Кликни на картинката за да се прехвърлиш директно в нивото

Или кликни на връзката в долната част на страницата за да се прехвърлиш в следващото ниво/под-ниво.


 

 Учебно ниво:

ИМЕНИЕТО КРОФТ

Начало на нова игра

Кликни на горния кръг от менютоЗАПОЧНИ НОВА ИГРА


Започни нова игра

Ще последва друг прозорец:


Сигурен ли си?

Кликни ДА и ще се появи прозорец който ти предлага да избереш трудност на игра.


Нива на трудност

ОБИКНОВЕН ТУРИСТ: лесна игра
ГРАБИТЕЛ НА ГРОБНИЦИ:
нормална трудност
СПЕЦИАЛИСТ ПО ОЦЕЛЯВАНЕ:
трудно

Нивото на трудност не влияе на пъзелите: всички са еднакви и в трите варианта.  По-трудните нива са с по-сериозни битки и там е по-лесно да умре Лара. Трябва да избереш едно ниво и да го маркираш. Ако си почитател на Томб Райдър и си играл предишните игри, СПЕЦИАЛИСТ ПО ОЦЕЛЯВАНЕ ще бъде оптималното за теб ниво.
За преминаването на играта ще маркирам ГРАБИТЕЛ НА ГРОБНИЦИ.

Кликни на избраното от теб ниво на трудност.

Виждаш взрив в имението Крофт и всичко е погълнато в пламъци.


Имението Крофт започва да се разпада!

 

Следващия прозорец ти предлага да видиш какво се е случило предишните игри. Тази информация можеш да намериш в главното меню - ЕКСТРИ, ТРЕЙЛЪРИ И ЗАГЛАВИЯ.


Информационен екран

И сега играта започва:


Началната позиция на Лара

Преди да почнеш играта е препоръчително да изпробваш контролите на това с което ще играеш – мишка/клавиатура или геймпад.

-         Натисни ляво и дясно на D-пад, за да разбереш как се използва камерата и как се сменят оръжията.  Когато гледаш през камерата с бутони G (B5) и H (B6) можеш да приближаваш и отдалечаваш картината. Натисни отново D-пад за изход.

-         Натисни B9 за да върнеш камерата към мястото което гледа Лара.

Ако отвориш за справка джобния компютър и кликнеш на ПОДСКАЗКИ  Лара ще каже: Трябва да се върна в имението и да разбера какво става.
Натисни B1 и тя казва: Трябва  да натисна бутона за да отворя скритата врата към спалнята ми.
Вече си наясно, че като кликнеш на ПОДСКАЗКИ получаваш информация какво точно да правиш.

Сега отиди напред към пламъците, качи се на стъпалото, отиди на дясно и после на ляво като избягваш пламъците. Ако приближиш много Лара до пламъците, тя ще вдигне ръка за да се предпази, това ти подсказва да я дръпнеш настрани.                                                                                                            
Когато стигнеш до стълбите ще се появи помощно съобщение, което ти казва как да скочиш, за да се хванеш за ръба
(B4).
Когато увиснеш на ръба подобно съобщение ще ти каже как да се издърпаш (B4).


Скочи на ръба и се издърпай

Изтичай нагоре по стъпалата и се обърни на дясно. Ще се появи жълто кръгче с ръка, което ти подсказва, че можеш да извършваш действие с дадения предмет (B1). Тя ще дръпне ръчката надолу и от лявата и страна ще се отвори врата.


Отгоре пише как да дръпнеш ръчката


Вратата е отворена

Влез през вратата, от стъпалото мини в дясно и после на ляво. Ще се появи надпис който ти казва как да минеш под падналата греда: претърколи се (LAS + B3).


Изтичай, наведи се и направи кълбо

В ляво има нападали камъни на които можеш да се качиш. Скочи за да се хванеш за ръба на големия камък.


Оглеждаш купчината камъни


Хвани се за ръба на този камък

Издърпай се и ще видиш врата със златна халка, на която можеш да закачиш куката (B2). След като хвърлиш куката натисни и задръж B1, докато издърпаш вратата.


Куката е захваната на халката и дърпаш вратата

Тръгни към отворената врата и ще увиснеш от другата страна на камъка. Натисни B3, за да се пуснеш на земята. Можеш да го направиш и със скок.
Изтичай през вратата и вземи аптечката в дясно срещу теб като натиснеш B1 след като се появи жълтото кръгче с ръка.


Аптечка със знак, че можеш да я вземеш

Когато минеш през вратата ще видиш, че Лара гледа наляво. Това ти подсказва, че трябва да отидеш натам. Има тесен ръб на стената, над мястото откъдето взе аптечката и продължава над пропадналия под в ляво. Приближи Лара до края на пода и я обърни към тесния ръб. Скочи напред и ще увиснеш на ръба.  


Лара трябва да скочи от тази позиция


Ще увиснеш на здравата част от ръба

Придърпай се на ляво докато видиш надпис подсказващ ти да натиснеш B4, за да скочиш. Сега ще се хванеш за горния ръб. Придърпай се на ляво и за да стане по-бързо натисни няколко пъти B1.
Сега натисни B3 за да се пуснеш на долния ръб.


Спусни се от горния ръб отново на долния

Придърпай се на ляво и ще ти бъде подсказано да натиснеш LAS надолу + B4.


Скочи с гръб от това място

Ще видиш пред теб златен сандък. Застани пред него и ще видиш жълта ръка за действие, можеш да местиш сандъка. Натисни B1 за да хванеш сандъка и го движи напред с LAS докато го доближиш до стената отсреща.


Избутай сандъка до това място

Натисни B3 за да освободиш ръцете си, скочи върху сандъка и от него скочи към ръба на стената. Придърпай се на дясно докъдето можеш. Натисни LAS на дясно + B4 за да скочиш на здравата част от коридора.


Скочи от сандъка за да се хванеш за този ръб


Скочи на дясно оттук

Обърни се към вратата, но не се приближавай. Погледни пода в ляво и дясно. Дъските вече поддават.


Тук се приземява  Лара

Бавно се приближи към вратата и ще избухне пламък, който ще разбие вратата пред теб и ще продъни пода.


Пропадналият под

Засили се и скочи към вратата (LAS напред + B4).  Обърни се на ляво и последвай пътя по терасата на главната зала на имението, пази се от пламъците. Хвърли куката (синьо Q ти подсказва кога). Натисни B4 + LAS напред, за да се залюлееш над пламъците, когато си в най-високата точка отсреща натисни B4, за да скочиш.
Лара сега е от другата страна на терасата. Обърни се на дясно и ще видиш липсваща част от парапета.  Приближи се бавно напред към ръба и Лара ще увисне надолу. Натисни B3 за да се спуснеш на пода.


Строшеният парапет

Когато Лара се спусне долу следва кратка сцена, на която виждаш двама мъже пред главния вход.  Това са Уинстън и Зип, който държи в ръка пистолет и стреля срещу Лара.
[
бележка: помним Уинстън – икономът на Лара и Зип – един от нейните асистенти]


Лара приближава към Уинстън и Зип

Зип стреля по нея. За неин късмет Уинстън я разпознава и реагира: Спри! Това е Лара!


Уинстън предотвратява изстрелът на  Зип да рани Лара

 

Следва:

Ниво 1: СРЕДИЗЕМНО МОРЕ
Подниво 1:
Пътя към Авалон