

 

Кликни върху 4 символа (P).

Кликни върху Норма (Q).

 

Избери поред двойките еднакви символи (оградени са с еднакъв цвят).

Кликни върху Норма два пъти поред (R).

 

Погледни останките (S).

Вземи буква E (T).

Пусни Елф и вземи памук (U).

Използвай детектора и кликни върху окото (V).

Вземи буква W (W).

 

Пусни Елф под решетката, вземи буква S и прочети бележката (A).

Постави S, E и W (B).

Кликни в този ред: N-E-W-S.

Вземи детайл (C).

 

Постави детайла (D).

Вземи Елф и втора част от барелеф (E).

Постави 2 части на барелефа (F).

 

Възстанови изображението (G).

Влез в мазето на катедралата.

     

Част 8: Мазе на катедралата

 

Вземи запалена лампа (H).

Използвай запалената лампа на свещника (I).

Запали двете свещи с лампата (J, K).

Свали платното (L).

Вземи манивелата и се опитай да вземеш слона (M).

 

Върни се два пъти назад.

Постави манивелата и вземи карта (N).

Отиди в мазето на катедралата.

Използвай картата (O).

 

Вземи свирка (P).

Използвай свирката (Q).

Вземи двурог ключ (R).

Използвай двурогия ключ (S).

 

Пусни Елф в дупката (T).

Вземи късо въже (U).

Отвори кутията, избутай предметите и вземи ключ за шевна кутия (V).

Постави ключа на шевната кутия и вземи игла и конец (W).

 

Върни се два пъти назад.

Натъпчи памука в мечето и заший корема с иглата и конеца, вземи мече (A).

Отиди в мазето на катедралата.

Дай мечето на момичето в огледалото и ще получиш слон (B).

 

Върни се назад.

Постави слона и от ЕСП ще получиш торба с барут (C).

Комбинирай бъчвата, торбата с барут, късото въже и ще направиш бомба (в инвентара).

Постави бомбата и запали фитила с лампата (D).

Кликни върху олтара (E).

 

Премести кристалите както е показано на снимката (F).

Избери призраците по ред (1-4).

Избери призраците по ред (5-8).

Повтори поредица: G-J-I-H и G-J-I-H-H-G-J-G.

 

Кликни върху Абигейл (K).

 

Бонус част

 

Кликни върху портата (A).

Вземи нож, прочети бележката и вземи батерията (B).

Комбинирай незаредения уред и батерията, за да проработи детектора (в инвентара).

Вземи бензин (C).

Използвай детектора и кликни върху окото (@).

 

Срежи шева на чантата с ножа и вземи бейзболна бухалка (D).

Пусни Елф през дупката и вземи отвертка (E).

Счупи стъклото с бухалката и дръпни ключалката (F).

 

Натисни ключа, вземи клещи и въже (G).

Отвори портмонето, вземи ключ за кола, погледни снимката и паспорта (H).

Постави въжето (I).

 

Пъхни ключа в стартера и натисни червения бутон (J).

Отиди напред (K).

 

Вземи камерата и я постави на статива (L).

Използвай клещите да вземеш циркуляра (M).

Използвай детектора и кликни върху окото (N).

Свали табелата с отвертката (O).

Вземи част от медальон (P).

 

Натисни червения бутон (R).

Вземи бушон (S).

 

Влез в аптеката.

Постави бушона (T).

Отвори ЕСП и намери всичко от списъка, ще получиш ключ за кутия (U).

Използвай ключа на кутията и вземи пила (V).

 

Върни се назад.

Срежи катинара с пилата (A).

Отиди напред.

Отвори раницата и вземи кутия (B).

Вземи прашка и клапан (C).

 

Използвай детектора и кликни върху окото (D).

Отвори решетката и постави клапана (E).

Вземи златна плоча (F).

Погледни кутията, постави златната плоча, подреди изображението и вземи ключ за аптечен шкаф отвътре (G).

 

Отиди в аптеката.

Използвай ключа на аптечния шкаф (H).

 

Ще активираш пъзел.

Сложи съставките в съответния ред (1-4).

Използвай чукалото в хаванчето (I).

 

Добави съставките по ред в колбата (5-8).

Вземи експлозив (J).

 

Върни се назад и отиди напред.

Хвърли експлозива (K).

Влез в двора пред къщата.

Използвай детектора и кликни върху окото (L).

 

Отвори ЕСП и намери всичко от списъка, ще получиш счупен медальон (M).

Погледни счупения медальон и вземи фиба (в инвентара).

Вземи пила за нокти (N).

Вземи длето (O).

Използвай фибата на ключалката (P).

 

Отиди напред.

Изгледай анимацията (Q).

Вземи билет (R).

Използвай детектора и кликни върху окото (S).

 

Възстанови изображението (T).

Вземи част от код (U).

 

Върни се назад.

Добави частта от код (A).

Въведи код 463315 (B).

Вземи счупена резачка (C).

Комбинирай счупената резачка с циркуляра и бензина, и вземи работеща резачка (в инвентара).

Върни се назад.

Използвай работещата резачка (D).

 

Отиди напред.

Погледни часовника (E).

Пусни Елф и после използвай пилата за нокти (F).

Вземи ремък (G).

Използвай детектора и кликни върху окото (H).

 

Използвай длетото (I).

Вземи маска и втора част от медальон (J).

Вземи механична ръка и чук (K).

 

Постави механичната ръка и билета, и пъхни билета в перфоратора (L).

Влез в театъра (M).

Вземи лост (N).

Използвай детектора и кликни върху окото (O).

 

Вземи пироните, използвай лоста и вземи дъска (P).

Постави маската (Q).

 

Натискай съответния бутон и използвай стрелките отстрани, за да пресъздадеш маската (R).

Пресъздай втората маска (S).

Пресъздай третата маска и вземи брава (T).

 

Върни се назад.

Постави дъската, пироните, използвай чука и вземи стълба (A).

Отиди напред. Постави стълбата (B).

Прочети бележката и използвай бравата (C).

 

Отиди напред. Погледни актьорите (D).

Вземи трета част от медальон (E).

Отвори счупения медальон, добави трите части и вземи сглобения медальон (в инвентара).

Вземи магнит (F).

Върни се два пъти назад.

Постави медальона (G).

 

Решението: Kx4-N-P-K-L-M-H-I-N-P-K-H-K-H-Kx5-H-Kx5.

Вземи ключ за сандъче (Q).

 

Използвай магнита и вземи метално топче (R).

Комбинирай прашката, ремъка и металното топче, за да получиш заредена прашка (в инвентара).

Отиди на сцената.

Постави ключа на сандъчето и вземи пистолет (S).

 

Върни се назад.

Използвай заредената прашка (@).

Пусни Елф и вземи ключ за реквизита (T).

Използвай ключа за реквизита (U).

Отвори ЕСП и намери всичко от списъка, ще получиш халосни патрон (V).

 

Погледни пистолета, отвори го, махни патрона, постави халосни патрона и вземи безвреден пистолет (в инвентара).

Отиди напред.

Постави безвредния пистолет (W).

 

Поздравления! Приключи колекционното издание на Ловци на тайни: Тайната на Блекроу!

 

Колекция и стъклопис

 

Използвай детектора, за да откриеш шишета с духове.

Локации 1-4.

 

Локации 5-8.

 

Локации 9-12.

 

Локации 13-16.

 

Местата на частите от стъклописа.

Локации 1-4.

 

Локации 5-8.

 

Локации 9-12.

 

Локации 13-16.

 

Локации 17-20.

 

Локации 21-22.