НАЧАЛО




Геймплей: Играта е поместена на 2 CD. Трябва да заредите CD1 за да започнете играта.

Ще имате мобилен телефон, за да се обаждате на хората. Натиснете DIR , после изберете човека, на който ще звъните и накрая копчето dial. Можете да правите и снимки, като натиснете копчето за фотоапарата горе вдясно на телефона. Направената снимка може да бъде изтрита.

Нивата junior и senior са еднакви с изключение на това, че в junior detective има списък за това, какво трябва да правите ('to do').

--------------------------------------------------------------------------------

В предговора на играта, ще ви бъде показана стаята на Ненси. Всичко необходимо за играта ще намерите на бюрото на и. За да научите повече за предстоящия случай, кликнете върху кафявата папка 'case file' и я прочетете.

От съдържанието ще разберете, че Ненси ще се присъедини в полевата работа на ентомолога д-р Ким Куигли (Kim Quigley) на Big Island в Хавай. Ненси ще хване автобус до южния бряг , за да вземе ключа за джипа (с който ще се предвижва) от Big Mike - управителя на Immersion Excursion Center. От там Ненси ще трябва да кара сама към джунглата.

Кликнете върху самолетния билет, за да започнете играта.

--------------------------------------------------------------------------------

Базовия лагер на д-р Куигли - ще видите как някой опустошава оборудването в лагера.

Big Mike's Immersion Excursion Center

Среща с Big Mike: Ненси слиза от автобуса пред Big Island Mike's Immersion Excursion Center. Погледнете табелата отляво на вратата. Влезте в къщата и говорете с Big Mike. Ще научите за пристигането на двама младежи, които в момента се намират на плажа.

Майк няма да ви даде ключа от джипа, докато не съберете малко миди и не направите с тях колиета. Огледайте се и ще видите 2 машини: игрален автомат Wiki Tiki и информационната машина Big Mike's Excursion information. За да ползвате, която и да е от двете, ви трябват специални жетони. Кликнете върху плаката отляво на оранжевата машина и ще прочетете за системата 'Try it and Trade it'.

Обърнете се и прочетете вестника върху стола до вратата. В него се споменава за мистериозно масово нашествие на вредители, застрашаващи реколтите от ананас в речната долина на Hilihili. В долната част на вестника, прочетете за пробива в охранителната система нa Hilihili Research Center (научноизследователски център Хилихили).

Беседки: Излезте от сградата и завийте надясно. Ще видите беседка с количка за сладолед "Shave Ice" отляво и пътечки надясно и напред. Завийте по дясната пътечка, после наляво и ще видите още две беседки : едната е с табела 'turn fishes to riches' , а другата е с табела 'make jewelry'.

Беседка "Try it and Trade it" - Вижте различните видове стръв, пакетчета с маниста за бижута и сувенири.

Беседка "Мake jewelry" - Кликнете върху книжката отляво, за да видите различните видове огърлици. Big Mike искаше да направите огърлица "Aloha" . Отворете кутията с раковини отдясно. В момента нямате достатъчно миди ,за да направите въпросната огърлица, имате само по 4 броя от 2-та вида. Потърсете снимката и "Aloha" и запомнете от кой вид раковини имате нужда. Трябва да отидете на плажа и да ги съберете. Обърнете се, завийте надясно и после наляво към плажа.

Плаж: Огледайте заключената колиба със сърфове отляво на пътя. Продължете напред до кея ,обърнете се наляво и ще видите братята Харди. Телефонът ще звънне. Говорете с Ned. Ненси рязко ще прекрати разговора. Братята Харди ще кажат , че са били наети от Richard Aikens от Aikens Biotech да проследят бизнеса на Mike Mapu и дъщеря му. Също така ще ви разкажат за Kane Okala, зловещото митично същество от джунглите.

След като приключите разговора с момчетата, обадете се на Нед, за да се извините.

Търсене на раковини: Погледнете в малкото вирче и вземете двете раковини. Продължете напред до участъка с тъмен пясък и вземете една раковина. Още по-напред при камъка под наклонената палма ще намерите още една. Обърнете се, тръгнете напред и вляво, където са подредените един върху друг камъни до лилавата морска звезда, вземете още една раковина. Тръгнете по десния диагонал или в ляво преди стълбите на кея и влезте под него. Вземете още една раковина до дънера. Качете се на кея, обърнете се наляво и ще видите в края му въдица. Върнете се в беседката, за да направите огърлица.

Огърлица - Кликнете върху книжката отляво. Big Mike искаше огърлица "Aloha", така че я потърсете и вижте какви раковини ви трябват. Отворете кутията отдясно.

Вземете раковина от кутията и кликнете с нея върху някоя от иглите в края на връвчицата.

Следвайте образеца от снимката. С раковината, която служи като висулка, директно кликнете върху определеното за това място. Когато приключите Ненси ще каже "it's done" и огърлицата автоматично отива в кутията.

Върнете се при Big Mike. Той ще задържи огърлицата. Преди да ви позволи да вземете ключа, ще ви предупреди за Kane Okala и за изследователите от Hilihili. Вземете ключа и попитайте Big Mike за проблемите с ананасовата реколта (pineapple crop). Излезте и отидете при жълтия джип на пътя.

Лагера на д-р Куигли (Quigley)

Кликнете върху Camp Quigley на GPS-а. Ще видите как мостът се разрушава от бурята. Джипът ще заседне в ямата и ще чуете съобщението от Джо. Ще видите, че лагерът е разрушен.

Претърсване на лагера: Проверете соларния панел в основата на дървото.

Вземете диктофона отляво на соларния панел. Превъртете касетата и кликнете за да прослушате записа на д-р Куигли. На записа от 28 март, се чува как д-р Куигли отваря сандък с код. Ще чуете звуците от набирането на кода: Blee, blah, blih, bluh, bluh, blah, blah, blue.

Огледайте жълтата лебедка и наконечника на кабела навит върху нея вдясно от соларния панел. Ненси ще каже , че и трябва кука.

Палатката: Влезте в палатката, там цари пълна бъркотия. Огледайте радиостанцията отляво. Вземете жълтата бележка , залепена в зелената папка отдясно. В нея пише, че можете да откриете д-р Куигли на честота 18.305. Кликнете върху бутона "power", за да установите че няма енергия. Огледайте се и ще видите работна маса с микроскоп и счупени епруветки.

Обърнете се и ще видите зелен сандък отляво на изхода.

Зелен сандък - Натиснете един по един бутоните и чуйте какъв звук издава всеки един от тях.

Имайки предвид записа от диктофона на д-р Куигли, натиснете бутоните в следната последователност: Blee, blah, blih, bluh, bluh, blah, blah, blue.

Решение: Отляво надясно, започвайки от горния ред, натиснете 6 4 5 1 1 4 4 3.

След като отворите сандъка, в дневника с инициали QK прочетете кратката информация за д-р Malachi Herbert Craven, ръководител на центъра Хилихили. Вижте бележката с номер 312 555-9634.

Вземете куката и картата за достъп в научноизследователския център Hilihili.

Преди да излезете от палатката се обърнете надясно и вижте дъската със защипана таблица, между двата дървени сандъка.

Джип: Време е да изтеглите джипа.

Отидете при лебедката и прикрепете куката към наконечника на кабела (виси във въздуха ,вляво от лебедката). Ако преди това сте натиснали червеното копче и сте качили наконечника нагоре към дървото, просто натиснете жълтото копче, за да слезе на нивото на очите.

Кликнете върху вече закачената кука и после кликнете с нея върху бронята на джипа.


Натиснете червения бутон на лебедката. Джипът е изтеглен.

Слънчева енергия: Отворете соларния панел и Ненси ще каже, че това е нещото, което снабдява с енергия радиостанцията. Оказва се обаче, че липсват няколко клетки.

Hilihili Research Facility

Кликнете върху джипа и след това на GPS-а върху Hilihili Research Facility. Вече сте пред оградата на центъра. Погледнете отблизо комуникатора отляво на вратата. Поставете картата, която намерихте в сандъка на д-р Куигли в слота.

Среща с д-р Крейвън (Craven): Говорете с д-р Крейвън, ръководителя на Hilihili Research Facility. Докторът може да ви даде фотоклетките, които ви трябват, ако съберете някои семена вместо него, понеже той е алергичен към растението. Докторът ще ви даде контейнер за годните семена.

Събиране на семена - Обърнете се надясно и продължете напред , спуснете се по наклонената платформа (импровизирана стълба) и долу завийте надясно, после напред до прозорците и накрая се обърнете надясно към въпросните растения, закрепени към решетка.

Прочетете бележката, закрепена горе вдясно. Годните семена са с наситен кафяв цвят и неправилно бяло петно.

Кликнете върху растението и автоматично пред вас ще видите шушулка. Кликнете върху нея, за да се отвори и изберете годните семена. Съберете 12 семена. Ако в шушулката няма такива, хвърлете я и вземете друга.


Върнете се обратно и говорете с д-р Крейвън. Ще получите необходимите ви клетки (photovoltaic cells). Слезте долу и излезте през вратата вляво от платформата-стълба. Върнете се в лагера.

Camp Quigley

Соларен панел: Отидете при соларния панел в основата на дървото.

Клетките в соларния панел - Отворете панела и вижте новите клетките, които взехте от д-р Крейвън, разположени отдясно и номерирани от 1 до 9.

Целта на пъзела е да поставите клетките в правилните празни слотове на соларния панел.

Всеки квадрант би трябвало да съдържа клетки от 1 до 9. Проверете кои са номерата на липсващите клетки във всеки квадрант и ги поставете. Трябва да светнат зелените светлинки, ако сте свързали правилно клетките.

Прикрепете куката на кабела към соларния панел и натиснете червеното копче на лебедката. Панелът ще се издигне до върха на дървото.

Радиостанция: Влезте в палатката и отидете при радиото. Припомнете си отново написаното в жълтата бележка, залепена в зелената папка (отдясно).

Обаждане до д-р Куигли - Натиснете бутона "power" горе вляво. Използвайте лявото копче, за въвеждане на цифрите и дясното за преминаване към следващата цифра.

Въведете честота 18.305., след това вземете микрофона и говорете с д-р Куигли.

В крайна сметка остава неясно, къде точно се намира д-р Куигли и какво иска. Единственото, което се чу е Green Trigger Rock

Намерете местоположението на д-р Куигли: Обадете се на братята Харди от мобилния телефон. Говорете с Джо и той ще се опита да открие кординатите на Green Trigger Rock.

Като Джо Харди (Joe Hardy):

Влезте в сградата и говорете с Big Mike. Той ще ви даде кутия за раковини. Big Mike ще поиска да хванете 6 броя Ulua (вид риба), като ви даде стръв и кошница за улова. Когато сте готови с някоя огърлица или хванете риба, трябва да се обърнете за заплащането към Пуа, дъщерята на Майк.

Излезте от сградата и завийте надясно. Ще усетите земетресение. Тръгнете към плажа и по пътя говорете с Пуа.

Съберете раковини на плажа от същите места, където и Ненси събираше: камъните до морската звезда, вирчето, участъка с тъмен пясък, големия камък под наклонената палма. Винаги ще откривате раковини на тези места,а ако не са ви достатъчни обиколете още веднъж локациите (преди това се разходете някъде, например до края на кея). След това се качете на кея и започнете с риболова.

Риба - Кликнете върху въдицата. Кликнете на кутията със стръв и тя автоматично ще се закачи на куката. Кликнете с курсора в горната част на екрана, там където имате активно място и автоматично ще метнете въдицата. Наместете курсора върху въдицата и започнете да наблюдавате плувката. След като плувката потъне напълно, незабавно кликнете върху въдицата. Уловете колкото се може повече риба, защото това значи повече жетони в джоба ви (Big Island bucks). Най-много пари ще получите за Ulua, която най-вече се среща най-горе вдясно на екрана.

След като наловите достатъчно риба, отидете на плажа за още раковини. Навръщане към Майк, отново говорете с Пуа. Говорете с Big Mike в сградата. После тръгнете към Пуа и ще чуете как Big Mike заминава нанякъде. Пуа ще ви плати с жетони за улова. Ще можете да виждате сумата, като поставите курсора върху портфейла долу на екрана.

Оглеждане на офиса: Влезте в сградата и погледнете отблизо календара до рецепцията. Ще видите залепена върху него бележка от 'JK'. Вземете ключа закачен в горната част на календара. Отидете при вратата зад рецепцията и използвайте ключа, за да я отключите. Отворете 4-тото отгоре чекмедже и ще видите карта. Мястото, което търси Ненси е всъщност Three Finger Rock. Ще видите координатите: North (север) на 19 deg (градуса), 24 hrs (часа), 42 min (минути) и West (запад) на 155 degrees, 9 hrs, 1 min. Джо ще се обади на Ненси и ще остави съобщение.

Като Ненси в Camp Quigley

3 Fingers Rock: Ненси ще чуе съобщението с координатите.

Въвеждане на 3 Finger Rock в GPS - Влезте в джипа и на GPS-а в таблицата отляво въведете (чрез клавиатурата) получените координати: N 19, 24', 42" и W 155, 09', 01".

Кликнете върху бялата отметка и на GPS-а ще се появи новата локация 3 Finger Rock. Кликнете върху нея.

Д-р Куигли: Ще видите трите пръста отдясно на екрана. Тръгнете напред, минете по висящия мост и продължете напред до края. По пътя, обърнете внимание на различните цветни флагчета встрани от пътя. Ще ги огледате по-късно. Докато вървите ще чуете загадъчен шепот.

В края на пътя, погледнете нагоре и ще видите д-р Куигли, висяща на въже в горната част на дървото. Говорете с нея. Накрая на разговора, тя ще поиска дъската с прикрепената към нея таблица. Ще трябва да се върнете в лагера.

Върнете се в Camp Quigley. Веднага щом влезте в палатката, обърнете се с лице към изхода и се обърнете надясно. Вземете дъската с таблицата.

Върнете се в 3 Fingers Rock и дайте дъската на Куигли. Тъй като липсва първата страница със събраните от нея анализи, Куигли ще поиска да ги направите наново. Трябва да минете през всички колектори, които видяхте на пътя, означени с цветни флагчета и да съберете съдържимото.

Таблица - Разгледайте таблицата в инвентара. Имате 6 цвята в първата графа "colored traps" (цветни колектори). Обърнете на следващата страница и научете повече за предстоящата задача. Първо трябва да определите вида на всяко растение, около което има колектор, второ трябва да сортирате и запишете съдържанието на всеки колектор и накрая да анализирате пробите.

Определяне на растенията - Отдалечете се от дървото на д-р Куигли и се обадете на братята Харди за помощ. Франк ще отговори, тъй като Джо е в болница след удара в главата. Помолете Франк да потърси информация за растенията.

Като Frank в Big Mikes

Влезте в сградата. Вдигнете от пода фактурата от заложната къща "pawn shop". Говорете с Big Mike. Отидете при монитора вляво от рецепцията.

Big Mike's Immersion Excursion - Кликнете върху слота на машината и автоматично ще бъде сложен жетон Big Island, който ще активира информационния монитор.

Погледнете отблизо и изберете "Hawaiian plants"(хавайска растителност). Кликайте върху костенурката долу вдясно, за да разгледате всички растения.

Натиснете "Return to menu", после кликнете върху 'yes' и се отдръпнете. Излезте от сградата и се обадете на Ненси с резултатите.

Като Ненси в 3 Fingers Rock

Информацията (подробното описание на растенията), която Франк ви даде, можете да откриете в дневника долу на екрана.

Събиране на съдържимото от колекторите - Тръгнете по пътя и се оглеждайте за цветните флагчета.

1. Обърнете се към флагчето, огледайте и определете растението около колектора с помощта на информацията от Франк. След като сте определили името на растението, въведете номера му (в долната част на листа са написани имената и съответните номера на всички растения) в първата колонка под Vegetation Code на таблицата.

2. Вземете малкото цветно пликче отляво на колектора.

3. Кликнете с пликчето върху сифона на фунията, за да вземете съдържимото.

4. Кликнете върху пълното пликче, за да го приберете в инвентара.

Направете това при всяко цветно флагче от началото на пътя до дървото на д-р Куигли.

Червено флагче (големи зелени листа), синьо (банан), жълто (назъбени листа и бели цветчета) и лилаво (сърповидни листа).

 
     
 

Kapu Cave - Извадете от инвентара дъската с таблица, обърнете на втората страница и ще видите координатите на Kapu Cave, където се намират останалите два колектора.

Върнете се при джипа и в GPS-а въведете новите координати: N 19, 20', 30" и W 155, 05' 33'. Подтвърдете с бялата отметка.

Вземете проба от зеления колектор до джипа и оранжевия в близост до входа на пещерата. Около тези колектори няма да видите растения, което значи че в таблицата ще отбележите точно това(номер 11). Влезте и огледайте Kapu cave. Разгледайте статуите и зъбите с издълбани животни на огромното каменно лице в края на пещерата. Върнете се в Camp Quigley , за да завършите документацията.

Camp Quigley: В палатката отидете при масата с микроскопа. Погледнете през него и ще видите, че лупата е счупена. Къде можете да намерите лупи, освен в научноизследователската база.

Hilihili Research Facility

Отидете в Hilihili. Натиснете копчето 'press for assistance' на комуникатора.

Д-р Крейвън ще ви даде лупа, но преди това ще трябва да наторите цветята долу. Ще получите ключ за инкубатора с цветята. Тръгнете надясно от д-р Крейвън, после напред, надясно и надолу по стълбите. Обърнете се надясно и две крачки напред. Обърнете се надясно и ще видите синия инкубатор вдясно от стълбичките.

Наторяване - Сложете ключа от д-р Крейвън в жълтата ключалка. За да завъртите ключа, кликнете върху него и ще видите цветята, които трябва да полеете. Има 7 цветни лоста на контейнерите с препарати в горната част. Кликнете върху избрания лост и той ще се предвижи надясно. Зеленото копче горе вдясно е за впръскване на избрания препарат. Задачата на пъзела е да накарате всички цветя да разцъфнат напълно, след което Ненси ще каже: 'that should do it'.

Тук можете да сейвнете играта. След това вижте кои препарати влияят добре или зле на петте цветя.

Решение - Номерирани отляво надясно: Кликнете върху 6 (оранжев), 2 (светло син), 2 (светло син) и 1 (зелен). Натискайте зеленото копче, след всеки избор на препарат.


Качете се обратно при д-р Крейвън, за да си вземете лупата. Слезте надолу към изхода и ще чуете Крейвън да крещи нещо за служител на име Fiderman. Fiderman е уволнен. Излезте и се върнете в лагера.

Camp Quigley

Влезте в палатката и отидете при микроскопа, поставете върху него новата лупа. Сортиране и претегляне на находките от колекторите.

1. Прочетете третата страница от таблицата за да научите как изглеждат семената (seeds), частите от насекоми (insect parts) и frass (остатъци или екскременти от насекоми).


2. Кликнете с някое от цветните пликчета върху микроскопа.

3. Отделете чрез кликане семената и частите от насекоми отляво. На везната ще останат само frass.

4. Запишете теглото на frass в колонката под "frass weight" в таблицата.

5. Пребройте семената, частите от насекоми и frass (можете да си запишете на лист името на растението или цвета на пликчето и срещу тях броя на трите вида находки).

6. Запишете броя на семената в колонката под "Number of seeds" в таблицата.

7. Погледнете кодовете на страница 4, срещу всеки от който има комбинация от различно съотношение на количеството на трите вида находки. Тоест ако имате най-голям брой (Most Numerous) "frass", на второ място по брой (2nd Most) "insect parts" и най-малко (Least) "seeds", кодът ще е 105.

8. Напишете кода в колонката под Detritus Predominance.

9. Повторете същата процедура с всичките цветни пликчета.

   
   
   



Анализ на цифрите - Въвеждане на данните от таблицата.

Дъската с таблицата ще се постави автоматично във Formula machine вдясно от епруведките, като просто кликнете върху слота. Натиснете копчето отдясно.

Числото ще е 119,456. Изключете машината и вземете таблицата. Отидете при д-р Куигли.

3 Fingers Rock

Говорете с д-р Куигли два пъти. Следващата задача е да анализирате frass, за да разберете какво са яли насекомите. Също така, трябва да проникнете в строго охранявания парник на д-р Крейвън, за да вземете растение за сравнителен анализ.

Hilihili Research Facility

Натиснете бутона на комуникатора пред оградата. Говорете с д-р Крейвън.

След краткия разговор, слезте долу и продължете напред до съблекалнята с шкафчета. Минете покрай тях и завийте наляво до вратата с надпис Exit. Опитайте се да минете през нея, трябва ви специална екипировка.

Когато минете отново покрай заключените шкафчета, Ненси ще каже, че би могла да ползва екипировката на уволнения наскоро служител. Само трябва да разбере кое е неговото шкафче и какъв е кода на ключалката. Върнете се при д-р Крейвън и ще видите, че той е заспал. Явно най-накрая е взел противоалергичното си лекарство, което има сънотворен ефект. Отидете при престилката, висяща отляво на спящия доктор. Вземете хартийката от джоба. Това е липсващата страница от дъската с таблицата. Отидете при бюрото на доктора и вижте лекарството, от което е пил.

PDA - Кликнете върху PDA-то на бюрото на Крейвън. То ще изпиука, което почти ще събуди доктора. Ако се опитате да потърсите желаната информация, звукът със сигурност ще събуди доктора, а ако това стане, той позорно ще ви изгони! Използвайте възможността от Second chance.

Изключване на звука на PDA - Щом отново сте пред PDA-то, кликнете върху "settings" горе вдясно. После кликнете върху квадратчето 'mute' долу вдясно. Сега можете да потърсите информацията в PDA.


Employees (служители) - Кликнете върху "employees" горе в ляво и натиснете зелената стрелка надолу (долу вдясно), за да превъртите списъка със служители. Когато стигнете до името Fiderman, вижте личния му номер: 14-667-93.

Шкафчета - Кликнете върху "lockers"(в средата горе). После отново със зелената стрелка потърсете номер 14-667-93. Ще видите, че на този номер съответства шкафче 13, а комбинацията е: R(дяс)4 L(ляв)2 L(ляв)7 R(дяс)9.

Слезте долу и отидете при шкафчетата.

Шкафче - Отидете при шкафче 13 и погледнете отблизо ключалката.

От двете страни на стрелката ще се появи курсор за въртене надясно и наляво. Кликнете върху курсора за надясно и сложете стрелката върху 4, натиснете зеления бутон над циферблата, ляво на 2, зелен бутон, ляво на 7, зелен бутон и дясно на 9, зелен бутон.

Вземете жълтата екипировка.

Парник:

Отидете при вратата в края на шкафчетата и влезте. Преди това обаче кликнете върху екипировката в инвентара, после кликнете върху вратата и вече ще гледате през защитни очила.

Търсене на необходимото растение в компютъра - Отидете при отсрещната стена и в средата и ще откриете врата, влезте през нея.

Кликнете върху компютъра и въведете номера на Fiderman - 1466793 с помощта на клавиатурата. Накрая натиснете "enter".

Кликнете върху "Shipping". Fiderman е изпратил 500 гр. екстракт "Fer C21" на Richard Aiken - работодателя на братята Харди!

Кликнете върху "Extract Codes", за да откриете на кое растение съответства екстракта "Fer C21". Кода на растението е: HH3333.

Излезте от компютъра и веднага ще се задейства аларма за нахлуване на нарушител. Това сте вие! НЕЗАБАВНО излезте през вратата и завийте надясно, за да се скриете. Ако ви хванат, изберете second chance - бъдете бързи от компютъра към изхода и надясно.

HH3333 - Върнете се при растението отляво на вратата на стаята с компютъра и ще видите ананасови палмички с табела HH3333.

Кликнете някъде в средата на палмите, за да вземете листо.

Изход от парника - За да се измъкнете от парника, докато се предвижвате използвайте зелената мъгла от пръскачките на служителите, за да се криете.

Както сте с лице към ананасовите палми се завъртете и тръгнете напред покрай стената.

После се насочете към срещуположната стена и ще видите патрулиращ на пътеката, където е вратата към изхода. Последвайте го замалко и след това завийте наляво към пътеката с централни насаждения. Продължете напред по завойчетата и ще видите отново човек разпръскващ зелена пара. Изчакайте го докато се обърне надясно и после продължете напред до стената. Завийте надясно и тръгнете покрай лявата стена. Ще видите същия човек. Когато се обърне надясно към централната пътека (ще го разберете по насочената пара), продължете напред към стената с изхода. Ще видите отново гърба на патрулиращия. Последвайте го до средата на пътя и бързо се шмугнете през вратата отляво. Върнете се в Camp Quigley.

Camp Quigley

Влезте в палатката и отидете до масата с епруветките.

Анализ на пробата - Прочетете инструкциите на последната страница от таблицата.

Кликнете с което и да е от цветните пликчета върху масата. Ще видите пликче долу в дясно и палмовото листо върху масата.

Кликнете върху пликчето долу вдясно и ще видите frass в една от епруветките.

След това кликнете върху щищенцето с надпис "Bq19" и после кликнете върху пълната с frass епруветка. Течността ще се оцвети в синьо. Кликнете отново върху епруветката и тя ще отиде на стойката.

Кликнете върху палмовото листо на масата. Ще го видите в друга епруветка.

Кликнете върху шишенцето "Bq19" и после кликнете върху епруветката с листо.

Няма съвпадение, най-добре е да кажете на д-р Куигли. Говорете с д-р Куигли в 3 Fingers Rock. Вземете кутията с пробите от раницата и се върнете в лагера за анализ. В палатката, кликнете с кутията върху масата. Кликайте върху всеки един от екземплярите в кутията и добавяйте течност от шишенцето Bq19 в епруветките. Ще има съвпадение при "flag beetle larva". Говорете отново д-р Куигли в 3 Fingers Rock. Тя ще ви каже да проверите за какво служи металния пръстен, намерен в Kapu Cave. Отворете раницата и вземете пръстена от Kapu Cave.

Kapu Cave

Влезте в Kapu Cave и тръгнете напред до голямото каменно лице в края на пещерата. Погледнете нагоре към носа. Сложете пръстена там. Това ще активира пъзела със зъбите.

Трябва ви повече информация, така че се обадете на братята Харди.

Като Франк при Big Mike

Продължете с разследването

Говорете с Пуа. Трябват ви 30 Big Island жетона , за да си вземете под наем водолазен костюм. Обадете се на Ненси. След края на разговора, Ненси трябва да върне обаждането на Франк, за да му каже за Richard Aikens. След това Франк ще трябва да продължи с разследването.

Обадете се от мобилния телефон на съдържателя на заложната къща (pawnbroker), от където беше квитанцията, която намерихте на земята. Той ще ви разкаже за крадеца Johnny Kuto, който е оставял различни неща в заложната къща. Вземете телефонния му номер. Обадете се на Johnny Kuto и оставете съобщение. Разходете се малко наоколо и Johnny ще ви се обади. Говорете с Пуа, че подозирате баща и в общ бизнес с крадеца. Тя ще ви разкаже за пещерата, където баща и все крие някакви предмети и че входа на тунела към тази пещера е блокиран след земетресение. Другото място от където може да се влезе е под водата, но за това ви трябва специална карта. Тази карта се намира в стария сандък на Майк. Кода за сандъка е името на любимия сладолед на Майк. Обещайте на Пуа, че ако откриете нещо, няма да съобщите в полицията, преди да сте говорили с нея!

Говорете с Big Mike в сградата. Той ще поиска да отгатнете какъв е любимия му сладолед.

Shave Ice - Отидете при количката със сладолед отвън. Сейвнете играта за да спестите пари от заплащането на сладоледа (ще се наложи да плащате за различни комбинации, докато откриете любимия сладолед на Майк).

1. Отворете капака отдясно. Кликнете с монетата върху леда и ще видите фуния пълна с лед.

2. Вземете бутилката с плодов сироп отляво и кликнете с нея в страничната част на леда във фунията.

3. Вземете друг плодов сироп и кликнете в средата на леда.

4. Вземете трети плодов сироп и кликнете от другата страна на леда.

5. Дайте сладоледа на Big Mike и той ще ви каже колко от ароматите са му харесали.

6. Повторете процеса, но с друга комбинация, докато не разберете любимата комбинация на Big Mike.

При всеки следващ сладолед, можете да започвате от сейвнатото място, за да спестите пари.

Решение - Използвайте средния плодов сироп на първия ред (манго),средния от втория ред (кокос) и третия в горния ред (зелен лимон).

Майк ще назове името на комбинацията - "Honi 'awa" , което значи "кисела целувка".

Стар сандък - Излезте от сградата, завийте надясно и вървете само напред към двата шезлонга.

Погледнете отблизо сандъка. Въведете името на сладоледа "Honi 'awa", като превъртате буквите с помощта на стрелките.

Вземете картата. Франк ще се обади на Ненси по повод животните, издълбани в зъбите на голямото каменно лице в пещерата.


Като Ненси в Kapu Cave

Отидете при каменното лице в края на пещерата.

Пъзела със зъби - След като сложихте халката в носа, зъбите станаха подвижни.

Животните споменати от Франк бяха: змиорка(eel), костенурка(turtle), акула(shark), риба манта(manta ray-плоска дънна риба), риба бодливо прасе(porcupine fish с шипове на гърба), октопод(octopus), рак(crab) и морски таралеж(urchin).

Завъртете зъбите, докато не видите всички животни споменати от Франк.

Реда на животните е същия, като в картата на Франк, с изключение на първите две животни от горния ред.

Подреждане на зъбите: Горен ред отляво надясно: акула, змиорка, костенурка и октопод. Долен ред: бодливо прасе, рак, морски таралеж и манта.

Зъбите ще се отместят и ще се отвори проход.


Ненси ще се обади на Франк, за да му каже че влиза в тайния тунел. Влезте и проходът ще се затвори.

Пътя на лавата: Тръгнете напред, като прескачате от един участък на друг и ще видите лавата под вас. Кликайте върху статуите по пътя. Едната от тях ще изплези език и ще се появи мостче към другата страна. Продължете напред.

Път с четирите елемента(стихии) - Направете няколко крачки напред и ще чуете звук от капеща вода. Обърнете се наляво и ще видите капеща в езерцето вода. Продължете напред и ще чуете звука от свирещ вятър. Обърнете се надясно и ще видите статуя, през която духа силен вятър. Продължете напред и ще чуете звука от пръщящ огън. Кликнете върху червения капак отляво и огъня ще се изстреля нагоре. Качете се по стълбите отдясно и ще чуете звука от падащи камъни. Погледнете надясно към нишата с глинени вази.

Пъзел с четирите елемента - Изкачете стълбите и ще видите каменна костенурка с издълбани рисунки на гърба. Статуите от двете страни на костенурката имат тръбички, изпускащи отровен газ, в случай че бъде въведена грешната комбинация. Кликайте върху картинките, отговарящи на последователността на 4-те елемента, покрай които минахте по пътя. Ако сбъркате, ползвайте second chance.

Решение - Кликнете горе в дясно (вода), долу в дясно (въздух) , в средата (огън) и ляво (падащи камъни). Ненси ще падне в друга пещера.


Пъзел с история в картинки - Минете по моста или по ръба отдясно, за да стигнете до блоковете с картинки от другата страна на пещерата.

Погледнете нагоре, накъдето гледат очите на статуята. Ще видите огромен кръгъл камък, който ще падне върху вас, ако направите грешка.

Целта на пъзела е да поставите зарчетата горе вдясно в празните квадратчета на блоковете, като спазвате последователността на историята в картинки.

Съвет: Растежа на палмата от картинките може да ви помогне.

Историята започва с картинка на остров с вулкан. След това на острова пристига костенурка да разузнае обстановката. След време се връща отново на острова. След това снася 4 яйца, но вулканът се активира и костенурката се маха. Вулканът изригва. Две от яйцата са се излюпили и малките костенурки отплават.


Поставете зарчетата в правилните квадрати, ако направите нещата вярно, камъкът ще се спусне надолу, после ще спре замалко и очите на статуята ще се завъртят на дясно.

Веднага след това тръгнете надясно, за да се махнете от пътя на камъка.

Като Франк при Big Mike

Изкарване на пари - Имате нужда от пари за да си вземете водолазен костюм под наем. Това може да стане, като направите огърлици, с парите от тях си купете стръв и наловете малко риба(от нея се изкарват най-много пари). Отидете на плажа да съберете раковини и ще чуете Майк и Пуа да се карат. Купете си стръв, във всяка кутия ще има 16 червея или рибки. След като направите достатъчно огърлици или сте уловили риба, говорете с Пуа. Тя ще ви плати и с парите можете да вземете водолазен костюм.

Вземете под наем екипировката за 30 Big Island жетона. Вземете торбичката. Ако все още имате пари, отидете в сградата. Опитайте да играете на играта Wiki Tiki.

Играта Wiki Tiki - Тази игра не е задължителна за да преминете по-нататък. Вижте кое божество е по-силно от другото на екрана на машината. Кликнете върху слота, за да поставите монета.

За да активирате войната между божествата, кликайте бързо едно след друго върху белите копчета отляво, докато светещите чертички стигнат до върха на скалата Tiki. Ще играете срещу компютъра. Изберете божеството, което ще изправите срещу божеството избрано от компютъра. Ако спечелите, наградата ви ще е зъб от акула, с който можете да направите огърлица.

Гмуркане: Отидете на плажа, при участъка с тъмен пясък. Обърнете се с лице към водата и се гмурнете. Плувайте напред до разклонението за наляво и надясно. Надясно има красива раковина под костенурката. Ако тръгнете наляво ще видите стълб с картинка на змиорка.

Плуване по течението - Последователно кликнете върху животните от картата: кликнете върху змиорката, преминете през отвора в скалата, водата ще ви завлече, бързо кликнете върху акулата, после върху костенурката, октопода, бодливо прасе, рак, морски таралеж и манта. Течението ще ви отвежда до следващата локация, след правилния избор на животно!

Пещера: Тръгнете напред и ще видите кръглия камък, с който Ненси се размина, да разрушава мостчето. Изкачете се по висящия дървен мост и тръгнете по ръба отляво.

Ще видите пред вас пъзела с история в картинки. Изкачете се над блоковете с картинки, там където беше кръглия камък.

Продължете напред и ще видите украсена врата. Натиснете копчето отдясно. Влезте и ще видите голяма пещера.

Пещера с плочки - Вижте статуите в ъглите на покрития с плочки под. ще видите друго стълбище на отсрещната страна. Слезте върху плочките и се огледайте. Страничното стълбище е разрушено от едната страна, а вратата от другата страна е разрушена от земетресението.

Погледнете отблизо голямата щайга с бутилки с газ, плътно покрити от буболечките Fritillated flag beetles.

Първо ще се появи Майк, а после и Пуа. Чуйте какъв е бил плана им. Ненси ще ги наблюдава отгоре.

Пъзел с плочки - Този пъзел се решава наслуки.

Целта е да скачате от плочка на плочка, докато стигнете стълбите зад Big Mike , но преди самия той да стигне до срещуположните стълби, където стои Пуа.

Ползването на second chance ще прави всеки следващ опит по-лесен. Успех.



КРАЙ