Начин на игра:    Това е point and click игра от трето лице.

В главното меню има продължи игра (continue), нова игра (new game), дневник (journal), зареждане на игра (load game), запазване на игра (save game), настройки (settings), автори (credits) и изход (quit).

Запазените игри могат да бъдат изтривани.

Инвентарът е в долната част на екрана. С десен клик на мишката върху предмет в инвентара ще го разгледаш. В играта има много предмети, които се ползват, така че за да минеш в друга лента на инвентара ще използваш стрелките от дясната му страна.

С ляв клик на мишката върху иконата на Саймън долу в дясно на екрана можеш да се прехвърляш от единия на другия.

Ако искаш да прочетеш нещо в дневника с бутон F1 можеш да го отвориш по време на игра и с бутон ESC да го затвориш.

С бутон ESC по време на игра отваряш главното меню. Пауза по време на играта е бутон Space bar.

Подсказки:    Бутон H от клавиатурата ти показва всички активни места на екрана.

При преминаване от екран в екран двоен ляв клик те изпраща директно.

Ляв клик на мишката придвижва героя или прескача диалози.

Ако говориш няколко пъти последователно с един и същ персонаж, ще се появи нов диалог.

Дневника на играта е в главното меню, когато го отвориш на незавършените задачи има кратко описание с 3 звезди отдолу, всяка звезда дава допълнително пояснение как да бъде решен пъзела.

 


Саймън гледа телевизия с брат си. След изказването за предаването, което гледа брат му, Саймън получава удар с дистанционно в главата. Той припада и се озовава в тунел, където среща Аликс от Вълшебното кралство. Тя го моли да отиде и спаси кралството от опасност.

 

Открий пътя до Вълшебното кралство:

Стаята на Саймън:    Саймън се събужда и прочита оставената бележка: Изчисти си стаята.

Огледай наоколо. Има доста неща за проверяване със забавни диалози.

Зареди вълшебния гардероб:    Вземи чаша мляко оставена на земята под пицата. Провери в инвентара с десен клик млякото и ще разбереш, че е смесено с енергийна напитка.

Използвай чашата с мляко върху гардероба.

Потърси следите на двойника:

Кръстопътя:    Гардероба спира на кръстопът и Саймън излиза от него.

Аликс пристига и обявява, че къса с него.

Говори с Аликс за всичко и ще разбереш, че Саймън се държи странно и има двойнствена природа, тя му връща разочарована пръстена.

Натисни бутон H от клавиатурата и ще се изпишат всички активни места на екрана.

Непозната пътека:    Тръгни на дясно след Аликс. Връщаш се на същото място.

Хижата:    Тръгни по пътя водещ нагоре  и в ляво(на екрана).

Говори с дървосекача. Казва ти, че другия зелен Саймън прави нещо с жената на дърводелеца.

Натисни бутон H от клавиатурата и ще се изпишат всички активни места на екрана. Вземи скобата (climber) Оставена в дясно на купа отсечени дървета.

Мини в дясно от къщата и вземи тежкия чук +2 оставен до бъчвите.

Работилницата на дърводелеца:    Върни се обратно на кръстопътя и тръгни по лявата пътека.

Говори с дърводелеца, той не знае много. Огледай наоколо.

Вземи котлето (pot) оставено до прозореца на мазето; откъсни глухарчето (dandelion) в ляво от стъпалата; ведрото с гъба (bucket and sponge) от верандата и забитата в цветната градина лопата (spade). Вземи закачената върху гредата на навеса масльонка (oil can) и захвърления на земята в ляво от гредата нож (knife)

Говори с момиченцето с червена шапка за всичко. Говори отново с нея, за да разбереш къде е майка и. Ако и вземеш обратно черната шапка ще ти каже.

Капан за малкото зайче:    Бръкни в дупката в дясно от неизвестния път и заека ще ухапе Саймън. Саймън решава, че трябва да му устрои капан.

Върни се при дърводелеца и говори с него за всичко. Трябва му хубаво дърво за капана.

Върни се на кръстопътя и тръгни по горния ляв път, до хижата. Говори с дървосекача и ще получиш  парче от метално дърво.

Върни се при дърводелеца и използвай на него дървото. Той ще ти даде готовия капан за зайци.

Върни се на кръстопътя и използвай капана върху дупката на заека. Сега ще трябва примамка.

Тръгни по пътя водещ надолу към реката. Огледай всичко наоколо.

Вземи въжето от мостика и Саймън ще спомене за правилата на някаква древна приключенска игра.

Погледни трупа на глигана. Използвай на него глухарчето и ще получиш  напоено с кръв глухарче.

Когато заека попадне в капана, извади от дупката черната шапка. Дай шапката на Червената шапчица.

Преминаване през моста на трола:

Работилницата на дърводелеца:    Саймън ще се върне пред къщата на Червената шапчица и тя ще извика майка си да се покаже навън.

Говори с майката, тя ще ти даде кошница с храна за бабата, която другия Саймън носел всеки ден.

Къщата на бабата е от другата страна на моста, който пази трола.

Моста на трола:    Върни се на кръстопътя и тръгни по горния десен път.

Огледай всичко наоколо. Обърни внимание на разклоненото дърво близо до моста.

Отърви се от трола:    Говори с трола за всичко.

В инвентара комбинирай скобата, която взе от дървосекача с въжето и ще получиш изкуствена лиана.

Използвай изкуствената лиана върху клона на дървото и ще се отървеш от трола.

Занеси кошницата на бабата:

Прекоси моста. Провери къщичката на пазача и затворената врата водеща към Храма на смъртта.

Влез в гъстата гора по пътя в дясно от затворената врата.

Огледай гората преди да влезеш в къщата на баба.

Влез в къщата, опитай се да вземеш игленика от нощното шкафче.

Говори с бабата, накрая тя ще ти даде карта. Излез от къщата

Картата:    С картата можеш да се  'прехвърляш' на вече посещавани локации. Отвори инвентара и ще видиш картата в ляво. Кликни върху картата и тя ще се отвори. Кликни върху кръстопътя и ще видиш как Саймън тръгва към него, с двоен клик се озоваваш директно на посоченото място.

В преследване на двойника:

На кръстопътя Саймън ще види двойника си и ще го подгони. Ще го преследва до нова локация.

Двойника преминава покрай Аликс и веднага след него Саймън, тя остава доста озадачена.

Тясната уличка:    Тръгни по тясната уличка между двете къщи в горната част на екрана. Ще видиш пияния вълк, Саймън ще вдигне захвърлената от него бутилка със силно разяждащ алкохол.

Огледай какво има на около (бутон H).

Влез в тъмната уличка в дясно от бара. Ще се озовеш на едно място с другия Саймън.

След кратко обсъждане нашия Саймън ще се озове в затвора. Аликс говори с другия Саймън.

Измъкване от затвора:

Бягство от килията:    Изслушай разговора извън килията, говори с магьосника, който ще доведе Аликс.

Огледай килията. Вземи сламата в от леглото в дясно.

Погледни прозореца, Саймън не може да се провре през решетките.

Използвай бутилката от алкохол върху гърнето с урина в ляво от вратата на килията. Ще получиш  шише алкохол с концентрат от урина.

Използвай урината върху вратата и ще прогориш дупка.

Излез и ще чуеш Златокоска от съседната килия.

Отвори вратата на Златокоска:    Златокоска казва, че Абра Кадабра е направил магия на вратата, но тази към улицата може да бъде отворена с фиба.

Огледай какво има в стаята. Вдигни от земята червеното килимче, което има еднакви шарки с дрехата на Саймън.

Отиди до шкафа в ляво от работещата машина и вземи очила за магични надписи и свитък с магия.

Вземи стъклената колба от близката лабораторна маса.

В инвентара комбинирай очилата със свитъка и ще получиш разчетена магия.

Използвай разчетената магия върху вратата от килията на Златокоска.

Килията на Златокоска:    Вземи фибата от пода и червената кърпа от каменното легло.

Вземи още слама от леглото. Провери оковите, направени са от стомана.

Говори с призрака Уолтър. Той моли Саймън да докаже неговата невинност. Говори със Златокоска.

Килията на Саймън:    Върни се в килията на Саймън.

В инвентара комбинирай двете купчини слама и ще получиш голяма купчина слама. Комбинирай големия куп слама с килимчето и ще получиш червено тяло.

Сложи червеното тяло на дървеното легло.

Комбинирай червената кърпа със стъклената колба. Постави получилата се стъклена колба с шапка върху червеното тяло на леглото.

Излез от килията и използвай фибата на външната врата (горе в ляво на екрана). Саймън зарязва Златокоска в затвора.

Открий обществото от блатото:

Саймън прочита обявата закачена в тъмната уличка. Приятели и поддръжници на обществото на блатото ще се срещнат в клуба намиращ се на площада.   

Отвори картата и с двоен клик се прехвърли на градския площад с фонтана.

Отиди на ляво към къщата с посадени цветя пред нея. Качи се на верандата със сини перила и почукай на вратата.

Говори с човека от клуба. Трябва да покажеш клубна карта, за да те пуснат вътре.

Зеления Саймън е член на клуба, ще трябва да го намериш. Ако разпиташ хората наоколо. Може би ще разбереш къде живее.

Намери колело за собственика на пицарията:

Собственика на пицарията би трябвало да знае адресите на всички, защото прави разнос по домовете.

Отиди на дясно и говори със собственика на пицарията. Поръчай си пица с аншоа и вишнев сос.

Колелото на готвача е повредено и няма с какво да направи доставката на пицата. Попитай го какви са последните клюки в града: Алик има машина, която смила разни предмети.

Вземи хартиена чаша от купчината в дясно от готвача. Върни се в града по уличката в дясно от пицарията.

Магазина на Калипсо:    Влез в магазина и говори с Аликс. Опитай се да използваш машината до Аликс. Вземи балона с хелий закачен до вратата.

Разгледай отворената книга на масата в ляво и ще вземеш брошура за вълшебни аксесоари и апарати.

Говори с Калипсо, който е зад щанда. Обърни внимание на зелената наметка сгъната на рафта в дясно от Калипсо.

Работилницата на дърводелеца:    Отиди в работилницата на дърводелеца.

Опитай се да вземеш скейтборда. Говори с Червената шапчица.

Ще трябва да накараш вълка да я изяде.

Накарай вълка да изяде Червената шапчица:

Говори с майката на червената шапчица и я убеди да изпрати дъщеря си да занесе храна на баба си.

Отиди в града и влез в уличката в ляво от магазина на Калипсо.

Говори с вълка и го убеди, че трябва да изяде Червената шапчица.

Изтъни гласа на вълка:  

Отиди до къщата на баба и говори с вълка отново. Дай балона с хелий на вълка.  

Открий къде е Червената шапчица:   

Върни се на кръстопътя, момиченцето го няма.

Върни се до къщата на баба, вълка сега се крие зад друго дърво.

Червената шапчица, този звяр в човешки образ, го е напръскала със сълзотворен газ.

Вземи сълзотворния газ на Червената шапчица:

Отиди на кръстопътя и говори с момичето.

Тя ще напръска три пъти Саймън и спрея ще свърши.

Довърши разговора и тя ще тръгне към къщата на баба си.

Открий къщата на двойника:

Отиди до къщата на баба и вземи подпрения до вратата скейтборд.

Влез в къщата и говори с вълка. Вземи игла от топлийника на нощното шкафче.

Отиди на площада с фонтана и дай скейтборда на готвача.

Саймън ще последва готвача докато доставя пицата. Виждаш, че къщата на зеления Саймън е тази с червената пощенска кутия.

Двойника хвърля това кулинарно престъпление с аншоа и вишни. Вземи от коша кутията с пица. Опитай се да влезеш в къщата, Саймън няма желание отново да бъде арестуван. Може би с вълшебно огледало ще се справи.

Открий начин да изкараш двойника от къщата, част 1:

Влез в магазина на Калипсо и говори с Аликс за вълшебното огледало. Ще ти каже за дракона в гората.

Отиди на моста и погледни хралупата в дясно. Говори с дракона Терибиликс.

Дракона ще ти каже, че огледалото е било притежание на някаква блондинка, доста известна крадла.

Върни се в града, вмъкни се в тясната уличка покрай магазина на Калипсо и от там, покрай бара в тъмната уличка.

Отиди на дясно и говори със Златокоска, която гледа през прозореца на килията.

Намери отвара за Златокоска:   

Златокоска иска Саймън да потърси заровена в гората отвара.

Отиди до къщата на баба. Тръгни на ляво от дървото, където се беше подпрял последно вълка. Използвай лопатата върху жълтия мъх с формата на X. Ще намериш вълшебна отвара.

Върни се до затвора при Златокоска и говори с нея. Комбинирай в инвентара отварата с хартиената чаша и

ще получиш хартиена чаша с отвара и наполовина пълно шише с отвара. Дай едното от двете на Златокоска. Разбираш, че това количество може да те телепортира 2 метра на изток.

Златокоска се опитва да измами Саймън, но се озовава в неговата килия.

Накрая тя казва, че огледалото е в някакъв богаташ живеещ в една вила.

Къде е изток?

Работилница за музикални инструменти:    Върни се на уличката с кръчмата и влез в работилницата за музикални инструменти (горната част на екрана).

Говори с майстора на музикални инструменти.

Вземи сметалото от масата в дъното на стаята. Погледни с десен клик в инвентара сметалото и то ще се счупи, ще получиш дървени топчета.

Провери купата с мляко на земята до леглото, говори отново с майстора и той ще те помоли да я разкараш. Саймън ще вземе купа с мляко.

Тясната уличка:    Излез на улицата. Отиди на дясно, ще видиш кофа за боклук и нахвърляни кашони. Отиди още на дясно и върху бурето ще намериш коркова тапа.

Общината:    Мини през арката в дясно и ще се озовеш на градския площад. Влез в общината (сградата с часовника) и огледай наоколо.

Вземи червения магнит от таблото за съобщения. Прочети всички закачени на таблото бюлетини.

Говори със служителя отговарящ за всичко. Вземи коректора от бюрото.

Мини зад бюрото и вземи от рафта под папките списък на участниците. Единствения член на клуба на Блатното общество е заления Саймън.

Направи компас:    В инвентара комбинирай иглата с магнита, за да получиш намагнитизирана игла.

Използвай намагнитизираната игла върху корковата тапа.

Използвай получения корк с намагнитизирана игла върху купата с мляко и ще получиш компас.

Влез във вилата:

Вилата:    Излез на площада и върви на дясно. Ще се озовеш пред къща със зазидани с тухли прозорци и врати, това е вилата.

Използвай компаса върху вилата, после използвай отварата за телепортиране върху вилата.

В тъмното Саймън ще разлее останалата отвара.

Вземи вълшебното огледало от вилата:   

Вилата:    Виждаш богаташа да стои на стол обграден отвсякъде с капани.

Натисни педала (floor contraption) на едно от приспособленията пред Саймън. Когато Саймън се събуди ще има в инвентара празна приспивателна стреличка.

Говори с богаташа. Той е гладен. Иска да му дадеш каквото и да е за ядене.

Говори отново с него. Евентуално по време на разговора ще размените огледалото за пицата. Ако не улучиш правилния диалог дай пицата на богаташа.

Опитай се да вземеш огледалото, но то не се събира в шапката.

Опитай се да разбиеш зазиданата врата с чука. Не става.

Използвай капака на пода и ще се озовеш на тясната уличка. Върни се отново през шахтата във вилата.

Опитай се да счупиш с чука огледалото, после използвай пръстена даден на Аликс от другия Саймън върху огледалото.

Използвай сега чука върху огледалото и голямо парче огледало ще се озове в инвентара. Парчетата от огледало активират всички капани. Богаташа иска да продаде останалите парчета огледало.

Излез през капака на пода.

Намери начин да влезеш в къщата на двойника, част 2:

Излез през долната лява част на екрана и влез в къщата на двойника. Ще видиш разгъната неговата къща.

Саймън иска да влезе в кабинета, където в момента пише зеления Саймън.

Градината:    Провери дупката изкопана в алеята в ляво от вратата. Отиди в двора с чадъра против слънце и проври клетката в десния ъгъл, в инвентара ще се озове къртица. Използвай къртицата на дупката, която погледна преди и после вземи извадения кучешки кокал.

Отвори вратата на лабораторията:

Антрето:    Влез в антрето, провери излъскания паркет, шкафчето за ключове на стената в ляво – заключено е.

Опитай се да влезеш в лабораторията, но и тя е заключена.

Отърви се от пудела:

Трапезарията:    Провери пудела застанал пред камината. Опитай се да вземеш ръжена оставен върху дървата струпани до камината.

Кухнята:    Вземи кофата оставена пред мивката. От масата вземи дръжка от метла. Провери отворения прозорец.  

Върни се  в трапезарията и използвай кокала на пудела.

Отиди в кухнята и кучето ще те последва. Хвърли кокала през прозореца.

Върни се  в трапезарията и вземи ръжена.

Върни се в антрето и използвай ръжена на шкафчето за ключове и вземи отвътре отключващо дистанционно.

Използвай дистанционното върху вратата на лабораторията.

Химична лаборатория:    От масата до стената вземи формула за барут. Прочети формулата в инвентара.

Погледни алхимичния апарат. Няма въглени.

Спалнята:    Отиди в спалнята и огледай.

Банята:    Върни се в антрето и влез да разгледаш банята.

Вземи от шкафа в банята шампоан.

Напълни кофата с вода от басейна. Провери статуите на гаргойли в двата ъгъла на басейна.

Използвай кофата с вода върху камината. Вземи въглен от изгасената камина.

Използвай въглена върху масата в химичната лаборатория. Виж как чистника Саймън прибира всичко.

Той си измива ръцете след почистването. Хмм...

Приготви капан за двойника:

Излей шампоана върху полирания под в антрето.

Използвай отново въглен върху лабораторната маса.

Зеления Саймън взема аспирин за главоболието и ляга да спи.

Намери членската карта:

Кабинета:    Влез в кабинета и разгледай какво има наоколо.

Вземи папагала. На Саймън му е интересно на кого имитира гласа папагала.

Вземи от бюрото мастилница с перо. Кликни още веднъж върху бюрото и ще прибереш лист хартия – бележка с комбинация.

Прочети комбинацията в инвентара.

Къде в най-прекрасното цвете е разположена буква И? (в името на Аликс буква И е на трето място).

Моята удобна къща има няколко прозореца, можеш ли да ги преброиш? (в къщата има 4 прозореца).

Колко пилона стърчат на площада? (отиди до площада и ще видиш 2).

Колко пламъка от магазина се отразяват в очите ти? (отиди в магазина на Калипсо и ще видиш 1 запалена свещ).

Въведи  като комбинация 3 4 2 1 на сейфа. Саймън взема фалшив диамант.

Провери листа с описа на сейфа, оставен на малката масичка.

Отиди до библиотеката и вземи от папката със сърце любовно писмо.

Използвай мастилото върху списъка на бюрото и Саймън ще напише двойника да остави членската си карта на бюрото и после да си легне.

Отвори прозореца в ляво от вратата, опитай се да излезеш през вратата и гледай какво ще се случи.

Другия Саймън изпълнява написаното. След като отиде да си легне, вземи членската карта.

Излез от кабинета и от къщата.

Разбери кого имитира папагала:

Магазина на Калипсо:    Говори с Аликс за папагала. Той говори като Калаба, кралския ковчежник.

Използвай папагала на машината до Аликс. Ще получиш пакетче суха азбучна супа.

Докажи, че си приятел на блатното общество:

Клуба:    Почукай на вратата на клуба и говори с човека. Огледай какво има вътре.

Отвори гардероба, дръпни се настрани да видиш какво има вътре и вземи кутия бели ръкавици.

Вземи от стената дъската за дартс. Провери портрета на Мона Лиза и Суампи ще те помоли да не го пипаш.

Говори със Суампи, той иска първо да опиташ блатното му ядене!

Йогата:    Отиди на площада и говори с йогата застанал върху дъската с пирони. Той е учител по медитация.

Обясни му за проблема ти с яденето на Суампи. Той ще научи Саймън, само трябва нещо да го накара да изпита  болка.

Нарани йогата:    Отиди до тясната уличка през арката в дясно от общината.

Говори с богаташа, седнал на кашоните. Разбираш какво е станало с парчетата от огледало и данъчните.

Богаташа ти дава данъчен документ.

Върни се при йогата и му покажи данъчния документ. Саймън получава урок по медитация.

Върни се отново в клуба и говори пак със Суампи. След като изядеш яденето ще чуеш откъде е дошъл зеления Саймън и също така, че сега Калаба е най-добрия му приятел.

Магазина на Калипсо:    Автоматично ще се озовеш в магазина на Калипсо и ще говориш с него и Аликс за другия Саймън.

Виждаш, че Калипсо може да минава през предмети. Саймън ще трябва да потърси още доказателства.

Влез в замъка:   

Използвай картата и отиди до замъка. Огледай какво има наоколо, обърни внимание на малкото чудовище под моста. Говори с пазача.

Открий как да влезеш в замъка:

Кликни върху портата и ще видиш, че вратата е само очертана на зида с тебешир, няма врата водеща към замъка.

Огледай наоколо. Вземи закачения на караваната проект на сградата.

Общината:    Върни се на градския площад и влез в общината.

Вземи хартиения макет на замък от масата до таблото за съобщения.

Прочети обявите за работа на дъската и ще разбереш, че търсят призрак за замъка.

Говори със служителя, той обмисля забрана за всички музикални инструменти. Замъка има 4 различни плана за строеж и 2 макета.

Намери строителния план сред навитите на руло  документи в шкафа зад бюрото. Сега в инвентара имаш 2 плана и един макет. Сравни  (кликни с един върху другите два) ги помежду им.

На Саймън не му допада забраната за музиката.

Говори отново с него и той ще ти каже, че вече всичко е подготвено за печат. Поискай му някакъв документ и когато той влезе в архива подправи документа като кликнеш върху рамката с предпечата (type case + wooden frame) оставени на масата пред печатната машина. Саймън ще въведе някои корекции.

Вземи  обявата за издирването на вълка залепена на бюрото.

Излез от общината и вземи бележката закачена на таблото пред сградата. Забрана за мукиз?

Помогни на Калипсо да открие пътя към замъка 1:

Магазина на Калипсо:    Отиди в града, влез в магазина и говори с Калипсо. Убеждаваш го, че иска да започне работа като призрак в замъка.

Замъка:    Говори с Калипсо за очертанията с тебешир. След малко разбираш, че на Калипсо са отказали работата, защото няма окови и не е артистичен.

Саймън трябва да научи Калипсо на някой неща и да му намери окови.

Намери реквизит за директора на театъра:

Реката:    Отиди до реката и се приближи до караваната със сцената.

Говори с директора, той подготвя „Орфей и Евридика”. Помоли го да предаде уроци по актьорско майсторство на твой приятел. Той се нуждае от реквизит – вълшебно наметало, флейта и алебарда.

Вземи вълшебно наметало:    Отиди в магазина на Калипсо.

Вземи от щанда пластмасовия макет на замък. Вече имаш 2 плана и 2 макета.

Опитай се да вземеш зеленото вълшебно наметало.

В инвентара комбинирай коректора с любовното писмо.

Излез от магазина и сложи подправеното любовно писмо върху килимчето пред магазина.  

Виждаш как Саймън чука на вратата и се скрива. Изчакай Аликс да влезе в къщата на двойника.

Влез в магазина и вземи  вълшебното наметало от рафта.

Вземи алебарда:    Отиди до моста на трола и говори с него. Той държи алебарда. Виждаш, че е отрязал клона на дървото.

Използвай дървените перли от сметалото върху трола. Вземи алебарда.

Вземи флейта:    Отиди до хижата и говори с дървосекача. Той пие и му трябва компания.

Отиди до къщата на червената шапчица и говори с дърводелеца. Попитай го за крака на стола. Предложи му да отиде да пие бира, за съжаление жена му не одобрява пиенето на бира.

Покажи на жената на дърводелеца плаката на издирвания вълк. Тя разтревожена тръгва да търси червената шапчица.

Говори отново с дърводелеца, когато жена му тръгне. Вземи от работната маса крака от стол, когато дърводелеца замине.

Направи флейта:    Отиди в тясната уличка и влез в музикалната работилница.

Говори с майстора на музикални инструменти. Саймън ще му даде бележката, която взе от таблото пред общината и после крака от стола, майстора на инструменти ще започне да прави флейтата.

Излез от сградата и отново влез, майстора ще ти даде готовата флейта.

Докажи невинността на Уелинг Уолтър, призрака  

Отиди в тъмната уличка, където е затвора.

Провери какво има върху  бъчвата и ще вземеш  таен план на сграда. Сега имаш 3 плана и 2 модела в инвентара.

Говори с призрака. Той е шивач, не крадец. Обвинен е в кражбата на картина.

На местопрестъплението била намерена бяла ръкавица и подобна била открита в неговия дом.

Ще ти даде ръждясалите си окови, ако му помогнеш да докаже невинността си.

Тясната уличка:    Отиди в тясната уличка и говори с богаташа, от който ще научиш повече за кражбата на картината и бялата ръкавица.

Общината:    Говори със служителя. Ще ти каже за крадеца на произведения на изкуството.

Покажи му ръкавицата, която намери в клуба на блатното общество.

Открий и разобличи крадеца на картината:

Клуба:    Влез в клуба. Опитай се да вземеш Мона Лиза. Суампи ще те помоли настойчиво да не пипаш.

Говори със Суампи, ще му кажеш, че клуба има само един член.

Когато той излезе разтроен се опитай да вземеш Мона Лиза. Използвай чука върху гвоздея подаващ се от другата страна на гредата (nail tip).

Вземи картината и я погледни с десен клик в инвентара.

Комбинирай Мона Лиза с кофата с гъба и ще се появи картина на съвременното изкуство.

Излез, дръпни се малко настрани и погледни табелата 'продава се' закачена на вратата.

Общината:    Говори със служителя в общината. Той иска картината да бъде проверена от експерт.

Работилницата за музикални инструменти:    Отиди в работилницата за музикални инструменти.

Майстора ще каже, че картината е от зеления период на Пикасо.

Общината:    Говори със служителя в общината. Голяма грешка е станала!!!

Получаваш в инвентара заповед за освобождаване на призрака.

Върни се до затвора, говори с призрака, изслушай разговора му с Роазалинд.

Вземи от земята оковите на призрака.

Помогни на Калипсо да открие пътя към замъка 2:

Замъка:    Влез в замъка и говори с Калипсо. Саймън дава на Калипсо оковите и му казва да слезе до брега на реката.

Реката:    Отиди до реката и говори с директора на театъра, автоматично му даваш необходимите неща.

Калипсо показва колко страшен призрак може да бъде и тръгва към замъка.

Виждаш как ловеца се качва в наблюдателната кула.

Влез в замъка:

Вилата:    Отиди до тясната уличка и от там се прехвърли през шахтата до вилата.

Вземи плана на сграда от боклуците в дясно на екрана. Вече имаш 4 плана и 2 модела в инвентара. Опитай се да ги комбинираш и ще разбереш, че няма смисъл.

Замъка:    Отиди до замъка влез през вратата на моста и Калипсо ще се появи.

Говори с него за всичко и той ще ти посочи кой е верния чертеж на замъка. Това е тайния чертеж на сграда. Срещнал е нещо странно зад стените на замъка.

Излез на моста пред двореца и отвори картата. Виждаш как Саймън отива към задната част на замъка.

Виждаш , че тук работата по замъка все още не е приключила.

Научи повече за плановете на Калаба:

Огледай наоколо. Отиди към кулата в средата на екрана и ще влезеш в двора на замъка.

Влез в къщата с дървената тераса и ще говориш с Калаба.

Той се готви да стане крал като се отърве от досегашния с помощта на машина излъчваща светлина. Липсва му само диаманта.

Саботирай поръчката на диамант:

Вече имаш фалшив диамант в инвентара, взе го от сейфа на другия Саймън.

Терибиликс:    Отиди до моста на трола и говори с дракона в хралупата. Останал му е един диамант.

Говори отново с дракона, той ще провери фалшивия диамант.

Извади баба от стомаха на вълка:

Къщата на баба:  Отиди в къщата на баба и говори с вълка, той иска нещо за стомах.

Вземи от земята чорапа с пари и го провери в инвентара. Погледни с десен клик какво има вътре и прочети бележката, която ще намериш.

Реката:    Отиди до реката и говори с ловеца, който дебне от наблюдателницата, когато той тръгне към гората, отвори картата и отиди пред къщата на баба.

Говори отново с ловеца и той ще влезе в къщата.

Къщата на баба:    Говори с д-р Хънтър. Вълка има камъни в бъбреците и трябва да бъде спешно опериран.

Доктора има нужда от скалпел и успокоително.

Намери скалпел:    Отскочи до работилницата на дърводелеца.

Виждаш, че депресираното пиле се е самоубило, вземи мъртвото пиле и с него ще получиш  игла.

Отиди до площада. Говори с йогата. Ще размениш иглата за добре наточения му нож.

Сега в инвентара имаш скалпел.

Намери успокоително:  През арката в дясно от общината отиди в тясната уличка и през шахтата отиди до вилата.

Във вилата използвай мишената за дартс върху педала задействащ капаните (floor contraption). Ще прибереш стреличка с успокоително.

Върни се до къщата на баба. Говори с ловеца и ще му дадеш скалпела и успокоителното.

Всички са свободни и доволни.

Саботирай доставката на диаманта:

Убеди баба да инвестира в диаманти:

Влез в къщата и говори с баба (трябва Саймън да е прочел бележката от чорапа), ще се опита да я убеди да инвестира в диамати.

Баба се тревожи за курса. Саймън ще даде на баба брошурата на Терибиликс, която намери в магазина на Калипсо, за да види баба как върви курса на диамантите.

Отиди до моста на трола. Говори с дракона. Истинския диамант сега е в баба.

Препрограмирай папагала:   

Отиди в града и влез в магазина на Калипсо.

В инвентара кликни с десния бутон на мишката, отново погледни отворената супа с десен клик и Саймън ще  използва машината, за да препрограмира папагала.

Кликни върху супата и ще се появи диалогов прозорец, трябва да избереш подходящите думи:

кликни върху - <Sort letters> Simon, you slowpoke! Where's my diamond?

кликни върху - <Sort letters> Just bring me the rock instead of sorting your index cards, you good for nothing!

Получаваш подредена азбучна супа. Използвай подредената азбучна супа върху водата от Арак, която се намира в ляво от машината.

Ще получиш модифициран папагал. Аликс се връща.

Накарай двойника да поръча диамант:

Влез в къщата на двойника и отиди в кабинета.

Върни модифицирания папагал върху мястото му на стойката.

Погледни листа с дървената кутия от ляво на бюрото. Това е  поръчка за диамант.

Саботирай поръчката на диамант:

Отиди до моста на трола и говори с дракона. Саймън иска да заложи фалшивия диамант.

Автоматично даваш фалшивия диамант на дракона.

Накарай Аликс да отиде в двореца:  

Отиди до града и ще видиш зеления Саймън да си проверява пощенската кутия. Фалшивия диамант е пристигнал. Двойника тръгва към двореца.

Влез в магазина на Калипсо и говори с Аликс.

Заедно те виждат как Калаба използва машината и краля е мъртъв.

О, за машината е бил необходим стъклен диамант, не истински.

Саймън и двойника също са облъчени от Калаба.

Избягай от света на мъртвите:

Служба по посмъртни въпроси:    Хадес се опитва да обясни на Саймън, двойника и краля какво става, но телефона не спира да звъни.

През това време, Калаба решава да подготви сватбата си с Аликс.

Краля и двойника зарязват Саймън.

Попълни молба:    

Върни се обратно в кабинета и огледай наоколо. Обърни внимание на мегафона; на чашата с усмивката, резачката за яйца (над чашата) и телефона, който се намира в левия край на бюрото.  На пода в дясно има клин за подпиране на врати.

Говори с Хадес и го помоли да те освободи. Ще получиш необходимите за попълване документи.

Безплодна земя:    Отиди на ляво и поеми нагоре по планинската пътека.

Говори със зеления Саймън и в диалога избери "Why are you blaming me? You've raise hell just as much as I have". След това избери всички диалози и вече ще са приятели.

Дай документите на зеления Саймън, той ще ги попълни с удоволствие. Скоро получаваш попълнени документи в инвентара.

Цербер:    Отиди на ляво и провери какво има в тунела.

Двуглав цербер пази асансьора свързващ света на мъртвите с Вълшебното кралство.

Сизиф:    Излез от тунела и се качи по хълма в ляво. Ще видиш Сизиф да бута своя камък, говори с него.

Хадес:    Върни се обратно на дясно в града на мъртвите. Влез в кабинета и дай попълнените документи на Хадес.

Той няма печат за одобрение на документи. Няма да разгледа нищо, докато не получи нов печат.

Саймън го пита не иска ли нещо за обедната почивка. Хадес иска да хапне яйце на филийки.

Намери яйце:    Върни се в безплодната земя при краля и двойника.

Погледни пилето пред двойника. На Саймън му прилича на депресирано

Използвай пилето от инвентара върху пилето на земята и ще получиш депресирано яйце.

Върни се при Хадес и му дай яйцето, той го иска твърдо сварено.

Сготви яйце:    Излез от кабинета и се опитай да сготвиш яйцето върху горящия  череп в дясно на стъпалата. Не върши работа.

Отиди на дясно и говори с дракона, той е братовчед на Терибиликс и ще ти сготви депресирано яйце.

Върни се при Хадес и му дай твърдо свареното депресирано яйце. Хадес използва резачката за яйца, после я изтърва и изпада в депресия.

Вземи от пода резачката за яйца.

Историята на Орфей и Евридика:

Орфей:    Излез от кабинета и говори с Орфей, който е седнал д долния ляв край на стъпалата. Той чака Евридика. Провери черепа до него.

Отиди на ляво и говори с Овидий. Овидий събира разкази от хората, за да ги използва като герои за своето произведение. Ще ти разкаже историята на Орфей и Евридика. Орфей има прекрасен глас и може да свири на всякакви музикални инструменти.

Орфей има разрешение от Хадес да напусне света на мъртвите заедно с Евридика, но ако я погледне преди да излязат Хадес ще задържи Евридика завинаги.

Евридика:    Отиди на дясно до гробницата след дракона и почукай на вратата. Ще се появи Евридика, кралицата на купона в света на мъртвите.

Саймън трябва да има покана, за да влезе на нейната оргия.

Потърси друг изход от света на мъртвите:

Върни се на ляво и говори отново с Орфей, Саймън ще му даде резачката за яйца вместо лира.

Орфей отива да помоли с песен Хадес да пусне Евридика. Хадес трябва да избере главоболие или тишина и разрешава на Орфей да напусне света на мъртвите по обичайния път – през река Стикс.

Навън Орфей споделя как иска Евредика да сложи ръка на рамото му.

Вземи покана от Банши:

Върни се там където са двойника и краля и почукай на вратата на гробницата.

Банши има покана за партито на Евридика.

Саймън ще каже на Банши, че Орфей има по-хубав глас и това ще я разгневи много.

Върни се при Хадес и вземи мегафона.

Излез навън и сложи мегафона върху черепа пред Орфей. Неговата песен и мелодия ще се разнесат надалеч.

Върни се при гробницата на Банши и почукай на вратата, тя ядосано ще захвърли поканата.

Намери начин да прекосиш Стикс, за да избягаш от света на мъртвите:

Стикс:    Отиди към реката в ляво от гробницата на Банши. Опитай се да слезеш надолу и ще видиш, че някакво устройство не ти позволява да продължиш. Хадес има камери за наблюдение.

Върни се при гробницата на Евридика.

Влез в гробницата на Евридика:    Почукай върху вратата на гробницата на Евридика, тя не иска да заминава с Орфей и малко е изненадана, че е дала покана на Саймън.

Огледай наоколо. Опитай се да вземеш булчинската рокля с воала от гардероба.

Вземи чаша с вино от масата в ляво от гардероба и я използвай в горящата до Евридика купа.

За момент огледалото ще се замъгли и тя няма да вижда какво правиш.

Вземи булчинската рокля от гардероба.

Излез от тук и отиди при двойника.

Говори с него, той отказва да напусне незаконно страната. Саймън чупи огледалото на две части и дава едната на двойника, за да имат връзка.

Стикс:    Върни се при Орфей, застани зад него и с ляв клик върху роклята в инвентара ще я облечеш.

Кликни върху Орфей, после сложи ръка върху рамото му (1 изречение). Саймън ще последва Орфей до брега на река Стикс.

Кликни върху машината в ляво. Трябва ти монета за да вземеш билет.

Вземи монета от Овидий:

Върни се при Овидий и говори с него.

Той ще ти даде монета, ако му уредиш интервю със Сизиф.

Влез в кабинета на Хадес и говори с него за всичко и по-специално за кафе.

Вземи от земята клина за подпиране на врати.

Отиди при Сизиф и използвай клина на камъка. Говори със Сизиф, той е съгласен да даде интервю.

Върни се при Овидий и говори с него, ще получиш монета.

Напусни света на мъртвите:

Върни се на брега на Стикс. Използвай монетата на билетния автомат.

Отговори нещо на Орфей и се качи на лодката. Ще се озовеш на брега на реката във Вълшебното кралство, лодката ще се върне обратно от другата страна на реката.

Виждаш иконата на зеления Саймън долу в дясно на екрана. Когато кликнеш на нея ще се прехвърлиш да играеш с двойника.

Документ за двойника:

Работилницата на дърводелеца:    Говори с дърводелеца и жена му, те са много благодарни на Саймън, че е спасил дъщеря им.

Храма на смъртта:    Отиди до моста на трола, продължи по пътеката в ляво и влез в храма на смъртта.

Огледай наоколо. От кутията в горния край на пейките от ляво вземи  черни свещи, от кутията в долния край на пейките в ляво вземи одобрителен печат.

Комбинирай в инвентара документите с печата и ще получиш подпечатани документи.

Използвай асансьора:

Говори с монаха, той се нуждае от помощник, който може да контактува с мъртвите.

Провери котката вампир легнала пред асансьора. Провери прозореца, смажи заялите панти с масльонката и отвори прозореца.

Виж как ще се развият събитията между котката и цербера.

Превключи на зеления Саймън , отиди в тунела и кликни на асансьора.

Монаха е впечатлен от дарбата на Саймън и го назначава, после си тръгва.

Изпрати подпечатаните документи в света на мъртвите:

Превключи на червения Саймън и сложи подпечатаните документи в асансьора.

Използвай колелото в ляво от асансьора, за да го спуснеш.

Превключи на зеления Саймън. Вземи  подпечатаните документи.

Изведи двойника и краля от света на мъртвите:

Кликни върху асансьора и краля ще дойде. Двамата ще се качат с асансьора в света на живите.

Отърви се от трола (за 3 път):

Отиди на моста на трола. Превключи след разговора на червения Саймън. Трола е съгласен да го вържат, за да не пада повече от моста.

Отиди в къщата на баба и вземи от стола чаршаф.

Използвай десен клик върху чаршафа и Саймън ще го направи на въже.

Върни се на моста и използвай въжето върху трола.

Саймън ще върже трола за крака.

Влез в храма на мъртвите и вържи другия край на въжето за асансьора.

Спусни с колелото асансьора надолу и ще се отървеш завинаги от него.

Краля:

Отиди с червения Саймън пред магазина на Калипсо и говори с краля.

Говори с краля за инстантната машина. Когато краля започне да я оглежда кликни върху него. Краля става на супа, но Саймън не иска да го извади, за да не обърка нещо.

Превключи на зеления Саймън и отиди в магазина на Калипсо. Извади от машината смления на прах крал. Дай смления крал на червения Саймън.

Победи в състезанието:

С червения Саймън отиди на площада и разбери какво става.

Демона (Джералд) казва на Саймън да се регистрира. Двата демона, Джералд и Макс ще се състезават срещу Саймън. Ще трябва да се изиграят 3 състезания. Победителят ще е свидетел на сватбата на Калаба.

Говори с общинския служител. Ще трябва да се надбягвате, да играете шах и да вдигате тежести.

Победи в надбягването:   

Преди да започне състезанието, кликни върху зеления Саймън и го изкарай пред магазина на Калипсо.  

Превключи на Саймън (червения) и се съгласи да се състезаваш.

На кръстопътя говори с войника и кажи, че си готов.

Когато се появи уличката с магазина на Калипсо, автоматично минаваш на заления Саймън. С  двоен клик отиди на площада (дясната част на екрана). Саймън печели състезанието.

Двата демона пият вода и  се упрекват един друг.

Ако не успееш да победиш, ще финишират 2 демона и състезанието ще трябва да се преиграе. Направи същото.

Победи на шах:

С червения Саймън отиди до тясната уличка и постави черните свещи на пентаграма. После се скрий в кръчмата.

Със зеления Саймън говори с общинския служител и започнете състезанието по шах.

Макс постоянно иска помощ от Джералд докато играе. Джералд не спира да бърбори, за да разсее Саймън.

Говори със служителя и поискай да отидеш до тоалетната  (pay a visit). Зеления Саймън отива на уличката, а Джералд остава заклещен в капана на пентаграма. Слез със зеления Саймън в кръчмата, с червения Саймън отиди на площада и довърши играта на шах.

Без Джералд Макс не се справя и Саймън е победител.

Победи във вдигане на тежести:

Остави зеления Саймън в тясната уличка пред кръчмата.

С червения Саймън влез в клуба на блатното общество.

Вземи блатна супа от Суампи:

Говори със Суампи, но той ти е още сърдит.

Отиди в магазина на Калипсо. Използвай мъртвото пиле върху машината и ще получиш суха пилешка супа.

В инвентара комбинирай гърнето със сухата пилешка супа. Използвай пълното гърне върху водата от Арак и ще получиш  пилешка супа.

Върни се при Суампи и му предложи пилешката супа, когато му кажеш, че ще му помогне да увеличи приятелите си, той ще се съгласи.

Говори още малко с него и ще се появи зеления Саймън, сега Суампи има 2 приятели. Той ти дава от своята блатна супа.

Върни се на площада (червения Саймън) и използвай супата върху масата, където демоните държат чашите си с вода.

Говори със служителя и обвини демоните в употреба на допинг, те са дисквалифицирани.

Говори отново със служителя, за да обяви състезанието по вдигане на тежести и Саймън ще спечели златен медал.  

Вмъкни незабелязано краля в тронната зала:

Отиди до тайния заден вход на двореца. Покажи златния медал на войника и влез в двора.

Погледни какво става в тронната зала, вземи златния медал оставен на поставката в дясно и излез.

Скрий се зад дървените кутии в дясно от вратата и ще се появи зеления Саймън. Той смята да отвлече вниманието на Калаба.

Зеления Саймън влиза в тронната зала и Калаба хуква да го преследва.

Като червения Саймън влез в тронната зала. След разговора с Аликс огледай какво има наоколо.

Използвай краля на прах върху златната чаша на Калаба.

Остава да гледаш какво ще се случи.