Виждаш как нещо е написано върху кръстословицата на Nelson и после е разкъсана. Подреди частите на кръстословицата, за да видиш надписа и кликни върху Submit.

Когато пристигнеш в Scoggins, говори с човека на пейката, казва се Byorn. Попитай го къде се намира хотела.

Трябва да подредиш цепениците така, че да помогнат на Nelson да стигне до хотела. Той трябва да отиде да провери мястото с въпросителните. На картинката се вижда къде трябва да бъдат разположени цепениците:


Когато се озовеш отново на същото място, говори пак с Byorn. Провери закованата дървена ограда и ще видиш следи от някакъв звяр. Влез в хотела.

Погледни фигурите на прозореца в дясно. Не знам дали са различни за всяка игра, но мисля, че при първа игра не са. Ще трябва да откриеш липсващия гном от негатива. Понеже е негатив, образа е обърнат обратно, както и цветовете.  Бялото е черно, зеленото е червено, а червеното става зелено. Кликни върху долния гном в дясно и натисни Submit.


Говори с Martha и поискай ключа за стаята. Тя е забравила коя точно стая и ти дава да видиш записките. За да решиш този пъзел трябва да разбереш какво е написано в празното пространство между драсканиците. Ако го оцветиш ще забележиш, че там е написано девет:


Кликни върху 9 на дисплея и натисни бутон Submit. Попитай Martha за фабриката и ще получиш туристическа карта. Говори с нея за всичко и после събери всички залепени из стаята дъвки. Когато кликнеш някъде по екрана се очертава диаметър, в който виждаш какви възможности имаш. По този начин се открива всичко много лесно.

Говори с  Bo Murphy, той не е съвсем с акъла и се мъчи да решава пъзел. Целта на пъзела е да подредиш вярно змиите като завърташ отделните квадрати. На долната картинка се вижда вярното решение. Когато наредиш пъзела натисни бутон Submit.

Излез от хотела и отиди до шейната. Ще се появи карта, избери Eraser Factory. Тук те очаква шериф Bahg. Говори с него за инцидента и ще се появи пъзел. По отговорите на пазачите трябва да определиш в колко часа се е случил инцидента.  Първо определи всеки пазач по колко часа работи. Общо всички работят 24 часа.  Pop работи по 3 часа, а Bernie работи по 8 часа. Общо двамата работят по 11 часа, значи за Al и Iggy остават другите 13 часа. Al казва, че само Bernie работи пълни 8 часа. Също така знаеш, че не могат да работят по малко от 5 часа. Щом другите двама не могат да работят по осем и под пет часа, то единия е работил 6 часа, а другия 7.

Iggy казва, че е бил на работа от 6:00, докато не са го сменили, което означава, че неговата смяна не е била последна. Понеже работи най-малко 6 часа, ако е застъпил в 6 следобед, то трябва да приключи в полунощ, а не е бил последен на работа, значи е започнал работа в 6 сутринта. Човекът, който е работил преди него е Al, който е работил 6 часа. Това означава, че Iggy е работил 7 часа този ден. След като Bernie е чул експлозията един час преди да застъпи последната смяна, той трябва да е бил на работа в този момент. Значи той е бил трети на смяна, след Iggy.

 
12AM - 6AM – Al работи 6 часа
6AM - 1PM – Iggy работи 7 часа
1PM - 9PM – Bernie работи 8 часа
9PM - 12AM – Pop работи 3 часа
 
Това означава, че последната смяна започва в 9 PM, експлозията е била един час по рано, това означава в 8 PM.
Кликай върху часовника докато стрелката отиде на 8 и натисни бутон Submit.



Говори с шерифа, докато той си тръгне. Отиди до табелата със забрана за

преминаване и вдигни дъвка от горния ляв ъгъл. Ако кликнеш в дясно на екрана ще

се появи друга дъвка, кликни върху нея, когато се покаже за момент, за да я

вземеш. Събирай всички дъвки по екраните. Кликни върху шейната.



Върху картата избери закусвалнята на Moose Ear. Говори с човека, който поправя

рекламата. Ще трябва да откриеш бушона. Ако се загледаш в картинките ще

забележиш, че представляват обърнати една срещу друга еднакви цифри. На горния

ред имаш едно, две и четири, значи трябва да откриеш 3, което се намира на

долния ред, второ от ляво на дясно. Кликни върху него и натисни бутон Submit.



След като говориш за всичко с човека на стълбата, влез в закусвалнята. Върху

бара има разпилян тютюн, провери го. Говори с шерифа и ще се появи пъзел.

Трябва да определиш кой по  кое време е напуснал сградата. Ще се ориентираш по

стъпките и по колата в ляво от сградата. Когато подредиш снимките натисни бутон

Submit. На снимката долу се вижда вярната подредба.



След разговора с шерифа излез навън и ще те уплаши гном. Провери стъпките

оставени по снега и се качи в шейната.



На картата избери Sasimy Woods. Когато отидеш там, кликни върху замръзналия Mike

Lobb и ще се отвори нов пъзел. Трябва да си проправиш път до бараката така, че

да гномовете да останат встрани от него. Когато подредиш пътеката натисни бутон

Submit. На снимката долу се вижда вярната подредба.



Отиди на дясно до езеро Svenz. Говори с господин Scruffman, човека пред

колибата. Провери синята риба в кофата. Върни се обратно в Sasimy Woods. Качи

се в шейната и се върни в хотела. Говориш с Byorn. След като си кажете

довиждане, ще се чуе писък от хотела. Влез вътре и след разговора с

рецепционистката кликни върху печката.



Когато започнеш пъзела, ще се появи гном и ще открадне едната тръба. Трябва да

го последваш в задния двор.



Кликни върху вестника на земята и ще се отвори пъзел. Това е стандартно

състезание между 4 души, което се разделя на 3 кръга.  В 1 и 2 кръг се

състезават двама по двама, в трети кръг се състезават победителите от 1 и 2

кръг.

Жената

в горния ляв ъгъл е победена от Flo's Grizzly Grip, което означава, че Flo

продължава към трети кръг. Жената долу в дясно печели срещу Grizzly Grip,

затова остава за трети кръг.  Съответно печели и състезанието, защото побеждава

Flo в трети кръг. Кликни върху жената долу в дясно, за да я маркираш и натисни

бутон Submit. Погледни на снимката.



Говори с Bo Murphy и ще се отвори нов пъзел. Трябва да си преправиш от ушите

път през мозъка на Bo Murphy, за да достигнеш до единственото осветено

(лампата) място в него. На снимката се вижда готовото решение.



Заедно с тръбата ще получиш и едно зъбчато колело. Върни се в стаята и довърши

пъзела с печката. Трябва да съединиш тръбите от печката до комина, така че да

не остава отворен край. Погледни вярното решение на снимката.



Говори с Martha, за да си отговориш на някои въпроси. Излез навън и се качи в

шейната. Отиди до закусвалня Moose Ear и влез вътре. Говори с шерифа за всичко

и се върни при хотела. Кликни върху вратата на сградата в дясно от хотела. Ще

се появи нов пъзел, в който трябва да помогнеш на играчите да прекарат топката

така, че да не счупят стъклата. Виж решението на снимката.



Върни се отново в закусвалня Moose Ear Diner и кликни върху столовете натрупани

във вътрешната част на барплота, Ще активираш нов пъзел. Трябва да подредиш

столовете така, че да видиш какво изобразяват петната. Виж решението на

снимката.



Говори със Steve, който е седнал сам на маса в дъното на бара. Трябва да

помогнеш на Steve да си спомни колко гнома може да изпрати по въздушната си

поща. Отговорът е 14 гнома.

 
 

Говори

с двамата мъже седнали на масата в ляво от вратата. Трябва да затвориш

буболечките по две като не остава свободно квадратче. Лилавите имат право да

заемат минимум по две квадратчета и от там нататък се удвояват, а зелените

минимум по три, като също могат да се удвояват. Виж решението на снимката.



След разговора с Darrel и Daryl излез от закусвалнята. Имаш нова локация на

картата. Кликни върху шейната и после избери Lodge, за да отидеш там. Когато

пристигнеш провери табелата, има оранжево парче плат на нея. Кликни върху

големия прозорец и ще се отвори пъзел. Трябва да прекараш една линия, с която

да освободиш прозореца наведнъж. Виж решението на снимката.



Шериф Bagh ще те хване докато шпионираш. Говори с него за всичко и накрая той

ще те съпроводи до хотела. Кликни върху шейната и ще се отвори нов пъзел. Трябва

да караш по следите на Nelson и да стигнеш до въпросителните. Виж решението на

снимката.



Губиш съзнание и се озоваваш в космоса. Събери дъвките предварително, защото

после няма да имаш възможност. Кликни после върху носещия се в безвъздушното

пространство човек и след разговора ще се появи пъзел. Трябва да свържеш с

линии двата жълти и двата червени края на жиците, така че да не се пресичат. Виж

решението на снимката.



Ще се осъзнаеш в ловната хижа. Говори с Byorn. След това говори с мъжа в

средата и ще се пови нов пъзел. Виж решението на снимката.



Говори с човека в ляво, за да се отвори нов пъзел. Отговорът тук е 6 чорапа. Накрая

говори отново с Byorn, за да се отвори нов пъзел. Трябва да изброиш гарваните

по снимките, но само онези, които са на едно и също място. Отговора е 5. Вече

имаш всички части на зъбчатото колело. Кликни върху масата, за да се появи  друг

пъзел. Трябва да събереш частите заедно, така, че да се получи зъбчато колело. Когато

започнеш пъзела ще се появи един гном и ще открадне една част. Последвай гнома

навън и ще се появи нов пъзел. Трябва да преминеш през заледеното езеро, като

не пропускаш заледените участъци. Виж решението на снимката.



Когато се озовеш на картата избери Sasimy Woods. Когато се озовеш там, кликни

върху табелата на езеро Svenz и влез в бараката. Пъзел агента ще бъде затворен,

а ще се отвори пъзел. Трябва да се досетиш коя риба е глътнала ключа. Виж

решението на снимката.



След разговора с шерифа отиди при шейната и избери на картата Lodge. Влез в

хижата и кликни върху масата, за да довършиш пъзела. Виж решението на снимката.



След сцената излез навън и кликни върху шейната. Шерифа я е повредил и ще се

отвори пъзел. Трябва да подредиш частите, за да запали отново мотора. Виж

решението на снимката.



Отиди пред фабриката и кликни върху ключалката на врата. Трябва да подредиш

частите на трите колела от ляво,  така, че да се получи едно колело в средата,

с което ще съединиш всички колела. Това решение е малко по-трудно отколкото

изглежда на пръв поглед. На снимката е показано вярното решение.



Когато се озовеш във фабриката, кликни върху огромната гума, която ти препречва

пътя. Трябва да откриеш кое въже я държи, за да го срежеш. Ако срещнеш

затруднение, отговора е въже номер 8. Когато продължиш навътре, ще се озовеш

пред купчина боклуци. Кликни върху нея и ще се отвори пещта, както и нов пъзел.

Трябва да подредиш нахвърляните неща така, че да не се застъпват. Виж решението

на снимката.



Когато огъня погълне боклуците, кликни върху дистанционното. Ще се появи нов

пъзел. Трябва да използваш 4 стрелки, за да въведеш комбинация на екрана под

стрелките, която ще изкачи квадратчета 1, 2 и  3 от долния на горния ред, като

избягват препятствията. Когато кликнеш върху първата стрелка един бутон ще

падне, но услужлив гном ще ти го върне. Виж решението на снимката.





С това завърши Puzzle Agent. Остава да се надяваме, че ще има нови епизоди,

които да ни срещнат отново с този забавен детектив.

 

 

Puzzle Agent 2

Играта представлява сбор от пъзели обединени в сюжет. За да се премине играта не е задължително да бъдат решени всички пъзели, някои от тях се явяват като бонус (не всички ще бъдат предоставени в последвалото преминаване). С клик на случайно място ще видиш в диаметър активните местата на екрана – това е най-лесния начин да бъдат откривани дъвки, които се използват като подсказки при решаването на пъзелите. Когато прецениш, че си решил даден пъзел, натисни Submit, за да провериш дали резултата е бил верен.

След кратко встъпително филмче получаваш възможност да решиш първия пъзел.

Moon Focus

Трябва да завъртиш трите кръга така, че нито един символ да не съвпада в редица. Виж решението на снимката:

Говори с агента за всичко и когато започнете тема Tresspassing ще попаднеш на следващата загадка.

Monosaki Puzzle #320

Верния отговор е 3 (това е поредната цифра от малката стрелка на часовник).

След филмчето си отново в Скогинс. Влез в хотела и говори за всичко със собственичката. При избор на тема Vacancy ще се активира нов пъзел.

Finding vacancy

Трябва да наместиш наемателите по стаите така, че всичко да отговаря на техните изисквания. Решението: на първия етаж - LaRue, Dimpleton, Tethers, на втория етаж - Maxwell, Blesson, Carlman.

Излез от хотела и влез през дървената врата в дясно от него. Оказваш се в стаята и лягаш да спиш. След кратко филмче следва нов пъзел.

Missing Persons

Засега нямаш достатъчно данни и след няколко опита задачата ще бъде отложена.

След като се озовеш извън хотела, говори за всичко с мъжа, който закача плакат за изчезнал човек. При тема Fliers ще се стартира пъзел.

Stacks of Flyers

Трябва да подредиш числата горе така, че долния резултат на червените цифри да бъде равен на 50.  Правилната подредба от ляво на дясно е: 22, 2, 8, 6, 24.

Използвай снегохода и избери на картата Campgrounds. Говори за всичко с Алфред. Отиди до офиса на шерифа, той не е там, затова отиди да го потърсиш в Moose Ear Diner. Влез в закусвалнята, говори с шерифа на всички теми. След разговора с него ще последва разговор с Глори, обсъди и с нея всички теми.  Отиди със снегохода пред офиса на шерифа. Кликни върху прозореца и ще се активира пъзел.

Sheriff's Door

Вътре кликни върху шкафа с папки в ляво на прозореца.

Sheriff's Office

Трябва да преместиш мебелите така, че да препречат прозорците, но да оставят свободен пътя до шкафа с документи. На снимките е показан начина за преместване на мебелите: първоначално положение, средно и краен резултат.

 

Отново кликни върху картотеката в ляво.

Missing Persons

 

Отиди в дома на Korka и влез вътре. Говори с нея за всичко и после излез навън. Качи се на снегохода и избери на картата мястото отбелязано с Х. Кликни върху следите водещи към гората.

Find Edvard!

 

След като се озовеш в планината, кликни върху елхите в дясно. Ще видиш скафандър, кликни върху него. Ще се озовеш при Мелкорк, говорете на всички теми и после се върни в хотела. На следващото утро отиди в Lodge, влез в хижата и се опитай да говориш с Бьорн.

Bjorn Sanity

Подреди огледалата по начина показан на снимката:

Говори с Бьорн на всички теми. Излез, качи се в снегохода и избери на картата Olav's cabin. Опитай се да влезеш вътре.

Olav's Cabin

Когато влезеш вътре, кликни на крайния ляв чертеж на стената.

My Four Moons

Отговор - 20.

Кликни върху купчината книги на бюрото.

Earth, Sun, & Moon

Трябва да подредиш Земята, Луната и Слънцето по техните места. На долните снимки са показани петте стъпки, за да се постигне този резултат.

 


 

Кликни върху картата със сини кръгове закачена на стената.

'Round the Cosmos

Трябва да разположиш на двата въртящи се кръга Слънцето от ляво и Земята от дясно, в средата остават два бели кръга. На снимките се вижда началното и крайното положение, завърти кръговете така (Д – десен кръг, Л – ляв кръг): Д-Л-Л-Д-Л-Л-Л-Л-Л-Д-Л-Д-Д-Л-Д-Д.

 

Кликни върху катедрата до портрета.

Lunacy Algorithm

Засега нямо достатъчно информация, затова след няколко опита пъзела ще бъде отложен.

Когато магнетофона се озове върху катедрата, кликни отново върху нея. След като прослушаш записа отиди при Корка, говори с нея и после влез в стаята, в която тя те кани.  След като се озовеш пред къщата, седни в снегохода и избери на картата Campgrounds. Кликни върху вратата и говори с Алфред за всичко. Темата Hidden People ще активира нов пъзел.

Gnome Appearances

В гората кликни върху елхите в дясно.

Finding Alfred

Трябва да подредиш пъновете така, че да освободиш път, по който Нелсън да стигне до Алфред. На снимките долу се вижда как да се преместят пъновете стъпка по стъпка.

 

След филмчето излез на улицата и ще последва нова сцена. Отиди в Moose Ear Diner, влез вътре, говори Дженингс за всичко. Опитай се да излезеш и Глори ще те заприказва. Това ще активира нов пъзел.

Retrace The Path

Кликни върху скафандъра, говори с Давнър-Дейвис за всичко. Ще се озовеш при космически кораб, кликни върху агента застанал до него.

Mission: Rock

Горичките трябва да бъдат подредени по този начин:

Кликни върху радара закачен за космическия кораб.

Lander Circuitry

Веднага след първия опит Нелсън е заловен и затворен в хотелската си стая. Кликни върху телефона на масата.

The Escape!

Трябва да разместиш мебелите така, че пътя до прозореца да бъде свободен. На долните снимки се виждат стъпките водещи до крайния резултат.

Ще се озовеш в хижата на Олаф. Кликни върху катедрата и ще се озовеш в космоса. Кликни върху всеки от гномите и върху Нелсън и така ще активираш един след друг 5 пъзела.

My Three Suns

Отговор - 10.

Raccoon Spa

Starry Field

 

Solar Rays

Lunacy Algorithm

Кликни върху радара прикрепен за космическия кораб.

Lander Circuitry

Нелсън хуква да бяга към езерото. За да му помогнеш, трябва бързо да свържеш 4 предмета, които се появяват около него в тази последователност:

1. Космически обект създаден от хора.

2. Луна или полумесец.

3. Формула.

4. Гном или нещо свързано с тях.

При всяко успешно свързване върху луната ще се появява фигура на гном. При три успешни опита Нелсън ще стигне до езерото и ще хвърли радара вътре. Ако не успееш (дори нито веднъж), Нелсън ще се спъне близо до езерото, но Голямата Стъпка ще се притече на помощ...

След обичайното филмче, ще се появи пъзел.

Monosaki Puzzle #512

Отговор - 151 (сбор от дните в месеците от годината – януари 31 + 28 Февруари = 59 и т.н.).

Играта вече приключи, но тук ще отделим внимание на пъзелите, решенията на които не бяха споменати при преминаването на играта.

Hidden Sightings

Power Grid

 

Cross The Streams

1. Премести в дясно вълка и змията.

2. Върни се с празна лодка на ляво.

3. Премести мечката в дясно.

4. Прехвърли на левия бряг вълка и змията.

5. Прехвърли на десния бряг мангустата.

6. Върни се с празна лодка на ляво.

7. Премести на десния бряг вълка и змията.

Coins In A Box

Отговор - долар – крайната дясна монета с надпис LIBERTY (принцип на решението – да се запишат цифрите без десетици  като числа от двоичната система).

Clearing The Ice

Digits In Space

Отговор - 53 (цялата последователност от цифри на числото Пи).

Robot Hero

Super Robot Hero