На улицата
След като е прекъсната отпуската и са повикани от шефа (по пътя да купят цигари) Мортадело и Филемон се озовават на улицата пред новия вход на управлението. Завърти с десен клик обърнатия обратно знак и те ще се озоват в коридора. Очевидно ще са първите, които използват този вход.

В офиса
Говори с шефа, има задача за тях - да намерят диаманта ‘Херцогиня Сан Питост’ и да го занесат в лабораторията на Бактерио. Говори със секретарката Офелия. От нея разбираш, че диаманта е в секретната стая в мазето. Опитай се да използваш асансьора (десен клик), изглежда е повреден. Погледни улея в дясно от асансьора, после говори отново с Офелия. Вече има нов вход към мазето, но за да го използват Мортадело и Филемон трябва да носят служебните си карти, които както винаги са забравили в къщи. Офелия отказва да им отвори вратата, защото е обидена от подаръка за рождения си ден – звънец за крава. От кошчето за боклук в дясно на бюрото вземи празна бутилка. Влез през вратата в ляво от бюрото в лабораторията на Бактерио. Погледни трите колби на бюрото, попитай го може ли да вземеш от зелената течност в ляво. Тя трябва да се разреди с вода. Излез в приемната и влез през крайната лява врата в тоалетната. Пусни крана на средната мивка и извади от инвентара шишето (постави курсора в горния ляв край на екрана, за да го затвориш в долния десен) и го напълни с вода. Върни се при Бактерио и допълни шишето с течност от зелената колба, получи се чудесен парфюм. Отиди при секретарката и подари парфюма, тя омеква от вниманието и отваря вратата към новия асансьор. Провери шкафа в дясно от вратата на асансьора, в горното чекмедже е диаманта, но то не се отваря. Трябва ти ключ. Върни се при Офелия и питай за ключа. От няколко дни той е изчезнал. Влез в лабораторията на Бактерио и вземи от земята прахосмукачката. Отиди в тоалетната и използвай прахосмукачката на мишата дупка горе в ляво на помещението. С десен клик в инвентара провери прахосмукачката и ще намериш ключа. Слез отново в секретната стая и използвай ключа на чекмеджето. Върни се в лабораторията и дай диаманта на Бактерио. Той казва, че с него ще завърши изобретението си с което ще може да телепортира каквото му трябва от някой филм. Например: ако му трябва летяща чиния, прост ще си вземе една от ‘Междузвездни войни’. Решават, че е уместно да телепортират съкровището на фараона от филма ‘Мумията’. Докато те се карат мумията успява да избяга, тя приема човешки образ и тръгва да търси последователи, за да изпълни пъклените си планове. Мортадело и Филемон  са натоварени със задачата да я върнат обратно във филма. Бактерио трябва да ги телепортира с апарата, за да вземат от филма Книгата на Мъртвите, с която могат да спрат мумията. Докато им обяснява как действа апарата Мортадело натиска бутона на телепорта, но данните не са зададени и те попадат в друг филм.

Черно-бял филм
След като Филемон се успокои, че не е станал далтонист, говори с Чарли Чаплин. Определено не е лесно да се разговаря с герой от ням филм! Извади от инвентара телепорта и го използвай върху Мортадело.

Уестърн
Е, Били хлапето е приказлив, но това не ти е от голяма полза. Напротив, Мортадело и Филемон  се оказват завързани на железопътна линия и чуват приближаващия се влак. От това на горе останаха без диамант в телепорта. Вземи телефона от инвентара и го хвърли към ръчката в ляво на релсите. Влака за късмет минава по другата релса и сега те имат време да се освободят от въжето. След , няколко часа… още няколко… минава и нощта, те успяват да отслабнат от глад и въжето само да се смъква.  
Влез в антикварния магазин и говори с продавача. Излез от магазина и през долната част на екрана отиди на площада. В дясно е шерифството, влез там и говори с шерифа. Когато се оплачеш за откраднатия диамант той отива да говори със съдията, за да удължат присъдата на Били хлапето с още 20 години заради новите престъпления. Говори с Били хлапето, ако му помогнеш да избяга от затвора ще ти каже къде е диаманта. Излез от затвора и тръгни по улицата в ляво от него, продължи на дясно след банката и  влез в бръснарницата (средната сграда). Говори с бръснаря и вземи от масата брошура.  Излез на улицата говори с шерифа, докато единия агент говори с него, превключи на другия и вземи ключа закачен на колана му. Отиди на ляво и ще излезеш от града, мини още на ляво и отиди до мината в дясно на реката. Миньора няма да те пусне в шахтата, но може да ти я продаде за 10500 долара, има проблем и с дрехите, хората го отбягват заради миризмата. Превключи да играеш с Филемон (като кликнеш на картинката горе в дясно на екрана) и той ще му даде старото си решето за пресяване на златен пясък от реката.  Върни се назад и отиди наляво до моста.  Използвай няколко пъти решетото в реката и ще извадиш малък къс злато. Отиди при антикваря и му го продай, ще получиш 20 долара. Сега отиди и освободи Били хлапето от затвора и той ще ти каже, че е продал диаманта на антикваря. Вече повечето сгради са отворени. Влез в пералнята в ляво от затвора и вземи от рафта мастилницата.
Отиди в салона (ляво от бръснарницата). Говори с всички, които са вътре, вземи от масата близо до статиста чашата. От бармана разбираш, че собственика на оръжейния магазин си тръгва когато изпие един коктейл ‘Алкав-излез’. За да го направи ще му трябват: мастило, кактусов сок, текила и рибено масло. Дай на статиста брошурата и той с радост ще тръгне да смени външния си вид.     Отиди при гробаря (в ляво от салона) докато Мортадело говори с него превключи на Филемон и вземи триона от стената. Върни се пред затвора и отрежи с триона гредата на бесилото. Влез при антикваря (с този, който е освободил Били хлапето) и го попитай за диаманта, той е съгласен да го даде срещу индианския тотем.
Отиди до моста с Филемон, използвай на него гредата и ще преминеш от другата страна, където ще те заловят индианците. Влез с Мортадело при бръснаря, погледни в кофата и вземи косата на статиста, после говори с  него. Заради индианците, които подстригват безплатно, бизнеса му запада и той няма време дори да се отиде да си вземе резервната униформа от пералнята, страх го е да не изтърве клиент. Ще ти даде талона. Отиди до пералнята, дай на китаеца талона и той ще ти даде униформата. Върни се при бръснаря, който веднага ще отиде да се преоблече, вземи от масата машинка за подстригване и бръснач. Излез от града и използвай машинката за подстригване върху кактуса, за да му махнеш бодлите, после използвай бръснача на него и ще отрежеш едно парче. В инвентара комбинирай бръснача с кактуса и ще изстискаш кактусов сок в чашата.
Отиди по моста при индианците и срежи с бръснача въжето, с което е завързан  Филемон. Мортадело вдига много шум и идват индианците. След дълги преговори те се съгласяват да ги приемат за цветнокожи братя, ако им донесат скалп. Върни се при вожда и му дай косата, която взе от бръснарския салон. Вече са приети в племето на цветнокожите и могат да ползват големите отстъпки в техния магазин. Говори с него за тотема и той ще се съгласи да го даде, срещу томахавката, която е заровена много отдавна. Само шамана знае къде е заровена, но е напълно глух. За да влезеш при шамана трябва да направиш подарък. Вземи барабана от земята, до тотема.
Върни се в салона и дай на тръбача барабана, той в замяна ще ти даде тръбата, която вече му е омръзнала.
Отиди до железопътната гара и говори с мексиканеца, той ще ти даде бутилка текила.  Когато стигнеш до банката има активна нова улица (над покрива на банката се появява стрелка), отиди там с Филемон и говори с амбулантния търговец. Той определено е мошеник, но ще направи фокус и ще извади розов заек от шапката. Вземи заека и се върни при индианците. Дай заека на вожда на племето и влез при шамана в синята палатка в дясно.
Дай на шамана тръбата и той ще я използва като слухов апарат. Казва ти, че томахавката е заровена веднага като влезеш в шахтата на брадатия миризлив урод. Отиди при амбулантния търговец, дай му 20 долара и той ще ти даде шише с универсално лекарство, в което има и рибено масло.
Отиди при бармана, дай му мастилото, кактусовия сок, текилата и рибеното масло. След малко той ще приготви коктейл. Дай коктейла на пияницата седнал на масата при тръбача. Сега оръжейният магазин трябва да е отворен, отиди и говори с продавача. Той продава всичко, но нямаш пари. Отиди отново до реката, намери злато, от там при антикваря и се върни в оръжейния магазин. Купи си с 20 долара пистолет. Това обаче, не е достатъчно, за да бъде обрана банка. Отново изкарай 20 долара - отиди до реката, намери злато, от там при антикваря и се върни в салона, играй покер с мъжа на масата в ляво от вратата, ще загубиш. С честна игра няма да стане. Отиди отново до реката, намери злато, от там при антикваря. Този път отиди при амбулантния търговец, говори с него и той ще ти даде флош, за да надиграеш съперника си на покер.  Върни се в салона и този път използвай фалшивите карти върху играча на покер. Сега успя да надиграеш мошеника и имаш 100 долара. Отиди в оръжейния магазин и ще купиш динамит. В банката отиди и с двамата – Мортадело и Филемон. Използвай върху касиера пистолета и докато Мортадело го държи на мушка, Филемон ще влезе, ще сложи експлозив на касата и ще прибере торбата с парите. Върни се при мината, дай торбата  10 500 долара на миньора и той ще отиди да ги вложи в банката. Най-после можеш да влезеш в мината.
С Мортадело влез в мината, влез през тунела в горния край на екрана и вземи лопатата, върни се в началото на мината и копай в средата с лопатата, след известно време ще намериш томахавката. Отиди при вожда на индианците, дай му томахавката и ще получиш тотема. От тук отиди при антикваря, дай му тотема, получаваш диаманта и напред... към следващия филм.

Детективски
Става малък проблем, Мортадело и Филемон освен, че не се оказват където искат, но и диаманта е паднал някъде и сега трябва да го търсят. Докато  Мортадело говори със секретарката, която очевидно е хлътнала до уши по шефа, превключи на Филемон и вземи от коша до нея хартия, това е списък на записаните за днес клиенти. Довърши разговора на Мортадело, после превключи на Филемон и говори със секретарката.  Представи се Уилбър М. Уолтърс и Уолтър У. Маркс(Uilbur Of m.Uolters and Walter u.Marks). Тя ги пуска да влязат при шефа. Говори с него, той ще ти даде пакет, разпечатай го в инвентара и ще видиш, че вътре има бинокъл. Използвай бинокъла на прозореца, потресен от невероятната гледка, подай бинокъла на детектива, за да я види и той. Детективът се интересува само от своето уиски, но секретарката си тръгва преждевременно, разстроена и презирайки всички мъже. Отиди в приемната и виж в дясно от вратата дамската чанта на секретарката. Провери какво има в чантата, ще намериш ключ. Използвай ключа на шкафа върху който беше чантата и ще намериш диаманта. Мортадело трябва да вземе диаманта. В инвентара комбинирай диаманта с телепорта.

Филм на ужасите
Мортадело и Филемон отново попадат на грешно място. Тръгни към пътя в горната част на екрана, от тук свий към уличката в дясно, ще се озовеш пред къща номер 13. Влез вътре и вземи крушката от лампата в дясно. Влез през вратата до лампата и ще се озовеш в кухнята. Зад стъклената витрина на шкафа има швейцарско ножче. За да отвориш витрината, трябва да отвориш едновременно шкафа под топката за боулинг, двете малки чекмеджета под стъклената витрина и аптечката. Вземи швейцарското ножче от шкафа. С Филемон се качи на втория етаж и легни да спиш в леглото. Ще се озовеш в бара на своите кошмари. Тук не сервират алкохол и вратата е заключена. Говори с бармана и
той ще ти сервира чаша кръв. Филемон не отказва щом е аванта. Превключи на Мортадело и кликни върху Филемон, за да го извадиш от кошмара.
Излез от къщата и отиди на улицата. Тръгни към мотела в ляво, горе на хълма. Говори с човека на рецепцията, в мотела се провежда ежегодния конкурс на чудовищата, наградата е чисто нов неизползван мозък. Влез през вратата под стъпалата и вземи оставения върху кутията в ляво чаршаф. Погледни кутиите подпрени на рафта в дясно, прочети етикета на горната и ще разбереш, че вътре има гумени ръкавици. Вземи с десен клик една гумена ръкавица. Върни се във фоайето, говори с отегчения човек на масата, той не знае какво да прави, защото работи само в петък 13-ти. Влез през врата в дясно. Говори с журналиста и той ще ти подари стария си потрошен фотоапарат. 
Отиди в замъка на хълма в дясно. Вземи ключа закачен в дясно от входната врата. С Мортадело слез в мазето през вратата в ляво на екрана (през горната врата попадаш на същото място). От тук можеш да влезеш през 2 врати. Влез през вратата в дясно и  ще видиш Фреди, който се опитва да съчини протестна песен. Той има проблем с римите и Мортадело любезно му предлага помощ. Ето и последователността на римите : Ще разчупя оковите; Моля ви; За бога, извадете тези винтове ("I will leave lock", "entreat", "for the god, you will take out these screws"/"Я покину замок", "Умоляю" и "Ради Бога, вытащите эти винты"/"O me marcho del Castillo...", "Yo se lo pido...", "De quitarme los tornillos..."
). Вземи трите балона до вратата. Излез от стаята на Фреди и влез през вратата в ляво.  Говори с Ибанесщайн, но той е зает с научни занимания – да мисли задълбочено. Покажи му телепортатора и той ще се съгласи да го поправи, ако му намериш всичко необходимо, за да направи приятелка на Франкенщайн. Трябва му женско тяло, мозък, два винта и електрически заряд. С Филемон вземи лабораторната тръбичка (прилича на пружина) подпряна до апарата в дясно от арката. Отключи с ключа, който взе от входа на замъка дървената врата насреща. Говори с Дракула, отдавна никой не му е носил кръв. Дай му чашата с кръв, но той няма сили да се надигне и иска сламка. Дай му лабораторната тръба. Сега е ред на Мортадело да говори с Дракула, по време на разговора той ще поиска огледалото, така или иначе вампирите нямата отражение. След като вземеш огледалото напълни балоните с кислород от бутилката в дясно от леглото.
От замъка се върни при блатото. Използвай огледалото на чудовището, което като види отражението си ще се пръсне от яд. С десен клик в блатото ще се озовеш под водата (ако балоните са пълни с кислород). Използвай гумените ръкавици на Мортадело и хвани електрическата змиорка.
Отиди в къща номер 13 с Мортадело. Качи се горе и легни да спиш. Завий крушката на фотоапарата и снимай Офелия. Извикай Филемон да те събуди. Както сте  двамата горе използвай чаршафа върху Филемон. Докато пада от втория етаж, той ще вземе табелата с номер 13.
Отиди в мотела, влез при чудовищата и покажи на водещия снимката на Офелия. Всички се разбягват паникьосани, вземи си наградата от левия ъгъл на сцената - мозък. С Филемон в мотела говори първо с човека на рецепцията, после с човека с маската. След като разбереш, че когато тръгне на работа ще освободи стаята сложи табелката с номер 13 на календара. Джейсън се учудва колко бързо е минало времето и тръгва. С Мортадело говори отново с човека на рецепцията и той ще ти даде стаята на Джейсън, качи се горе и вземи мъртвата старица от люлеещия се стол.
Върни се в замъка. С помощта на швейцарското ножче развий два винта от апарата с монитора (на таблото под волана). Дай на Ибанесщайн двата винта, старицата, мозъка и електрическата змиорка. Нещата започнаха да се подреждат добре, един умен учен би трябвало да настрои вярно телепорта!

Джурасик парк
Сега Мортадело и Филемон се оказват в някакво тъмно място, по всичко личи – нечия уста. Потърси какво има наоколо, което не е попаднало още в стомаха. Ляво долу на екрана потърси и ще намериш полуизядена риба, шише текила, сок от кактус и консерва калмари. Това не може да не те подсети за коктейла ‘Алкав-излез’. Пусни 4 съставки в стомаха и Мортадело и Филемон  ще бъдат повърнати от динозавър. Телепортатора е паднал близо до динозавъра. Филемон знае, че тези тиранозаврите забелязват само движещи се обекти. Качи се горе при динозавъра и не прави нищо, просто чакай да си тръгне, Мортадело и Филемон сами ще се оправят нататък, до…

Египет
Докато Филемон се страхува, че ще умрат от жажда в пустинята идва Мортадело пристига и съобщава жизнерадостно колко хубава бира произвеждат наблизо. Веднага се оформя план – тръгват в различни посоки да търсят книгата и след два часа се срещат на същото място. Слез надолу към пирамидите и влез в града през входа в ляво на екрана. Вляво от екскурзовода е пазара. Отиди на пазара разгледай наоколо, говори с момичето. То ще те пусне, ако кажеш паролата. Говори с египтяните и от тях ще научиш паролата и как професор Момез трябва да спаси света от завърналия се Имхотеп, само той знае как може да бъде спрян. Върни се при момичето, то е изненадано, че никой не може да запомни тази парола, но все пак ти разрешава да минеш. Говори с Филемон с момичето и той ще и каже, че е таен агент, то ще се уплаши и ще върне откраднат портфейл. В портмонето няма документи, има само пари. Качи се по стъпалата нагоре. С Мортадело вземи маркуча от рафта в дясно от вратата и лопатата в другия край на същия рафт. Погледни в кафявата делвата в ляво от имитацията на златна статуя и вземи отвътре тюрбан. Опитай се да видиш какво има в кутията пред делвата, от която взе тюрбана, но продавача ще се възпротиви категорично.
Върни се на пазара, отиди наляво, мини под арката и ще влезеш в двора на музея. С Филемон говори със секретарката. Тя не може да те пусне при професора, защото той е зает и иска да го безпокоят в изключително важни случаи. Качи се да разгледаш музея. За него има две врати. Сложи курсора на терасата над входа пред секретарката и ще се появи стрелка. Кликни на нея и Филемон ще влезе в стая приличаща на склад. Вземи книгата от рафта. Върни се обратно долу и сложи курсора в горния край на стъпалата, ще се появи стрелка. Отиди в изложбената зала на музея, мини през двете зали и в третата ще видиш книга, която се охранява зад стъклена витрина. Ако я заместиш с друга тежаща толкова ще можеш да я вземеш. Опитай се да я смениш с книгата, която взе от склада, прекалено лека е. Върни се на пазара, използвай портмонето на ковача и купи от него една метална плоча. В инвентара комбинирай металната плоча с книгата. Върни се в изложбената зала и замени книгите. В инвентара разгледай с десен клик книгата и ще видиш рисунка на златен скиптър. Върни се на пазара и използвай книгата на ковача, съгласи се да му платиш (1 отговор) и той ще ти каже да се разходиш и след малко да се върнеш за скиптъра.
С Мортадело влез в двора на музея и излез на крайречната улица през малката врата в ляво от пътния знак. Приближи се да видиш камиона, използвай маркуча на резервоара до задната гума. Използвай тюрбана на маркуча и ще го напоиш с бензин. Върни се в магазина пред който пази момичето. Използвай напоения с бензин тюрбан върху позлатената статуя, продавача ще си признае всичко и ще ти позволи да видиш какво има в кутията. С Филемон отвори кутията, отново с десен клик извади отвътре кутия със златна боя. Излез на пазара и поискай от ковача скиптъра, като използваш портмонето на него. В инвентара комбинирай скиптъра със златната боя, сега е съвсем като истински. Отиди в музея и покажи скиптъра на секретарката, вече можеш да влезеш при професора. Влез при професора, той ще ти разкаже цялата история на Имхотеп и къде точно е погребана книгата със заклинанията, ще ти даде карта, която ще ти помогне да се измъкнеш от пирамидата – евентуално, защото досега никой не е успял да излезе от там. 
С Филемон отиди при екскурзовода с камилите, застанал пред пазара. Говори с него. Той не може да тръгне на път докато не намери бутилката с вода, която му носи късмет. Преди няколко дни изчезнала около обелиска с двора на музея.
С Мортадело излез в пустинята, там където се вижда кладенец и диня. Под едната палма има пръчка, вземи я. Върни се в двора на музея и използвай пръчката на пясъка в ляво от обелиска. Мортадело ще открие вода, Използвай лопатата на пясъка и Мортадело ще изкопае шишето с вода на екскурзовода. Върни се пред входа на пазара и дай на екскурзовода шишето с вода.
С Филемон говори отново с екскурзовода и ще се отправите към пирамидата!

Пирамидата
Докато Филемон говори с фон Гловер, Превключи на Мортадело и натисни по-малката част от сцепения на две камък от пирамидата,  ще се отвори проход в стената. Пирамидата е своеобразен лабиринт и ще трябва да обикаляш доста из него, за да откриеш 6 каменни блока.  Блоковете са винаги в дясно на екрана. По снимките отдолу можеш да се ориентираш къде точно се намират, защото наистина не е толкова лесно да бъдат забелязани. Докато обикаляш да търсиш блоковете ще видиш ниша в една от стените. Тук когато погледнеш в близък план трябва да бъдат подредени блоковете. Когато събереш всички блокове, върни се при нишата в стената. Правилната подредба на блоковете е от 1 до 6, картинките на тях са всъщност цифри обърнати една срещу друга.  Когато Мортадело и Филемон се озоват в погребалната зала, вземи с Мортадело от нишата Книгата на Мъртвите. След няколко неуспешни опита двамата агенти ще успеят да се измъкнат от филмовата лента.



Управлението
Каква изненада! Импхотеп е завзел управлението. Успял е да телепортира пирамида и е намерил много последователи. Вдигни решетката в ляво от водосточната тръба и се спусни в канала. Вземи кибрита от земята и го използвай на факлата, тя е по средата на стената, там където започва тъмната част (трябва да я намериш по надписа). Вземи динамита, сложи го в бравата и използвай на него кибрита. Кликни с десния бутон на мишката на освободения от вратата проход и Мортадело ще повика Филемон. Двамата ще се озоват в секретната стая. Качи се с асансьора горе и влез в лабораторията на Бактерио. Кликни с десния бутон на мишката върху монитора, ще започнат да се изреждат сцени от играта, трябва да успееш да кликнеш върху тази пред пирамидата и египтолога фон Гловер ще се телепортира в помещението. Дай му книгата на мъртвите и той ще ти каже заклинанието, което може да спре Импотех, запомни как изглежда написано. Отиди на ляво от тоалетната в коридора. Спусни се по витата стълба долу в ляво на екрана. Говори със сектантите (и Мортадело и Филемон). От дясно на червеното килимче има вход към пирамидата, влез през него. Виждаш как Импотех вика бръмбара, но бръмбара се опитва да го унищожи, използвай на тях книгата на мъртвите, изречи вярното заклинание и това е…  всичко!

Изгледай как хвалят Мортадело и Филемон за добре свършената работа и може би част от следваща мисия!