Този текстови помощник описва нивото Senior Detective.
-------------------------------------------------------------------------------
Ненси Дрю е на път за Deception Island, един от островите на San Juan. Почивката е организирана от George и Bess. Мобилният телефон е в инвентара.

Ненси е посрещната на пристанището "Snake Horse Harbor" от морския биолог Кейти Файърстоун (Katie Firestone), която изучава разтежа на дълбоководните микроорганизми. Тя също така, ръководи екскурзиите с лодка за наблюдение на китове. Женската Орка, може да бъде забелязана в протока.

Лодката на Кейти

Двете жени отиват към лодката и откриват, че някой е вилнял на нея. Някои части от двигателя на лодката са откраднати, а други повредени. Кейти не желае да се обажда на шерифа. Тя предлага на Ненси да си почине и и дава някои предложения за прекарване на свободното време. Ненси може да кара колело из града или да си вземе каяк. Предупрежденията на Кейти са: винаги да се облича спасителна жилетка, да не се пресича протока, да се връща на брега, когато има гъста мъгла и да не се излиза в морето без GPS.

Долна каюта: Влезте в лодката, обърнете се и отворете куфара. Вижте брошурата на Beech Hill Museum. Отворете бялата врата и ще видите малък фризер.

Маса с лаптоп: Вижте обявата на стената пред компютъра, за среща на гражданите в "Swenson Hall" на 16-ти в четвъртък от 7:30 PM, на която ще се обсъжда навъртащата се в местните води косатка (Кит-убиец от семейството на делфините - Orca). Погледнете визитките на Кейт с телефон # 360 555-2774.

Погледнете отблизо лаптопа и разгледайте journal, mail и DI Portal. Прочетете новините в DI Portal за зачестилите кражби по домовете (Burglaries Plague), за косатките, обръщащи лодки (Оrca Stirs up Trouble) и за кандидатурата на Холт Ското за пристанищен началник (Holt Scotto Runs For Harbourmaster). Разгледайте календара отдясно на стената (Nancy Drew Ghost Dog). Ненси е пристигнала ден, след състоялата се среща по повод косатката.

От мобилния се обадете на George и Bess. Натиснете стрелката в долната част на мобилния, за да превъртате номерата. След като изберете съответния телефонен номер, натиснете dial.

Кухня:

Хладилник: В хладилника ще откриете продукти за направата на сандвичи, но има и буркан с биологични проби, който по принцип не би трябвало да е там. Можете да направите сандвич, който можете да задържите (keep), изядете (eat) или изхвърлите (throw away). В шкафчето отляво ще откриете още продукти.

Пъзел с тръбите на мивката: Кликнете върху мивката и Кейти ще ви каже, че можете да оправите тръбите, които са в шкафчето под нея. Трябва да подредите всички тръби. Подредете тръбите, като започнете от тръбата в основата на шкафчето. Когато поставите правилната тръба, Ненси ще казва: "This goes here!" Парчетата ще можете да въртите с десен бутон на мишката.


Вижте визитката на Анди Джейсън (Andy Jason), уредник на музея "Whale World".

Карта: Погледнете картата върху бялата маса и ще видите, че кита (orca) обитава водното пространство между островите Deception и Scraeb.

Вътрешен пулт за управление на лодката: Качете се по стълбите и ще видите бюро с микроскоп. Кликнете върху книгата отдясно, в която се съдържат сравнителни образци за бълхи (flea), люспи от лук (onion skin), коса (hair), месо (meat), пера (feathers) и крило от пеперуда (butterfly wing). Можете да огледате всички проби под микроскопа, като кликате върху тях. Отдръпнете се и кликнете върху купчината с книги. Ненси ще предложи на Кейти да подреди книгите в шкафа. Кликнете върху вратичката на шкафа и ще се подаде чекмедже, в което ще можете да подредите книгите.

Пъзел с книги: Подредете книгите така, че да изпълнят чекмеджето.


Палуба: Говорете с Кейти за вчерашната среща на гражданите по повод косатката. Питайте я и за Анди (Andy).

Външен пулт за уравление на лодката: Завъртете се надясно и се качете по стълбичките. Ще откриете оставената от взломаджията бележка: 'Stop meddling or else'("Спри да се месиш или ще си изпатиш!"). GPS-ът на Кейти е счупен.

Кажете на Кейти, че GPS-ът и е счупен. Тя ще ви посъветва да вземете колелото, да отидете в Hot Kettle Cafe и да помолите Холт Ското (Holt Scotto) да ви даде назаем GPS.

Слезте от лодката, тръгнете по рампата и после се обърнете наляво. Вземете каската, кликнете върху колелото и на картата изберете Hot Kettle Cafe - никога не забравяйте да кликате върху каската, преди да се качите на колелото.



Среща с местните жители

Hot Kettle Cafe: Кликнете върху постера отвън и после влезте в кафенето.

Говорете с дамата зад бара. Говорете с Holt Scotto и ще научите, че snake horse или Cadborosaurus и митично морско чудовище с глава на кон и тяло на змия. Питайте Холт, дали ще ви даде GPS. Той ще се съгласи, но преди това трябва да попълните въпросника, който ще ви даде. Вземете листа с въпросите, ще получите и кошница.

Говорете отново с Джена Деблин (Jenna Deblin), момичето зад бара. Тя е пълна с всякаква информация. Хапнете от "clam chowder".

Погледнете дъската с менюто. Огледайте се, до таблото с флаговете на стената, ще видите картичка с Dungeness crabs (вид морски рак). От нея ще научите, че могат да се събират само мъжките екземпляри. На картинките вдясно, ще видите как изглежда коремната област на мъжкия (male) и женския (female) рак. Разгледайте таблото Maritime Signal flag. Огледайте се наоколо и ще видите вертикални дървени летви с орнаменти на определено разстояние една от друга върху стените. Отидете при всяка от тях и кликайте в дясната част на правоъгълните панелчета. На три от тях, ще откриете пъзели с карти. Отидете при шкафа с книги в левия ъгъл и прочетете книгата "Sea Monsters of North America". Ще научите повече за морското чудовище Cadborosaurus или по-накратко Caddy. Излезте от кафенето.

Whale World: След като сте взели каската и сте се качили на колелото, кликнете върху Whale World. Говорете с Анди Джейсън (Andy Jason). Погледнете плаката зад Анди, "$138.43 fine for clamming without permit"(Глоба от $138.43 за събиране на миди без разрешение). Това ще е отговора на 2-рия въпрос от въпросника на Холт Ското. Попълнете отговора, преди да сте забравили цифрата (извадете въпросника от инвентара и с вашата клавиатура напишете отговора).

Разгледайте музея и научете повече за китовете. За да играете на игралните машини в музея се нуждаете от специална карта. Отидете до мястото с изложените сувенири, вляво от входната врата. Разгледайте сувенирите и особено лодката в бутилка.

Попитайте Анди какво да направите, за да играете на игрите в музея. Той ще ви даде карта. Попитайте го и за лодката в бутилка и той ще ви каже, че я е купил от Hilda, жената на Benjamin Hawkins. Излезте от музея.



Въпросникът на Холт

Katie's Boat: Върнете се на лодката и отидете при компютъра. Обадете се на Hardy F&J, ако имате нужда от помощ. Прочетете mail-а.

Въпросник: Отговорите можете да намерите в компютъра, като кликнете върху DI Portal и после Search. Попълвайте с помощта на вашата клавиатура.

1. The sun always sets in the west.

2. What is the current fine for clamming without permit in Snake Horse Harbor? $138.43.

3. The left side of a boat is its port side.

4. The moon always rises in the east.

5. What does this mean in Morse code: ...- --- - . ....- .... --- .-.. -? vote4holt.

6. The North Star is part of what constellation? Ursa Minor или little dipper.

7. A schooner is a boat with at least two masts.

8. What is the name of the knot below? Fisherman.

9. What kind of is it? Bend.

10. Bring me a male Dungeness crab (Донеси ми мъжки рак Dungeness crab). Пак отидете на Search, после изберете Dungeness crabs, там където има картинка с раче, натиснете Click to Flip, за да видите коремната област на рака, по която можете да отличите женския от мъжкия. Време е да отидете да потърсите такъв.

Lighthouse (фар): Вземете колелото и изберете lighthouse. Отидете на плажа и вижте 2-те риби изхвърлени на брега. Обърнете се надясно и вземете 3 камъка от купчинката вдясно. Вдигнете камъка отляво и ще видите Dungeness crab. Проверете дали е мъжки или женски. Тръгнете към лявата страна на скалите (подминавайки стълбите към фара), като пътьом проверявате активните места - камъни или дървени отломки. Обърнете внимание на дупките в пясъка. Вижте образуваното от приливите езерце между камъните и вземете дъската с инициали S S. Аз открих мъжки рак под камъка, един екран преди дъската. Във вашата игра, той може и да е на друго място.


Погледнете към морето и ще видите бутилка между два камъка.

Хвърляне на камъни: Ако още не сте взели камъни, направете го. Ще трябва да хвърляте камъчета по бутилката, за да я освободите от скалите. Кликнете с един от камъните върху шишето и ще имате възможност да изберете камъка, ъгъла на хвърляне и силата на хвърляне.

Аз успях, като използвах плоския камък отляво, третата отляво стрелка за ъгъла и сектора с най-голяма сила (най-дясно). Кликнете върху бутилката и ще видите бележка: "Rosebud 42.517."

Отидете при фара, погледнете катинара на вратата и Холт ще ви прогони безцеремонно.

Hot Kettle Cafe: Дайте на Холт въпросника и мъжкия рак в кошницата. Вземете GPS-а и го разучете в инвентара.

Говорете с барманката Джена за бутилката. Тя ще ви каже, че посланията в бутилките са от бившата кметица Hilda Swenson (мъжа и беше направил кораба в бутилка в музея на Анди), която започнала да върши странни неща, след смъртта на мъжа си. Хилда живее на остров от другата страна на пролива.

Katie's boat: Говорете с Кейти за Холт и Джена. Кажете и за намереното парче дърво с инициали, тя ще ви посъветва да се обадите за повече информация на Casey Porterfield, който работи в Maritime Library.

Проба от дървото с инициали: Кликнете върху мобилния, после върху directory, за да откриете номера на Casey и накрая кликнете върху dial. За да ви даде някаква информация за дървото, Кейси иска да знае от кой вид е то. Също така, ще каже, че Кейти би трябвало да има подходяща книга за подобна информация.

Отидете при чекмеджето с книги, което подредихте (вътрешния пулт за управление на лодката) и прочетете книгата Arboreal Morphology. На последната страница ще видите телефона на д-р Predoviciu. Обадете и се, тя ще поиска да и опишете структурата на дървото, гледано под микроскоп.

Микроскоп: Кликнете върху ножчето вдясно от микроскопа (прилича на бръснарско ножче, но не съвсем), за да отрежете парченце от дъската. Кликнете върху предметното стъкло (използва се за работа с микроскоп), за да поставите парченцето дърво върху него. Кликнете върху стъклото с дървено парче и го огледайте на микроскопа. Обадете се на д-р Predoviciu.

Отговорите на въпросите на д-р Predoviciu са: Brownish, brown-reddish, many holes, same size, pretty sizable - тогава тя ще каже, че това е твърда тропическа дървесина. Следващия отговор е: There are horizontal lines. Като краен резултат, трябва да чуете, че дървото е "Luan". Ако объркате някой от отговорите, накрая ще получите грешния вид дърво. Тогава пак се обадете на д-р Predoviciu и я помолете да ви разпита наново. Тя ще го направи, ако решите пъзела на интернет адреса, който ще ви каже. В компютъра на Search, ще можете да откриете въпросния адрес и да решите пъзела. След като го направите, се върнете при микроскопа и се обадете на д-р Predoviciu отново.

Обадете се на Casey. Кажете му, че дървото е Luan. Той ще ви каже, да му се обадите след час.



Търсене на бутилки с координати

Плуване с каяк: Отидете до края на кея.

Вземете втората бутилка, плуваща до каяка. В бележката пише: "08.615."

Вземете спасителната жилетка и каската.

Кликнете върху каяка, за да започнете гребането. Погледнете GPS-а и обърнете внимание на двете съществуващи ориентирни точки (с флагчета) - кея и фара.

Загребете напред два пъти и вземете третата бутилка. На бележката е написано: " W123."

Обърнете се, загребете един път, после надясно, напред четири пъти до червената шамандура #12.

Обърнете се наляво, напред два пъти до шамандурата Danger, от там наляво и няколко пъти напред до пещерата в стръмната скала.

Влезте в пещерата, тръгнете по левия тунел и вземете четвъртата бутилка в дъното на пещерата. В бележката пише: "N48." Излезте от пещерата.



GPS: Погледнете GPS-а в инвентара.

Кликнете върху 'Make New'.

Основавайки се на данните от бележките в намерените бутилки, напишете в полето на Lat(ширина): N48 42.517. , а в полето на Long(дължина): W123 08.615.

Кликнете върху 'Create Waypoint'. Новата отправна точка, може да бъде видяна в GPS-а.

Гребете в тази посока, като непрекъснато поглеждайте в GPS-а, за да разберете къде се намирате. Ще се озовете на пустинен плаж.

Плаж: Тръгнете напред по плажа, изпълнен с въздушни дупчици в пясъка.

Отидете до края на плажа и кликнете върху купчината водорасли на брега. Ще откриете кутийка с формата на мида и ключалка с морски флагове.

Пъзел с морски флагове от кутията с форма на мида: Проследете буквите свързани с морските сигнални флагове (Maritime Signal Flags), като използвате таблото на стената в кафенето.

Кликайте върху флаговете със съответстващите им букви, за да формирате думата, с която завършваше всяка от бележките в бутилките.
 

R O S E B U D


Писмата в кутията: Кутията ще се отвори и в нея ще видите три писма.

В първото ще видите конфигурация от посоки: Port=Р и Starboard=S.

Във второто писмо е написана история без никакъв смисъл.

Пъзел с историята в писмото: На всеки ред в историята има дума, която отговаря на буква от морската азбука от сигналното табло в кафенето.
 

Морските думи от сигналното табло в писмото: В писмото с историята ще откриете следните думи: Alpha, Sierra, kilos, hotel, Sierra, Alpha, Juliet, Juliet, Delta, foxtrot, Oscar, Romeo, hotel, India, lima, Delta Alpha Sierra, golf, India, foxtrot, tango.

В долната част на писмото, напишете буквите, отговарящи на извлечените от историята думи (тук отново трябва да използвате таблото с флаговете от кафенето. В долната му част ще откриете въпросните думи със съответстващите им букви). Буквите са: ASK HS AJ JD FOR HILDAS GIFT ("Попитай HS, AJ, JD за подаръка им от Хилда").

Третото писмо е от Hilda Swenson, бивш кмет, която се преместила да живее на малък остров от другата страна на остров Deception. Тя иска от вас да изпратите текста от подаръците и за тримата души, като съобщение чрез Морзова азбука, от кулата на фара.

Върнете се при каяка, вземете спасителната жилетка и се върнете обратно на кея при лодката на Кейт.



Издирване на подаръците от Hilda

HS: Отидете в Hot Kettle Cafe да говорите с HS (Holt Scotto) относно подаръка, който Hilda Swenson му е дала. Преди Холт да ви го покаже, той ще иска от вас да решите вместо него някакъв шах тест.

Шах: Вземете от сака на Холт синята книга за игра на шах. Ако не сте запознати с тази игра, от книгата ще научите различните ходове на фигурите в шаха. Обърнете внимание на розовата хартийка между страниците с надпис 3-4-7-5, запомнете го или си го запишете. Открийте двата хода, с които ще направите шахмат на царя.

Senior detective = 1.Move piece:_ to space:_ (Предвижете: R(ook)-"Топ" на позиция: H5). 2.Move piece:_ to space:_ (Предвижете: R(ook) на позиция: H7).

Junior detective = 1.Move piece:_ to space:_ (Предвижете: Q(ueen)- "Царица" на позиция: D6). 2.Move piece:_ to space:_ (Предвижете: Q(ueen) на позиция: D8).

Говорете с Холт. Той ще ви покаже резбована дръжка с надпис "oneBum".

JD: Говорете с Jenna (Jenna Devlin) за подаръка и от Hilda. Тя ще ви го покаже, ако отидете и съберете 15 миди вместо нея. Джена ще ви даде кофа, но преди да започнете събирането, трябва да поискате разрешение от Andy Jason.

AJ: Отидете в Whale World. Говорете с Andy Jason и той ще ви каже, че подаръка му от Hilda е скица за ключодържател, който той произвежда и раздава на всеки клиент, платил за екскурзия с лодка за среща с китове. Преди Анди да ви позволи да отидете на лов за миди, ще поиска да подредите частите от скелета на модела на Caddy (морското чудовище). Отидете отляво на входната врата при сувенирите.

Пъзел с костите на Cadborosaurus (Caddy): Подредете костите на Caddy в модела, за да получите цялостния му скелет.

 

Когато приключите с пъзела, говорете отново с Анди. Той ще ви даде уред, с който ще си помогнете при ваденето на мидите и разрешение за събирането им. Напътствията за събирането на миди са: Търси малки дупчици в пясъка. В някои случаи, от дупките може да излезе струя вода. Центрирай уреда над дупката, натисни върху пясъка и изтегли.

Игрите в музея: Погледнете картата, която Анди ви даде и ще видите, че можете да спечелите екскурзия за среща с китове, ако успешно изиграете всички игри в изложбената зала. Само този е начина, да хвърлите око на ключодържателя, проектиран от Хилда.

Разгледайте всички експонати и прочетете всички текстове около тях, преди да започнете да играете. Това ще ви помогне в някои от игрите.

"Never a Dall moment" - Отидете в дъното на залата и поставете картата в слота на монитора (левия), под таблото с надпис "Whales: Divin Dynamos". Целта на играта е да придвижвате кита (с помощта на стрелките на клавиатурата) във водното пространство и да го нахраните с колкото се може повече риба, като избягвате другите китове, токсичните отпадъци и гигантските сепии. Когато китът се гмурне, за да почне да се храни, трябва да следите лявата скала с кислорода, който му остава. Започне ли да намалява драстично, изкарайте кита на повърхността. Когато нахраните кита с достатъчно риба, печелите играта.

"Swim to Freedom" - Поставете картата в слота на съседния монитор. Отговорете на въпросите правилно и ще освободите китовете. Ако допуснете две грешки, на екрана ще ви се заредят нови и различни въпроси.

Най-добре е да сейвнете играта, когато видите първия въпрос с вариантите на отговори (но преди да сте отговорили). Сейвате играта след всеки правилен отговор. Ако допуснете грешка, потърсете правилния отговор в текстовете из музея. След това заредете играта от сейвнатото място и дайте верния отговор (ако пък ви мързи да четете, просто заредете играта от сейвнатото място и пробвайте с друг отговор). Въпросите се сменят с всяка нова игра.

"Whale Sounds": Отидете в другия край на залата и поставете картата в слота. Кликнете върху един от бутоните (от 1 до 5) и след това кликнете върхе името на един от китовете, чийто звук сте чули.

Killer whale - weeeiiiweeeiii

Minke whale - khrdooh-khrdooh

Gray Whale - ohhhhhh... errrrrrr... urp...

Humpback whales - aoaooo-uuuu-woaooh

Dall porpoise - prrrrrrrr... prrrrrrr...

"Feeding Frenzy": Тази игра се играе за време. Кликнете върху оранжевата скарида и когато някой от китовете се покаже, кликнете върху устата му със скаридата. Трябва да нахраните поне 15 кита. Ще чуете звук от сорта на "ям", ако успешно сте нахранили кита.

Китовете ще се показват в един и същи ред, така че запомнете горе-долу последователността.

"Whale of Fortune": Отидете при колелото на късмета и поставете картата в слота. Завъртете колелото и ще спечелите екскурзията (whale watching tour). На игралната карта ще бъде отбелязана наградата.

Говорете с Анди за наградата. Той ще ви заведе на разходка с лодка. Когато разходката приключи, помолете Анди да ви даде ключодържател (key chain). Погледнете отблизо ключодържателя в инвентара и ще видите буквите "Tren".



Събиране на миди: Търсете малките дупчици в пясъка. Кликнете с уреда, който Анди ви даде, върху дупката. Уредът ще издърпа известно количество пясък и ако видите, че има мида, вземете я. Трябват ви 15 миди.

Отидете на плажа при фара и потърсете 4 миди. Ако не намерите във всяка дупка, просто се разходете до другия край на плажа и се върнете при някоя от вече проверените дупки. Мидите от този плаж, задължително трябва да са 4.

Отидете при лодката на Кейти и се качете на каяка. Отидете на тайния плаж, който открихте. Обиколете и запомнете всички дупчици, защото ще ви се наложи да ги обходите няколко пъти. След като съберете няколкото миди от плажната ивица, някъде в средата на плажа се обърнете към морето и ще видите големи обли камъни, които навлизат във водата. Тръгнете към тях, като скачате от камък на камък, докато стигнете малък участък(островче) с пясък. Внимавайте върху кои камъни скачате, защото ако изберете неподходящия, ще претърпите злополука. Ако това се случи възползвайте се от Second Chance. На пясъчното островче ще откриете 2 дупки. Върнете се на плажа и продължете търсенето, а когато не откриете повече миди, отново се върнете на пясъчното островче. Обикаляйте, докато откриете всичките 15 миди.

Hot Kettle Cafe: Отидете в кафенето и говорте с Джена и и предайте мидите. Тя ще ви съобщи, че докато е отивала към къщи, за да вземе огърлицата (подаръка от Хилда), някой е проникнал в кафенето и е откраднал храна, инструменти и части за кораб. Попитайте я за огърлицата (necklace). Джена ще ви обясни, че леля и е заключила огърлицата в детско куфарче и сега не може да го отвори.

Детско куфарче - Отидете при първото сепаре и погледнете отблизо синьото куфарче. В този пъзел трябва да обръщате и откривате еднаквите картинки. Ще имате три дъски с картинки. Когато на първата дъска обърнете всички двойки с еднакви картинки и ви останат няколко еденични, се прехвърлете на някоя от другите две дъски и потърсете там, другата част от двойката.

Когато куфарчето се отвори, ще видите огърлицата с думата "ELeph".

Думите от подаръците на Hilda: Вече сте видели трите подаръка от Hilda и думите изписани върху тях. Тъй като те са явна безсмислица и едва ли точно в този вид Хилда е искала да и ги пратите като съобщение, трябва да разберете какво всъщност означават те. Отидете при компютъра в лодката на Кейти и кликнете върху Anagram Buster. Ненси ще изпише всички букви, видяни върху подаръците. Подредете буквите така, че да се получат думите: "Telephone Number" (телефонен номер). Значи съобщението, което Hilda иска да пратите от кулата, с помощта на Морзовата азбука е телефонния номер на Ненси.



Тунел

Casey: Време е да се обадите на Casey, за да видите дали има някаква информация за дъската от разбития кораб. Дъската е от кораба "SS Whitechapel Dawn", потънал преди 5 години в дълбоките води на протока, на около миля и половина от фара. Корабът е пренасял контрабандна стока. Casey ще ви каже, че ви е изпратил мейл.

Мейл от Casey: Кликнете на компютъра върху e-mail и прочетете писмото от Casey (превъртете отляво със стрелката надолу, за да го видите). Той ви съветва да проверите www.bombeck.lab/examples/royal.htm. Кликнете на search в DI portal. Ще научите, че Hot Kettle Cafe е бившето Royal Flush Saloon.

Hot Kettle Cafe: Отидете в частния салон, зад летящите врати. Кликнете върху вратата на килера и ще видите два кашона с лепенки на Save King с части за лодки. Прочетете изрезката от вестник в рамка на стената. Hilda Swenson е искала да опази фара от хората, които са смятали, че той е ненужна и опасна постройка.

Подвижни панели с карти - Погледнете в сака на Холт и прочетете книгата Poker, от която ще научите възможните ръце в тази игра на карти. Погледнете малките подвижни панели в дървените летви на стената: панела вдясно от входната врата, панела от лявата страна на първия прозорец и дясната страна на прозореца в дъното на залата. Подредете картите така, че да се получи най-силната ръка в покера - Royal Flush. Ще получите Royal Flush, като изберете A, K, Q, J, 10 от една боя.
 

отдясно на входната врата врата отляво на първия прозорец  отдясно на прозореца в дъното на салона


Подредете картите в четвъртия панел до лявото сепаре в частния салон.

 

сепаре в частния салон


Когато приключите с последния панел, ще чуете стържещ звук. Отидете при съседното сепаре и кликнете върху масата. Тя ще се плъзне навътре и ще се отвори врата към подземие. Понеже долу е прекалено тъмно, ще ви трябва фенер.

Katie's boat: Отидете на лодката и говорете с Кейти. Ще научите повече за Benjamin Hawkins, човекът направил кораба в бутилка (и съпруг на Хилда). Кейти е гладна, ще трябва да и направите ПРЕСЕН сандвич. В никакъв случай не и давайте сандвич, направен преди, защото иначе ще и докарате салмонела. Отидете при хладилника и направете сандвич с peanut butter и jelly. Нещата в хладилника са със съмнително качество. Дайте сандвича на Кейти и вземете фенера за глава.

Тунела в Hot Kettle Cafe: Отидете в частния салон при масата на дясното сепаре. Кликнете върху фенера за глава. Слезте надолу по стълбата и обърнете внимание на лоста отдясно (под капака), чрез който на връщане ще отворите капака.

Тръгнете напред и ще видите купчина камъни. Обърнете се наляво и продължете напред до дървената стълба. Качете се по нея и ще видите склад с дрехи.

Слезте обърнете се и тръгнете обратно към купчината камъни, продължете напред по дългия тунел.

Когато видите втората купчина камъни, завийте наляво. Продължете напред до купчината щайги и се изкачете нагоре по тях. Отворете капака и ще видите склад с инструменти. Върнете се до купчината камъни и завийте наляво.

Тръгнете напред до дъното на тунела, където е третата купчина камъни. Обърнете се надясно (лявото разклонение води към задънен тунел) и продължете напред. Ще направите дълъг преход до края на тунела, завършващ с метална врата. Вземете един спрей със смазка от кашона.

Дръпнете лоста на металната врата.

Пъзел с морски дракон, част 1: Вървете напред, докато стигнете врата с надпис "It takes two to make it disappear". Кликнете върху панела и ще видите 4 части на морски дракон. Липсват другите 4 части от тялото.

Предвижете картинките на местата, където смятате че трябва да бъдат.

Двете средни парчета нагоре, а останалите две - надолу.

Върнете се обратно по тунела и от там, обратно в кафенето. Дръпнете лоста, за да повдигнете капака. Говорете с Джена за тунела.



Фарът

Lighthouse: Отидете при сградата на фара и ще видите няколко камъчета да падат отгоре. Погледнете нагоре, отдръпнете се назад, преди върху вас да е паднал големия камък. Отидете от лявата страна на фара и ще чуете същия дрънкащ звук, като при вратата с картинките на морския дракон в тунела. Вратата е заключена.

Върнете се при главната врата на фара. Погледнете отблизо катинара. Спомнете си четирицифреното число от розовата бележчица, в книгата за шах от сака на Холт. Въведете го: 3-4-7-5. Влезте във фара.

Върха на фара: Изкачете се до върха и ще видите календар с оградената днешна дата. Кликнете върху прожекторчето и ще видите, че липсва крушката. Кликнете върху предния капак на прожектора (докато задния капак е отворен), което се е заклинило заради ръждата. Прожекторът е прикачен към сигналната кутия Coast Guard.

Слезте долу и погледнете отблизо тръбата на печката. Кликнете върху нея (трябва да се кликне 2 или 3 пъти). Дръпнете лоста.

Мазето на фара: Излезте от фара и отидете от лявата му страна. Кликнете върху вратата, която преди беше заключена. Слезте надолу по стълбата. Ще видите капак на пода, водещ към подземието. Отидете при масата и кликнете върху кутията с крушки Lightmeister. Вземете третата отдясно крушка (единствената нова). Останалите развалени крушки, издават един и същи пукащ звук.

Пъзел с морски дракон, част 2: Отидете при вратата с надпис "Through the efforts of many built the wall seen here". Кликнете върху панела и ще видите останалите части от картинката на морския дракон, която видяхте на вратата в тунела.

Преместете двете средни картинки нагоре, а останалите две надолу.

Морска пещера: Вратата към подземието ще се отвори, ако сте подредили правилно парчетата на морския дракон върху двете врати. Слезте долу и ще се озовете в пещера. На стената ще видите изображение на морски дракон, обърнете внимание на символите в кръгчета около дракона. Засега нищо не можете да направите, тъй като нямате достатъчно информация. Върнете се и се качете на върха на фара.

Прожектор: Поставете крушката на отвореното капаче на прожектора, а предния капак напръскайте със смазката. Отръпнете се и после натиснете копчето в основата на прожектора.

Съобщение до Хилда с морзова азбука: Преди да изпратите съобщението, трябва да научите повече за Морзовата азбука. Ако не сте го направили, отидете в лодката на Кейт и на лаптопа изберете PI Portal, Search и накрая Morse code. Тук ще намерите информация за знаците от морзовата азбука и съответстващите им букви и цифри. Запишете си знаците, които отговарят на цифрите от номера на мобилния на Ненси. Върнете се при фара и се качете на върха му. Погледнете отблизо апарата и напишете номера от мобилния на Ненси: 523-555-4399.

..... е 5, ..--- е 2, ...-- е 3, ..... е 5, ..... е 5, ..... е 5, ....- е 4, ...-- е 3, ----. е 9, ----. е 9. Натиснете SEND.

Ще видите светлинен отговор от отсрещния остров. Отдръпнете се и телефонът ще звънне. Говорете с Hilda Swenson и ще научите, че ви е пратила e-mail с инструкции.



Новия пъзел на Hilda

Katie's boat: Слезте в каютата и ще видите, че леда във фризера (зад бялата врата) се е разтопил и е залял част от пода.

Мейла от Hilda: В компютъра проверете e-mail и ще видите новите координати. Част от цифрите на координатите са заменени с букви. Трябва да разберете, кои цифри се крият зад въпросните букви.

Пъзел с координати: N 48 42.ABC, W 123 08.7DE. Ще получите насоки от Хилда, как да дешифрирате буквите:

A= на броя на 'nuns' обкръжаващи Snake Horse Harbor

B = на цифрата върху шамандурата с графити върху нея.

C = на броя на 'isophase' шамандури обкръжаващи Snake Horse Harbor + 4

D = Колко долара иска Джена за "cup" със "clam chowder".

E = на броя на купчинките с камъни в тунела.

На компютъра кликнете върху DI Portal, search, Nautical Definitions, вижте какво пише за "nun". Направете същото за "isophase".

Nun - червена номерирана шамандура, маркираща лявата страна на проток около пристанище.

Isophase - шамандури с лампички, чиито светлини се включват и изключват на равни интервали.

ABC: Вземете каяка и обиколете, за да видите, че червените номерирани шамандури (nun) са 4 ( №6, №8, №10, №12), а шамандурата с графити е с №8. Ще откриете само 1 шамандура "isophase" (номер #12), 4+1 = 5 (Една е тази, която мига на интервали. Не бройте другата, №6 която мига непрекъснато).

D: Колко долара иска Джена за cup със clam chowder.

Отидете в Hot Kettle Cafe и погледнете дъската с менюто. Ще видите, че cup - clam chowder струва 3 долара.

E: Броя на купчинките с камъни в тунела.

Слезте в тунела през масата на дясното сепаре в частния салон на кафенето. Когато обходите всички разклонения на тунела, ще откриете общо 5 купчинки.

Новите координати са:

N 48 42.ABC е N 48 42. 485

W 123 08.7DE е W 123 08.735

Отидете при каяка. Кликнете на Make New в GPS-а и въведете новите координати.

Гребете до новата маркировка и кликнете върху кръглото сандъче. Вземете непромокаемия радиопредавател Zap.

В този момент Hilda ще ви се обади.

Стихотворението на Хилда - "Below ground is a rock with a strange anvil look. When you're near it, behold what's above. Letters found at the beach will put a new spot in reach .. letters only a sailor could love"(Под земята има камък с форма на наковалня. Когато си близо до него, погледни какво има над него. Буквите, които откри в едно от писмата на плажа, ще те насочат към ново място...буквите са разбираеми само за моряка).



Последния пъзел на Hilda (стихотворението)

Hot Kettle Cafe: Отидете в кафенето и слезте в подземието. Тръгнете надясно от купчинката с камъни по дългия тунел до края му. Обърнете се надясно и автоматично ще направите дългия преход. Когато стигнете до купчината с камъни (преди вратата с кашона), се обърнете наляво. Ще видите купчина с големи камъни, приближете се и погледнете отблизо камъка, който прилича на наковалня. Кликнете със стрелката нагоре и ще видите отвор в стената.

Лабиринт в тунела: Минете през дупката и ще видите друг тунел. След като Hilda ви е довела до тук, значи трябва да е оставила някакви допълнителни указания, за да ви помогне. Погледнете сивкавото писмо в инвентара (което намерихте в кутийката с форма на мида на тайния плаж).

В речника на моряка буквата P означава port (ляв борд), а S означава starboard (десен борд). P е ляво, а S - дясно. Значи посоката според буквите, трябва да е: Л Д Д Л Л Д Д Д Л Л Д Л Л.

Следвайте посоките и ще стигнете до задънения край на тунела. Погледнете отблизо скалния блок и ще видите написани нови координати. Картинка на радиопредавател + N48 42.522, W 123 08 .799.

Поредно плуване с каяк: Върнете се при каяка, въведете новите координати, за да направите нова маркировка. Гребете до мястото и когато стигнете до него, кликнете върху активното място във водата. Ненси ще каже че и трябва още нещо. Вземете от инвентара радиопредавателя и кликнете с него върху водата. На повърхността ще изплува потъналата шамандура. Отворете закачената към нея кутия и вземете бинокъла. Отдръпнете се назад и Hilda ще ви се обади за пореден път.

Хилда ще ви разкаже, че дневникът на съпруга и Benjamin Hawkins е бил откраднат от някого, който го е използвал с лоши цели. Дневникът съдържа описание на всички подземни проходи, които Хилда и мъжа и са открили. Накрая Хилда ще ви каже, да отидете при Анди и да погледнете през бинокъла бутилката с кораб.

Whale World: Погледнете отблизо кораба в бутилката вляво от входната врата. Използвайте бинокъла и ще видите символи върху платната. Това са символите, които видяхте в морската пещера, в подземието на фара.

Lighthouse: Кода за катинара беше 3-4-7-5. Влезте и дръпнете лоста в тръбата над печката, излезте и отидете при лявата врата на фара. Минете през капака в пода и слезте по стълбата към пещерата.

Морска пещера: Погледнете отблизо картинката на морския дракон, със символите, които видяхте върху платната на кораба в бутилка: W, Кръст, Звезда.

Пъзел с морски дракон: Кликнете върху бутона със звездата.

Ще видите 2 кръга, които можете да въртите, като кликате върху централния зелен бутон.

Завъртете десния кръг, докато символа с кръст влезе в устата на морския дракон.

Завъртете левия кръг, докато символа с W влезе в устата на морския дракон.

Ще видите механизъм със зъбни колела. Кликнете върху сребърния лост отдясно и ще се отвори малък проход в пещерата.

 

Orca

Вземете каяка и се върнете в пещерата под скалата с фара. Тръгнете по лявото разклонение и ще видите новия отвор. Влезте през него.

Гребете до края и ще видите щайги, топка и замразена риба. Тръгнете напред, без да искате ще бутнете във водата жълтия контейнер. Косатката ще ви го върне. Ненси ще коментира, че явно животното е тренирано и съвсем не е диво. Поиграйте си с косатката на топка.

Погледнете хартията върху една от кутиите. Вижте ръкавиците върху кутиите със замразена риба. Върху тях е написано Firestone (Кейти). Качете се на каяка и се върнете обратно.

Щом излезете от пещерата, телефонът ще звънне. Говорете с Bess и обсъдете възможността крадците да използват косатката, за да се доберат до контрабандния товар на потъналия кораб Whitechapel (от който намерихте отломъка с SS). Върнете се при лодката на Кейти и ще видите, че я няма.

Отидете в кафенето и помолете Холт да ви откара с неговата лодка. Холт няма да иска да ви помогне, същото важи и за Джена. Отидете при Анди в Whale world (ако сте дошли тук преди кафенето, мястото ще бъде затворено). Анди ще ви помогне и ще ви откара до кораба на контрабандистите.



Контрабанден кораб

Как да избегнете контрабандистите:

Изкачете се по стълбата на кораба и ще чуете разговора на контрабандистите. Обърнете се наляво, после напред, чувате стъпки, наляво, за да се скриете, дясно (ще видите животинските кожи, които крадците са взели от Whitechapel), напред, ще чуете гласове, надясно, за да се скриете зад варелите, напред, надясно към кашоните, обърнете се, напред, ще чуете стъпки, дясно, напред и слизате по стълбите.

Кейти: Слезте долу. Отворете вратата с кормило. Влезте и ще видите косатката. Отидете от другата страна и влезте през отворената врата с кормило. Ще видите гърба на Кейти, седяща на стол. Махнете и кърпата от устата и говорете с нея. Ще чуете как някой идва.

Заключение: Тръгнете наляво, за да се скриете между кутиите. Докато Анди ви търси, тръгнете напред към вратата отсреща. Продължете напред до другата врата, от където видяхте косатката. Кликнете върху вратата и тя ще се хлопне пред носа ви. Вече сте очи в очи със самодоволния Анди. Веднага щом имате възможност, се обърнете наляво, кликнете върху жълтия контейнер и го хвърлете във водата към косатката. Гледайте развръзката! Анди си е присвоил косатката, тренирана от руски военни и я е използвал, за да се добере до контрабандната стока от потъналия кораб. Той е откраднал дневника на мъжа на Хилда и заедно с приятелчетата си са извършили обирите в града, за да си набавят необходимите продоволствия и материали. С ваша помощ, престъпната групичка, ще се озове на топло за дълъг период от време. Поздравления!