Това текстово помагало е написано за Junior Detective.

В началото на играта научавате, че Ненси Дрю е поканена от Сали МакДоналд (Sally McDonald), в хижата която наскоро е купила в Moon Lake, Пенсилвания. Сали има спешна нужда от детективските умения на Ненси. Хижата е построена през 20-те години от гангстера Мики Малоун и е била негово тайно убежище. Когато Ненси пристига в хижата, открива че са се случили странни неща. На пътя е паднало дърво, което блокира колата на Ненси, а Сали рязко е напуснала мястото, оставяйки бележка на вратата, в която споменава, че се е случило нещо ужасно през нощта.

Вече сте в хижата и звъни телефона. Вдигнете слушалката и говорете със Сали. Тя ще ви каже веднага да напуснете мястото. Първо ви съветва да се обадите за помощ на Емили (Emily), собственичка на магазина Em's Emporium, а после ви предлага да вземете от кея моторната лодка и да напуснете мястото. Това обаче е невъзможно, тъй като навън цари пълен мрак. Тогава Сали съветва Ненси да заключи всички врати и да се укрие в къщата, защото....Връзката започва да се разваля и това, което успявате да чуете е нещо за някакви призрачни кучета. След като връзката прекъсне, ще чуете някакви странни звуци отвън. Отидете при масата в кухнята и вземете бутилката с вода отляво на хладилната чанта.

Отидете при кухненската мивка и вземете от нея гумените ръкавици. Погледнете в шкафа над мивката и вземете фенера и картата на гората (Forest Trails). Вижте малката бележка залепена на вратичката на шкафа. В нея е написано, че преди да пиете вода от кладенеца, трябва да я тествате. Прочетете оставената бележка от Сали на плота до очилата. В нея е записан номера на мобилния и телефон.

Отидете при една от двете входни врати, до която има часовник с кукувица на стената. Кликнете върху циферблата, за да видите какво ще стане. Излезте през вратата и ще срещнете Ред Нот (Red Knott). Той наблюдава и изучава птиците, а платформата му за наблюдение е върху дърво вблизост до хижата. Странното е, че наблюдава птиците само нощем. Ред ще ви каже че се носи легенда, за това как преди много години, след ареста на гангстера Мики Малоун (някогашен собственик на хижата), призраците на кучетата му, погребани в гробището в гората се появяват нощем и прогонват всеки, който е дръзнал да се доближи до хижата. Попитайте Ред, защо досега не е викана полиция, а той ще ви отговори, че единствения представител на реда е рейнджъра Джеф Ейкърс (Jeff Akers).

След като приключите разговора с Ред, завийте наляво и продължете напред до бараката. Влезте вътре и погледнете отблизо рафта с градинско джудже, стара ютия и ковчеже. Вземете ключа между ютията и ковчежето. Обърнете се надясно и погледнете отблизо катинара на дървения сандък. Сложете ключа в катинара и той ще се счупи. Ще трябва да намерите друг начин, да отворите сандъка. Върнете се обратно в хижата. Щом влезете през главната врата, ще имате възможността лично да се срещнете с призрачните кучета! След краткото приключение, се качете по стълбите към втория етаж, изберете АМ (ден) и оставете разследването за сутринта. Когато се събудите, слезте по стълбите и погледнете изгнилите дъски на пода, отляво на главния вход (където е часовника). Ненси ще коментира, че не е много безопасно да се разхожда около тях. Значи трябва да намерите няколко здрави дъски, за да поправите пода.

Търсене на здрави дъски за поправка на пода:

Излезте навън през страничната врата на кухнята и кликнете наляво два пъти. Кликнете върху синьото покривало и вземете дъска # 1, после кликнете пак върху покривалото и проверете вратичките към зимника. Заключено е. Обърнете внимание на плочката с компас, точно пред вратичките на зимника. Обърнете се, после направете крачка надясно и тръгнете към хълмчето и влезте в гората. Ако още не сте го направили, вземете картата на гората от шкафа над мивката в кухнята. (Аз лично, когато влязох за първи път в гората, тотално се обърках. Затова си прерисувах картата на лист, за да се ориентирам по-добре, а и за да не я вадя непрекъснато от инвентара).



Влезте в гората, направете няколко крачки по пътеката и ще видите отдясно дъска върху пън. Вземете дъска # 2, продължете напред, после надясно и когато стигнете разклонението, използвайте картата, за да стигнете до гробището (Cemetery).

Влезте в гробището, една или две крачки напред и погледнете отблизо първия надгробен камък отляво на WALDO MATHIAS. По-късно в играта, този гроб ще е от важно значение. Вземете дъска #3 от земята, в средата на пътеката. Обърнете се и се върнете обратно в хижата. За да поправите пода, трябва да сте събрали всичките 3 дъски.

Когато влезете в хижата, прочетете поемата в рамка отдясно на вратата в кухнята. По-късно тя ще ви е от полза. Отидете при дивана до телефона и погледнете в шкафчето над него. Вътре ще видите четири статуетки на кучета: Iggy, Vitus, Xander и Lucy. Три от тях могат да се движат, а четвъртата е запецнала. Трябва да намерите от някъде шкурка, за да задвижите и нея!

Излезте от хижата и я обиколете, докато откриете водната помпа на кладенеца. Натиснете лоста, за да видите дали има вода. Погледнете основата на буталото и кликнете на мястото, където то влиза. Трябва ви повече информация. Вземете празната кофа, обърнете се и отидете на кея при моторната лодка. Използвайте кофата 4 пъти, за да изгребете водата от лодката. Вземете отвертката от дъното, както и спасителната жилетка. Върнете се при водната помпа и поставете кофата на мястото и. Кликнете два пъти наляво, продължете по пътеката, докато стигнете бараката и влезте в нея. Погледнете отблизо сандъка с катинара и с отвертката от моторната лодка отвъртете двата болта, които държат ключалката. От сандъка вземете чука, пироните и газ-маската.

Върнете се в хижата, отидете при пода с изгнилите дъски. Поставете трите здрави дъски отгоре и ги заковете с чука и пироните. Приближете стената и вижте бележка, предупреждаваща за изгнилите дъски. След дъжд, качулка!

Излезте от хижата и отново отидете на кея при моторната лодка. Спомнете си бележката с предупреждението, че водата от кладенеца трябва да се тества, преди да се пие от нея. Трябва да си набавите тест от рейнджъра Джеф Ейкърс (Jeff Akers). Можете да стигнете до него с помощта на лодката. Кликнете върху моторната кутия и Ненси ще коментира, че една от свещите липсва. От къде обаче да намерите нова свещ? Извадете от инвентара PDA-то, ако натиснете копчето с бележки, ще намерите записки на по-важните неща, които сте открили, както и нещата които се налага да свършите. Трябва да се обадите на Сали и да я питате от къде да намерите свещ. Върнете се в хижата, обадете на Sally и говорете с нея за кучетата. Ненси ще изкаже предположението, че кучетата не са диви, още по-малко пък призраци, а са добре дресирани от някой, който е искал да прогони Сали от къщата. Попитайте я с кои трима души е контактувала по време на престоя и в Moon Lake.

Това са Ред Нот (наблюдателя на птици), Джеф Ейкърс (рейнджъра) и Емили (собственичката на местния магазин). Питайте Сали от къде да намерите свещ (sparkplug) за лодката и тя ще ви посъветва да потърсите при Ред Нот, който също има лодка. Той може да бъде намерен на наблюдателницата си само нощем. Попитайте също, от къде да намерите шкурка (sandpaper, този въпрос щи присъства само ако сте открили статуетките с 4 кучета), Сали ще ви каже да потърсите в магазина на Емили - Em's Emporium. Накрая попитайте за поемата в рамка до вратата, за часовника с кукувица и статуетките с кучета. Всички тези неща са направени от гангстера Малоун и вероятно имат връзка по между си. След като приключите разговора, вече знаете, че Red Knott е единствената ви надежда, да си набавите свещ, за да поправите лодката.

За да го намерите обаче, ще трябва да изчакате до настъпването на нощта. Качете се по стълбите и изберете РМ (вечер). Слезте по стълбите и излезте през предната врата (с часовника). Обърнете се надясно и продължете напред по пътеката, докато стигнете дърво със стълбички. Изкачете се нагоре по дървото и говорете с Ред за свещта (sparkplug). Той ще ви я даде, но взамяна иска да направите снимки на птиците в гората. Ще получите фотоапарат и касета със запис от звуците на птиците, по които да ги разпознаете. Плейъра за касетата ще можете да намерите в Em's Emporium (Ред го е забравил там). Слезте от дървото, върнете се в хижата и се качете по стълбите. Изберете АМ (ден).

Снимане на птиците в гората, част 1:

На сутринта излезте от хижата, отидете в гората (използвайте картата, за да се ориентирате). Обиколете абсолютно всички пътеки отбелязани на картата и направете снимки на оранжевата, синята и жълтата птица. Когато се опитате да снимате червената и останалите две птици, те ще отлетят. Явно сте ги изплашили, но ще трябва да намерите начин да ги заснемете. Хубавото е че по-късно, когато се върнете в гората, за да направите останалите снимки, на картата ви ще бъдат отбелязани местата, където сте видели птиците, които изплашихте и не заснехте (но за да се отбележат на картата, трябва да сте ги видели). По този начин, няма да се наложи да се лутате отново из гората. Сега е време да отидете на кея при лодката.

Отворете кутията с двигателя и погледнете схемата от вътрешната страна на капака, за да научите как да разположите 4-те болта - torque (или нещо си там, за съжаление не знам как да го нарека, не разбирам от механика).

Горен ляв torque - най-горна позиция Горен десен torque - средна позиция

Долен ляв torque - най-долна позиция Долен десен torque - най-горна позиция



Извадете свещта от инвентара и я поставете в горния отвор. След това с помощта на отверката коригирайте всеки един от въпросните 4-ри "torque", както е показано на схемата. Когато го направите, затворете капака на кутията и дръпнете отстрани врътката с въженце.

Em's Emporium:

Говорете с Емили и вземете касетофончето, което Ред е забравил в магазина. Попитайте я и за шкурка (sandpaper). Оказва се, че Ред е купил последната. Излезте от магазина.

State Park Ranger Station:

Говорете с Jeff Akers. Поискайте да ви даде тест за водата и го приберете в инвентара. Джеф ще ви каже да напълните флакончето с вода и да му го предадете. След няколко дена ще получите резултатите. Продължете разговора, рейнджърът смята, че част от стоките в магазина на Емили са придобити нелегално и произхождат от времето на гангстера Мики Малоун. Като представител на закона, мнението на Джеф за Малоун е негативно, но пък няма нищо против, хижата на мафиота да привлича повече туристи. Също така Джеф смята, че историята с призрачните кучета е пълна измислица и че всъщност това са питомни и дресирани животни, а светещите им очи са резултат от някакви хранителни добавки. Рейнджърът ще ви предупреди и за усилената популация от мишки и плъхове, пренасящи опасен вирус, заради което при контакт с тях трябва да носите маска (ето за какво ви е газ-маската, която намерихте в сандъка в бараката).

Важна информация от компютъра:

Отидете в стаичката при компютъра и кликнете върху монитора. Първо изберете "Health & Safety Tips" и прочетете всичко. От "Well Water" ще разберете, че ако кладенецът ви е на повече от 20 години, а водата не е ползвана от една година, се налага да я тествате. От "Priming a Pump" ще разберете, че ако водната ви помпа не работи, трябва да налеете малко вода в горната част, където влиза буталото. От "Hantavirus" ще получите информация за опасния вирус, който се разпространява от мишки и плъхове и задължителното носене на маска при контакт с тях. Върнете се в основното меню с копчето Back и изберете "History of Moon Lake". Кликнете върху "Famous Residents" и ще видите снимка на куче върху обърната лодка. Лодката "Folly King", на известен продуцент от Бродуей, живял в околността, се разбива в северния бряг на езерото. Легендата разказва, че в продължение на години, всеки ден местно куче плувало до лодката, лягало върху нея и лаело по всеки, който се опитвал да я приближи. Запомнете тази снимка.

Върнете се назад и кликнете върху "Creation of Moon Lake State Park". Обърнете внимание на "Roman Numerals", към тази система от римски числа, ще се върнете по-късно. Просто запомнете, че тук можете да откриете информация за това, как да боравите с тази система.

Излезте от сградата и се върнете в хижата.

Sally McDonald's Home:

Първото, което можете да направите, е да прослушате звуците на птиците от касетата. Влезте в инвентара, кликнете върху касетата и после с нея върху плейърчето. Чуйте записа.

Сега е време да вземете проба от водата в кладенеца. Отидете при помпата, погледнете основата на буталото, извадете шишето с вода от инвентара и налейте малко от нея в изхода на буталото (тази информация прочетохте в компютъра на Джеф Ейкърс). Кликнете върху лоста на помпата, за да налеете вода в кофата. Извадете флакончето от инвентара, кликнете с него върху пълната кофа с вода и го приберете в инвентара (кофата трябва да остане пълна с вода). Занесете взетата проба на Джеф Ейкърс и след това отново се върнете в хижата, качете се по стълбите и изберете РМ (вечер). Излезте от хижата и отидете при наблюдателницата на Ред Нот. Той ще попита Ненси дали е готова със снимките на всички птици. Тя пък ще му обясни, че колкото и тиха да е била, някои от птиците са се уплашили и не е могла да ги снима. За да не се случва повече това, Ред ще ви обясни, че ви трябва маскировъчен костюм, който можете да си набавите в магазина на Емили. Поискайте от него шкурката (sandpaper). Вземете я и се върнете в хижата.

Загадката със статуетките на кучета:

Първо си спомнете, че Сали ви каза че часовника с кукувица (и четири кучета), четирите статуетки на кучета и табелката с поемата на стената (съдържаща четири абзаца) са творение на гангстера Малоун. Явно е, че има връзка между тези три неща. Първо отидете при табелата с поема до вратата в кухнята. Всеки от четирите абзаца съдържа по две ключови думи. В първия абзац ще откриете думите: Spring (пролет) и описващата сезона дума - fresh tree (зелено дърво); втори абзац: Summer (лято) - swans (лебеди); трети абзац: Autumn (есен) - deer (елен); четвърти абзац: Winter(зима) - birds (птици). По принцип цикъла на сезоните е: зима, пролет, лято, есен (а не както сме свикнали: пролет, лято, есен, зима). Сега отидете при часовника и натиснете едно след друго четири пъти стрелките, за да видите реда в който ще се отворят вратичките на прозорчетата (зад всяко куче се появяват картинки, отговарящи на думите, които описват различните сезони).

Първо ще се отвори най-лявото прозорче (според цикъла, това трябва да е зима), второ се отваря третото прозорче (пролет), трето се отваря най-дясното прозорче (лято) и последно се отваря второто прозорче (есен). Сега по някакъв начин трябва да поставите в определените прозорчета-сезони, съответстващите им картинки. Отворете шкафчето над дивана и погледнете отблизо втората статуетка. Използвайте върху нея шкурката (в основата), след което ще можете да я завъртите. Сега ако се замислите, ще направите връзка между 4-те кучета в прозорчетата на часовника и 4-те статуетки. Завъртете накъдето желаете първата статуетка (отговаряща за първата позиция в часовника или зима) и проверете каква картинка ще се появи в прозорчето. Ако не са птици - зима, завъртете статуетката в друга посока и пак проверете. Въртете и проверявайте, докато видите картинката с птици. След това завъртете третата статуетка, отговаряща на третото прозорче в часовника (пролет) и нагласете картинката със зелени дръвчета.

После завъртете четвъртата статуетка, отговаряща на четвъртото прозорче в часовника (лято), така че да поставите картинката с лебеди. И накрая завъртете втората статуетка, отговаряща на второто прозорче в часовника (есен), така че да се появи картинката с елени. В крайна сметка, позицията на статуетките трябва да е като на картинката отдолу:



След като сте поставили статуетките в правилните позиции, ще се отвори скрит панел в стената. Проверете какво има там. Слезте надолу по стълбите (автоматично ще извадите фенера). Тръгнете напред и когато стигнете до вратата, вземете снимката, закачена на нея. Ще трябва да проучите кои са мъжът и жената на нея. Отворете вратата и влезте в мазето. Приберете фенера в инвентара, за да не хабите батерии. Обърнете се наляво и направете крачка напред. Ще чуете странни звуци, като от мишки. Отдясно на стената имате активно място. Кликнете върху него и ще се отвори панел. Кликнете върху листа с някакви имена и цифри и пред вас ще видите сейф. По-късно ще трябва да измислите как да го отворите. Кликнете върху дупчицата до ключалката с шифър и Ненси ще каже: "Looks like a tiny hole!"(малка дупчица). Обърнете се и излезте през металната врата. Веднага щом прекрачите прага и металната врата се затвори зад гърба ви, ще видите стара статия от вестник на първото стъпало на стълбата.

Прочетете я и ще разберете, че единствения човек, на когото гангстера Мики Малоун е имал пълно доверие се казва Уилиам Ейкърс (William Akers). Ненси ще се зачуди, дали този човек има някаква роднинска връзка с рейнджъра Джеф Ейкърс.

Изкачете се до края на стълбите, кликнете върху вратата на подземието и излезте навън. Няма да можете да ползвате тази врата, за да се върнете в мазето. Влезте в хижата, качете се по стълбите и изберете АМ (ден). Излезте от хижата и се качете на лодката. Трябва да разпитате Джеф Ейкърс за статията, която наамерихте на стълбите в мазето.

State Park Ranger Station:

Римски числа:

Попитайте Jeff Akers дали има някаква роднинска връзка с приближения на Мики Малоун, Уилиам Ейкърс. Той ще отрече с обяснението, че е просто съвпадение на фамилиите. Покажете му снимката, която намерихте на вратата на мазето. Джеф ще ви каже, че това са Мики Малоун и приятелката му Вивиан Бурне (Vivian Burnett). Питайте го дали може да намери някаква информация за нея. Той обещава да потърси. Продължете да му задавате въпроси и Джеф ще ви предложи, да прочетете всичката налична информация в каталога с папки до компютъра. Преди това обаче, те трябва да бъдат подредени по години. Папките са означени с римски числа. Отидете при компютъра, кликнете върху "Creation of Moon Lake State Park" и после върху "Roman Numerals". Прочетете информацията. Според нея, I=1, V=5, X=10, L=50, C=100, D=500, M=1000. Когато цифрите се изписват самостоятелно, те изглеждат така: 3=III и 8=VIII, но когато са заедно, изглеждат така: 68=LXVIII (L=50+X=10+VIII=8); 168=CLXVIII (100+50+10+8); 1168=MCLXVIII (1000+100+50+10+8).

Другото важно нещо е следното, за да не изписват по много символи като IIII за 4 или IIIIIIIII за 9, римляните измислят по-лесен начин. Изписват 4 като IV (5-1) и 9 като IX (10-1). Така например числото 1949 ще се изпише така: MCMXLIX (М=1000; CM=1000-100; XL=50-10; IX=10-1). Подредте папките отдолу нагоре (от най-ранната година от посочения период). Накрая папките трябва да изглеждат така:



След като подредите папките, прочетете тези, които са активни. В MCMXXXII ще откриете статия от 29 януари 1932г., деня в който е арестуван гангстера Мики Малоун, а на последната изрезка ще видите снимка на агент Waldo Mathias, човекът разследвал от дълго време бизнеса на Малоун (същото име видяхте на първия надгробен камък в гробището). Явно на Малоун много му се е искало да види агента преждевременно погребан :) В папка MCMXLI ще видите статия от 13 февруари 1941г., в която пише че Мики Малоун е починал предния ден във федералния затвор. В папка MCMXCVII ще видите съвременна статия за Емили, която е спечелила 20 000$ от продажба на намерени в езерото предмети от 20-те години или времето на Мики Малоун.

Върнете се при Джеф Ейкърс и му кажете, че сте подредили папките. За награда той ще ви даде значка. Вземете я и излезте от сградата. Качете се на лодката и се върнете в хижата.

Sally McDonald's Home:

Отваряне на сейфа в мазето:

Влезте в мазето през тайния панел в стената под стълбите. Отидете на мястото, където открихте сейфа (от вратата на избата наляво). Кликнете върху активното място и погледнете внимателно листа с цифри и думи. Вероятно това са били сменяните с времето комбинации за ключалката. Последната дума в списъка със сигурност е последната, валидна комбинация. Думата е: "ММ Pinched" (Ареста на ММ). Ако сте прочели всички статии в архива на Джеф Ейкърс, в PDA-то ще откриете датата на ареста на Мики Малоун. Е, със сигурност тя е и комбинацията за ключалката. Понеже ключалката е блокирала, поставете значката от Джеф Ейкърс в малката дупчица. После въведете 012932 (Януари 29, 1932 - датата на ареста). След всяко число, подтвърждавайте с копчето отдясно на ключалката. Освен нещата, които се съхраняват в сейфа има и мишки. Не пипайте нищо! Спомнете си предупреждението на Джеф Ейкърс за вируса, пренасян от мишки и плъхове и задължителното носене на маска и ръкавици при контакт с тях.

Кликнете върху ръкавиците и маската в инвентара и вземете дневника на Уилиам Ейкърс. Ето и краткото съдържание на дневника: "Когато арестуваха Мики, той успя да ми прошепне, да погледна под Victorola в Speakeasy (контрабандно питейно заведение) в Moon Lake, където ще открия карта към златото, което е откраднал преди 2 години. Намерих картата, но за съжаление на нея има само план на земята на Мики в Moon Lake и изречението: The dogs will lead the way (кучетата ще ти покажат пътя). Имам огромна нужда от пари, за да храня жената и детето, затова реших да се преместя за постоянно в Moon Lake и да прекарам остатъка от живота си в търсене на златото. Мисля, че то е заровено някъде наоколо. Опитах да го потърса с помощта на кучетата Xander, Vitus и Lucy. Само с Iggy не можах да се справя, защото той вечно спи на верандата на хижата. На картата маркирах с I верандата, защото това е мястото, където Iggy ме отвежда всеки път. Толкова бях зает с копаенето, че пропуснах раждането на сина ми Joe. Само не можах да разбера защо Мики е похарчил толкова пари за портретите на кучетата в Speakeasy (тайния бар)". Вземете картата (на местността), водеща към златото от последната страница.

Изводите от дневника са два:

1.Тук някъде, на територията на Сали, съществува таен контрабанден бар.

2.Някъде е скрито златното съкровище. Върнете дневника обратно в сейфа и го затворете. Отдръпнете се, оставете в инвентара ръкавиците и маската и излезте от мазето през металната врата. Отидете на кея и се качете на лодката.

State Park Ranger Station:

Телефонният номер на приятелката на Мики Малоун, Vivian Whitmore:

Когато отидете при Джеф Ейкърс, първите му думи ще бъдат, че е открил координатите на някогашната приятелка на Мики Малоун, Vivian Burnett, чиято фамилия вече е Whitmore. Джеф ще ви даде телефона и. Попитайте го и за резултатите от теста от водата и той ще ви връчи пощенски плик. Отворете го и ще прочетете, че във водата в кладенеца е открито необичайно голямо количество Арсен! Излезте от сградата и се качете на лодката.

Em's Emporium:

Спомнете си че Ред Нот ви каза, че можете да намерите маскировъчни дрехи в магазина на Емили. Говорете с нея за това, тя ще ви даде дрехите ако съберете 12 броя гадинки за стръв: червеи, буболечки, щурци и др. Местата, където можете да ги откриете са под камъни, дънери и паднали листа. Ще получите и кутия, където да събирате гадините. Междувременно Емили ще спомене, че бащата на Джеф Ейкърс се казва Джо Ейкърс!(в дневника от сейфа, най-добрия приятел на Мики Малоун, споменава че му се е родил син на име Джо). Довършете разговора с Емили и излезте от магазина.

Sally McDonald's Home:

Влезте в хижата и се обадете на Сали, за да и кажете лошите новини за арсена във водата на кладенеца. Кажете и за златото, заровено някъде на нейна земя.

Търсене на стръв:

Извадете от инвентара PDA-то, кликнете на записки и ще видите, къде можете да търсите червеи и буболечки: под камъните в близост до входа на гробището, под камъка до вратите на зимника (този с гравиран компас) и под дънери и камъни през ДЕНЯ и през НОЩТА. Ако вече е нощ, излезте от къщата и отидете в гората. Там където пътят се разделя наляво и надясно, проверете трите камъка. Проверете камъка при входа на гробището, както и един от падналите дънери в гората (не мога да си спомня кой от всички беше, но местата, където могат да се намерят гадини през нощта са 3). Върнете се в хижата, качете се по стълбите и изберете АМ (ден). Излезте и отидете при бараката, там под камъка с компас ще откриете два червея.

После отидете в гората и я обходете цялата, като не пропускате да погледнете под всеки камък и дънер. Буболечките и червеите трябва да са общо 12 (5 през нощта и 7 през деня). Когато вдигнете някой камък, бързо кликнете върху находката, защото иначе може да избяга. Ако това стане, излезте от гората и след малко пак се върнете на мястото, където гадината ви се е изплъзнала. Ориентир за това къде се крият буболечките е звукът като от щурец (ще ви се появява на екрана с червен надпис). Когато приключите със събирането, отидете в магазина на Емили.

Em's Emporium:

Дайте на Емили събраната стръв и вземете камуфлажните дрехи. Време е да се върнете в гората край хижата и да снимате останалите птици.

Sally McDonald's Home:

Снимане на птици в гората, част 2:

Влезте в гората. Ако преди това сте я обиколили ЦЯЛАТА и сте видели ВСИЧКИ птици (дори избягалите), те ще бъдат отбелязани на картата (2 Yellow bird (жълта), Blue (синя), Red (червена), Orange bird (оранжева)). Отидете на местата, където двете птици ви избягаха, извадете от инвентара камуфлажните дрехи и фотоапарат и кликнете с него върху птицата. Двете избягали преди птици са: Yellow bird (жълта)-в картата ще я видите на разклонението под гробището, Red bird (червена)-в долната част на най-лявата пътека. Когато сте готови, излезте от гората. Остана само да снимате Red-Tailed Hawk (червеноопашат орел). Понеже не видяхте подобна птица, ще се наложи да попитате Ред Нот къде да търсите. Влезте в хижата, качете се по стълбите и изберете РМ (вечер). Отидете при дървото с наблюдателница и кажете на Ред, че не сте открили Red-Tailed Hawk. Понеже той няма да ви даде конкретен отговор, попитайте го къде да откриете птицата.

Ред ще ви каже, че бихте могли да го видите от голямото дърво вблизост до хижата. Само трябва да се скриете около него и да изчакате малко. Върнете се в къщата, качете се по стълбите и изберете АМ (ден). На сутринта излезте навън. ВАЖНО: ако не сте напълнили кофата при помпата на кладенеца с вода, сега е момента да го направите. Тръгнете към кея. При пъна отляво на кея, Ненси ще коментира, че това трябва да е дървото или поне това, което е останало от него (мястото с пъна няма да е активно, око преди това не сте говорили за него с Ред). ТУК СЕЙВНЕТЕ ИГРАТА. Погледнете покрива на хижата, ето го и орела. Веднага извадете фотоапарата и направете снимка (след като фиксирате птицата, кликнете няколко пъти). Ще забележите, че орелът е кацнал върху високоговорител. Интересно! Малко след това, някой ще ви удари по главата.

Измъкване от горящата барака:

След удара ще се съвземете в горящата барака. Ненси ще се опита да се изправи, но краката и ще се окажат вързани. Трябва някак да се възползвате от острието на косачката, което може да среже въжето около ръцете и краката ви. Това е начина да се спасите:

1) Кликнете върху градинското джудже, чиято глава ще падне върху синята помпа.

2) Kликнете върху лопатата, подпряна върху горния рафт. Когато кликнете върху нея, тя ще се наклони наляво.

3) Кликнете върху дръжката на падналата червена газ-помпа (или пръскачка за инсекти) отляво. Така ще подпалите парцалчето на върха на лопатата.

4) Когато лопатата се подпали, кликнете върху нея пак, с което ще я върнете надясно. Това ще запали бурканчето на горния рафт вляво.

5) Кликнете няколко пъти върху синята помпа с главата на джуджето. Така ще повдигнете нагоре рафта, а бурканчето ще се претърколи и ще подпали въжето, което крепи косачката.

6) Косачката ще падне и ще пререже въжетата.

Ако не успеете и бараката експлоадира, възползвайте се от Second Chance. Вече сте навън, но бараката е в пламъци. Бързо отидете при водната помпа, където оставихте пълната с вода кофа. Вземете кофата, върнете се при бараката и излейте водата върху огъня. После напълнете още два пъти кофата и доогасете пожара. Веднага щом приключите, Ред Нот ще се появи и ще ви каже да си починете, след което трябва да отидете при него. След като приключите разговора, ще се озовете в хижата, говорейки със Sally по телефона. Когато свършите с разговора, качете се по стълбите и изберете РМ. Отидете при дървото с наблюдателница на Ред Нот и се качете горе. Ред ще поиска да му върнете фотоапарата. Кажете му, че досега не сте забелязвали червените контейнерчетата с газ (gas cans) зад него. Върнете му фотоапарата с шестте снимки на птици. Върнете се в хижата и изберете АМ (ден).

Em's Emporium:

На сутринта отидете при Емили и я питайте, къде намира антикварните предмети. Ако имате и други въпроси, задайте ги.

State Park Ranger Station:

Отидете при Джеф Ейкърс и го разпитайте за Joe Akers и William Akers (приятеля на Мики Малоун). Джеф ще си признае, че William Akers му е дядо. Задайте му още един въпрос и той рязко ще ви отреже. Говорете с него втори път и Джеф ще ви се извини за грубото отношение. Попитайте го, дали някога дядо му е намерил златото на Малоун. Отговорът ще е отрицателен.

Sally McDonald's Home:

Върнете се при хижата и отидете от нейно ляво. Ще забележите, че има стълба към покрива. Качете се по стълбата и ще видите, че говорителят е демонтиран! Вероятно странните звуци, чувани нощем са били излъчвани именно от този говорител. Слезте и се насочете към гробището в гората. Когато влезете в гробището, отидете при параклиса и разгледайте четирите надгробни камъка на кучетата, с форма на обелиски. Обърнете внимание на отпечатъците от кучешки лапи върху стената на криптата. Ако искате можете да отворите криптата, на няма да откриете нищо интересно в нея. Върнете се в хижата.

Влезте в хижата и се обадете по телефона на Vivian Whitmore (ще имате номера и, само след като сте показали снимката от вратата на мазето, на Джеф Ейкърс). Разпитайте я за всичко. Тя ще ви каже, че на гробището има надгробен камък, който се отваря с ключ, щом гробът се отвори, ще се появят стълби водещи към тайния бар. Вивиан ще ви предложи ключа от надгробния камък, ако взамяна и пратите снимката, на която е с Мики Малоун. Също така ще ви каже, че когато Мики е съставил картата на златото е поръчал и портретите на кучетата (явно имат някаква връзка). Портретите са в тайния бар. Когато приключите разговора, отидете при Джеф Ейкърс.

State Park Ranger Station:

Помолете Джеф Ейкърс да прати снимката, която намерихте на вратата на мазето на Вивиан. След това се върнете в хижата изберете РМ, а след това АМ. Отидете при Джеф и вземете ключа, който Вивиан ви е пратила.

Sally McDonald's Home:

Входа към тайния бар:

Отидете на гробището при надгробната плоча с името WALDO (агента, разследвал бизнеса на Мики Малоун). Поставете ключа в кръгчето (прилича на слънце) над името. Вече ще можете да въртите буквите, но какво да изпишете? Явно ще ви трябва още информация. Върнете се в къщата и отново се обадете на Вивиан. Тя ще ви каже, че кодовата дума за надгробната плоча е BALDO. Също така ще ви предупреди, че тунела водещ до тайния бар има множество разклонения и врати, които са за заблуда на неканените гости. След края на разговора се върнете при надгробната плоча, поставете ключа и превъртете буквите, така че да се получи BALDO. Това може да стане по следния начин:

1) Кликнете върху D два пъти.

2) Кликнете върху W два пъти.

3) Кликнете върху U два пъти.

4) Кликнете върху E два пъти.

5) Кликнете върху U два пъти.

Ще се отвори пътя към тайния бар (Speakeasy). Слезте надолу по стълбите и ще установите, че батериите във фенерчето са изхабени. Обърнете се, направете няколко крачки напред, поставете курсора в горната лява част на екрана, докато се появи стрелка наляво, кликнете и след това открийте в тъмното активното място, кликнете върху него и излезте. Единственото място, където можете да намерите нови батерии е магазина на Емили.

Em's Emporium:

Поискайте от Емили нови батерии. Тя ще ви даде, след като подредите безалкохолните напитки във фризера. Емили ще ви връчи схема, на начина по който трябва да бъдат подредени кутийките с напитки. Парчетата можете да въртите, като поставите курсора в някой от ъглите им. Когато приключите, отидете при Емили и сменете батериите във фенера. Схемата на подреждане на напитките:



Sally McDonald's Home:

Таен бар:

Върнете се при надгробната плоча на гробището, поставете ключа и въведете наново думата BALDO. Слезте по стълбите, продължете напред без да се отклонявате. Когато стигнете до разклонението (Ненси ще каже о-о), тръгнете по десния тунел. Продължете напред, докато стигнете до метална врата. Кликнете върху нея и най-накрая ще се озовете в тайния бар (Speakeasy). Огледайте се наоколо. Отидете при всяка една от картините с кучета, погледнете ги отблизо и кликнете върху тях. Ненси ще се ориентира по нещата от фона на картините (дърво с орел, обърната лодка) и ще локализира съответните места върху картата, като поставя имената на кучетата. Само местоположението на Xander не става ясно от картината. Iggy вече е маркиран с "I" на верандата на хижата. Ако се чудите защо Lucy стои върху обърната лодка, трябва да се поровите в раздела по история в компютъра на Джеф и да откриете там снимката и информацията за кучето.






МНОГО Е ВАЖНО да обърнете внимание на различния цвят на висулките от нашийниците на кучетата. Те са: Lucy = зелено, Xander = червено, Vitus = синьо и Iggy = жълто.

Качете се по стълбичките към двойните врати, залостени с дъска. Махнете дъската, отворете вратите, кликнете върху стената и пред вас ще видите мазето на хижата (това всъщност е втория вход към бара и ако се налага, можете да го използвате, вместо да минавате през надгробната плоча). Кликнете някъде отляво, за да затворите панела и вратите. Обърнете се и влезте зад бара, където е картината с Iggy. Ако сте с лице към картината се обърнете и пред вас ще видите различно оцветени кранчета за бира (spigot), за които Уилиам Ейкърс споменаваше в дневника си. Кликнете върху едно от кранчетата, трябва да има начин да ги задействате. Погледнете в бележките в PDA-то. Там пише, че трябва да потърсите бутон, някъде при игралните автомати, който ще отблокира кранчетата за бира.

Отидете при рулетката, кликнете на върха на врътката и ще се отвори капаче, кликнете върху червеното копче. Върнете се зад бара и под всяка дръжка на кранче ще видите по две дървени лентви. В левите летви има по една буква (общо образуват думата Soda). В десните летви, отгоре ще видите нули, а под тях червени бутони. Погледнете отново в PDA-то, там има подсказка, какъв да е следващия ви ход. Първо трябва да свържете цвета на всяка дръжка за кранче с цвета на висулките от нашийниците на четирите кучета. Ще се получи следното: L = зелено, X = червено, V = синьо и I = жълто. Задачата ви е, да замените буквите SODA с първите букви от имента на кучетата, като не забравяте да се съобразявате с цветовете. Направете следното:

1) Номерирайте кранчетата от 1 до 4 отляво надясно.

2) Кликнете върху първото кранче (червено) веднъж и след това кликнете върху червеното копче.

3) Повторете същото действие още 2 пъти. Първата буква ще се превърти на X

4) Кликнете върху второто кранче (синьо) веднъж и след това кликнете върху червеното копче.

5) Повторете същото действие още 2 пъти. Втората буква ще се превърти на V

6) Кликнете върху третото кранче (жълто) и след това кликнете върху червеното копче.

7) Повторете същото действие още 2 пъти. Третата буква ще се превърти на I

8) Направете същото и с четвъртото кранче (зелено) и последната буква ще се превърти на L.



Ще видите как някъде в тунела ще се отвори таен проход. Обърнете се наляво и отидете при стената. Кликнете върху снимката с две кучета, играещи на веранда. Отново сте в тунела, направете около 4 крачки напред и тръгнете по обкования с греди вход на тунел до мястото, от където идва мъглява светлина. Когато стигнете до това място, се обърнете надясно. Ще видите отворилия се таен проход. Влезте през него, направете 2 крачки напред. Първото пано отдясно на стената е плочкова мозайка на Iggy.

Погледнете картата след Iggy. Тя не съответства на картата, която имате в инвентара си. Продължете напред и вижте отблизо мозайката с Vitus, погледнете и картата до него, отново няма съответствие. Продължете напред и погледнете отблизо мозайката с Lucy, а после и картата до нея. Тя определено прилича на вашата карта. Продължете още напред и вижте отблизо мозайката с Xander. Ненси ще разпознае мястото, където е изобразено кучето и ще направи маркировка на картата в инвентара. Погледнете и последната карта. Няма съответствие. Върнете се при картата до картинката с Lucy. Погледнете я отблизо. Сега трябва да натиснете плочките, които съответстват на маркировките на кучетата във вашата карта. Трябва да натиснете тези плочки:



Стената зад картата ще се отвори. Влезте в прохода и продължете до края на тунела. Ще се озовете пред метална заключена врата. Но къде ли е ключа? Обърнете се и излезте от този тунел. Обърнете се надясно подминете мозайката на Xander и последната карта и ще се озовете пред разклон. Тръгнете по десния път, защото левия е със задънен изход. В края на десния тунел, ще видите отворена врата. Влезте в пещерата, тръгнете наляво и се обърнете с лице към решетката. Какви сладки кученца!



Заобиколете клетката с кучетата и вижте какво има върху масите. На масата отляво ще видите някакъв предавател, звука от който се чува само от кучета, но не и от хора. Също така ще видите и тубичка с фосфорисцираща паста за зъби. На другата маса ще видите високоговорителя, който беше монтиран на покрива на хижата. Ще видите и дневник, отворете го и го прочетете. Дневникът се води от човек, който по всичко личи, че търси златото на Малоун. Той е претърсил всичко възможно наоколо, но без успех. Другото интересно е, че са вписани някакви предмети, вероятно антикварни находки. Едно от намерените неща е ключ с инициали ММ, поръчан от Малоун през 1931г., годината в която е било откраднато и златото. От последната страница се вижда, че човекът е силно притеснен от присъствието на Ненси, както и от факта, че тя знае за златото. Оставете дневника и вземете ключа с инициали ММ, който най-вероятно е за вратата от тайния проход зад картата на Lucy.

Излезте от пещерата, върнете се при картата на Lucy и отново натиснете четирите плочки. Влезте в прохода, отидете при заключената метална врата и я отворете с ключа.

Резервоара на кладенеца:

Щом влезете в помещението на кладенеца, се обърнете и вземете от пода вентила. Отново се обърнете и пред вас ще видите резервоара на кладенеца, който в момента е пълен с вода. Не го отваряйте, иначе ще се удавите. Трябва първо да източите водата от него. Тръгнете надясно, където има няколко по-големи и малки вентили върху тръбите. Ще видите два вентила отляво, празно място и още един вентил отдясно. Кликнете върху празната ос и поставете върху нея вентила, който намерихте на пода. Завъртете колелото, нещо не се получава. Кликнете със стрелката в посока към измерващия нивото на водата уред (прилича на водомер) и кликнете върху оста, на която току що закачихте вентила. Ненси ще каже: "Something's missing here"!(тук нещо липсва). Извадете от инвентара отвертката и я поставете в дупчицата на оста, за да закрепите колелото. Отдръпнете се назад два или три пъти и завъртете най-левия вентил, обратно на часовниковата стрелка.

След това се обърнете отново надясно и завъртете вентила, който поставихте, обратно на часовниковата стрелка. Най-накрая завъртете най-десния вентил по часовниковата стрелка. Ще видите как стрелката на измервателния уред се премества към минуса. Резервоарът е изпразнен. Вземете отвертката от оста и вентила, който поставихте. Отидете при резервоара и СЕЙВНЕТЕ ИГРАТА (в случай че не сте успели да източите водата). Завъртете колелото на вратата. Влезте в резервоара на кладенеца и слезте по стълбата. Когато сте долу се обърнете. Ще видите последния пъзел.

Спомнете си цветовете на висулките от нашийниците на четирите кучета. Спомнете си и римските цифри. Ако вземете първите букви от имената на кучетата, ще забележите че съответстват на римски числа. Сега трябва да свържете цветовете от пъзела с имената на кучетата, а след това да преобразувате първите им букви (римски числа) в цифри. Това, което ще се получи е: зелено = L = 50, червено = X = 10, синьо = V = 5 (в пъзела ще го напишете като 05) и жълто = I = 1. Превъртете в пъзела съответните цифри. Когато приключите от вратата ще се покаже ос. Поставете вентила върху оста и го завъртете. Влезте в помещението и погледнете отблизо златните кюлчета. Обърнете се и тръгнете нагоре по стълбата. О, имате си компания! Обърнете се и влезте обратно в помещението със златните кюлчета. Кликнете със стрелката надолу и влезте през кръглата решетка на пода. Когато сте на дъното, ще сте с лице към друга кръгла решетка. Кликнете със стрелката нагоре, за да се изкачите по стълбата.

Когато се изкачите горе, ще видите гърба на Емили, кликнете върху вратата, за да я затворите, обърнете се и се изкачете по стълбата към помещението с резервоара. Вече сте в безопасност. Колкото и да се моли Емили за снисходителност, Ненси ще затръшне вратата на резервоара. Край.